Aihe: Blues-illat teatterikahvila Kivessä
1
apenaattori
20.11.2006 15:33:00
http://www.huviopas.net/tampere/a_kivi_9.php

Tänään kiinnitin huomiota kun keskustorilta olin lähdössä bussilla. Oletteko käyneet? Onko jotain ikärajoja?
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
Temetius
21.11.2006 16:49:55 (muokattu 21.11.2006 16:50:28)
Olen käynyt koko syksyn aina kun on järjestetty. Hyviä esiintyjiä ja mahtava meininki. Tämän viikon torstaina jamit, eli sinne! K18, ilmainen sisäänpääsy.
I'm Batman
doktorkoo
22.11.2006 07:14:43
Käyty on noin puolet kerroista.

Sen verran negatiivistakin että vaikka soiton on luvattu alkavan klo 21, näin on tainnut tapahtua kerran. Muilla kerroilla seinän takana teatterissa on on ollut esitys menossa eikä soittoa ole saanut aloittaa kuin 21.30 tai 22. Volumetasot on kuitenkin olleet melko alhaiset, joten ihmettelen, minkälainen äänieristys talossa on. Teatterista baariin en ole huomannut kantautuvan meteliä, vaikka siellä on kuulemma ollut musikaali menossa. Ehkä joku on keksinut akustisen diodin (c;

Mutta on hieno homma että joku tälläistä viitsii järjestää, ja vielä hienompaa että paikalla on joka kerta ollut kutakuinkin täysi tupa! Pääjärjestäjän kanssa juttelin toissa kerralla, ja hän kertoi että Kahvilalta on saatu lupa jatkaa myös keväällä
Minä en bussilla aja. Minä olen minä! -Frank
PIM
22.11.2006 10:01:16
Olen käynyt koko syksyn aina kun on järjestetty. Hyviä esiintyjiä ja mahtava meininki. Tämän viikon torstaina jamit, eli sinne! K18, ilmainen sisäänpääsy.

Tarkoitus olis huomenna mennä paikan päälle. Pitääkö tuolla olla muuten oma skeba mukana jos halua päästä soittaan vai löytyykö järjestäjien puolesta?
apenaattori
22.11.2006 16:35:24
Voi ärkele, taitaapi ikä olla tällä kertaa esteenä. Mikä noiden jamien ideana tuolla on?
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
PIM
24.11.2006 12:37:59
Voi ärkele, taitaapi ikä olla tällä kertaa esteenä. Mikä noiden jamien ideana tuolla on?

Näkemäni (ja lukemani) perusteella idea on että tietty n. 10 sisäpiiriläisen porukka kokoontuu kerran kuussa pitämään hauskaa jammailemalla keskenään muutamassa eri kokoonpanossa yleisön seuratessa rituaalia hartaana vierestä ja taputtamalla kohteliaasti biisien välillä.
dfloreno
24.11.2006 15:38:17

Näkemäni (ja lukemani) perusteella idea on että tietty n. 10 sisäpiiriläisen porukka kokoontuu kerran kuussa pitämään hauskaa jammailemalla keskenään muutamassa eri kokoonpanossa yleisön seuratessa rituaalia hartaana vierestä ja taputtamalla kohteliaasti biisien välillä.

Olenko aistivinani pientä ivaa kommentissa? :).
God made me funky
PIM
25.11.2006 17:13:41
Olenko aistivinani pientä ivaa kommentissa? :).

No tarkoitus ei todellakaan ole ivailla, mutta jos jameista puhutaan niin olisihan se kiva jos jollain tavalla muillekin kuin vain pelkästään järjestäjän/housebandin kavereillekin järjestyisi tilaisuus päästä soittamaan yleisön eteen. Illan isäntä voisi esim. sanoa jossain välissä että jos paikalla on muitakin halukkaita soittajian niin voisivat tulla nykäiseen hihasta tai jotain sinnepäin.
dfloreno
27.11.2006 01:26:07

No tarkoitus ei todellakaan ole ivailla, mutta jos jameista puhutaan niin olisihan se kiva jos jollain tavalla muillekin kuin vain pelkästään järjestäjän/housebandin kavereillekin järjestyisi tilaisuus päästä soittamaan yleisön eteen. Illan isäntä voisi esim. sanoa jossain välissä että jos paikalla on muitakin halukkaita soittajian niin voisivat tulla nykäiseen hihasta tai jotain sinnepäin.

