Aihe: Aulanko Blues 6-7.8 Hämeenlinnassa
1
Blue Moon
28.07.2004 12:23:20 (muokattu 28.07.2004 12:25:19)

PERJANTAI 6.8.

Black River Blues Man and The Cockroach Combo
Honey B. Duo

LAUANTAI 7.8. (pääkonsertti)

Jake Voutilainen Bluesband
SF-Blues ( Heikki Silvennoinen, Erja Lyytinen ja Pepe Ahlqvist )
Honey B & The T-Bones
Groovy Eyes
Omar & The Howlers (USA)

Lisätietoja ohjelmasta ym. täältä:

http://blues.aulanko.com/
- It takes booze and blues, Lord, to carry me through -
Mage
28.07.2004 13:03:09
Meikäläinen jatkaa hämeenlinnalaista perinnettä:
"jos joku jotain järjestää niin sinne en ainakaan mene"
Valitan sitten myöhemmin kun mitään ei ikinä järjestetä ;-)

Oikeasti sattuu ikävästi muita velvotteita tuolle viikonlopulle.

Sivumennensanoen lippujen hinnat vaikuttaisivat olevan melkoisen ylimitoitettuja, alkaen 14 euroa ja esim perjantaina esiityjinä "vain" Honey B duo sekä Black river bluesman.
I don't like it but I guess things happen that way.
Blue Moon
28.07.2004 13:11:26 (muokattu 28.07.2004 13:14:08)

Meikäläinen jatkaa hämeenlinnalaista perinnettä:
"jos joku jotain järjestää niin sinne en ainakaan mene"
Valitan sitten myöhemmin kun mitään ei ikinä järjestetä ;-)

Sivumennensanoen lippujen hinnat vaikuttaisivat olevan melkoisen ylimitoitettuja, alkaen 14 euroa ja esim perjantaina esiityjinä "vain" Honey B duo sekä Black river bluesman.

Hämeenlinnalainenhan saattaa eksyä paikalle johonkin tapahtumaan, kun se on ensin järjestetty vähintään kymmenenä vuonna peräkkäin ja tietysti tapahtuman pitää olla ilmainen... ;-) "Jaa BB King Linnapuistossa, pitäsköhän mennä... liput 5 euroa, no en taatusti mene".

Vinkki: käytetyllä Kesäteatterilipulla saa 50% alennuksen sisäänpääsystä.
Mage
28.07.2004 13:48:08

Toi on kyllä hyvä alennus.
I don't like it but I guess things happen that way.
Blue Moon
29.07.2004 13:58:07

Toi on kyllä hyvä alennus.

Turhan kovalta 14 erkkiä kyllä tuntuu perjantain ohjelmasta, jos luvassa ei ole kuin kaksi esiintyjää + jamit ja dj.
Mako
05.08.2004 22:36:07

Joo, portilta. Kyllä vitutti kun ennakkoon ei saanutkaan. Huraa!

Suolaset hinnat ja lippuja ei edes muaalta kuin hlinnasta saatavilla(?) ja valivalivali, ei prkl. No, mennään kummiskin.
"I couldn't hold you knowing we were unhappy somehow, should have told you but I never knew 'til now"
Blue Moon
06.08.2004 06:33:58

Tuskin sinne niin tunkua on, että lippuja ennakosta kannattaa hankkia... mutta kai sitä täytyy jo tänään paikalle raahautua. :-)
dfloreno
08.08.2004 16:27:17

Tuskin sinne niin tunkua on, että lippuja ennakosta kannattaa hankkia... mutta kai sitä täytyy jo tänään paikalle raahautua. :-)

Tää threadi on kyllä kauheata luettavaa. Periaattessa mun ei pitäisi itse muusikkona sekaantua keskustelemaan tälläisistä asioista, mutta sekaannun kuitenkin.

