la m quina 28.04.2005 20:24:51 | |
---|
Kuinka moni on oikeasti löytänyt loistavia bändejä/artisteja mp3:en (waretuksen) ansiosta? 22-103 |
Notefix 28.04.2005 20:25:57 | |
---|
En mä .Mun on vaan henkilökohtaisesti todettava että musta se intohimo musaan näkyy siinä ett soittaa jotain. Hmmm, toi meillä on ehkä erona...mä haluun vaan tehdä musaa, ei välttämättä edes pelkästään soittajana. Ja juuri siks mulle esim. tekijänoikeudet on helvetin tärkeitä. Luova duuni on oikeesti mun mielestä erittäin tärkeää yhteiskunnan kannalta ja tuntuu siltä että kun se luominen ei oo joidenkin mielestä niin konkreettista, siitä ei tartte välittää. Jossain vaiheessa mun mielestä olis tärkeää herättää juuri keskustelu siitä, että musan tekeminen ei aina ole soittamista. Useimmille taviksille ja bändifanittajille muusikkous on pelkästään soittamista tai bändejä. Säveltäjät, sanoittajat ja sovittajat ovat paljon epämääräisempi joukko. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Neljä Ruuvia 28.04.2005 20:28:50 | |
---|
Hmmm, toi meillä on ehkä erona...mä haluun vaan tehdä musaa, ei välttämättä edes pelkästään soittajana. Ja juuri siks mulle esim. tekijänoikeudet on helvetin tärkeitä. Luova duuni on oikeesti mun mielestä erittäin tärkeää yhteiskunnan kannalta ja tuntuu siltä että kun se luominen ei oo joidenkin mielestä niin konkreettista, siitä ei tartte välittää. Jossain vaiheessa mun mielestä olis tärkeää herättää juuri keskustelu siitä, että musan tekeminen ei aina ole soittamista. Useimmille taviksille ja bändifanittajille muusikkous on pelkästään soittamista tai bändejä. Säveltäjät, sanoittajat ja sovittajat ovat paljon epämääräisempi joukko. Mutta tota mä tarkoitin että mä teen jotain mikä on musaa.Oli se sit vaikka piippiäänii.Tosin en kyl päässy viel tekeen...vaikka hinku ois ollut kova. |
Martso 28.04.2005 20:33:29 | |
---|
En mä .Mun on vaan henkilökohtaisesti todettava että musta se intohimo musaan näkyy siinä ett soittaa jotain.Se ei oo must kovin himokasta jos voi vaan vetää jotain tiettyy musaa. Ei spurgutkaan valitse mitä ne dokaa,ne vetää sitä mitä ne saa Se on sitä intohimoa :-) Aika hauska ja osuva vertaus. Mulle on monet jankuttanu, että "kuin sä voit sitä ja kuin sä voit tätä? Sä vaan soitat muiden tavaraa...". Nooh, mulle se on haaste soittaa sitä mitä pyydetään, mahdollisimman monipuolisesti ja yrittää tehdä kaikki mahdollisimman hyvin. Music from swamps. |
Notefix 28.04.2005 22:13:24 | |
---|
Mutta tota mä tarkoitin että mä teen jotain mikä on musaa.Oli se sit vaikka piippiäänii. Jep, samasta asiasta puhuttiin. Itseasiassa tässäkin keskustelussa, niinkuin monessa muussakin vastaavassa, erottuu selkeästi musafanit ja sitten ne jotka tekevät sitä musaa. Kummassakaan ei ole mitään pahaa, mutta nämä ovat mielestäni kuitenkin aika eri joukkoa ja eri asenteella liikkeellä. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
barnabas 29.04.2005 08:05:41 | |
---|
Jep, samasta asiasta puhuttiin. Itseasiassa tässäkin keskustelussa, niinkuin monessa muussakin vastaavassa, erottuu selkeästi musafanit ja sitten ne jotka tekevät sitä musaa. Kummassakaan ei ole mitään pahaa, mutta nämä ovat mielestäni kuitenkin aika eri joukkoa ja eri asenteella liikkeellä. Oikeastaan koko tämä keskustelu on ihan turhaa. Ei ketään kiinosta lukea noita pitkiä jaaritteluja siitä miksi ei saisi imuroida musiikkia netistä. Kukin kuitenkin jatkaa sillä omalla linjalla. Hyvin menee. |
lxi 29.04.2005 08:09:56 | |
---|
Ei ketään kiinosta lukea noita pitkiä jaaritteluja siitä miksi ei saisi imuroida musiikkia netistä. Hei, se että sinua ei kiinnosta ei tarkoita etteivätkö muut tätä lukisi. The fact that no one understands you doesn't make you an artist. kuunneltua |
Mikael 29.04.2005 09:06:50 | |
