MES 01.07.2004 12:03:51 | |
---|
Aloitetaanpa jutut tämän kesän bluusseista. Parasta keskiviikkona ole Erja Lyytinen ja Dave F.., jotka soittivat 3 settiä kadulla. Etenkin kaksi viimeistä, joissa Erja soitti resonaattorikitaraa ja Dave akustista, olivat aivan loistavia. Tämmöistä kuulee liian harvoin. Tekisivät levyn samalla meiningillä. Jee ja nyyh! |
duane 01.07.2004 17:39:31 (muokattu 01.07.2004 17:40:42) | |
---|
No, toivottavasti Dave huomaa kehut täältä.. Akustinen meininki toimii aina kun ón tekijämiehet...öö henkilöt asialla.. Ja harmittaa kun en tänä vuonna päässy itse paikalle, kun Jake Voutilainen on pitkästä aikaa bluesin parissa...kannattaa tsekata. Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
samueld 02.07.2004 09:11:19 | |
---|
Vielä pitäisi mennä muutamaksi tunniksi palkkakuoppaan lojumaan. Sitten lähteekin juna Järvenpäähän. Voin kertoo, on odotettu... I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
dfloreno 02.07.2004 10:00:42 | |
---|
Aloitetaanpa jutut tämän kesän bluusseista. Parasta keskiviikkona ole Erja Lyytinen ja Dave F.., jotka soittivat 3 settiä kadulla. Etenkin kaksi viimeistä, joissa Erja soitti resonaattorikitaraa ja Dave akustista, olivat aivan loistavia. Tämmöistä kuulee liian harvoin. Tekisivät levyn samalla meiningillä. Jee ja nyyh! Kiitos MES kommenteista, varsinkin olosuhteet huomioonottaen :). Mitä tommoiseen akustiseen meininkiin tulee, niin me tehdään kyllä Erjan kanssa aika paljon noita duo (ja välillä perkussionnisti-rumpalin kanssa triona) keikkoja. Mutta täällä on monia muitakin jotka on, musta ainakin, ihan ehdottomia. Esim. Micke (Björklöf) ja Lefty WIllie (Leppänen) julkaisevat nyt lauantaina PuistoBluesissa uuden duo levyn (Big Bag), mikä on aika pitkälle tota akustista hommaa. Hommatkaa. Sitten kaikkien tuntema Ahlqvistin Pepe tekee paljon esim. tuon T. Leinon kanssa duo keikkoja, ja Pepe on kyllä jo liian hyvä soittamaan sitä natikkaa :). Raulamon Jussikin tekee yksinään keikkaa, ja ne on kanssa aika akustista touhua, sillä oli vielä se Tiny Tones -projekti mikä oli ihan trio juttua. Näitä ois loppujen lopuksi loputtomiin, esim. kuopiosta bluesberries, jne. Eli kyllä tätäkin hommaa löytyy, jos on silmät auki ja jaksaa kivuta välillä sinne paikalliseen jointiin kuuntelemaan näitä bändejä :). Ja mitä levyyn tulee, eiköhän se sieltä jossain vaiheessa kun keretään :). -d |
reijoteppo 02.07.2004 10:35:11 | |
---|
Kiitos MES kommenteista, varsinkin olosuhteet huomioonottaen :). Mitä tommoiseen akustiseen meininkiin tulee, niin me tehdään kyllä Erjan kanssa aika paljon noita duo (ja välillä perkussionnisti-rumpalin kanssa triona) keikkoja. Mutta täällä on monia muitakin jotka on, musta ainakin, ihan ehdottomia. Esim. Micke (Björklöf) ja Lefty WIllie (Leppänen) julkaisevat nyt lauantaina PuistoBluesissa uuden duo levyn (Big Bag), mikä on aika pitkälle tota akustista hommaa. Kyllä. Ja levyllähän soittaa kontrabassoa meidänkin orkesterissa vaikuttava Miikka"Chef"Kivimäki... ;o) |
Lord of the strings 02.07.2004 15:38:01 | |
---|
Kohta lähtö Järvenpäähän. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14| |