Aulanko oli ainakin tänä vuonna todella hieno tapahtuma, käsittämättömiä noi 'hui 14e:n liput' jutut. 14e on Helsingissä pahimmillaan noin 2 tuopin hinta; ala-arvoista mennä moisiin vertauksiin kun kuitenkin kyse artisteista vs. kalja. Ja verratkaa ulkomailla mitä pyydetään bändeistä lippuja. Aulanko on myös ehdottomasti yksiä siistempiä ja kivempiä paikkoja missä olen nähnyt järjestettävän moisia tapahtumia.

Ja aiemminhan tuossa joku jo mainitsi itseironisesti että jos jotain järjestetään niin ei mennä ja sitten itketään. Ilmiö on kuitenkin totisinta totta. Ja varsinkin noilla alueilla. Myykää ihmiset ne telkkarinne pois ja lähtekää ulos tutustumaan ihmisiin, kyllä siinä ajatuksetkin tuulettuvat.

Ja kaikki ns. 'alan harrastajat': jos ei Aulangossa ollut hyvä esiintyjäkaarti, niin kysyn mikä olisi ollut? Ehkäpä joku ulkomaan elävä soittamaan huonosti rockbluesia? Jos ei Aulangossa ollut sopivasti kaikkea tarjolla, niin ihmettelen kyllä.. ja esim. Blackriver bluesman tai vanha veteraani Jake Voutilainen eivät turhan usein esiinny - käyttäkää tilaisuus hyväksenne.

Ja jos haluaa, että tapahtumista kasvaa kaupallisia, yli-isoja, sponsorivieraiden punaviinin sotkemia sekamelskoja, johon tilataan soittamaan 'ulkomaan tähtiä' soittamaan puolihuolimattomia keikkoja, niihin tapahtumiin tarvitaan kävijöitä! Noille tapahtumille pitää antaa aikaa kasvaa, ja jokainen voi äänestää jaloillaan tässä tapauksessa. Ja sitten päästään valittamaan, kun on vaan isoja tapahtumia, pommin varmojaesiintyjiä, tunnelma kadonnut jne.

Ja kuten aiemmin jo mainitsin, muusikkona en ole jäävi sanomaan yhtikäs mitään. Kerreoinpahan mielipiteeni.

ps. jos joku kuitenkin kävi mestoilla, niin kertokaa toki fiiliksiä - itse tykkäsin kovasti.
reijoteppo
08.08.2004 16:30:25
Tää threadi on kyllä kauheata luettavaa. Periaattessa mun ei pitäisi itse muusikkona sekaantua keskustelemaan tälläisistä asioista, mutta sekaannun kuitenkin.

Aulanko oli ainakin tänä vuonna todella hieno tapahtuma, käsittämättömiä noi 'hui 14e:n liput' jutut. 14e on Helsingissä pahimmillaan noin 2 tuopin hinta; ala-arvoista mennä moisiin vertauksiin kun kuitenkin kyse artisteista vs. kalja. Ja verratkaa ulkomailla mitä pyydetään bändeistä lippuja. Aulanko on myös ehdottomasti yksiä siistempiä ja kivempiä paikkoja missä olen nähnyt järjestettävän moisia tapahtumia.

Ja aiemminhan tuossa joku jo mainitsi itseironisesti että jos jotain järjestetään niin ei mennä ja sitten itketään. Ilmiö on kuitenkin totisinta totta. Ja varsinkin noilla alueilla. Myykää ihmiset ne telkkarinne pois ja lähtekää ulos tutustumaan ihmisiin, kyllä siinä ajatuksetkin tuulettuvat.

Ja kaikki ns. 'alan harrastajat': jos ei Aulangossa ollut hyvä esiintyjäkaarti, niin kysyn mikä olisi ollut? Ehkäpä joku ulkomaan elävä soittamaan huonosti rockbluesia? Jos ei Aulangossa ollut sopivasti kaikkea tarjolla, niin ihmettelen kyllä.. ja esim. Blackriver bluesman tai vanha veteraani Jake Voutilainen eivät turhan usein esiinny - käyttäkää tilaisuus hyväksenne.

