Ron Levy's Wild Kingdom: B3-Blues and Grooves -levy soi juuri lauantai-iltaa värittämässä. Mitä tiedät tästä porukasta, tai erityisestä Ron-herrasta itsestään? Levytietojen mukaan on soittanut monen kovan kaverin taustalla ja vastannut urkupoljennosta (esim. James Brown) mutta on itsekin julkaissut levyn, pari groovahtavaa bluesia. |
Mulla on tuo sama levy ollut jo ainakin 15 vuotta, löydetty aikoinaan jostakin Stockmannin alelaarista. Olin joskus vuonna 2001 Texasissa työkomennuksella, ja eksyin siellä Fort Worthissa erääseen pieneen blues-klubiin Ron Levy's Wild Kingdomin keikalle. Meininki oli erittäin, erittäin hyvää, ja tuohon mainitsemaasi levyyn verrattuna setti oli viritetty kohtuullisen monta pykälää jazziin päin. Kyseessä oli trio-veto, hammond-kitara-rummut. Sattuipa vielä sellainen yhteensattuma, että tauolla herra Levy tuli minun pöytääni oluelle ja rupateltiin siinä muutama sananen. Oli kovin otettu siitä, että omistin tuon kyseisen levyn ja tunsin herran siis jo entuudestaan, vaikka olin kotoisin hänelle kovin kaukaisesta maasta. Suomen ja Porin muisti kyllä, kun oli ainakin B.B. Kingin bändissä joskus Pori Jazzissa vieraillut. Ihan tarkasti en kaikkea keskustelemaamme muista vuosien kulumisesta ja silloisesta pienestä hönöstä johtuen, mutta hyvin sympaattinen ja mukava kaveri oli tämä Mr. Levy. |