Aihe: Santander dobro
1
B. Luck
08.04.2005 19:42:30 (muokattu 08.04.2005 20:02:38)
Pitkään himoinnut dobroa mutta hinnat on tuntuneet turhan suolaisilta vähäiseen soittotaitoon ja kotikäyttöön verrattuna.
Löysinpä sitten tuolta torilta Santander merkkisen dobron ja hinta ei ollut paha. Olin varma, että paskahan se on varmasti mutta ostin silti näkemättä ja kokeilematta, kun ei halvemmalla ole ollut koskaan missään tarjolla.

Yllätys yllätys! Se tuntuu käsittämättömän hyvältä! Se oli uusi tehtaan paketissa ja kielet on aika ohkaset mutta soundi on silti makea. Vähän puinen mutta kuitenkin semmonen resonaattori soundi ja se soi tosi kauniisti.

Myyjän mukaan on espanjasta ja aika tuntematon merkki. Onko muilla tästä mitään tietoa? Googletin vähän mutta ei löytynyt oikeastaan mitään.

No nyt on viulu.. vielä kun oppis soittaan.

Tää nyt tuli periaatteessa väärälle osastolle mutta jospa sei ei haittaa.
PIM
08.04.2005 21:07:05
Kiinasta se on niin kuin kaikki halvat resonaattorit nykyään, mistä lie keksineet yhdistää resonaattoriin espanjalaisen nimen. Mun entinen Santander on nykyään nimim. Magella, joka kuuluu olevan myös tyytyväinen Santanderiinsa.
...ttu tätä elämää, yhtenä päivän autokuume ja toisen GAS...
Mage
09.04.2005 15:44:09
Kovin olen tyytyväinen, pitäis vaan jostain löytää aikaa että oppisi soittamaan sitä...
''Teach my children to love! They'll learn to hate on their own.'' -David Allan Coe
B. Luck
11.04.2005 20:08:40
Jep voi hyvinkin olla kiinasta. Luulis, että espanjalaiset ois saaneet kotisvua aikaseksi.

Asiasta toiseen. Minkälaiset kielet tommoseen kestää laittaa. Rupeaako vääntyilemään jos pistää paksumpaa kun 013 sarjaa? Alapää on aika löysä vakiokielillä (012? sormituntumalla) jos soittaa G tai D vireellä.

Toinen kysymys. Mitkä mahdollisuudet toi on mikittää? Tarkoitan, että pitäskö saada ääntä resonaattorista vai kopasta vai peräti molemmista sekotettuna vaikka balance säätimen kautta.
Mage
13.04.2005 10:08:01
Asiasta toiseen. Minkälaiset kielet tommoseen kestää laittaa. Rupeaako vääntyilemään jos pistää paksumpaa kun 013 sarjaa? Alapää on aika löysä vakiokielillä (012? sormituntumalla) jos soittaa G tai D vireellä.

Mulla 013 G-vireellä, ei vääntyilyä. Ainoa miinuspuoli kitarassa on että kielistä riippumatta se hälpätin missä kielet on kiinni resonoi resonaattoria vasten...
''Teach my children to love! They'll learn to hate on their own.'' -David Allan Coe
rattledad
13.04.2005 20:07:17

Mitkä mahdollisuudet toi on mikittää?

1) Erillinen mikki telineessä (tai kitaraan asennettava miniatyyrimikki)
- Noita vinkkejä voi varmaan soveltaa myös puukoppaiseen resonaattorikitaraan:
http://www.bobbrozman.com/soundhints.html

2) Kontaktimikki, esim.
http://www.stewmac.com/shop/Electro … ishman_Resonator_Guitar_Pickup.html
http://www.stewmac.com/shop/Electro … ather_Resonator_Guitar_Pickups.html

3) Tavallinen kitaramikki (magneettimikki)
-näitäkin on erityisesti resonaattorikitaralle tehtyjä
Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)