Ja jos haluaa, että tapahtumista kasvaa kaupallisia, yli-isoja, sponsorivieraiden punaviinin sotkemia sekamelskoja, johon tilataan soittamaan 'ulkomaan tähtiä' soittamaan puolihuolimattomia keikkoja, niihin tapahtumiin tarvitaan kävijöitä! Noille tapahtumille pitää antaa aikaa kasvaa, ja jokainen voi äänestää jaloillaan tässä tapauksessa. Ja sitten päästään valittamaan, kun on vaan isoja tapahtumia, pommin varmojaesiintyjiä, tunnelma kadonnut jne.

Ja kuten aiemmin jo mainitsin, muusikkona en ole jäävi sanomaan yhtikäs mitään. Kerreoinpahan mielipiteeni.

ps. jos joku kuitenkin kävi mestoilla, niin kertokaa toki fiiliksiä - itse tykkäsin kovasti.

Jepulis.

Jäsen Blue Moon oli ollut paikalla ja viihtynyt myöskin mainiosti. Hän kertokoot kokemuksistaan, jos haluaa.
Blue Moon
08.08.2004 16:56:47 (muokattu 08.08.2004 17:16:15)

Aulanko oli ainakin tänä vuonna todella hieno tapahtuma

Jep. Nuo mun aiemmin esittämät hieman synkeät ennakkoaavistukset perustuivat viime vuoden kokemuksiin. Onneksi ne ei käyneet toteen, vaan porukkaa oli liikkeellä ja saatiin oikein hyvät bileet.

Ja perjantainakin saatiin 14 eurolla loppujen lopuksi kuulla neljää bändiä. Jo pelkästään Honey B duon keikka oli niin upea kokemus, että antoi rahalle vastinetta moninkertaisesti. Samoin kuten dfloreno tuossa mainitsi, niin Mustion mies Torakkacomboinen ei juuri keikkaa tee, tää oli niitä harvoja mahdollisuuksia päästä kuulemaan bändiä livenä. Jos joku jätti perjantain väliin "kalliiden" lippujen takia, niin teki emämunauksen.

Täytyy laittaa tarkempaa kommenttia tapahtumasta jahka ajatus tästä selkiää. Itselleni kohokohtia olivat jo mainittu Honey B duo perjantaina ja Jussi Raulamon ex-tempore heittämä ja sunnuntai-aamuyön tunneille venynyt "Jo' Buddy" - setti bändinsä Groovy Eyesin jo lopetettua tapahtuman "virallisen" ohjelman.
Masa
08.08.2004 22:09:59
Kyllä osui dflorenon kommentit enemmän kuin naulankantaan. Itse paikalla olleena niin eilen Hämeenlinnassa kuin siinä toisessa nimeltä mainitsemattomassa ns. blues-tapahtumassa täytyy vilpittömästi sanoa että nautin eilisestä todella paljon, täyttä tavaraa koko ohjelmisto. Palataan asiaan vielä tuonnempana
paremmalla ajalla.
PIM
09.08.2004 00:22:04
Lauantaina ainakin sai rahoilleen kunnon vastineen sillä harvoilla kekkereillä kuulee viittä tasokasta bändiä parilla kympillä ja kun sääkin oli mitä parhain niin paikalle olisi voinut kuvitella vaivautuvan enemmänkin väkeä.

SF Bluesin setin ensimmäiset neljä biisiä herätti taas vanhan ihmetyksen aiheen. Miksi v---ssa kavereiden, jotka ovat levyttäneet uransa aikana omaakin materiaalia älppäritolkulla, pitää soittaa aina ne kuluneimmat standardit jotka on kuultu miljoonaan kertaan aiemminin? Oi, miksi? Mä ymmärrän jos settiin on satunnaisen bluesinkuuntelijankin kosiskelemiseksi otettu yksi shake your moneymaker tai sweet home chigago, mutta yhtään enempään on minusta paikalle vaivautuneiden kuuntelijoiden pahemman laatuista aliarviointia. Onneksi tässä SF bluesin tapauksessa Erjan lavalle tulo pelasti shown kuitenkin komeasti plussan puolelle.
Avattu: Peten kitarakirppis osoitteessa www.halonen.cc/kirppis Teretulemast tekemään löytöjä.
dfloreno
09.08.2004 15:43:23

