Teijo K. 28.04.2005 19:22:07 | |
---|
Tätä olen koittanutkin sanoa...
Kyllä levy-yhtiöt ainakin esti Offspringiä jakamasta levyään nettisivuiltaan ilmaiseksi yleisölle. Sama homma toistui myös Limp Bizkitillä ja kovin monella rap-artistilla... esim. Mos Def. Vattuako olivat niin tyhmiä, että menivät allekirjoittamaan ne paperit. Olisivat vain tehneet sitä musiikkiaan ilman niitä levy-yhtiöitä. Pistäneet sen musan sinne nettiin ja sillä sipuli. Mutta, ehkä niillä sydämestään musiikkia tehneille kafruille iski ahneus. Ehkä nekin halus rahaa, ihan älyttömästi rahaa. Ja ehkä ne ajatteli että noi paperit allekirjoittamalla ne saa sitten sitä rahaa. Sinne kelkkaan ei ole pakko mennä. Jokainen artisti voi tehdä ihan itse valinnan. Sanelee omat ehtonsa neuvotteluvaiheessa, ja jos ei kelpaa niin jatkaa sitä oman musiikkinsa levittämistä netissä. Jostain syystä ei kauheasti saa liikutusta aikaan jos joku Offspring itkee Rolls Roysessaan maailman pahuutta. |
Neljä Ruuvia 28.04.2005 19:24:34 (muokattu 28.04.2005 19:27:01) | |
---|
point is? Onko se harhaanjohtavaa mainontaa jos yleisö olisi voinut ladata Offspringin lätyn heidän kotisivuiltaan, vai mitä? Vai onko tämä nyt joku sanaleikki ettei sanaa "ilmaiseksi" saa käyttää? No, korvauksetta tai veloituksetta sitten... Höhlä,se mainos on se että "levy-yhtiö kielsi" ...Offspring miehet ovat juosseet nauraen pankkiin kun joku on keksinyt tuon sloganin :-) Edit: Se on Tolkillakin taas varmaan kohta hengenlähtö lähellä....aidot haavat ja kaikkee :-) |
Teijo K. 28.04.2005 19:26:58 | |
---|
Höhlä,se mainos on se että "levy-yhtiö kielsi" ...Offspring miehet ovat juosseet nauraen pankkiin kun joku on keksinyt tuon sloganin :-) Täytyyhän sitä kapinallisen kilpeä tosiaan kiillottaa aina välillä. "Hei fanit, me oltais haluttu antaa tää levy teille ilmaiseksi, mutta levy-yhtiö kielsi. Ei me tosiaan oltais itse haluttu mitään rahaa tästä joo." |
JCM 28.04.2005 19:30:17 | |
---|
Eli ihan sama, kuin mä veisin pihalle pahvilaatikollisen lantaa, ja kirjoittaisin laatikon kylkeen että "televisio". Jos joku varastaa sen, onko sillä oikeus tulla valittamaan, että "ei täällä ollukkaan televisiota, ihan paska oot!" ..? Eli näin. Ymmärrätkö nyt? Ei saatana, nyt mää repeilen ihan tosissani kun luen tätä ketjua ja näitä uusimpia viestejä. Tämä ketju, aiheestaan huolimatta, on ollut pitkään aikaan parasta ja ehkä huonointakin keskustelua ajoittain, mutta oikeesti... Tämä ketju on ihmeen kauan elänyt jo nyt, ja tällä menolla näyttää pysyvän hengissä vielä pitkään. Mitään uutta annettavaa mulla ei tähän ketjuun oo, mutta tää on erittäin mielenkiintoinen seurattava. Jatkakaa! Älkääkä alkako tappelemaan ettei tuu lukkoa!
