Muusikoiden.net
24.10.2020

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Muusikot ja seurustelu/rakkaus
1 2 3
mpnd
24.04.2006 11:21:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kertokaa te muusikot minulle, onnettomalle (ex)tyttoystavalle, onko se aina niin, etta tyttoystava/vaimo/perhe on ikuinen kakkonen? Mita teette jos perhe ja musiikki menee ristiin?
Sen lisaksi, olkaa kiltteja ja kertokaa vieko seurustelu/perhe hairitsevan paljon aikaa musisoimiselta?
Mika sai teidat valitsemaan perhe-elaman ns. vapaan taiteilijan elaman sijasta, tai kenties toisinpain?
Auttakaa kertomalla mita vaan aiheeseen liittyvaa. Tuntuu, etta olen niin katkeroitunut musiikille etten saa hengitetty..

kivi
24.04.2006 11:42:19

Kertokaa te muusikot minulle, onnettomalle (ex)tyttoystavalle, onko se aina niin, etta tyttoystava/vaimo/perhe on ikuinen kakkonen? Mita teette jos perhe ja musiikki menee ristiin?
Sen lisaksi, olkaa kiltteja ja kertokaa vieko seurustelu/perhe hairitsevan paljon aikaa musisoimiselta?
Mika sai teidat valitsemaan perhe-elaman ns. vapaan taiteilijan elaman sijasta, tai kenties toisinpain?
Auttakaa kertomalla mita vaan aiheeseen liittyvaa. Tuntuu, etta olen niin katkeroitunut musiikille etten saa hengitetty..

Ei tuollaista saa kysyä, koska sitä vastausta et halua kuulla.

On täysin luonnollista että rakastuneet ihmiset tahtovat olla tärkeintä toisilleen maailmassa, ja kahden muuta maailmaa vastaan. On kuitenkin muistettava, että ihan samalla tavalla se musiikkikin on romanssi ja yhtye parisuhde, heillekin on pitänyt vannoa pysyvänsä yhdessä myötä- ja vastoinkäymisissä.

Rakastunut ihminen voi tehdä suuriakin henkilökohtaisia uhrauksia luopumalla kaikesta mikä hänelle itselleen olisi tärkeää, mutta vaaditko sitä todella? Ole varovainen, ettet ala koetella vain testataksesi valtaasi.

Rakastuitko soittajaan siivettömänä kotkana jonka ylin ilo on samanlaiset ulkoilupuvut? Oletko onnellinen jos hänet kastroidaan koti-eunukiksi? Eikö soittajan villi ja vapaa elämä ollut edes ihan vähän herättämässä kiinnostusta? Kuinka kauan oikeasti jaksaisit kädestäpitelyä telkkarin edessä, farmariautoa, koiraa ja kesämökkiä?

Mä olen aina vastannut puolisolleni vain että "älä kysy", kun hän alkaa udella tärkeysjärjestystä. Tieto siitä, että rakastan, saa luvan riittää. Tosin viikkokausien erossa ja tien päällä oleminen vaatii tietysti sitäkin, että kotona ollessa tehdään enemmänkin kuin osuus talon töistä.

Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
JCM
24.04.2006 11:58:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivi sen sanoi.

Minunkin edellisessä parisuhteessa oli kitara, treenit ja keikat AINA tiellä ja aiheutti jos jonkinmoista riitaa. Musiikki ei ollut se suurin syy avoliiton loppumiseen, mutta pitkälti myötavaikutti siihen.

Tällä hetkellä en varsinaisesti elä parisuhteessa.. muuten kuin musiikin kanssa. Se riittäköön toistaiseksi.

Mutta uskokaa pois, kyllä muusikollekin pari löytyy.. joskus.
Nelikielipiru
24.04.2006 12:53:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivi sen sanoi.

Minunkin edellisessä parisuhteessa oli kitara, treenit ja keikat AINA tiellä ja aiheutti jos jonkinmoista riitaa. Musiikki ei ollut se suurin syy avoliiton loppumiseen, mutta pitkälti myötavaikutti siihen.

Tällä hetkellä en varsinaisesti elä parisuhteessa.. muuten kuin musiikin kanssa. Se riittäköön toistaiseksi.

Mutta uskokaa pois, kyllä muusikollekin pari löytyy.. joskus.

Joo aikas pitkälti samallalailla mun edellinen suhde meni, ja syitä eroon oli esim. "Oltiin kasvettu erilleen" jne.. Ok, olin kyllä paljon soittamassa mutta en todellakaan niin paljon kun nykyisin. Eli saa kyllä itekin kattoa peiliin, mutta ei se ollut se "oikea" suhde koska kaatui tälläiseen "pikku" asioihin.

