Tuukka2 27.05.2004 14:46:28 | |
---|
B.B Kingin eilinen konsertti oli aivan mahtava! Mitä piditte te ketkä siellä olitte? |
waihen84 27.05.2004 14:59:33 (muokattu 28.05.2004 08:07:46) | |
---|
Mä olin siellä. Oli aivan mahtava show! Isot respektit kingille! |
sahava 27.05.2004 15:22:42 | |
---|
Mä olin siellä. Olin aivan mahtava show! Isot respektit kingille! Juu oli kyllä mieletön keikka jo lämppäreistä lähtien. Oiling Boiling hoiti homman vuosien kokemuksella, oli upeaa nähdä ja kuulla myös Pepeä! B.B. King veti jalat alta, ukko on 78-vuotias ja diabeetikko mutta silti rokkasi enemmän kuin itseään 50 vuotta nuoremmat "tähdet". Mieletöntä menoa. Ehkä hieman jäi ärsyttämään ylimainostettu legenda-kuva, kuten kuuluttajan n. 25 kertaa huutama "Give it once more to the King of Blues, B.B. King!". Ja ne välispiikit olisivat voineet olla lyhyempiä. Upeata musiikkia, upea bändi. Ja Lucille... aaaaah... :) Kaikki propsit maailman parhaalle elossa olevalle blues-artistille! -Simo Shake it and break it |
Mojo 27.05.2004 15:47:32 (muokattu 27.05.2004 15:52:45) | |
---|
B.B Kingin eilinen konsertti oli aivan mahtava! Mitä piditte te ketkä siellä olitte? kyllä oli aivan mahtava konsertti. Se parani musta siinä puolenvälin jälkeen, kun ne jutustelut lyheni ja kitarointi lisääntyi. Suurin yllätys tasi olla se Key to the highway. Aivan loistava veto! Biisit taisi olla nämät: Korjatkaa jos joku väärin 1.Alkujammailubiisi -> BB lavalle -> 2.I'll survive 3.Bad case of love 4.I need you so 5."I don't even know your name" ( en muista nimeä) 6.Caldonia 7.Blues boy tune ? 8. How blue can you get? 9.________________ ? 10.Key to the highway 11.Instrumental 12.Rock me baby 13.Thrill is gone 14._______________ ? EDIT: kirhhotusvihre Nääh... |
DT 27.05.2004 16:59:50 | |
---|
Kyllähän joo oli mahtava keikka. "Kaikki muuttu vaikeaksi, jos haluaa omistaa esineitä, kantaa niitä mukanaan ja pitää ominaan. Minä vain katselen niitä - ja kun lähden tieheni, ovat ne minun päässäni. Minusta se on paljon hauskempaa kuin matkalaukkujen raahaaminen." -Nuuskamuikkunen |
bender 27.05.2004 17:16:04 | |
---|
yhdyn edellisiin puhujiin i'm a steady rollin' man |
Jurza 27.05.2004 17:48:07 | |
---|
Oli kyllä joo ehdottomasti hieno kokemus. Kyllä tuntu BB:ltä vielä soitto lähtevän todella tyylillä. Pepen soitto lämmitti kanssa mieltä, kyllä sitä bluesia osataan suomessakin soittaa. "Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan |
Mako 27.05.2004 18:19:31 (muokattu 27.05.2004 18:22:40) | |
---|
Pidin, mahdottomasti.. Omat toiveet tuli kuin apteekin hyllyltä, paitsi "Hummingbird" ja muutama haluamani raita Reflectionsilta jäi uupumaan. Olisi ollut hienoa kuulla vaikkapa Tomorrow night. Alku osoitti ettei blues pelkää lainata mistään, edes rapista, oli ensimmäinen (itse bb:n orkesterin) lämmittelybiisin komppi aika hip-hop vaikutteinen mielestäni. Vaikka saattaisi sen funkkinakin kuulla. Kaksi ekaa biisiä itse BB:n lavalle astuttua olivat aika yllätys, tempo kun