---|
Jep, samasta asiasta puhuttiin. Itseasiassa tässäkin keskustelussa, niinkuin monessa muussakin vastaavassa, erottuu selkeästi musafanit ja sitten ne jotka tekevät sitä musaa. Kummassakaan ei ole mitään pahaa, mutta nämä ovat mielestäni kuitenkin aika eri joukkoa ja eri asenteella liikkeellä. Sitten on vielä se isoin massa eli ne keitä ei näissä keskusteluissa näy ja jotka eivät edes funtsi näitä asioita vaan imuttavat vaan. Ja sit on toi barnabas joka vaan koittaa jotain epätoivoista teiniprovoa... sama jäbä sanoo ettei jaksa lukea ja sit kuitenkin lukee ja itsekin osallistuu. Hoho. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Notefix 29.04.2005 09:15:45 | |
---|
Sitten on vielä se isoin massa eli ne keitä ei näissä keskusteluissa näy ja jotka eivät edes funtsi näitä asioita vaan imuttavat vaan. Juuri noin...ja ne isot massat on niitä tärkeimpiä, kaikissa medioissa. Ne ei näy missään hienoissa mediajutuissa eikä elitistisissä reportaaseissa eikä mnetissä, mutta ne näkyy tilastoissa, niin myynti, katsoja - ja vaikkapa p2p imurointijutskissa. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
Teijo K. 29.04.2005 09:17:46 (muokattu 29.04.2005 09:23:08) | |
---|
Jep, samasta asiasta puhuttiin. Itseasiassa tässäkin keskustelussa, niinkuin monessa muussakin vastaavassa, erottuu selkeästi musafanit ja sitten ne jotka tekevät sitä musaa. Kummassakaan ei ole mitään pahaa, mutta nämä ovat mielestäni kuitenkin aika eri joukkoa ja eri asenteella liikkeellä. Jäin muuten tosissani miettimään kumpaan ryhmään identifioida itseni. Jos musiikin tekemiseksi lasketaan julkaistu materiaali niin ei tarvitse tietty kauaa miettiä. Yhdellä sinkulla ei pitkälle pötkitä. Toisaalta tekemistä se on pöytälaatikkoonkin tekeminen. Sillä ei toisaalta ole mitään tekemistä sitten tuon warettamisen kanssa. Pöytälaatikkomusisoija on vain sitä tyytyväisempi, mitä enemmän niitä omia tuotoksia on nyt vaikka mikseristä imuroitu. Ps. Näkyy muuten taas se ero ammattilaisen ja amatöörin välillä. Toisen herkku on toisen myrkky. Jotenkin sitä pitäisi oppia ylittämään raja-aidat ja näkemään asioita sen toisenkin ryhmän näkökulmasta. Ei niitä helpoimpia juttuja se. |
JCM 29.04.2005 09:28:57 | |
---|
Oikeastaan koko tämä keskustelu on ihan turhaa. Ei ketään kiinosta lukea noita pitkiä jaaritteluja siitä miksi ei saisi imuroida musiikkia netistä. Kukin kuitenkin jatkaa sillä omalla linjalla. Äh, mene muualle trollaamaan ja provosoimaan porukkaa. Painan varoitusta. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Mikael 29.04.2005 09:33:49 | |
---|
Ps. Näkyy muuten taas se ero ammattilaisen ja amatöörin välillä. Kaikki ammattilaiset ovat ensin amatöörejä. Amatöörinkin kannattais katsoa vähän nokkaansa pidemmälle, eikä kampanjoida mahdollista tulevaisuuden ansionlähdettä vastaan. Toisen herkku on toisen myrkky. Nuorena sitä helposti luulee et sispit ja limu on ihan hyvää ravintoa mut kuinkas sitten käykään... Jotenkin sitä pitäisi oppia ylittämään raja-aidat ja näkemään asioita sen toisenkin ryhmän näkökulmasta. Ei niitä helpoimpia juttuja se. Totta on tämä. (tulevan episod III:n kunniaksi yodakielellä) Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
Leikari 29.04.2005 10:11:00 | |
---|
(tulevan episod III:n kunniaksi yodakielellä) voix sen jo ladata jostain ;-P
joopa joo |
Mikael 29.04.2005 10:18:46 | |
---|
voix sen jo ladata jostain ;-P warppina voi. mä näin elien trailerin kun kävin ELOKUVATEATTERISSA. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
sormunen 29.04.2005 10:25:14 | |
---|