Ja perjantainakin saatiin 14 eurolla loppujen lopuksi kuulla neljää bändiä. Jo pelkästään Honey B duon keikka oli niin upea kokemus, että antoi rahalle vastinetta moninkertaisesti. Samoin kuten dfloreno tuossa mainitsi, niin Mustion mies Torakkacomboinen ei juuri keikkaa tee, tää oli niitä harvoja mahdollisuuksia päästä kuulemaan bändiä livenä. Jos joku jätti perjantain väliin "kalliiden" lippujen takia, niin teki emämunauksen.

Aivan, ja jos haluu itkeä kalliista lipuista, menkää vaikka Los Angelesiin kattelee mitä tommoinen perusbaari ottaa ns.coveria illassa - siellä otetaan vielä lisämaksua jos haluaa kattoa toisen setin. Go figure.

Täytyy laittaa tarkempaa kommenttia tapahtumasta jahka ajatus tästä selkiää. Itselleni kohokohtia olivat jo mainittu Honey B duo perjantaina ja Jussi Raulamon ex-tempore heittämä ja sunnuntai-aamuyön tunneille venynyt "Jo' Buddy" - setti bändinsä Groovy Eyesin jo lopetettua tapahtuman "virallisen" ohjelman.

Tostakin voi jo päätellä oliko tapahtuma hauska tai ei; ja iso hatun nosto (taas) Jussille. Harmi että en tuota päässyt näkemään :).
dfloreno
09.08.2004 15:52:58 (muokattu 09.08.2004 16:06:02)

Lauantaina ainakin sai rahoilleen kunnon vastineen sillä harvoilla kekkereillä kuulee viittä tasokasta bändiä parilla kympillä ja kun sääkin oli mitä parhain niin paikalle olisi voinut kuvitella vaivautuvan enemmänkin väkeä.

Aivan, toi on mun mielestä jo melkein ilmainen. Ja p*rk, pelkästään Hesan keskustassa auton pysäköiminen muutamaksi tunniksi maksaa jo reilusti yli 10€. Kauheita vertailuja mulla?!! :)

SF Bluesin setin ensimmäiset neljä biisiä herätti taas vanhan ihmetyksen aiheen. Miksi v---ssa kavereiden, jotka ovat levyttäneet uransa aikana omaakin materiaalia älppäritolkulla, pitää soittaa aina ne kuluneimmat standardit jotka on kuultu miljoonaan kertaan aiemminin? Oi, miksi? Mä ymmärrän jos settiin on satunnaisen bluesinkuuntelijankin kosiskelemiseksi otettu yksi shake your moneymaker tai sweet home chigago, mutta yhtään enempään on minusta paikalle vaivautuneiden kuuntelijoiden pahemman laatuista aliarviointia. Onneksi tässä SF bluesin tapauksessa Erjan lavalle tulo pelasti shown kuitenkin komeasti plussan puolelle.

Ymmärrän sua 110%:sti. En itsekään ymmärrä noita covereiden vääntöä, varsinkin kun ukkojen omat biisit on kymmenkertaisesti parempia. Mutta ymmärrään myös sen, että artistit halua miellyttää yleisöä ... ja onko sekään sitten miellyttämistä ym, en tiedä: tää on äärimmäisen vaikea kysymys, ja niin monitahoinen että ei siinä oikeata vastausta ole. Mutta sitä suuremmalla syyllä, jos mielii kuulla bändien omaa tuotantoa: käykää niiden keikalla! :).
dfloreno
09.08.2004 15:54:55

Kyllä osui dflorenon kommentit enemmän kuin naulankantaan. Itse paikalla olleena niin eilen Hämeenlinnassa kuin siinä toisessa nimeltä mainitsemattomassa ns. blues-tapahtumassa täytyy vilpittömästi sanoa että nautin eilisestä todella paljon, täyttä tavaraa koko ohjelmisto. Palataan asiaan vielä tuonnempana
paremmalla ajalla.

joo, olin jopa itekin unohtanut miten kova Voutilainen on vääntää tommoista tykimpää menoa. :). Ei voi kun ihmetellä.
Blue Moon
09.08.2004 16:04:35 (muokattu 09.08.2004 16:05:49)

Tostakin voi jo päätellä oliko tapahtuma hauska tai ei; ja iso hatun nosto (taas) Jussille. Harmi että en tuota päässyt näkemään :).

