Aihe: Erja Lyytinen, blueskitaristi !
1 2
willie
06.08.2005 16:21:54 (muokattu 30.10.2005 08:43:17)
Muutaman kerran nähtyäni Erja Lyytisen upeata bluessoittoa telkkarista oli sitten pakko tutustua häneen lähemmin ja hankin CD:n It´s A Blessing (2005).

Hienoa, iisiä bluesia sähkö- ja akustisilla sekä resonaattori kitaroilla Dave Florenon kanssa. Kannattaa tsekata.

http://www.erjalyytinen.com/

E: kirj.virhe.
Walrus
07.08.2005 03:14:16
Kyllä, loistava artisti! Pyöriipä muuten tuo Davekin tällä foorumilla.
Well - The house is a rockin' Don't bother knockin' Yeah - The house is a rockin' Don't bother come on in
duane
08.08.2005 17:48:46
Kuunnelkaapa huomenna tiistaina (9.8.2005) klo 12 paikkeilla YleQ:n taajuutta. Erja (ja ilmeisesti Dave myös) on Kuloniemen haastateltavana ja soittavat livenä uusimman levyn matskua...
dfloreno: "kun musasta poistetaan rytmi, melodia ja harmonia, niin mielestäni jäljelle ei jää kuin rock-lehdistö"
Mika Antero
08.08.2005 18:00:17
Kuunnelkaapa huomenna tiistaina (9.8.2005) klo 12 paikkeilla YleQ:n taajuutta.

Kuunneltas, kuunneltas, mutta kun Yleisradion kanavat eivät kuulu kaikkialla Suomessa...

Se siitä. Yksi E. Lyytisen ja Dave's Specialin levy -eli Attention- on hyllyssä ja mainiota tavaraahan se sisältää. Jotenkin muistelen, että Lyytinen ei ole ihan mahdottoman pitkään kitaraa soittanut, joten melkoinen lahjakkuus lienee kyseessä, sen verran komeaa on kitarointi.

(Voin muistaa väärin, mutta jossain Blues Newsissä oli taannoin juttua ja tämmöinen muistikuva jäi. Korjatkaa viisaammat.)
willie
08.08.2005 22:26:25
Kuunneltas, kuunneltas, mutta kun Yleisradion kanavat eivät kuulu kaikkialla Suomessa...

Herra Kenkkunen, Teidän on siirryttävä astetta järeämpiin radioantenneihin.

- rakennatte pihallenne n.36 metriä korkean ristimaston
- hankitti 50 metriä ranteenpaksuista koaksiaalikaapelia
- liitätte matkaradionne kaapelilla antenniin.

Mikäli näillä toimenpiteillä ette saavuta parasta tahi kelvollista kuuluvuutta, on Teidän syytä kaksinkertaistaa sekä maston että kaapelin pituus.

Näin Teidänkin matkaradiostanne kuuluvat nuo pehmeän rosoiset Erja Lyytisen kitara- ja lauluesitykset. Tekin voitte olla osana suuressa bluessisarten ja-veljien joukossa.

--
Erja Lyytinen oli kyllä aikamoinen ylläri mulle. Varsinkin toi uusin CD on niin hieno.
heu heu
08.08.2005 23:26:02
Olen nähnyt Erjan bändeineen keikalla kanneltalossa viime keväänä, ja soitto toimi.. On se hyvä että tuo blues-kitaroinit ei ole pelkästään Äijien touhua,, Hyvä Lady blues
Still going strong but wrong..
Mika Antero
09.08.2005 07:45:58
- rakennatte pihallenne n.36 metriä korkean ristimaston
- hankitti 50 metriä ranteenpaksuista koaksiaalikaapelia
- liitätte matkaradionne kaapelilla antenniin.

Vaikuttaa aika suuritöiseltä hommalta yhden radiohaastattelun takia.
Mase
09.08.2005 10:12:18
Vaikuttaa aika suuritöiseltä hommalta yhden radiohaastattelun takia.