samueld 04.07.2004 20:11:55 | |
---|
Nyt on bluesit lusittu ja tammelan outlaw on palannut viimeisten krapulan rippeiden kera kotimaisemiin. Siisteimmät jutut oli Lil'Ed, Walter Trout ja Honey B. Ja Cocon ylen sympaattinen rumpali. Pahin pettymys oli Daveton SF-Blues. Tilitelkääpä muutkin tuntojanne. Niemessä oli ylen leppeä koko kevään syyssää. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
duane 04.07.2004 20:54:48 | |
---|
Sattuiko kukaan Jake Voutilaisen keikallle? Minkälaisessa iskussa trio oli? Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle. |
whagabam 04.07.2004 22:45:51 | |
---|
Little Featit kyllä yllätti positiivisesti. Soitantaa kuunteli ilokseen eikä ollu liian kaavamaista. www.poirotpoiert.cjb.net |
MES 05.07.2004 15:26:21 | |
---|
Lauantai-iltana Hevenissä paras meininki oli Mickellä ja Leftyllä. Kyllä daveton mutta erjallinen SF-Blues toimi myös. Koko illan oli hyvä meininki päällä. Kiitos suosituksista, Dave F. Täytyy anoa iltalomaa tästedes hieman useammin. |
Tomminen 06.07.2004 15:12:15 | |
---|
Kiitos MES kommenteista, varsinkin olosuhteet huomioonottaen :). Mitä tommoiseen akustiseen meininkiin tulee, niin me tehdään kyllä Erjan kanssa aika paljon noita duo (ja välillä perkussionnisti-rumpalin kanssa triona) keikkoja. Mutta täällä on monia muitakin jotka on, musta ainakin, ihan ehdottomia. Esim. Micke (Björklöf) ja Lefty WIllie (Leppänen) julkaisevat nyt lauantaina PuistoBluesissa uuden duo levyn (Big Bag), mikä on aika pitkälle tota akustista hommaa. Hommatkaa. Sitten kaikkien tuntema Ahlqvistin Pepe tekee paljon esim. tuon T. Leinon kanssa duo keikkoja, ja Pepe on kyllä jo liian hyvä soittamaan sitä natikkaa :). Raulamon Jussikin tekee yksinään keikkaa, ja ne on kanssa aika akustista touhua, sillä oli vielä se Tiny Tones -projekti mikä oli ihan trio juttua. Näitä ois loppujen lopuksi loputtomiin, esim. kuopiosta bluesberries, jne. Eli kyllä tätäkin hommaa löytyy, jos on silmät auki ja jaksaa kivuta välillä sinne paikalliseen jointiin kuuntelemaan näitä bändejä :). Ja mitä levyyn tulee, eiköhän se sieltä jossain vaiheessa kun keretään :). -d Mullon kans T. Leinon kanssa duoyritelmä, kandee ainakin käyhä tsekkaamassa, vaikka ite sanonkin, aitoa ja vilipitöntä bluesakustiaa: 21.7 Myllyblues, Saarijärvi ja 30.7 Bluesristeily, Rauma Blues. Ja tuu Dave, jos oot maisemissa, moikkaamaan.. |
Bassballs 06.07.2004 15:28:43 | |
---|
Täytyy sanoa että minun puistobluesini paras keikka oli Ben Granfelt bandin Zapatas-veto. Pääkonsertissa Lil' Ed ja Coco veivät pisteet. Little Featin aikana olin jo niin jäässä ja märkä, etten osannut enään löytää sitä nautintoa.. Maailmassa on kahdenlaisia ihmisiä, joista en pidä: On ihan hyviä tyyppejä ja täysiä persreikiä. Sinä kuulut niistä ensimmäisiin. |
Larry 06.07.2004 21:01:29 | |
---|
Oliko kukaan kattomassa Swengissa torstaina Elonkorjuuta? Syrenius näytti taas mistä kanat kusee. Aivan mieletöntä meininkiä ! Coco oli kans paikalla rumpalinsa kanssa ja kattoi pää kenossa kun Elonkorjuu-pojat pisti progea progen perään. Kyllä lapset mukavia on, mutta tekotapa on ihan YÄK! |
