Aihe: The Definitive Otis Redding
1
Bonham
26.05.2003 22:52:14
Julemetun upea 4 cd:n boxi! Oli siinä hepulla ääntä ja tulkintaa yhden miehen osalle. Soundit on mitä on, mutta meininki korvaamatonta!
Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Gallahan)
reijoteppo
26.05.2003 23:50:42
Perkeles, tuo olis kyllä essenttiaalinen ostos! Lähettäkää rahaa!
Blue Moon
27.05.2003 17:01:55

Komia loota mutta missä prkl on Otisin ekan LP:n upea versio Ben E. Kingin "Stand By Me":stä? No, ainahan melkoisen kattaviltakin kokoelmilta puuttuu joku henk. koht. suosikkibiisi.

Onkos noissa saundeissa joku vika? Juuri sopivan ruttuistahan tuon ajan Stax oli. :-)
- It's been a long time coming -
Marlowe
27.05.2003 17:26:41
Hitto, onkohan taas aika päivittää Otis Redding-kokoelmaa yhtä pykälää paremmaksi?

Reddingin tuotantoon tutustumisen aloitin aikoinani yhden sinänsä hyvällä joskin auttamattoman suppealla kokoelma-albumilla, jonka rinnalle hankin heti ensi tilassa klassisen "Otis Blue"-albumin. Kokoelma lähti vaihtoon kun törmäsin paikallisessa levykaupassa kahden levyn erinomaiseen "Dreams to Remember : Otis Redding Anthologyyn", jonka huipensi Montereyn popfestivaaleilla äänitetty, legendaarista mainetta nauttiva setti.

Redding-suosikkieni lista on aika balladivoittoinen: "These Arms of Mine", "I've Been Loving You Too Long", "Try a Little Tenderness", "Cigarettes and Coffee"...
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
Bonham
27.05.2003 17:44:19
Juu, en mä pahalla noista soundeista maininnutkaan... ei niihin oikein muunlaista eloa kaipaakaan. Olisi melko karmaisevaa kuunnella jotain jumalatonta remasteroitua huttua, huih.

Mulla on joku Sam & Dave kokoelma, jossa jätkät laulaa ja soitto on vedetty uudestaan päälle... ei oikein kolise.
Blue Moon
27.05.2003 18:02:49

Redding-suosikkieni lista on aika balladivoittoinen: "These Arms of Mine", "I've Been Loving You Too Long", "Try a Little Tenderness", "Cigarettes and Coffee"...

Hyviä biisejä. Mielestäni Otis oli parhaimmillaan vv. 62-65. "Gotta gotta..." yms. -maneerit meni vähän yli monilla myöhemmillä levyillä. Ei jotenkin palvelleet tarkoitustaan. Kurkku oli myös huonossa kunnossa yhteen aikaan ja se kuuluu niillä levyillä. Paljon hyvää matskuahan sieltä loppupäästäkin löytyy, ei siinä mitään.

Yksi seikka, joka on tavallaan "pilannut" Otisin mainetta on kuoleman jälkeen julkaistu materiaali, joista pääosaa Otis takuulla ei olisi julkaissut. Mielenkiintoistahan niitä on kuunnella, kunhan muistaa mitä kamaa ne ovat.
Blue Moon
27.05.2003 18:13:11

Juu, en mä pahalla noista soundeista maininnutkaan...

Juuh, mä kysyin ihan tosissani. Monenlaista saundia kun tosiaan tulee näillä uusintapainoksilla vastaan.

Eikös toi muuten ole Rhinon boxi? Niillä on yleensä ollut erittäin "hyvät" saundit, siis "hyvät" juuri siinä mielessä, jota me molemmat tarkoitamme. Luonnolliset saundit, tai jotain sinne päin.
Bonham
27.05.2003 18:21:44
Juu. Rhinon on. Soundit on luultavasti aika originaalit. Remasteroijan nimi on kyllä mainittu, mutta en usko paljonkaan muuttuneen. Ainahan materiaalin siirto digitaaliseen muotoon vaatii jonkun sortin operointia.

Noista parhaista biiseistä mulle on Mr Pitiful, Security, äh, nehän on kaikki hyviä!

Neljäs levy boxissa on hyvä live veto; The Ultimate Live Otis Redding Show. Biisejä vuosien 63 - 67 väliltä, pääasiassa vuosilta 66 ja 67.
Blue Moon
27.05.2003 18:26:18 (muokattu 27.05.2003 18:27:15)

Neljäs levy boxissa on hyvä live veto; The Ultimate Live Otis Redding Show. Biisejä vuosien 63 - 67 väliltä, pääasiassa vuosilta 66 ja 67.

Otisilla on tosiaan paljon hyvää livematskua. "In Person At The Whisky A-Go-Go" taitaa olla oma suosikkini noista varsinaisista livealbumeista.

edit: typoja
Bonham
27.05.2003 18:29:22
Noita tarvii kyllä hommata lisää. Yksi syy boxien ostoon taitaa olla oma laiskuus etsiä levyjä. Turussa ainakin on tuo soul osasto hiukan hakusessa levykaupoissa ja boxi toimii silloin hyvin. Olen aina ollut hiukan huono tilaamaan netistä levyjä, osa levyjen oston viehätystä on juuri kansien kääntely ja ihmettely.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)