Heh, menin Groovy Eyesin lopetettua herra Raulamon juttusille ja kyselin "Jo Buddy - hommeleista" ja valittelin, että olin aina onnistunut missaamaan niiden näkemisen. R siinä tuumi vähän aikaa ja sanoi, että jos ketään muuta ei ole tulossa enää lavalle ja kaikille sopii, niin hänpä voi heittää vielä "Jo Buddy" - setin... (vaikka oli jo soittanut kaksi Groovy Eyes - keikkaa aiemmin). Eli ei tarvinnut edes pyytää, todellista yleisön palvelemista, sanoisin. Säilyy mielessä kyllä pitkään tuo keikka. =)
dfloreno
09.08.2004 16:09:17

Heh, menin Groovy Eyesin lopetettua herra Raulamon juttusille ja kyselin "Jo Buddy - hommeleista" ja valittelin, että olin aina onnistunut missaamaan niiden näkemisen. R siinä tuumi vähän aikaa ja sanoi, että jos ketään muuta ei ole tulossa enää lavalle ja kaikille sopii, niin hänpä voi heittää vielä "Jo Buddy" - setin... (vaikka oli jo soittanut kaksi Groovy Eyes - keikkaa aiemmin). Eli ei tarvinnut edes pyytää, todellista yleisön palvelemista, sanoisin. Säilyy mielessä kyllä pitkään tuo keikka. =)

Heh :) Toi on kyllä just niin Jussin tyylistä :). Kertakaikkiaan mainio meininki. Nyt harmittaa vielä enemmän että missasin :).
Mako
09.08.2004 23:45:26

Pidin helvetisti Groovy Eyesista, SF bluesista, ja muutenkin tarjonta oli mainiota. Ainoastaan Honey B nyt ei kauheasti uponnut, ihan vaan mieltymyksellisistä syistä. Tokihan sitäkin kuunteli.

Fiilis ja sää oli myös grrreat. Hinnasta itkemisestä itkeneille: omalta osaltani harmittelin vain sitä, ettei tuota 50% alennusta saanut ennakkoon ostetuista lipuista, tosin ilmeisesti oli tyhmää ennakkoon ostaakaan, no, kaveri tuonkin edun sitten lopulta hyödynsi, no harm done.. Ruuan hinta oli ainakin bueno, illemmalla hyödynnettiin basistin kanssa ruokapaikkaa, tuoppi 4€ ja risottotyyppinen safka 5€, ihan vertailukelpoinen ateria maultaan ja hinnaltaan.

Hieno tapahtuma oli, tattis!

Ps. ei näkynyt sitten tuttuja (mnetistä).. Siinä lavan edessä tuo meitin kööri oltiin koko keikan ajan, varmaankin etummaisena.
"I couldn't hold you knowing we were unhappy somehow, should have told you but I never knew 'til now"
weelie
13.08.2004 12:30:22

Kirjoituksestasi innostuneena "vaivaiduin" paikalle eilen Helsingissä (Santa Fessä GE duo ilmaiseksi, mitä nyt kaljat maksaa vitosen ketale, halpaa sano stadilainen). Ja kyllä oli gruuvi tiukasti paikallaan! :D Ostin sitten vihdoin sen tube broadcast -platankin.
Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition'
duane
17.08.2004 19:45:31 (muokattu 17.08.2004 19:47:01)
joo, olin jopa itekin unohtanut miten kova Voutilainen on vääntää tommoista tykimpää menoa. :). Ei voi kun ihmetellä.

Jake on huippu, ei voi muuta sanoa. Se on muuten mun vanha opettaja...niin ja trion rumpali Niko on myös...

EDIT: sekoilua...
Funk U Too
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)