YLEQ tulee myös digiboksin kautta, jos semmoisen omistaa... ja eikös yleq:n pitänyt ruveta kuulumaan ainakin tampereella nyt syksyn aikana, muistaako joku tarkemmin?
rheinone
17.08.2005 16:09:00
Olen nähnyt Erjan bändeineen keikalla kanneltalossa viime keväänä, ja soitto toimi.. On se hyvä että tuo blues-kitaroinit ei ole pelkästään Äijien touhua,, Hyvä Lady blues

Kesällä vetivät hienosti Hasse Walli Trion kanssa Juttutuvassa! Livenä toimi kuin hirvi - jopa ränttätänttäosasto.

Hankkimani Attention oli kyllä hienoinen pettymys varsinkin lauluosuuksien osalta.

Täytyy joskus käydä tsekkaamassa Erja keikalla oman bändinsä kanssa.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
laite
17.08.2005 18:51:05
YLEQ tulee myös digiboksin kautta, jos semmoisen omistaa... ja eikös yleq:n pitänyt ruveta kuulumaan ainakin tampereella nyt syksyn aikana, muistaako joku tarkemmin?

Mitä, mitä! Jos jollain tästä tietoa on niin olisin kiitollinen, Treella kun asun. En ainakaan netistä mitään löytänyt aiheeseen...?
R.I.P. Gösta Sundqvist, 15.8.2003. Eksentrikko, humoristi ja nero.
herlevi
27.08.2005 11:46:12
täytyy nyt kehua...pääsin kerran soittomaan Erja Lyytisen kanssa. Olin runnilla blues-kurssilla jossa opettivat Pepe Ahlqvist ja Jarkka Rissanen. Erja tuli sitten meidän reeneihin kuuntelee (oli Davekin mukana) Pepe suostutteli sen laulamaan ja soittamaan meidän kans. Soitettiin Stormy Monday Blues. On jääny hyvät muistot tuolta ajalta.Perkule!!!!!
stigcarpelan
03.09.2005 16:03:37
Juu kävi meijjän koululla vetämässsä. Sitä kyllä kahtoo ja kuuntelee mielellään :)
THV-klubi#48
Heatseeker
03.09.2005 16:10:10
Mä tykkään kans. Kerran oon nähny livenä ja oli hyvä.
jee
Capu
03.09.2005 20:40:42
Juu kävi meijjän koululla vetämässsä. Sitä kyllä kahtoo ja kuuntelee mielellään :)

bändikerhoa?
stigcarpelan
04.09.2005 14:05:57
bändikerhoa?
Kyllä vain. Mistä arvasit? Olin muute soittamassa myös siinä..
THV-klubi#48
Capu
04.09.2005 16:03:35
Kyllä vain. Mistä arvasit? Olin muute soittamassa myös siinä..

Njaah, olin itsekkin joskus nuorukaisena siinä mukana.
terone
30.10.2005 04:15:14
katselin tuossa lauantaina päivällä Pirjo,Pirjo Mato ohjelmaa ja siinähän se Lyytinen soitteli . ja oli joku kaveri päässyt soittelemaan bluusta Dave Lindholmin kanssa siinä omatoive-osuudessa. ihan hienosti vetivät kerrassaan.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
Manicci
30.10.2005 21:47:02
Kuuntelin noita sen sivulla olevia biisejä, ja kuulosti ihan hyvältä.
Rock'n'Roll nousee
rheinone
30.10.2005 22:10:22
Varsinkin toi uusin CD on niin hieno.

Pankaas vähän enemmän kommentteja tosta uusimmasta levystä It's A Blessing. Mulla on Attention! ja kirjastosta lainasin Wildflowerin (2003). Wildflower ei kolahtanu mulle yhtään, vaikka tykkään kovasti varsinkin Erjan livesoitannasta. Attention! on ihan jees lukuunottamatta lauluosuuksia muutamassa piisissä. Jos joku on kuullut noita kaikkia levyjä, olis kiva kuulla vähän vertailua.
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Rock n
31.10.2005 15:42:34
Hämybluesia... Hyvin tehtyä sellaista. Pisimmän ajan viettää levyhyllyssä. Soi joskus harvoin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)