Aihe: Kristillinen metalli
1 2 3 4 545 46 47 48 4996 97 98 99 100
Lennu
05.04.2008 08:57:37

Painan itselleni varoitusta ja toivon ylläpidon reagoivan jotenkin, kuten on aiemminkin tehty.

Mäkin painoin sulle varoitusta, että saadaan moiset nillitykset pois ketjusta ja jatkaa Herran Sanan jakamista.

Niistä negroideista siellä metsissä, jotka eivät usko Jumalaan; jos ne kulkee ilkosillaan, kuten heidänlaisillansa yleensä tapana on, niin helvettiin vaan. Kulkematta lähtöruudun kautta. Moisia tissinvilauttelijoita. Yksikin roikotteli jotain kiveä siittimessään. Selkeää helvetin polttoainesta.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Zed
05.04.2008 09:17:19 (muokattu 05.04.2008 09:23:23)

Olen vastannut jo tähän tietämykseni mukaan. Tämä on juuri niitä asioita minkä takia lähetyskäsky on annettu. Et mentäs kaikkeen maailmaan ja kerrottas. Jos joskus Herra kehottaa lähtemään tekemään sitä sinnekin niin lähden mielelläni. Tällä hetkellä Jumalan suunnitelmat tuntuvat kuitenkin minun kohdalla menevän kotomaassa evankelioimiseen.

Mene hoitoon mies, sinähän olet sekaisin, aivan sairaalloisen kierolla tavalla vääristynyt maailmankuva. Miten lähetyskäsky pelastaa ne kristinuskon kosketusta vaille jääneet, jotka ovat teoriasi mukaan joutuneet helvettiin maapallon synnystä lähtien? Tietämykseen vastauksesi ei liity mitenkään, mutta sitkeä piru tunnut kuitenkin olevan. Kaiken järjen mukaan ymmärrät itsekin puhuvasi täyttä paskaa, mutta et sitä vain kykene myöntämään, vaan mieluummin valehtelet jopa itsellesi: "Voi, lapsuus tippuu, nuoruuden pohja lahoaa, elänkö tyhjän päällä, ääk?".
http://www.poliisi.fi/
marke-
05.04.2008 11:03:28
Tuohon yllaolevaan ja vastaaviin:

Tassa vaiheessa olisi asiallista lopettaa muiden henkilokohtaisen uskon mollaaminen. Kristinuskon kritisointi ja puolustelu on ilmiotasolla ihan kehittavaa ja mukavaa juttelua, mutta tuon tason henkilokohtaisuudet menee jo rajan yli. Usko on yksityisasia mun mielesta, ellei sita itse toisin halua julkistaa. Itsehan siis koen syvaa abysmaalista mustaa vihaa kristinuskoa kohtaan jo oletuksena, mutta enpa nae mitaan muuta kuin oman uskon, mielipiteen tai ideaalin puutetta, kun muiden uskomuksia aletaan henk.koht tasolla sorsimaan.
Rakkaus
paavi
05.04.2008 11:20:17
Siks Raamattu onkin oiva vaihtoehto. Kannattaa tsekata myös Ikuisia kertomuksia-kirjasarja. Ja satukirjat vähemmälle. Näin miut on lapsena "aivopesty".

Eli myönnät itsekin aivopesun. Mä kannatan mieluummin omaa ajattelua. Olen muuten lukenut Ikuisia kertomuksia lapsena pariin kertaan ja satuja ne oli mulle muiden satujen joukossa. Tottakai sitten vanhempana ymmärsin kuinka nämä kertomukset osittain linkittyvät ihmiskunnan historiaan jne.
Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction
Susiääni
05.04.2008 11:23:01
Pakanakansatkin, joilla ei ole lakia, saattavat luonnostaan tehdä, mitä laki vaatii. Silloin pakanat, vaikkei heillä lakia olekaan, ovat itse itselleen laki. Näin he osoittavat, että lain vaatimus on kirjoitettu heidän sydämeensä. Siitä todistaa heidän omatuntonsakin, kun heidän ajatuksensa syyttävät tai myös puolustavat heitä. (Room. 2:14-15)

Niin siis tämä sanoo että jos luonnostaan sattumalta käyttäytyvät kristinuskon oppien mukaan niin eivät joudu helvettiin. Löytyyhän niitä paljon kansoja joiden arvomaailma suurinpiirtein vastaa länsimaista mutta löytyy myös paljon sellaisia joilla se ei vastaa.