reijoteppo 06.07.2004 21:27:27 | |
---|
No kuis Honey B. & The T-Bones ? Oliko kukaan paikalla ? |
samueld 06.07.2004 21:44:43 | |
---|
No kuis Honey B. & The T-Bones ? Oliko kukaan paikalla ? Olin paikalla ja mun mielestä oli helvetin hyvä. Mä olen ne onnistunut missaamaan kaikissa edellisissä blueseissa, mutta enpä missaa enää. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
J-R 07.07.2004 00:52:24 | |
---|
Kokonaisuudessaan ihan positiivinen jälkimaku jäi, tälläkin kertaa. Mutta sitä ma vähän ihmettelen että Montoyan tai Troutin kaltaisia (sinällään kyllä ihan taidokkaita ja asiansa osaavia) akteja tuodaan merten takaa? Edellämainituilla meiniki kyllä ihan jees muttä kun homman ihan samalla tavalla klaaraavia ryhmiä löytyisi kotimaastakin jopa niin että olisi valinnan vaikeus. Pieni yllätyksettömyys siis oli mielestäni tämän vuoden ohjelmiston vikana (pääkonsertin osalta siis). Mutta en sen enempiä narise, Featit eivät pettäneet tälläkään kertaa.... |
Lilli 07.07.2004 09:37:21 (muokattu 07.07.2004 09:39:10) | |
---|
Little Featit kyllä yllätti positiivisesti. Soitantaa kuunteli ilokseen eikä ollu liian kaavamaista. No joo, parempaa odotin... piisit alkoivat ja loppuivat sopevasti mutta siinä välillä oli hengetöntä ajantappo-jammailua, varmaan Feateilla oli kiire pois sateen alta - olosuhteisiin nähden kuitenkin peruskelpoa kamaa. Parasta P'bluesissa oli mielestäni Lil' Ed, iloinen vesseli joka ei missään vaiheessa eksynyt kitaroinnissaan tilulilu-osastolle. L'Edin ja yhtyeensä soitto oli kunnon elävää bluussia. Eikä muutkaan olleet huonoja, Lefty Willie kai kitaransoittajista mieleenpainuvin. Mutta taisi olosuhteet viedä sekä soittajilta että yleisöltäkin kirkkaimmat ajatukset ja fiilikset. No tämä kai sitten on blues, tiedä sitten. Toivottavasti heikosti mennyt talouspuoli kestää ja P'bluesit järkätään ensivuonna samaan tapaan ! - Minne hoppu, poju ? |
samueld 07.07.2004 10:03:47 | |
---|
Parasta P'bluesissa oli mielestäni Lil' Ed, iloinen vesseli joka ei missään vaiheessa eksynyt kitaroinnissaan tilulilu-osastolle. L'Edin ja yhtyeensä soitto oli kunnon elävää bluussia.
Joo. Tuo oli kyllä huikean hauska. Mä olin vahtimassa Edin Hevenissä illalla. Pakko oli tunkea eturiviin ja seisoskella siinä. Ei pystynyt äijää nauramatta katselemaan. Sairaan hyvä fiilis jäi keikasta. I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar. |
reijoteppo 07.07.2004 10:29:33 | |
---|
Joo. Tuo oli kyllä huikean hauska. Mä olin vahtimassa Edin Hevenissä illalla. Pakko oli tunkea eturiviin ja seisoskella siinä. Ei pystynyt äijää nauramatta katselemaan. Sairaan hyvä fiilis jäi keikasta. No pärkkels, kestosuosikkini Lil´Ed olisi pitänyt kyllä nähdä. Edin toka kiekko 'Chicken, Gravy & Biscuits' on essentiaalisimpia Chicagoblues plättyjä mun kokoelmassa. |
reijoteppo 07.07.2004 10:30:56 | |
---|
Olin paikalla ja mun mielestä oli helvetin hyvä. Mä olen ne onnistunut missaamaan kaikissa edellisissä blueseissa, mutta enpä missaa enää. Jep. Mukava kuulla, että Esulta ja Aijalta vielä Bluestouhu taittuu entiseen malliin. Paras suomalainen blues & roots bändi ikinä. Mun mielestä. |