Onkohan kenelläkään kokemuksia kyseisen kitaran soundeista, ym. toimivuudesta? Small body tyyppinen (Gibson l-sarja) kiinnostaisi, kannattaisikohan suosia suomalaista vai onko ameriikkalainen esikuva, vaikkapa Gibsonin Blues King, aivan eri sarjaa? Small bodyssä innostaa "kainaloon sopivuus, ja taisihan R. Johnssoninkin soundit lähteä kyseisen tyyppisestä kitarasta.. |
Mä ainakin olen heräämässä kannattamaan kotimaista (enkä ameriikkalaista). Ei ne amerikassa tehdasvalmisteiset kipsonit sen kummempia ole. Sanon minä, joka en asiasta mitään tiedä. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Onkohan kenelläkään kokemuksia kyseisen kitaran soundeista, ym. toimivuudesta? No senverran on kokemusta että kävin tehtaalla valitsemassa tuollaisen eräälle tuttavalle, Kitarahan on, nninkuin nimikin viittaa, ragtime kitara ja tehty kovaan rämpytykseen. Tuttavani Peeki suunnitteli tuon kitaran silloin kun työskenteli Landolalla. Kitara on ilmeisesti suunniteltu sellaiseksi että kuuluuisi selkeästi akustisessa bändissä ilman vahvistustakin. Todella kovaääninen peli vaikka onkin pieni kooltaan. Sellainen nasaali ääni missä keskiäänet korostuu radikaalisesti. Vaatii kovan otteen. Ei sovellu mihinkään hempeään pimpotteluun. Osoittautui jopa hankalaksi virittää kun on niin paljon yläsäveliä. "G-strings are for strippers" |