"Voi, lapsuus tippuu, nuoruuden pohja lahoaa, elänkö tyhjän päällä, ääk?".

Menee ehkä vähän toi henkilökohtaisuuksiin mutta ihan tottahan toi on. Jos koko lapsuus ja nuoruus on uskoteltu jotain asiaa niin aika vaikea on itselleen myöntää että koko elämä on pyörinyt jonkun olemattoman asian ympärillä.
WHAT THE HELL IS SO FUNNY ABOUT MY BANJO? Shouted he, and played some noodlin' around the Yankee Doodle
Teijo K.
05.04.2008 11:36:14

Niin siis tämä sanoo että jos luonnostaan sattumalta käyttäytyvät kristinuskon oppien mukaan niin eivät joudu helvettiin. Löytyyhän niitä paljon kansoja joiden arvomaailma suurinpiirtein vastaa länsimaista mutta löytyy myös paljon sellaisia joilla se ei vastaa.

Eikös se sano että jos luonnostaan käyttäytyy sen hengen mukaisesti. Ei niinkään oppien. Tästä se hassu tarina tosiaan oli lähtöisin minkä muistan.
Susiääni
05.04.2008 11:43:06
Eikös se sano että jos luonnostaan käyttäytyy sen hengen mukaisesti. Ei niinkään oppien. Tästä se hassu tarina tosiaan oli lähtöisin minkä muistan.

Ainiijoo että taivaaseen pääsee riippumatta siitä noudattaako kristinuskon oppeja kunhan käytäytyy kultturiympäristössä vallalla olevan moraalikäsityksen mukaan. Hienoa. Riittääkö että noudattaa omaan moraalia? Jos vaikka henkilön oma käsitys sanoo että tulen avaaminen ostoskeskuksessa on ihan ok niin kai sitä pääsee taivaaseen?
WHAT THE HELL IS SO FUNNY ABOUT MY BANJO? Shouted he, and played some noodlin' around the Yankee Doodle
Disposable
05.04.2008 11:45:15
Miksi vitussa näistä asioista pitää puhua puolin ja toisin kärjistäen. Objektiivisuutta ja hienotunteisuutta keskustelun toista osapuolta kohtaan nyt vähän esille, perkele.
"PS. Kirk on ihan hyvä kitaristi!" -EVH
Nöksö
05.04.2008 11:57:07
tsekatkaas leffa man from earth, oli hauska
Kansankertojakin leikkii yksinkertaisen kuulijansa johdateltavuudella miksi siis ei kirjailija lukijansa, kriitikkonsa, tutkijansa juoksutettavuudella? (Sepänmaa 1989: 289.)
Teijo K.
05.04.2008 11:59:41

Ainiijoo että taivaaseen pääsee riippumatta siitä noudattaako kristinuskon oppeja kunhan käytäytyy kultturiympäristössä vallalla olevan moraalikäsityksen mukaan. Hienoa. Riittääkö että noudattaa omaan moraalia? Jos vaikka henkilön oma käsitys sanoo että tulen avaaminen ostoskeskuksessa on ihan ok niin kai sitä pääsee taivaaseen?

Sanoinkos mä tolleen? Musta en. Toi kulttuuriympäristön vallala oleva moraalikäsitys ja henkilön oma käsitys ja kristinuskon henki on kuitenkin jo kolme ihan erillistä asiaa.

Sitäpaitsi en mä tätä oo mitenkään niin innokkaasti tutkinut, kun en näihin jumaliin kuitenkaan usko. Tuollaisen hauskan tarinan nyt vain muistin liittyen asiaan. :)
Super-Jari
05.04.2008 12:32:02
Eiks toi sun kysymys ollut vähän sellanen "jokos oot lakannut lyömästä vaimoos" tyyppinen?

:)

Eikö tämä juttu kuitenkin ole nyt lähtenyt vähän siltä pohjalta että ei ole mikään salaisuus että vaimo saa nahkasakkea naamaan?