Parin sinkku vuoden jälkeen löysin nykyisen tyttö ystäväni ja tein heti selväksi että olen todella paljon soittamassa ja muutenkin liikun todella paljon, hyvin on ainakin nyt 7kk toiminut olen kysyny välillä että "vituttaako kun oon niin paljon poissa?" ja vastaus on ollut että "ei.". Ja me puhutaan asiat aina suoraan selviksi niitten oikeilla nimillä, ja jos ei osaa sanoa että kiukuttaa niin se ei ole mun moka koska tyttis kyllä tietää että mulle voi sanoa suoraan kun kiukuttaa ja mä en ota siitä hernettä nenään vaan sitten mietitään että miten toimitaan.

Joo ei ole varmasti helpoin suhde jos seurustelee keikkailevan artistin kanssa kun on kumminkin houkutteita paljon maailmalla ja puoliso paljon poissa kotoa.

Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
Jzzka
24.04.2006 12:57:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakko vastata, kun edellä kaksi päinvastaista vastausta.

Kysymys on pitkälti vain omien prioriteettien asettelusta. Minulla perhe menee musiikin edelle, eli en esimerkiksi kesälomalla tee yhtä ainoaa keikkaa. Suhteen alkuvaiheessa tästä oli vääntöä vaimokkeen kanssa, mutta nykyisin melko vähän. Musiikin suhteen ongelmana on aina se, että mielenkiintoisia projekteja olisi ties kuinka ja paljon, mutta sieltä pitää osata valita ne pullat, joissa on eniten rusinoita. Ja tietysti tulee oppia nauttimaan myös himassa olemisesta, mutta ei liikaa.

Tosi sekava vastaus, mutta kyllä muusikkokin on kuulemma joskus ylläpitänyt vakituisenkin parisuhteen.

Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS
StoRBa
24.04.2006 13:15:45

Pakko vastata, kun edellä kaksi päinvastaista vastausta.

Kysymys on pitkälti vain omien prioriteettien asettelusta. Minulla perhe menee musiikin edelle, eli en esimerkiksi kesälomalla tee yhtä ainoaa keikkaa. Suhteen alkuvaiheessa tästä oli vääntöä vaimokkeen kanssa, mutta nykyisin melko vähän. Musiikin suhteen ongelmana on aina se, että mielenkiintoisia projekteja olisi ties kuinka ja paljon, mutta sieltä pitää osata valita ne pullat, joissa on eniten rusinoita. Ja tietysti tulee oppia nauttimaan myös himassa olemisesta, mutta ei liikaa.

Tosi sekava vastaus, mutta kyllä muusikkokin on kuulemma joskus ylläpitänyt vakituisenkin parisuhteen.

Tuossa priorisoinnissa on se hankala puoli, että mikäli sekä parisuhde että muusikon ura on alkutaipaleella, molemmat vaativat täyttä panostusta, jos haluaa saada hommat rullaamaan. Tässä tullaakin alkuperäiseen ongelmaan... Itse en elä parisuhteessa, mutta mikäli pitää deittiseuraa yrittää järjestää niin kalenterissa vapaita päiviä ovat vain ne jolloin en ole reeniksellä. Ja jos keikkaa tulee yllättäen niin muut menot väistyvät aika helposti tieltä.
bluesteel
24.04.2006 13:36:02

No eipä oo moisia ongelmia, kun naiset ei huoli. No hyvä vaan, saapahan keskittyä treenaamiseen, pitää vaan varoa jännetuppea...

Mortal Jane
24.04.2006 13:47:55

Kertokaa te muusikot minulle, onnettomalle (ex)tyttoystavalle, onko se aina niin, etta tyttoystava/vaimo/perhe on ikuinen kakkonen?

Tuntuu, etta olen niin katkeroitunut musiikille etten saa hengitetty..

/naisnäkökulma/

Tiedän tunteen. Mutta usko pois, ei kaikki muusikot käyttäydy samalla tavalla, turha yleistys pois. Monesti vaan se on ammatti, johon ollaan sitoutuneempia ja suhtaudutaan suuremmalla intohimolla kuin vaikkapa rakennusmiehet ajattelisi.

"Klassinen ratkeaminen, siinä konttaa myös etevä" -Tulenkantajat-
Jzzka
24.04.2006 13:54:10

Tuossa priorisoinnissa on se hankala puoli, että mikäli sekä parisuhde että muusikon ura on alkutaipaleella, molemmat vaativat täyttä panostusta, jos haluaa saada hommat rullaamaan. Tässä tullaakin alkuperäiseen ongelmaan... Itse en elä parisuhteessa, mutta mikäli pitää deittiseuraa yrittää järjestää niin kalenterissa vapaita päiviä ovat vain ne jolloin en ole reeniksellä. Ja jos keikkaa tulee yllättäen niin muut menot väistyvät aika helposti tieltä.

