Aihe: Suositelkaa tämmöstä bluusia vol. 777
1
Sammakko
27.05.2004 11:09:31

Tiedän kyllä tarkalleen mitä haen mutta en osaa sanoa yhtään esimerkkibiisiä enkä artistia. Semmosta ovelaa ja rentoa kikkailu bluusia (vähän semmosia hendrix komppisoolo juttuja. mutta srv ei ole se mitä haen. jotain rennompaa.). Jossain olen semmoista just täydellistä kuullun mutta en saa päähäni missä. Mitään kitarasankaribluesia se ei ole. Tykkään monenlaisesta bluesista mutta tommonen on mun mielestä parasta. Mutta kriisissä olen kun en tiedä yhtään artistia mutta tiedän että jossain semmonen musa minuva odottaa.. Se mitä haen ei ole kai mitään ihan puhdasta bluesia. Arvuutelkaa artisteja tai laittakaa linkkejä johonkin näytepätkiin.
Rock n
27.05.2004 13:08:51 (muokattu 27.05.2004 13:27:36)
http://www.the-hot-club.com/

http://www.vidar-busk.no/fs_main.html

Olisiko nämä edes kaipaamaasi suuntaan. Jotain Jumpin, Swingin, Bluesin ja Rock 'n' Rollin sekoitusta.
Sammakko
27.05.2004 15:10:36

En usko että on.

Varmaan joku ihan kuuluisa bluuskitaristi edustaa tätä tyyliä. Mulla vaan on bluessivistyksessä isoja aukkoja. Siis jotain joka groovaa ilman sitä srv twänggiä ja voimaa. Ja joka ei ole täyden kuuloista. Jossa vähän semmosia hendrixkomppijuttuja ilman mitään suoranaisia sointua eli soolokomppia.
Mr. Wolf
27.05.2004 15:22:18 (muokattu 11.06.2004 15:50:46)
Robert Cray??

Edit:
Tietenkin on olemassa myös Jimmie Vaughan. JImmiehän on tehnyt muutaman soololevyn, joista itse olen kuullut vain Strange pleasuren. Pidän paljon. Hän on myös soittanut The fabulous thunderbirds:ssä, joka on blues-rokkia.
Albert King: "..What´s that fast thing you´ve done, that rap thing...." SRV: "Pride and Joy.." |Albert King - In session|
javia
28.05.2004 01:46:40
Rory Gallagher ??
minun suosikkini!
HarrieR
28.05.2004 12:24:07
Rory Gallagher ??
minun suosikkini!

Minun myös. Vähemmän kitara"sankarointia" kuin SRV. Tsekkaa Irish Tour '74.
Back once again, Ken, with the ill behaviour.
dfloreno
09.06.2004 13:02:15

En usko että on.

Varmaan joku ihan kuuluisa bluuskitaristi edustaa tätä tyyliä. Mulla vaan on bluessivistyksessä isoja aukkoja. Siis jotain joka groovaa ilman sitä srv twänggiä ja voimaa. Ja joka ei ole täyden kuuloista. Jossa vähän semmosia hendrixkomppijuttuja ilman mitään suoranaisia sointua eli soolokomppia.

Kokeile Albert Kingiä ja vaikka jotain "I'll Play The Blues For You" ja "I wanna Get Funky" levyjä... se groovaa ja on semmoista iisimpää ja tästä puutuu noiden em. rypistys :).

-d
waynet
11.06.2004 14:10:53
Freddy King!
possum
12.06.2004 15:28:52
Albert Collins...? Toisaalta kovasti innoittavia, enemmän tai vähemmän rhythm & blues -vaikutteisia kitaristeja - joilla toi groovepuoli hanskassa - löytyy kosolti vanhemman soul jazzin saralta, tunnetuimpana esimerkkinä ehkä Grant Greenin myöhemmät levytykset...
rantanplan
14.06.2004 00:43:34
Roy Rogers?
Walter Trout?
Kaikilla on valokuvamuisti, joillakin ei vain ole filmiä....
reijoteppo
14.06.2004 08:25:21
Toi on kans yllättävän kova jäbä soittamaan suomalaiseksi...ja ihan muutenkin...

http://www.mikseri.net/thebackstrokes
Kabel
14.06.2004 11:22:56
Toi on kans yllättävän kova jäbä soittamaan suomalaiseksi...ja ihan muutenkin...

http://www.mikseri.net/thebackstrokes

Jaahas, kenenkäs poikia se tuommoinen.. :)
"I'm a mean old cheater, I sure can tell a lie.."
reijoteppo
23.06.2004 08:58:29
Jaahas, kenenkäs poikia se tuommoinen.. :)

Mistä lie Gumbo-padasta on tullut. :)
samueld
23.06.2004 23:46:16

Kaipa talvelan juhaninkin voisi tähän lisätä (taas). Johnny Winter siis.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
randy
24.06.2004 19:04:01
. jotain rennompaa

J. Karjalainen

Mitään kitarasankaribluesia se ei ole.

j. Karjalainen

Se mitä haen ei ole kai mitään ihan puhdasta bluesia. .

J. Karjalainen

Eli kokeileppa vaikka Heikki Silvennoisen levyjä.
Lumiukolla on valkonen perse. Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)