Aihe: Robert Crumb & Cheap suit serenaders
1
weelie
05.05.2006 21:39:21 (muokattu 05.05.2006 21:39:46)
Kuuntelen juuri Robert Crumb & Cheap suit serenadersin levyä, Singin in a bath tub (feat. Brozman). Mahtavaa 20-30-luvun meininkiä!

Osaisiko joku neuvoa mistä saisi vastaavanlaista soppaa?
Onko bändin muut levyt yhtä mehevää särvintä?

:)
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Gona
06.05.2006 09:47:42

Osaisiko joku neuvoa mistä saisi vastaavanlaista soppaa?
Onko bändin muut levyt yhtä mehevää särvintä?

Jo vain! "Chasin` Rainbows" sisältää 12 mainiota kappaletta, mutta tällä levyllä ei ole Brozmania (Eikä tarvitsekaan :)
String-meinikiä viimeisen päälle, mm. Alabama Jubilee ja erittäin mainio humoristinen Mysterious Mose...

Eka lätty on saatavilla Japanilaisena painoksena ainoastaan, ma luulen. Ainakaan en sitä ole vielä saanut hankittua. Japanilainen yhtiö sitä myy, mutta en oikein tajunnut kuinka tilata, kun sivuillansa vierailin.
No tajuanko yleensäkään mistään mitään mutta tästä nyt hieman; kaikki crumbin ja kumppaneitten tuotokset ovat hauskoja ja korkeatasoisiakin!

Fennican kautta itse tilasin nuo kaksi levyä - voihan olla, että F;n sedät löytäisivät helposti tuon ensimmäisenkin.

Herroiltahan löytyy sitten näiden kolmen lisäksi ainoastaan härski party-sinkku, jota ei löydä kivienkään alta. Harvinaisuus.

-Bullet-
"Devil got my women, I hope..."
duane
06.05.2006 13:57:52
Tuollainen string-band meininki on parhaimmillaan Asylum Street Spankersilla http://www.asylumstreetspankers.com/home.html

Bändiä on yritelty buukata suomeenkin keikalle, mutta sopivaa aikaa/keikkapaikkaa ei ole ilmeisesti löytynyt...
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4
Gona
06.05.2006 16:56:18
Niin, onhan tuo omalla sarallaan varmaan erinomaisinta ja modernimpaa :)

Mutta Robert C:n ja Chieppareiden ote on orkkiskaman ja siihen liittyvän humöörin osalta juuri 20-30-lukujen reproduktiota.

Hieman eri kantilta lähestytään aihetta. Suomessa Roope ja Romupojat ovat myös hyvä esimerkki tällaisesta touhusta. Ja miksei tietysti B&B M.A.Nummisineen... Niiden saksalaisten ja amerikkalaisten jatsien ja foksien kierrätystä
"Devil got my women, I hope..."
seppov
06.05.2006 20:50:59
Tuollainen string-band meininki on parhaimmillaan Asylum Street Spankersilla http://www.asylumstreetspankers.com/home.html

Bändiä on yritelty buukata suomeenkin keikalle, mutta sopivaa aikaa/keikkapaikkaa ei ole ilmeisesti löytynyt...

Tosi on. Huikea bändi. Kutkakohan maahantuontia hommailee?
Ja niin, R. Crumbkin aivan yliveto. Katoin hyllystä: ainakin "Chasin rainbows" on Shanachie -merkillä.
duane
06.05.2006 21:55:39
Tosi on. Huikea bändi. Kutkakohan maahantuontia hommailee?
Ja niin, R. Crumbkin aivan yliveto. Katoin hyllystä: ainakin "Chasin rainbows" on Shanachie -merkillä.

RockIt Productions tuolla pohjoisessa sitä on järjestellyt. En tosin tiä tämänhetkistä tilannetta, kun olen majaillut Helsingissä viimeiset puoli vuotta...
The International Danelectro Boozing Society Of Finland #4
weelie
06.05.2006 22:15:12
Dänk juu dänk juu.

Varasin kirjastosta tuon Chasin Rainbows levyn samantein. Enpä vaan tajunnut ensin että sen sieltä voisi lainata.

Aito 20-30-luvun matsku on monesti saundeiltaan niin rupista että en ole jaksanut sen kummemin etsiskellä. Joten retro-kamaan olen pääasiassa tyytynyt. No joku Them Dirty Blues wanhan kaksimielisen bluesin kokoelma on kirjastosta lainassa, hauskaa kamaa. Ja kyllä Bilie Holidaytä ja Bix Beiderbeckeä tulee kuunneltua. Vaikka eihän nuo nyt aivan tuota samaa meininkiä ole nuo juu juu, mutta vuosikymmentä kuiteski.

Mutta nin se taitaa olla että mulle uppoo jatsi parhaiten jos se ei ole jazzia vaan jotain jassia. Eli mulle 20-30-luvun meininkiä pussillinen, kiitos.
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
McCulloch
18.05.2006 21:32:58

Meitsiltä löytyy seuraavat Crumbit: R. Crumb and his Keep-on-Truckin' Orchestra 78 rpm-sinkku (kyllä) "Ordinary"-merkillä. A-puolella on kappale nimeltä River Blues ja selityskohtaan on merkitty "String band with Singing". B-puolella on "Wisconsin Wiggles" ja selityksenä "String Band with Musical Saw". Vuodelta 1973. Toi Chasin' Rainbows on kai sama kuin Cheap Suit Serenadersin "Number Two" (Blue Goose 2019)? Vuodelta 1976. Serendersissa soitti mm. Terry Zwigoff, joka ohjasi myöhemmin 90-luvun lopulla dokkarin "Crumb". Kyseisen loistavan pätkän musaa on julkaistu CD:n verran ja se koostuu Crumbin seiskakasikokoelman musasta.
weelie
19.05.2006 10:12:24
joo Chasin' on kakkonen. Ja olen huomannut juu että tuo (muistaakseni teevestäkin tulleen) dokkarin "saundtrack" on julkaistu myös Crumbin nimellä.
weelie
26.10.2007 15:13:41
Vanha ketju, mutta mä olenkin vanhempi...

Tilasinpa vihdoin tuolta japseista tuon ekan lätyn. Ja kirjastosta löytyi Crumb-kokoelmakin, elämänkerrallisen kirjan Crumb-kirjanmukana. Hienova!
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)