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
McNulty 28.04.2005 19:33:40 (muokattu 28.04.2005 19:36:34) | |
---|
Sinne kelkkaan ei ole pakko mennä. Ei olekaan, enkä usko että kovin moni menisi jos sattuisi miljonääri olemaan. Moni kuitenkin menee, mutta miksi? Kenties noiden taalojen perässä... monesti vain joutuu toteamaan että hommasta häviää tekemisen into kun raha astuu kuvioihin. Sit sitä tehdäänkin rahan, ei itse musiikin vuoksi (toki poikkeuksia on eikä nämä asiat niin mustavalkoisia ole)... Sitten ennenkö sormunen kerkee palkoistaan valittaa niin muusikolla homma menee samalla tavalla kuin poliisillakin. Jollei kukaan tee rikoksia, ei heillä ole duunia mistä sen palkan saisi... silloin pitää vaan tehdä jotain muuta. (EDIT: Olipas tökerö esimerkki... ehkä voisi sanoa että jollei asunnot mene kaupaksi, tuskin niitä silloin kovin kauheasti lisää rakennetaan. Raksamiehet ottaa takkiinsa, valitettavasti) Kyllä todellinen muusikko vääntää sitten vaikka mcburgerissa pihvejä että saa rahaa... tiedän montakin bändin jäsentä jotka rahoittavat soittamistaan ihan muulla kuin itse soittamisella. Kurjaahan se on jollei oma suosikkiduuni lyö kunnolla leiville, mutta ei siitä mielestäni voi yksistään kuluttajia syyllistää (tai edes warettajia). Anteeksi nyt vain mutta niin minä näkisin tämän asian. Itsekin kyllä toivon että joskus oma musiikki voisi elättää minut, mutta ei mulle silti ole maailmanloppu jos vaikka joku meidän biisejä netissä levittäisikin. Ilmeisesti suhtaudun asiaan rennommin kuin osa porukasta... ehkä jopa turhankin rennosti mutta eip voi mitään :) Levyjä ostan silti sitä mukaan kun hyviä tulee vastaan ja tuen bändien hommaa omalta osaltani sen verran mitä kykenen. Hirttäkää jos en riittävästi ole rahoittanut toisten bemareita vielä... Jostain syystä ei kauheasti saa liikutusta aikaan jos joku Offspring itkee Rolls Roysessaan maailman pahuutta. Mutta olisihan se ollut faneille ja monelle uudelle kuuntelijalle mukava ylläri jos levyn olisi saanut bändin "luvalla" heidän sivuiltaan... Mielestäni yllättävän hieno ratkaisu oli kuinka kapitalistiporvari tahansa rolls roycen kanssa :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Neljä Ruuvia 28.04.2005 19:34:04 | |
---|
Ei saatana, nyt mää repeilen ihan tosissani kun luen tätä ketjua ja näitä uusimpia viestejä. Tämä ketju, aiheestaan huolimatta, on ollut pitkään aikaan parasta ja ehkä huonointakin keskustelua ajoittain, mutta oikeesti... Tämä ketju on ihmeen kauan elänyt jo nyt, ja tällä menolla näyttää pysyvän hengissä vielä pitkään. Mitään uutta annettavaa mulla ei tähän ketjuun oo, mutta tää on erittäin mielenkiintoinen seurattava. Jatkakaa! Älkääkä alkako tappelemaan ettei tuu lukkoa! Tsori vaan mut musta tää on helvetin paljon tärkeämpi aihe kun vaikka se että onko Duracellin 9v patteri aivan liian hi-fi 60-luvun psykedelia-rautalanka fuzzailuun :-) |
McNulty 28.04.2005 19:34:59 | |
---|
Höhlä,se mainos on se että "levy-yhtiö kielsi" ...Offspring miehet ovat juosseet nauraen pankkiin kun joku on keksinyt tuon sloganin :-) Edit: Se on Tolkillakin taas varmaan kohta hengenlähtö lähellä....aidot haavat ja kaikkee :-) Ja vielä kehdataan väittää että warettajilla ei ole moraalia tai kunnioitusta artistia kohtaan... YLLÄRI :) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Fuzzy Boner 28.04.2005 19:36:24 | |
---|
Jeah! Illan parasta viihdettä. Odotan milloon joku tulee sanomaan tänne: "Vittu, RAHAA ON" Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |
Gypsy 28.04.2005 19:40:32 | |
---|
Kyllä todellinen muusikko vääntää sitten vaikka mcburgerissa pihvejä että saa rahaa... tiedän montakin bändin jäsentä jotka rahoittavat soittamistaan ihan muulla kuin itse soittamisella. Mulla on semmonen käsitys, että tässä porukassa just nimenomaan on paljon sitä porukkaa joista ei ole "oikeisiin töihin". |
Teijo K. 28.04.2005 19:40:46 | |
---|
Ei olekaan, enkä usko että kovin moni menisi jos sattuisi miljonääri olemaan. Moni kuitenkin menee, mutta miksi? Kenties noiden taalojen perässä... monesti vain joutuu toteamaan että hommasta häviää tekemisen into kun raha astuu kuvioihin. Sit sitä tehdäänkin rahan, ei itse musiikin vuoksi (toki poikkeuksia on eikä nämä asiat niin mustavalkoisia ole)... Niin, ihmettelen vain miten tämä liittyy aiheeseen. Kukaan ei artisteja pakota levy-yhtiöiden leipiin. Jos he sinne kuitenkin menevät, he sitoutuvat elättämään monta muutakin ihmistä itsensä lisäksi. Siis jos levy myy. Jokaista Offspringiä vastaan on tusinan floppia. Mutta olisihan se ollut faneille ja monelle uudelle kuuntelijalle mukava ylläri jos levyn olisi saanut bändin "luvalla" heidän sivuiltaan... Mielestäni yllättävän hieno ratkaisu oli kuinka kapitalistiporvari tahansa rolls roycen kanssa :) Olisihan se ollut tietty niille, jotka poikien musisoinnista tykkäävät. Tämän yllätyksen Offspring kuitenkin tietoisesti teki mahdottomaksi allekirjoittaessaan sen levytyssopimuksen silloin vuosia sitten. Kukaan ei heitä pakottanut sitä allekirjoitusta kirjoittamaan. Huomaa tämä. |
