Aihe: ZZ TOP & Rolling Stones samalla keikalla
1
sihvoh
17.07.2003 03:42:43
Tulin juuri kotiin Rolling Stones konsertista jossa ZZ TOP oli lämppärinä.. kele että harmittaa kun yleisö ei lämminnyt. Kyllä Gibbons ja kumppanit yrittivät ihan kohtuullisen hyvin ja lämpenivät itse setin edettyä mutta yleisö ei pahemmin sitä tehnyt. Mielestäni vähän huono valinta lämppäriksi. Kyllä ZZ olisi ansainnut vähän parempaa kuin tämän kohtalon..

Rollarit olivat hyvässä vedossa ja soittivat muutaman tuntemattomamman kappaleenkin jotka ainakin minusta olivat parasta antia koko keikalla. Kävi kuitenkin niin ettei yleisö oikein lämmennyt taaskaan niille. Lopussa tuli varmaankin 10 minuutin Satisfaction joka upposi kansaan mutta kun sitä kuuntelee noin kauan ei oikein tunnu enää hyvältä..

Vähän jäi huono maku koko tapahtumasta.. Onneksi irkkubaarissa oli bändi joka soitti loistavasti myös yhden Rollareitten biisin.. :-)
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Guderian
17.07.2003 09:33:28

Tulin juuri kotiin Rolling Stones konsertista jossa ZZ TOP oli lämppärinä.. kele että harmittaa kun yleisö ei lämminnyt. Kyllä Gibbons ja kumppanit yrittivät ihan kohtuullisen hyvin ja lämpenivät itse setin edettyä mutta yleisö ei pahemmin sitä tehnyt. Mielestäni vähän huono valinta lämppäriksi. Kyllä ZZ olisi ansainnut vähän parempaa kuin tämän kohtalon..

Ihan mutu-tuntumalla olen pitkään jo ajatellut että suomalaiseen musiikki- ja keikkakäyttäytymiseen kuuluu jotenkin kummallisella tavalla automaatio lämppäribändien huonoudesta, ajatellaan että 'eihän näille voi taputtaa' -tyyliin. Töllöstä näkyi vähän tuosta keikasta, olihan siellä kyllä valtavasti katsojia.
Klotzen, nicht Kleckern!
Hubert
18.07.2003 14:21:38
Henkilökohtaisesti olisin mielelläni nähnyt ZZ TOPin mutta jotenkin ei huvittanut lähteä moiseen megatapahtumaan josta sitten otetaan kuvia kaikkien naistenlehtien palstoille Gloriaa myöten. Vaikkei ole siis mitään Rollareitakaan vastaa, onneksi Topit ei joutuneet kuitenkaan miksikään kiertuelämmittelijöiksi, ja sitä paitsi ainakin Dusty Hill on kyllä aina tunnustanut avoimesti olevansa Keith Richards uskovainen.
myykää edes yksi keikka
DoThePop
20.07.2003 10:44:53
Hellacopters:Jätkät kyl yllätti toimivalla setillä stadikalla.Oon kyl bändin nähnyt monesti livenä ennenkin ja loistavaksi todennut.Mut pikkuinen pelko oli kuitenkin ison mestan takia.Vaan eipähän pettänyt tälläkään kertaa.

ZZ Top:Mulle kyl toimi Top:ikin ihan loistavasti.Jätkiä on kyl hauska tsiikata lavalla.Niin ja kuultiinhan yksi uusi biisikin samalla.Lämppärin osa ei ole ikinä helppo.Mut kyl ZZ Top hoiti homman hienosti.Toivottavasti tulevat jossain vaiheessa vaikka Areenalle heittämään oman keikan.

Rolling Stones:Yksinkertaisesti loistava kaikin puolin.Muutama hyvä biisi jäi kuulematta.Mut eihän sitä kaikkea voi saada kerralla.Lava oli tosi jees ja screeni aivan ykköstä.Tosin sitä ei tullut paljon katseltua kun pääsin suht lähelle lavaa.Brown sugar,Start me up,You got me rocking,Don´t stop...Helkutti mikä aloitus keikalle!Ihan totaalista rock juhlaa siitäkin eteenpäin.Mitään pahoja suvanto kohtiakaan ei onneksi ollut.Jos tää nyt olisi SE viimeinen kiertue...Mitä kyl epäilen vahvasti:).Niin eipä jäisi ainakaan huonoa makua suuhun.Kyllä tälläistä menoa katselisi mieluusti vielä uudestaankin.
poppamies
21.07.2003 07:39:07

ZZ Top:Mulle kyl toimi Top:ikin ihan loistavasti...