:)
miscage
05.04.2008 13:22:55
Jumala johon uskon on olemassa. Ja Hän on rakastava Isä sekä kristittyjen Jumala. Sinulta on tainnut jäädä se Uusi Testamentti vähemmälle.

Usko nyt että se rakastava Isä sekä kristittyjen jumala olet sinä itse, ja luet raamattua omilla silmilläsi, saaden sieltä hyviä neuvoja. Olet todennäköisesti myös kasvanut rakastavassa, tässä tapauksessa kristityssä ympäristössä, ja luonnollisesti kristinoppi edustaa sinulle hyvää asiaa.

Lue = sinä olet hyvä tyyppi, kuten myös varmaankin sinut kasvattaneet henkilöt ja monet muut kristityiksi itseään kutsuvat. Mutta: Älä vittu anna siitä kunniaa millekään uskontojärjestelmälle. Arvosta itseäsi enemmän.

Uskontojen tuhoisuudesta nyt ei edes tarvitse alkaa enää kirjoittaa. Se, mikä uskonnoissa vituttaa niin suunnattoman paljon, on se että ihmiset lahjoittaa oman moraalinsa ja etiikkansa jollekin vitun järjestelmälle (joka on suunniteltu lauman hallitsemiseen, eikä mihinkään yhteiseen hyvään). Se on vaan niin saatanan perseestä, että joku saa ihmisten päähän ajatuksen siitä että uskonto on tehnyt niistä parempia ihmisiä. Se on, joka ikisessä tapauksessa paskaa. Joka ikisessä, tästä ei ole mitään poikkeuksia. Ei yhtään.

Anteeksi, mutta vitutti vähän oikeasti.
I spent my high school career Spit on and shoved to agree So I could watch all my heroes Sell a car on tv
Bongowing
05.04.2008 13:28:23
Se, mikä kapitalismissa vituttaa niin suunnattoman paljon, on se että ihmiset lahjoittaa oman moraalinsa ja etiikkansa jollekin vitun järjestelmälle (joka on suunniteltu lauman hallitsemiseen, eikä mihinkään yhteiseen hyvään). Se on vaan niin saatanan perseestä, että joku saa ihmisten päähän ajatuksen siitä että raha on tehnyt niistä parempia ihmisiä.
There is no ought from is.
Seba
05.04.2008 13:32:01

Usko nyt että se rakastava Isä sekä kristittyjen jumala olet sinä itse, ja luet raamattua omilla silmilläsi, saaden sieltä hyviä neuvoja. Olet todennäköisesti myös kasvanut rakastavassa, tässä tapauksessa kristityssä ympäristössä, ja luonnollisesti kristinoppi edustaa sinulle hyvää asiaa.

Lue = sinä olet hyvä tyyppi, kuten myös varmaankin sinut kasvattaneet henkilöt ja monet muut kristityiksi itseään kutsuvat. Mutta: Älä vittu anna siitä kunniaa millekään uskontojärjestelmälle. Arvosta itseäsi enemmän.

Uskontojen tuhoisuudesta nyt ei edes tarvitse alkaa enää kirjoittaa. Se, mikä uskonnoissa vituttaa niin suunnattoman paljon, on se että ihmiset lahjoittaa oman moraalinsa ja etiikkansa jollekin vitun järjestelmälle (joka on suunniteltu lauman hallitsemiseen, eikä mihinkään yhteiseen hyvään). Se on vaan niin saatanan perseestä, että joku saa ihmisten päähän ajatuksen siitä että uskonto on tehnyt niistä parempia ihmisiä. Se on, joka ikisessä tapauksessa paskaa. Joka ikisessä, tästä ei ole mitään poikkeuksia. Ei yhtään.

Tää oli niin hyvin sanottu että piti plussalla rätkäyttää.
miscage
05.04.2008 13:37:00
Se, mikä kapitalismissa vituttaa niin suunnattoman paljon, on se että ihmiset lahjoittaa oman moraalinsa ja etiikkansa jollekin vitun järjestelmälle (joka on suunniteltu lauman hallitsemiseen, eikä mihinkään yhteiseen hyvään). Se on vaan niin saatanan perseestä, että joku saa ihmisten päähän ajatuksen siitä että raha on tehnyt niistä parempia ihmisiä.

