Aihe: Mikä ihmeen pizzeria?
1 2
-J
01.10.2003 22:56:17
Tuota..minua on askarruttanut jo pitkään asia, jota etenkin pitkän linjan muusikot viljelevät kertoessaan juttuja vuosien varrelta.
En ole saanut selvyyttä asiaan, että mitä ihmeen paikkoja ovat ne "pizzeriat" joissa jokainen bändi on soittanut uransa vaiheilla? En tiedä yhtään pizzeriaa mikä tarjoaisi livemusiikkia, mutta silti esimerkiksi Pate Mustajärven muistelmia lainaten "Silloin kierrettiin Suomen kaikki pikkubaarit, tanssilavat ja pizzeriat läpi moneen kertaan". Kyseisenkaltainen lause esiintyy myös monen muun suomirockin legendan muistelmissa.
Hemmetti, pizzeriat ovat sitä paitsi yleensä hyvin pieniä! Ei niissä mahdu soittamaan!
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
LaXu
01.10.2003 23:05:39
Juu, en minäkään ole törmännyt yhteenkään pizzeriaan, jonka vakiovarusteisiin kuuluisi livebändi. Vaan ehkä ennen muinoin asiat olivat toisin eikä pizzamestat olleet tuollaisia pieniä enemmän kotiinkuljetukseen ja noutoon painottuvia mestoja?
askomiko
01.10.2003 23:06:37
Kai se meinaa kaikkia ns. ei-niin-hyviä paikkoja.
Härski
01.10.2003 23:08:08
Kai se meinaa kaikkia ns. ei-niin-hyviä paikkoja.

Samaa ajattelin, että lähinnä se on vain kutsumanimi kaiken maailman persläville.
Denzo
01.10.2003 23:10:05

Olen nähnyt ensimmäisen kerran esimerkiksi Y.U.P:n livenä kokkolalaisessa pizzeriassa. Entisellä bändillä (Time Flies) oltiin muutaman kerran keikalla samassa paikassa ja meininki yltyi niin hurjaksi yleisön puolelta, että ei saatu enää mennä soittamaan sinne.

Sama pizzeria taisi palaa myöhemmin, mitähän sen paikalla nykyään on. Onko täällä kokkolalaisia?
http://esa.emvg.net
Oz
01.10.2003 23:39:14

Sama pizzeria taisi palaa myöhemmin, mitähän sen paikalla nykyään on. Onko täällä kokkolalaisia?

missä kyseinen pizzeria sijaitsi?olen kaustiselta eli kokkolan vierestä ja tunnen kokkolan aika hyvin
baron
02.10.2003 00:28:08

Mä oon Itä-Helsingistä ja kyllä paikallisissa pizzerioissa silloin tällöin on livemusiikkiakin.

(Kaiken karaoken ja diskon välipalana)
Guderian
02.10.2003 06:30:30

Mä oon Itä-Helsingistä ja kyllä paikallisissa pizzerioissa silloin tällöin on livemusiikkiakin.

Myös Suomen Madeirassa, Vantaalla, on näitä isompia pizzerioita, joista saa sitä kebapia, pizzaa ja pihvejä aina laadukkaina ja herkullisina. Tarjoavatpa yleensä myös esiintyviä artisteja, lähin tuossa mm. Pelle Miljoonaa ja Topi Sorsakoskea.
Klotzen, nicht Kleckern!
Neljä Ruuvia
02.10.2003 06:34:17
Mäntsälän Amizza aikojen alussa oli pizzeria. Saattaa olla vieläkin.
PL
02.10.2003 08:32:23 (muokattu 10.12.2003 10:01:29)
..................
Larry
02.10.2003 08:56:15
Tuota..minua on askarruttanut jo pitkään asia, jota etenkin pitkän linjan muusikot viljelevät kertoessaan juttuja vuosien varrelta.
En ole saanut selvyyttä asiaan, että mitä ihmeen paikkoja ovat ne "pizzeriat" joissa jokainen bändi on soittanut uransa vaiheilla? En tiedä yhtään pizzeriaa mikä tarjoaisi livemusiikkia, mutta silti esimerkiksi Pate Mustajärven muistelmia lainaten "Silloin kierrettiin Suomen kaikki pikkubaarit, tanssilavat ja pizzeriat läpi moneen kertaan". Kyseisenkaltainen lause esiintyy myös monen muun suomirockin legendan muistelmissa.
Hemmetti, pizzeriat ovat sitä paitsi yleensä hyvin pieniä! Ei niissä mahdu soittamaan!