JCM 28.04.2005 19:42:25 | |
---|
Tsori vaan mut musta tää on helvetin paljon tärkeämpi aihe kun vaikka se että onko Duracellin 9v patteri aivan liian hi-fi 60-luvun psykedelia-rautalanka fuzzailuun :-) Sitähän mä meinasinkin, siis aihe ON tärkeä, mutta tää on niinku yleisesti ottaen negatiivinen asia, siis nettipiratismi. Eli missään nimessä en oo väheksymässä aiheen tärkeyttä. Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan. Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin, what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its. |
Neljä Ruuvia 28.04.2005 19:42:30 | |
---|
Jeah! Illan parasta viihdettä. Odotan milloon joku tulee sanomaan tänne: "Vittu, RAHAA ON" Mä voisin sen verran tässä haastatella Pussy Boneria että kysyisin että:Soitaks mieluummin pianoo/synaa kun meet johonkin tietsikkapuhelintukeen vastailemaan: Onko teillä nyt selain auki,ei,ei sähköposti vaan Internet -selain...? Tätä mä kysyisin koska Mä mieluummin soitan mitä tahansa kun teen jotain muuta duunia. Jos on ihan pakko niin vaikka jazzia... |
McNulty 28.04.2005 19:48:29 | |
---|
Mä voisin sen verran tässä haastatella Pussy Boneria että kysyisin että:Soitaks mieluummin pianoo/synaa kun meet johonkin tietsikkapuhelintukeen vastailemaan: Onko teillä nyt selain auki,ei,ei sähköposti vaan Internet -selain...? Tätä mä kysyisin koska Mä mieluummin soitan mitä tahansa kun teen jotain muuta duunia. Jos on ihan pakko niin vaikka jazzia... Ääää... väärin. Kysy niin että "jos soittaminen ei elätä, niin menetkö atk-tukeen vastailemaan luuriin?" :)) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Gypsy 28.04.2005 19:51:10 | |
---|
Mutta olisihan se ollut faneille ja monelle uudelle kuuntelijalle mukava ylläri jos levyn olisi saanut bändin "luvalla" heidän sivuiltaan... Oliks nää ite maksanu kaikki levyn tekemisestä aiheutuneet kulut? |
Notefix 28.04.2005 19:53:20 (muokattu 28.04.2005 19:53:33) | |
---|
Mä mieluummin soitan mitä tahansa kun teen jotain muuta duunia. Jos on ihan pakko niin vaikka jazzia... Elä prkl...ei nyt sentään jazzia, koska vittu RAH...eiku toi on kyllä jonkun muun laini! Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
McNulty 28.04.2005 19:55:21 | |
---|
Oliks nää ite maksanu kaikki levyn tekemisestä aiheutuneet kulut? Jaa'a... en kyllä tiedä enkä lähde edes veikkailemaan. "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Notefix 28.04.2005 19:57:15 | |
---|
HöhlOffspring miehet ovat juosseet nauraen pankkiin kun joku on keksinyt tuon sloganin Jep, juuri noin. Rokkifanit uskoo herkästi kaikki mitä niille lehdissä ja haastatteluissa syötetään. Nojoo...offiks meni taas. Mr. Muzak: "ku Note soittaa ni kaikki kuulostaa Whitney Houstonilta" |
McNulty 28.04.2005 20:03:21 | |
---|
Lisätään sitten löylyä tähän saunaan... ihan vain piruillakseni ja lämpimikseni tässä lätisen :) Kuinka moni on oikeasti löytänyt loistavia bändejä/artisteja mp3:en (waretuksen) ansiosta? Oletteko myös ostaneet kyseisten bändien/artistien levyjä tämän jälkeen kun olette mp3:ia latailleet? Onko MP3-formaatista siis ollut hyötyä sekä sinulle, että levybisnekselle? Itse vastaan kyllä, kaikkiin kolmeen kysymykseen. Ilman mp3-formaattia en olisi varmaan ostanut puoliakaan kokoelmani levyistä (n. 1000 CD:tä, n. 800 vinyyliä, C-kasettejakin jokunen, Musiikki-DVD:tä joku 30kpl tms...) "I have tried so fuckin' many tubeamps and they all sound like some fuckin' AC/DC... except Krank" - Darrell Lance Abbott |
Fuzzy Boner 28.04.2005 20:11:24 | |
---|
Mä voisin sen verran tässä haastatella Pussy Boneria että kysyisin että:Soitaks mieluummin pianoo/synaa kun meet johonkin tietsikkapuhelintukeen... Oon tehny tota jo vuosia. Soitan aina samaa Notefixmaista hudaa luuriin ja rahaa tulee ihan vitusti. Olet kirjoittanut keskusteluun 7985 kirjoitusta |
Neljä Ruuvia 28.04.2005 20:17:57 | |
---|
Ääää... väärin. Kysy niin että "jos soittaminen ei elätä, niin menetkö atk-tukeen vastailemaan luuriin?" :)) En mä .Mun on vaan henkilökohtaisesti todettava että musta se intohimo musaan näkyy siinä ett soittaa jotain.Se ei oo must kovin himokasta jos voi vaan vetää jotain tiettyy musaa. Ei spurgutkaan valitse mitä ne dokaa,ne vetää sitä mitä ne saa Se on sitä intohimoa :-) |