Minä itseasiassa kirjoitin globalisaatiota käsitelevään esseeseeni seuraavanlaisen lopetusrivin:

Usko siihen että kapitalismi loppujen lopuksi tuo onnen ja tasapainon maailmaan kaikista sen käsin kosketeltavista, turmiollisista vaikutuksista huolimatta, on niin järkkymätön että se alkaa väistämättä muistuttaa uskonnollista fundamentalismia jolla oikeutetaan tuhansien ihmisten tappaminen, koska se on ainoa keino päästä taivaaseen.

Minä en tosin usko että suurin osa "kapitalismin rattaissa" toimivista big bosseista, edes uskoo enää tuohon, vaan heidän moraalinsa on sen verran turtunut "survival of the fittest"-käsityksen mukaisesti, että he eivät enää välitä, vaan pitävät itsensä suojelua välttämättömänä, vaikka se maksaisi ihmishenkiä. Siksi he ovat valmiita tekemään mitä tahansa oman asemansa säilyttämiseksi, koska pelkäävät että muuten heidät "syödään", koska peli on raakaa.

Tosin Milton Friedmania (jota kapitalismin ideolgisena isänä pidetään) lukiessa, välittyy kyllä tuntemus siitä että hänen uskonsa puhtaaseen kapitalismiin on niin kova, että sitä voisi verrata uskonnolliseen fundamentalismiin.

Offtopic.
I spent my high school career Spit on and shoved to agree So I could watch all my heroes Sell a car on tv
Susiääni
05.04.2008 13:43:42

Hyvä vuodatus, mutta psykoosi harvoin paranee huutamalla.
Seba
05.04.2008 13:47:11

Niin mutta saahan sitä yrittää sanoa mielipiteensä että kaikki hyvä ja paha tulee ihmisestä itsestään, ei jumalasta tai saatanasta.

Tietenkin kasvatuksella on suuri rooli asiassa, siksi pyrinkin itse olemaan siinä suhteessa neutraali.
Juho L
05.04.2008 13:57:17 (muokattu 05.04.2008 13:58:30)
Kristityt: Älkää suoltako paskaanne muille ihmisille, kiitos. Muita ihmisiä ei kiinnosta.
Ateistit: Älkää suoltako paskaanne muille ihmisille, kiitos. Muita ihmisiä ei kiinnosta.
Agnostikot: Älkää suoltako paskaanne muille ihmisille, kiitos. Muita ihmisiä ei kiinnosta.
Muslimit: Älkää... jne.

Jos jokainen pitäisi uskonasiat omana tietonaan, eikä pyrkisi ohjaamaan ja rajoittamaan muiden ihmisten elämää omien uskomustensa mukaan, niin maailma olisi paljon parempi paikka.

Minua ei voisi kakkakikkareen vertaa vähempää haitata, jos joku uskoo elämän loppuvan ja tuonpuoleisen kidutuksen odottavan, jos juo kahvia. Siinähän on juomatta kahvia! Mutta jos tuo henkilö tulee repimään minun käsistäni kahvikuppia pois vedoten omaan uskomukseensa, niin otan esiin suunnattoman kumisen kikkelin, asetan sen poikittain tämän henkilön pyllyyn ja heitän k.o. henkilön tulivuoren kraateriin. Tämän jälkeen totean, että "minä juon nyt kahvia".

Edit: Ja tuo uskonasioiden omana tietona pitäminen pätee myös lasten ja aikuisten väliseen kanssakäymiseen.
Lennu
05.04.2008 14:02:25

Jos jokainen pitäisi uskonasiat omana tietonaan, eikä pyrkisi ohjaamaan ja rajoittamaan muiden ihmisten elämää omien uskomustensa mukaan, niin maailma olisi paljon parempi paikka.

Eheei, eihän tämä nyt käy. Muista lähetyskäsky.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
Juho L
05.04.2008 14:05:19
Eheei, eihän tämä nyt käy. Muista lähetyskäsky.

Lähetyskäskyhän on vain plussaa kristityille. Kun sinne kraateriin on lennetty se kuminen kikkeli pyllyssä, niin onpahan ainakin luvassa ikuinen elämä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)