Levyjä ostan silti sitä mukaan kun hyviä tulee vastaan ja tuen bändien hommaa omalta osaltani sen verran mitä kykenen. Hirttäkää jos en riittävästi ole rahoittanut toisten bemareita vielä... Sähän ootkin korkeamoraalinen heikki. Mä en esimerkiksi tue ketään vaan mä ostan sitä musaa, mitä haluan kuunnella. Ehkä silloin tällöin on joku omakustanne tullut messiin, mutta noin yleensä. Samassa viestissä sä selitit, kuinka voisit elää omalla musiikillasi jos joku maksaisi. No mitenkäs se "pääomasijoittaja" joka lahjoittaa sitä rahaa? |
Teijo K. 29.04.2005 10:26:04 | |
---|
Kaikki ammattilaiset ovat ensin amatöörejä. Amatöörinkin kannattais katsoa vähän nokkaansa pidemmälle, eikä kampanjoida mahdollista tulevaisuuden ansionlähdettä vastaan. Noo on miulla jo 34 ikävuotta takana sentään. Mutta sipsiä ja limua syön. Pitäisi tosin vähentää. Enkä kylää koe kampanjoineeni mitään vastaan, korkeintaan waretusta vastaan. Sie et nyt osaa katsoa tätä juttua miun kannalta. Se että mie laitan oman "hengentuotteeni" nettiin imuroitavaksi ei tarkoita että olisin jotenkin tekijänoikeuksia vastaan. Se tarkoittaa vain sitä, että minä laitan oman hengentuotteeni nettiin jaettavaksi. |
Mikael 29.04.2005 10:29:01 (muokattu 29.04.2005 10:31:34) | |
---|
Noo on miulla jo 34 ikävuotta takana sentään. Mutta sipsiä ja limua syön. Pitäisi tosin vähentää. Enkä kylää koe kampanjoineeni mitään vastaan, korkeintaan waretusta vastaan. Jepp... sorry en nyt tarkoittanut suoraan sua. Ja mäkin vedin prkl eilen purkin sipsejä lounaaksi, eli kokemuksen syvällä mahaäänellä... Sie et nyt osaa katsoa tätä juttua miun kannalta. Se että mie laitan oman "hengentuotteeni" nettiin imuroitavaksi ei tarkoita että olisin jotenkin tekijänoikeuksia vastaan. Se tarkoittaa vain sitä, että minä laitan oman hengentuotteeni nettiin jaettavaksi. Juu kyllä mä osaan ja toihan on ihan erittäin ok silloin kun ei ole Teoston asiakas. Juzzu: "Vire on vain suositus, ei pakko." |
JCM 29.04.2005 10:41:05 | |
---|
Juu kyllä mä osaan ja toihan on ihan erittäin ok silloin kun ei ole Teoston asiakas. Mulla on kahden vaiheilla Teostoon liittyminen, mutta en taida ihan vielä sitä tehdä. Internet on hyvä kanava itsensä ja oman tuotteensa esille tuomiseen ja promoamiseen.. toisaalta taas, jossain vaiheessa uskon liittyväni Teostoon asiakkaaksi.. Aika näyttää. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
sormunen 29.04.2005 11:19:23 | |
---|
Sie et nyt osaa katsoa tätä juttua miun kannalta. Se että mie laitan oman "hengentuotteeni" nettiin imuroitavaksi ei tarkoita että olisin jotenkin tekijänoikeuksia vastaan. Se tarkoittaa vain sitä, että minä laitan oman hengentuotteeni nettiin jaettavaksi. Toihan on munst juuri niinkuin pitääkin tehdä. Ja sitten, kun saa vähänmyyvän tuotteensa julkaistua, niin sopii, että sitä voi myös myydän netitse. Kyllä netti on aivan perkeleenmoinen mahdollisuus nimenomaan marginaalihommiin. Oon aikaisemminkin maininnut, mutta esimerkiksi Marc Almondilla (jos joku muistaa?) taitaa levymyynti käydä lähes pelkästään omien sivujen kautta, koska hänellä ei ole mitään toimivia jakeluita. Myös Pistepirkkojen kataloogi on myynnissä nettikaupassa, kun pojat ovat saaneet hankittua oikeudet backkataloogiinsa. Tota sun tapaasi voi ihan hyvin verrata esimerkiksi tuohon Sigur Ros -tapaukseen, mistä joku kirjoitti aikaisemmin, tai sitten vanhemmilta ajoilta Grateful Deadiin tai vähän tuoreempana Metallican Snakepitiin. Artisti kontrolloi.
|
maelstorm 29.04.2005 12:07:12 | |
---|
meneekö offtopiciksi jos pyydän tähän väliin että muistellaan että mitä nämä "suuret levy-yhtiöt" ovat? (ei missään järjestyksessä) 1. BMG-Sony 2. Universal 3. EMI-Group .. kuka unohtui? Ihan vain, että tähän väliin nimettäisiin nämä viholliset/ystävät :-) herran jumala että niitä on vähän! Huipulla tuulee kun nämäkin järkäleet vain fuusioituvat ja fuusioituvat..........! the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |