Aihe: naylon slideä
1
bender
03.03.2004 11:57:39
elikkä olen saanut käsityksen että nailonkielisellä kitaralla ei voi slideä soittaa, mutta päätinpäs tänään huvinvuoksi tempaista landolan kaapista, ja kas kummaa soitto luisti kivasti ja aika erikoinen mutta kuitenkin omasta mielestäni erittäin hyvä soundi siitä lähti.

mitäs mieltä muut aiaan perehtyneet ovat? kokemuksia?
there can be such music as would kill a man instantaneously
Mage
03.03.2004 13:05:16
elikkä olen saanut käsityksen että nailonkielisellä kitaralla ei voi slideä soittaa, mutta päätinpäs tänään huvinvuoksi tempaista landolan kaapista, ja kas kummaa soitto luisti kivasti ja aika erikoinen mutta kuitenkin omasta mielestäni erittäin hyvä soundi siitä lähti.

mitäs mieltä muut aiaan perehtyneet ovat? kokemuksia?

Mä olen joskus yritellyt slidettää mun yamahaa, kitara ei todellakaan ollut pahin ongelmakohta *katsoo peiliin*
Give me a little time to think, while I mix me another motherfucking drink. - RL Burnside
rattledad
29.05.2004 12:02:13

Custom-soundsin slideosastolta löytyi tällainen kuvaus:

"BoneyFingers are very special slides, their development began as slides which could be used on classical, nylon stringed guitars. Then we discovered that their sound perfectly replicated the tonal characteristics of raw bone, ..."

... eli kaipa sliden käyttö nailonkieliselläkin ihan luvallista on.
dfloreno
08.06.2004 16:07:42

Custom-soundsin slideosastolta löytyi tällainen kuvaus:

"BoneyFingers are very special slides, their development began as slides which could be used on classical, nylon stringed guitars. Then we discovered that their sound perfectly replicated the tonal characteristics of raw bone, "

... eli kaipa sliden käyttö nailonkieliselläkin ihan luvallista on.

Täytyy tunnustaa, että ite ainakin opettelin soittaa slidellä joskus aikoinaan Yammun nylon kielisellä, mutta vaikeampaahan se on, kielet on 'löysemmät' ja sustaini on nollaluokkaa :). Tosin mikä noissa nylon-kielisissä yleensä puoltaa slidellä soitto on se, että ne kielet on todella korkealla :).

-d
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)