En kyllä itse ollut paikalla mutta kaks meidän kitaristejä oli läsnä. Toinen sanoi että ZZ oli hyvä. Toinen sanoi että oli ongelmia äänen kanssa ZZ'in setin aikana. Laulu ei kuulunut eikä ääni muutenkaan toiminut. Sitten kun Rollarit tuli niin kaikki toimi.
"G-strings are for strippers"
DoThePop
21.07.2003 19:35:09
Toi on kyl totta että ZZ Top:illa oli ongelmia soundin kanssa aika paljon.Bassot pärähteli ainakin lavan lähellä aika levottomasti välillä.Sama ongelma oli kyl jo Hellankin setin aikana.Mut jos nyt unohdetaan lämppärien soundi ongelmat arvostelussa.Niin mulle kyl koko ilta toimi loivasti.
Ossi
21.07.2003 23:14:40

Vaikka menee ohi otsikon, mutta kun kerran tuli puheeksi..

Joskus tuntuu, että "lämppärit" miksataan jopa tahallaan hieman riipin raapin että näiden ja tapahtuman pääaktin, suuret tähdet Jumalan armosta, välille rakennetaan mahdollisimman suuri kontrasti.

Saattaa olla ihan mutu-juttuakin, joten olkoon. Jos asiassa taas on totuuden siementä, sanoisin jotta: epistä :(
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
JC
21.07.2003 23:36:48 (muokattu 21.07.2003 23:37:37)
Jos asiassa taas on totuuden siementä, sanoisin jotta: epistä :(

Eiköhän tuosta siemenestä ole jo kasvanut ruma kasvi. Sinänsä säälittävää, että jopa Rolling Stonesin tasoiset yhtyeet joutuvat turvautumaan noin vanhaan kikkaan. Toisaalta, jos lämppäri heittää elämänsä keikan ja vielä hyvillä soundeilla, saattaa pääesiintyjä olla sen jälkeen kuin kuokkavieraana omissa juhlissaan.
poppamies
22.07.2003 11:35:12

Joskus tuntuu, että "lämppärit" miksataan jopa tahallaan hieman riipin raapin että näiden ja tapahtuman pääaktin, suuret tähdet Jumalan armosta, välille rakennetaan mahdollisimman suuri kontrasti. :(

Tuo on valitettavasti aivan totta. Olin kerran henkilökohtaisesti sellaisesa tilanteessa että piti käydä sanomassa festarin miksaajalle ettei homma kuulu perälle asti kunnolla, ja että laittaisi pikkuisen tehoja lisää.
Vastauksena rehellinen miksaaja sanoi että pääartisti oli kieltänyt nostamasta liukuja yli määrätyn rajan. Kaikki oli nähtävästi sovittu ja souncheckissä. Sitten kun illan päätähdet astui lavalle niin löytyi kyllä painetta. Näin se vaan valitettavasti on. Tuossa Rollareiden tapauksessahan saatta olla niinkin että niillä oli ihan omat PA kamat ja niillä ei kukaan toinen saannut leikkiä.
"G-strings are for strippers"
Bonham
22.07.2003 11:39:17
Mä toisaalta ymmärrän tuon lämppärien heikomman soundin, sillä pitäähän headlinerin jotenkin tuntua ainutlaatuiselta ekojen soundien kajahtaessa...

80-luvun alussa Hesan jäähallissa Motörheadia lämppäsi Tank, joka veti niin maan perusteellisen lujaa, että pääaktin alkaessa korvat olivat aivan jumissa eikä volea voinut enää nostaa.
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
DoThePop
23.07.2003 18:57:21
Jostain lehdestä luin sellaisen homman että.Hellacopters:in rumpali oli joutunut ostamaan pääsylipun gimmafrendille saadakseen sen stadikalle sisään.Kyllähän tuokin jo kertoo jotain lämppärin asemasta.Mua ainakin hymyilytti snadisti kun luin ton jutun lehdestä.
Flash
24.07.2003 12:19:45

Jostain lehdestä luin sellaisen homman että.Hellacopters:in rumpali oli joutunut ostamaan pääsylipun gimmafrendille saadakseen sen stadikalle sisään.Kyllähän tuokin jo kertoo jotain lämppärin asemasta.Mua ainakin hymyilytti snadisti kun luin ton jutun lehdestä.

Minä luin jostakin, että KUKAAN ei saa ilmaisia lippuja Rollarien keikalle, eivät edes Rollarit itse. :) Eli jos esimerkiksi joku bändin jäsenistä haluaa sukulaiset keikalle niin hän joutuu maksamaan liput omasta taskustaan. En sitten tiedä pitääkö tuo paikkansa...
Rust Never Sleeps
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)