Eiköhän pizzeria sana näissä rokkareiden jutuissa ole metafora, joka viittaa kälyiseen baariin jossa on mahdollista tilata jotain pikkupurtavaa. Ja oon myös kuullut että ihan oikeasti joku on ollut aidossa pizzeriassa soittamassa...taitaa olla yleistä välimeren maissa
-You Can Tune a piano but can't Tuna Fish-
Nelikielipiru
02.10.2003 09:19:02

Mäntsälän Amizza aikojen alussa oli pizzeria. Saattaa olla vieläkin.

Jep on se vielkin, live jutuista en kyl tiiä mitään.
Ite oon soittanu Helsingin keskustassa(paikan nimeä en nyt muista), paikka oli Malminrinteellä ja oli pieni kun mikä. N. 30 asiakaspaikkaa ja sinne piti sitten viel tunkee 4 henkinen orkesteri kamoineen.
Karlsson
02.10.2003 09:34:58
Mites Juttutupa Hesassa?

Ruokapaikka osa (Marco Polo) on kyllä erikseen, mutta pizzansa saa kyllä kapakin puolelle ja livemusiikin ääreenkin...
"I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla
Mika Antero
02.10.2003 09:41:33

80-luvulla kun oli hurja meininki ja kaikilla oli rahaa ja jupit valtasivat maan pizzerioillakin oli varaa ottaa bändi soittamaan. Se olikin sitten hienoa kun pieneen tilaan, jota ei todellakaan oltu suunniteltu musiikkin soittamista varten pistettiin Peer Günt vääntämään rokkia yhteentoista menevillä kamoilla. Wau!
Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe.
Jokkeri
02.10.2003 10:24:40

Kyllä mä ymmärrän tän Pizzeria homman ihan niin että se tarkoittaa justa niitä maakunnan baareja. Yleensä tajolla on niin ruokaa kuin juomaakin ja nurkkaan otetaan soittamaan joku bändi. Ja soittajat saavat yleensä ruuaksi valita jonkun pizzan.
HulluSimo
02.10.2003 15:52:27
Espoon Kivenlahden ostarilla joku jne.

Ei missään pizzeriassa ainakaan tällasta ole.
...or still alive! Katsokaa wanted!
pimp
02.10.2003 15:54:53
Ei missään pizzeriassa ainakaan tällasta ole.

mutta espoon keskustan euro ravintolan luokittelisin pizzeriaksi jossa on live musiikkia.
hyvää kesää, anna pesää Perustakaa joku mun kanssa bändi, pliis!
Leikari
02.10.2003 16:05:33 (muokattu 02.10.2003 16:07:08)
mutta espoon keskustan euro ravintolan luokittelisin pizzeriaksi jossa on live musiikkia.

ja Espoon Nupurissa on pizza-kebab-leikepaikka, jossa sillon tällöin käy humppatrio tanssikeikoilla - seudun valisinpylväissä on ihan painetut värikuvamainokset!!
- että kait se stereotyyppinimitys aivan aiheesta on tullut
- pikkukaupungessa olen paljon nähnyt pitserioiden ovissa rokkibändien keikkamainoksia
-J
02.10.2003 17:13:52
Juhuu!!! Mutta silti on aika tavallista että sieltä soittopaikoista saa pitzaa, eli ne ovat siulloin Pate Muztajärven mieleztä pitzerioita. Mutta Patehan on muutenkin vähän outo.

Saahan Hartwall -areenaltakin pizzaa?

Niinkuin kirjoituksestani käy ilmi, niin kyseistä 'pizzeria' -termi esiintyy muidenkin artistien muistelmissa, kuin Mustajärven. En tosin lähde hänen 'outoudestaan' väittelemään. Se riippuu niin paljon, mistä perspektiivistä asiaa katsoo. Omiin kokemuksiini vedoten, pizzeriat ovat useimmissa tapauksissa olleet pieniä ravintoloita joissa ei ole puitteita live-esiintymistä silmälläpitäen. Ajan takaa nimenomaisesti bändin live-esiintymistä. Sitä en tietenkään voi kieltää, että näin olisi joka pizzerian kohdalla ja onkin hyvin todennäköistä (niinkuin aikaisemmista kirjoituksista voimme havaita) että live-musiikkia tarjoavia pizzerioita löytyy. En ole vain henkilökohtaisesti sellaiseen vielä törmännyt.
Ei teillä kellään sattuis oleen näkkileivän palaa takataskussa. Mulla meni kurkkuun jotain karvasta eikä se lähde pois!
-J
02.10.2003 23:44:41
Olen joutunut miksaamaan useaankin otteeseen sekä hard rock-, että countrybandiä nimen omaan siellä pikkuisessa pizzerian nurkassa, jossa bandi vie yli puolet lattiapinta-alasta eli puitteita ei ole mutta pakko vetää kun keikka on myyty.

Kappas vain! Mastervolume oli pöydässä arvatenkin sangen pienellä ;) Ilmesesti tämä ei ole tapahtunut ihan viime vuosina?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)