Siinä täytyy silti valita kumpi on tärkeämpi, oli sitten alussa tahi lopussa. Aika harva muija jaksaa katsella sellaista 5-päivää treenejä ja kaksi keikkaa ja aina-viikonloput-baarissa meininkiä kovinkaan pitkään. Eli jos oikeasti haluaa enemmän sitä musiikkia, niin sitten ei lähde edes elättelemään toiveita siitä vakituisesta parisuhteesta. Ei nämä toisiaan pois sulje, mutta järjestys täytyy olla tämä.

Tai toisaalta, mistäs minä sen oikeasti muiden kohdalla tiedän. Itsellä ei toimi kuin näin.

Suurilla johtajilla on suurimmat patsaat ja eniten pulunkakkaa päässään -AVS
Päihky
24.04.2006 16:14:40

Mietipä asiaa vaikka siltä kannalta, että itselläsi olisi palava intohimo esim. kirjojen lukemiseen tai ihan mihin tahansa vastaavaan. Kuitenkin se kaikkien rakkain ihminen haluaisi rajoittaa ja hallita sinua tässä asiassa. Hänen mielestään vietät liikkaa aikaa kirjastoissa ja kirjakaupoissa, tuhlaat kohtuuttomasti rahaa ihan turhiin opuksiin, syvennyt mieluummin kirjan lukemiseen kuin kuuntelet hänen murheitaan. Tuntuisi varmaan tosi pahalta. Etenkin kun kyseessä on se tärkeä ihminen, jonka pitäisi kannustaa ja hyväksyä sinut sellaisena kuin olet.

Muusikon tyttöystävänä/poikaystävänä ei varmasti ole ihan helppoa. Mut elämä ei aina ole helppoa ihan tavallisen tallaajan kanssakaan. Itsenkin on laitettava asioita tärkeysjärjestykseen. Rakastanko minä tuota ihmistä niin paljon, että luotan häneen ja hyväksyn musiikin osaksi hänen elämäänsä? Vai haluanko minä rajoittaa häntä ja samalla tehdä hänet onnettomaksi? Mielestäni molempien on pystyttävä jonkinlaisiin kompromisseihin.

Ukko
24.04.2006 16:21:04

Niin se on että jos toinen haluaa rajoittaa toista asiassa johon toisella on kova halu niin metsään mennään ja lujaa.

Chemo
24.04.2006 17:44:13 (muokattu 24.04.2006 17:44:30)

Mita teette jos perhe ja musiikki menee ristiin?

Hoidetaan asia, jotenkin. Aina on joku konsti löytynyt, vaikkei sitä uskoisi kun katsoo meidän kalenteria joka on ihan tupaten täynnä kaikenlaista. Ei se oikeasti ole tuon ihmeellisempää.

Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
kivi
24.04.2006 23:49:48 (muokattu 04.05.2006 12:52:33)

Siinä täytyy silti valita kumpi on tärkeämpi, oli sitten alussa tahi lopussa. Aika harva muija jaksaa katsella sellaista 5-päivää treenejä ja kaksi keikkaa ja aina-viikonloput-baarissa meininkiä kovinkaan pitkään. Eli jos oikeasti haluaa enemmän sitä musiikkia, niin sitten ei lähde edes elättelemään toiveita siitä vakituisesta parisuhteesta. Ei nämä toisiaan pois sulje, mutta järjestys täytyy olla tämä.

Tai toisaalta, mistäs minä sen oikeasti muiden kohdalla tiedän. Itsellä ei toimi kuin näin.

EDIT: poistettu jaarittelua.

Kyllä mun bändikaverini aina uskaltaa kysyä, onko autossa tilaa vaimolle tai tyttöystävälle jos mennään johonkin inhimillisen matkan päähän pistokeikalle. Pari kertaa vuodessa tulevat puolisot sitten katsomaan keikkaa, ja kuka meitä sen useammin jaksaiskaan?
:-)

Kätyrien 2. helmikuuta ilmestyvän levyn studiopäiväkirja on nyt netissä! Lue ja hämmenny!
Siirry studiopäiväkirjaan.
käsi
24.04.2006 23:55:38 (muokattu 24.04.2006 23:56:24)

tällä hetkellä parisuhteessa tulii jonkin verran kitinää siitä että vietän luvattoman paljon aikaa soitellen kitaraa. Omasta mielestäni soitan aikas vähän, haluisin ainkain itse soittaa enemmän. Asiasta ollaan keskusteltu useaan otteeseen ja paras kommentti on ollut tämä: tulen mustasukkaiseksi kitarallesi kun siitä pidät niin hyvää huolta ja olet jotenkin sen pauloissa kun soitat sillä.

musiikki on osa mua, jos sen vie pois ei jää jäljelle kovinkaan paljoa. onneksi tyttöni on tämän asian ymmärtänyt, mutta joskus tuo napina vaan vituttaa vaikka ei hän sillä mitään pahaa tarkoita.

ainiin piti sanomani kanssa että on oikeasti hyvä asia jos molemmilla on OMIA harrastuksia ja menoja.

jos olet korvias myöten paskas ja kuses on paras pitää suu kiinni
leka
25.04.2006 00:51:35

Ihanteellistahan olisi että puolisollakin olisi joku harrastus, minkä parissa voisi sitten viettää aikansa, kun toinen luuhaa treenikämpällä.