tuntui n. tuplalta levyihin verrattuna. No, jos vetää vuosikymmeniä kappaleitaan yli parinasatana päivänä vuodessa haluaa ehkä itsekin joskus vaihtelua. Luulisi vain, että vanhemmiten tempot lähinnä laantuisivat. Onneksi mestari osoittaa yllätykseen asti aina uudistumiskykyä, vielä vanhoilla päivillään. Bassosoolokin, grreat.. King yllätti kitaransoitollaan, miten se on yhä ja aina noin tarkkaa ja sielukasta, ei voi kuin nostaa hattua.. Hienoa miten BB ja bändi vetävät intro/outro juttuja lainaten joskus muistakin kappaleista soittamaansa biisiin&jami-juttuihin. Mihinpä bluesiin ei sopisi mikä vain esim. "Blues on the bayou"-levyn hammond/kitara-introlicki..? Välispiikit lämmittivät mieltä ja yleisesti keikasta jäi niin mahtava fiilis, että prkl..koko bändin soitto oli mainiota, komppikitara yllättävän jazz ja TARKKA, eikä sitä volumet nollassa lätkytystä mitä joskus vastaavanlaisissa konserteissa artistin itsensä ollessa myös kitaristi. Hammondisvengi armoton, nuori basisti ja puhaltimet, etenkin bändin "johtajan" trumpetti todella upea. Kuolemattomia soundeja.. Näin myös ensimmäistä kertaa Oilingin, Pepen sentään kolmatta kertaa. Molemmat mahtavia, ja hienoa, että mentiin välillä jazzin ym. puolelle, virkisti sopivasti ennen pääesiintyjää. Joku olisi vain saanut kertoa päivitetympää tietoa Kingille lämppäreistä... :) BB on vuosi toisensa jälkeen uudistumiskykyisempi, kokeilevampi, ja todellinen bluesin monipuolisin mestari. Vienyt bluesin massoille, myös ensimmäinen bluesartisti johon itse tutustuin, sen jälkeen onkin ollut menoa.. EDIT: tuohon jonkun laatimaan hyvään biisilistaan...olisiko ollut "Don't answer the door to nobody" jossain välissä ainakin, vai muistanko huumassa omiani? I must Create a System, or be enslav'd by another Mans. I will not Reason and Compare, my business is to Create -W.Blake |
pierumooses 27.05.2004 18:52:01 | |
---|
ihan hyvä konsertti oli joo, paitsi kun se rupes kertoo 20min. kestäviä tarinoita sen nuoruudesta... "Viimeeks oli yhtä hauskaa, kun anopin tissit jäi mankelin väliin."- |
The Blues Man 27.05.2004 20:28:33 (muokattu 27.05.2004 20:29:14) | |
---|
loistava keikka ja helvetin hieno saundi kitarassa Clapton is God |
BaariMikko 27.05.2004 20:29:01 | |
---|
ihan hyvä konsertti oli joo, paitsi kun se rupes kertoo 20min. kestäviä tarinoita sen nuoruudesta... Äh, nuo stoorit istuivat hienosti kokonaisuuteen ja yleiseen atmosfääriin. Itse näin B.B:n ensimmäistä kertaa livenä, ja vaikka meno ei ehkä ollut aivan parhaiden vuosien veroista(joidenkin kommenttien perusteella), minulle keikka silti ns. toimi kybällä. Sitä tosin täytyy ihmetellä, että miksi jotkut tulevat näille keikoille ympäripäissään. Minulla oli kenttäpaikka ja samasta rivistä ensin poistui keikan alkupuolella vahvasti pultsarin tuoksuinen herrasmies. Myöhemmin riviä edempänä toinen samankuntoinen meinasi jatkuvasti sammua ja pää roikkui takana istuvien sylissä. Katsoinkin keikan loppuun sitten kentän laidalta "vaihtopenkiltä". "BaariMikkoa ymmärtääkseen täytyy olla mieluiten keskivahvassa humalassa" -Järvihirviö |
Juice 28.05.2004 00:44:52 | |
---|
Hieno keikka kaikenkaikkiaan. Soitti hyvin ja hoiti homman vakuuttavan rennosti. Ei ole mistä repiä tuohta, kun on puilla paljailla. |
DT 28.05.2004 13:17:54 | |
---|
Äh, nuo stoorit istuivat hienosti kokonaisuuteen ja yleiseen atmosfääriin. Ei mullakaan mitään niitä tarinoita vastaan ollut. Niitä oli itseasiassa ihan mukava kuunnella. "Kaikki muuttu vaikeaksi, jos haluaa omistaa esineitä, kantaa niitä mukanaan ja pitää ominaan. Minä vain katselen niitä - ja kun lähden tieheni, ovat ne minun päässäni. Minusta se on paljon hauskempaa kuin matkalaukkujen raahaaminen." -Nuuskamuikkunen |
Mako 28.05.2004 17:56:32 | |
---|
Sitä tosin täytyy ihmetellä, että miksi jotkut tulevat näille keikoille ympäripäissään. Tulikin tästä mieleen "soita kitaraa" ym. huudahdukset. Pari ihmistä oli todellakin väärässä paikassa..no, ei latistanut kyllä tunnelmaa. Itse istuin paska jäykkänä lähes koko konsertin, oli näet suurin idolini lavalla, tajusin sentään huutaa kun huudatettiin, hehe. "I had a guitar hanging just about waist high,
and I'm gonna play this thing until the day I die" |
bender 28.05.2004 18:17:07 | |
---|
Itse istuin paska jäykkänä mulla oli vähän sama vika ja vielä kun ensimmäisellä rivillä istu. i'm a steady rollin' man |
Blue Moon 29.05.2004 08:40:37 | |
---|
Sitä tosin täytyy ihmetellä, että miksi jotkut tulevat näille keikoille ympäripäissään. Olisko osa "VIPpijengiä", joista osaa ei varsinainen esitys välttämättä kiinnosta juurikaan. - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - |
kerpse 29.05.2004 20:39:08 | |
---|
Stooreja kuulee vain livenä. Soittoa voi kuunnella levyltä vielä sittenkin, kun aika kuninkaasta on jättänyt. |
Ossi 30.05.2004 00:34:09 | |
---|
Stooreja kuulee vain livenä. Soittoa voi kuunnella levyltä vielä sittenkin, kun aika kuninkaasta on jättänyt. Sattuvasti sanottu. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
weelie 30.05.2004 18:23:37 (muokattu 30.05.2004 18:23:50) | |
---|
Näin ekan kerran 4 vuotta sitten. Setti oli biiseiltään nyt melko samanlainen, tarinoinnut oli jokseenkin muuttunut. Kyllä oli hieno keikka, varsinkin kun bändi pieneni, tunnelma nousi kattoon. Olin ihka onnessani kun Black Blues Brown Sugar Xylitol Maltitol Mama ei tullutkaan lavalle, saatiin kunnon blues-setti lämppäriltäkin. Pepe oli mainio. (rivi 2, paikka 8) Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
rooster 30.05.2004 21:08:08 | |
---|
Mielestäni tämä oiling-juttu oli tylsähkö. Pepellä on tosi hyvä ääni, mutta eihän jäykkä valkoinen pärjää.. BB King veti kuten BB Kingin pitääkin, en lähde arvostelemaan. Pidin joka tapauksessa kovasti. Jos muuten joku oli viime vuoden Puistobluesissa, niin näki kun mustat groovas niin perkeleesti! Nimittäin Koko Taylor ja bändinsä aiheuttivat minussa sen, etten jaksanut oikein Bonnie Raittin poppoota kuunnella. Jäykkää oli verrattuna edelliseen.. |