Tuu tänne Helsinkiin, täällä on hyviä jameja - ja varmasti joutuu jokainen soittamaan.
God made me funky
PIM
27.11.2006 13:52:26
Tuu tänne Helsinkiin, täällä on hyviä jameja - ja varmasti joutuu jokainen soittamaan.

Koska niitä on ja missä? Muuten kiinnostais kyllä, mutta arki-iltana voi kyllä tehdä vähän tiukkaa tuo 400 kilometrin roundtrippi yksien jamien vuoksi jos aamulla aikoo kahdeksaan töihin.
Temetius
27.11.2006 17:13:51 (muokattu 27.11.2006 17:35:51)
Ystäväni, joka ei kuulu mainitsemaasi 10 hengen porukkaan, eräänä iltana (ei ns. jami-iltana) pyysi Kivessä päästä kitaran varteen, ja venkoili sitten lavalla yhden biisin verran. Taisivat antaa sooloilu tilaakin jopa. Että semmoista..

Itseasiassa tämä oli ensimmäinen ns. jami-ilta. Aikaisemmin nämä paikalliset ovat soittaneet eri kokoonpanoissa omia ja muiden biisejä silloin, kun "suurempia" tähtiä ei syystä tai toisesta ole bookattu.

Syy miksi puolustan näitä iltoja on se, että itse olen ainakin nauttinut paljon näistä torstai-iltojen blues-sessioista, eikä kyse todellakaan ole: "n. 10 sisäpiiriläisen porukka kokoontuu kerran kuussa pitämään hauskaa jammailemalla keskenään muutamassa eri kokoonpanossa yleisön seuratessa rituaalia hartaana vierestä ja taputtamalla kohteliaasti biisien välillä."

-hyviä soittajia
-hjuva fiilis
-hieno miljöö
-lavalla käyneet tänä syksynä t.leino, pepe ahlqvist, jo buddy,Jussi Syren and The Groundbreakers
-30.11 Alaska Kalan ja 7.12 tulee Steve Guyger ( http://www.youtube.com/watch?v=zh0awGyhRX4 )
-kaikki sinne
I'm Batman
PIM
28.11.2006 06:51:37 (muokattu 28.11.2006 06:52:10)
Syy miksi puolustan näitä iltoja...

No hei, en mä heittänyt tota alkuperäistä kommenttia niin vakavalla naamalla että puolustelemaan pitäisi alkaa, helvetin hienoahan se vaan on että tälläisiä tilaisuuksia järjestetään. Lähinnä vaan tarkoitin sitä, että jos tilaisuutta mainostetaan jameina niin itse ainakin kaipaisin silloin vähän ex-tempore tyylisempää otetta ja että osallistuminen olisi tehty mahdollisimman helpoksi. Suomalaisen kansanluonteen tietäen homma jää helposti sisäpiirin näpertelyksi jos tie lavalle pitää raivata "kyynärpäätaktiikalla" sen sijaan että sinne toivotettaisiin halukkaat tervetulleeksi kokeilemaan ja esittämään omia taitojaan.
dfloreno
30.11.2006 23:58:22

Koska niitä on ja missä? Muuten kiinnostais kyllä, mutta arki-iltana voi kyllä tehdä vähän tiukkaa tuo 400 kilometrin roundtrippi yksien jamien vuoksi jos aamulla aikoo kahdeksaan töihin.

Tässä paikassa on lauantaina 9.12 jamien pikkujoulut, alkaa jo klo15 - kerkee illaksi vielä keikallekin. Roots-pohjalta.
http://www.barmendocino.com/
God made me funky
kikkomies
07.12.2006 17:15:51

Aattelin että eipä tehdä uutta topiccia kun tamperelaisesta bluesia tarjoilevasta ravitsemusliikkeestä tässäkin on kyse.

Onko kokemuksia/kommentteja tuosta Gobi Desert Canoe Club -paikasta?
http://www.bluespaari.com/

Ajattelin että jos joskus sais iltalomaa kotoa niin tuonne vois vaikka mennä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)