JAZZ OUT WITH YOUR ASS OUT!
mpnd
25.04.2006 07:48:58

Mietipä asiaa vaikka siltä kannalta, että itselläsi olisi palava intohimo esim. kirjojen lukemiseen tai ihan mihin tahansa vastaavaan. Kuitenkin se kaikkien rakkain ihminen haluaisi rajoittaa ja hallita sinua tässä asiassa. Hänen mielestään vietät liikkaa aikaa kirjastoissa ja kirjakaupoissa, tuhlaat kohtuuttomasti rahaa ihan turhiin opuksiin, syvennyt mieluummin kirjan lukemiseen kuin kuuntelet hänen murheitaan. Tuntuisi varmaan tosi pahalta. Etenkin kun kyseessä on se tärkeä ihminen, jonka pitäisi kannustaa ja hyväksyä sinut sellaisena kuin olet.

Muusikon tyttöystävänä/poikaystävänä ei varmasti ole ihan helppoa. Mut elämä ei aina ole helppoa ihan tavallisen tallaajan kanssakaan. Itsenkin on laitettava asioita tärkeysjärjestykseen. Rakastanko minä tuota ihmistä niin paljon, että luotan häneen ja hyväksyn musiikin osaksi hänen elämäänsä? Vai haluanko minä rajoittaa häntä ja samalla tehdä hänet onnettomaksi? Mielestäni molempien on pystyttävä jonkinlaisiin kompromisseihin.

Kiitos! Sait mut miettimaan "oikeita asioita". Luulenpa, etten ole sita asiaa (rakkaus musiikkia kohtaan) hyvin sisaistanyt, mutta kiitos esimerkillesi nyt voin.

mpnd
25.04.2006 08:00:23

Kiitos teille kaikille vastauksistanne! Ne auttavat. Ollaan molemmat parikymppisia ja 3v. seurustelua takana. Musiikin lisaksi "hairitsee" viela se, etta olen taalla Jenkkilassa opiskelemassa talla hetkella. En ymmarra kun sehan vaan tarkoittaa sita, etta on enemman aikaa soittaa. Tata tiettya muusikkoa ei ole helppo ymmartaa. Rakastan kuitenkin niin paljon ja niin sokeasti, etta haluan viela yrittaa ja ymmartaa (vaikka olen mielestani ymmartanyt monia asioita mita tulee soittamisen tarpeesta jne).
Kiitos viela kerran! Jos tulee muuta mieleen niin kertokaa vain...

Päihky
25.04.2006 08:12:01

Kiitos teille kaikille vastauksistanne! Ne auttavat. Ollaan molemmat parikymppisia ja 3v. seurustelua takana. Musiikin lisaksi "hairitsee" viela se, etta olen taalla Jenkkilassa opiskelemassa talla hetkella. En ymmarra kun sehan vaan tarkoittaa sita, etta on enemman aikaa soittaa. Tata tiettya muusikkoa ei ole helppo ymmartaa. Rakastan kuitenkin niin paljon ja niin sokeasti, etta haluan viela yrittaa ja ymmartaa (vaikka olen mielestani ymmartanyt monia asioita mita tulee soittamisen tarpeesta jne).
Kiitos viela kerran! Jos tulee muuta mieleen niin kertokaa vain...

Mahtavaa jos tämä on edes vähän auttanut lisäämään ymmärrystä tai tuomaan uusia näkökulmia aiheeseen. Ihmissuhteet on harvoin kovin yksinkertaisia. Toisaalta kenenkään ei pidä alistua kynnysmatoksi toiselle ihmiselle. Niin kauan kun tuntuu, että yhdessä olemalla voitatte enemmän kun häviätte kaiken pitäisi olla kohtuullisen hyvin.

Mikko/DE
25.04.2006 08:46:43

Aika iisiltä kuulostaa. Kokeilepa puolet vuodesta pois kotoa ja silloin kun ollaan kotona, viidet treenit viikossa ja treenit vaimon töiden kanssa ristiin :) Se on helppoo se, ammatinvalintakysymys.

LNA
25.04.2006 16:00:56 (muokattu 25.04.2006 16:01:07)

Muusikolle muusikkopari?

Toimiiko Maarit & Sami -meininki suuremman mittakaavan bänditoiminnassa?

Olen nallerginen irtokarkeille.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2020, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti