Aihe: Nightwish ja Tarjan lähtö?
1 2 3 4 539 40 41 42 43 44 45 46
Ukko
28.10.2005 17:55:53

Joskus ärsyttää, hieman, kun sanotaan että tarvitaan niitä ruuvinvääntäjiä ja siivoojiakin. Tottahan se on, mutta kyllä karu totuus on se, että niihin hommiin karsiudutaan.

Karsiudutaan, se on totta. Häikäilemättömät ja muuta pärjäävät aina. Lojaaleilla se pärjääminen on joskus vaikeampaa.
Jami
28.10.2005 17:59:26

Niin, mutta miten tuo nyt liittyy tähän keskusteluun?

Lainaan uudestaan

Kyse on kuitenkin muutamasta ihmisestä, jotka ovat panostaneet lähes koko elämänsä sille asialle. Ihmisistä, jotka tekevät jotain, mitä osaavat ja mikä tuntuu hyvälle.

Ymmärsin että tässä perustelet musabisneksen erilaisuutta verrattuna muuhun bisnekseen kun muutama ihminen on panostanu paljon. Olen lukenut monen muunkin täällä olevan sitä mieltä.

Minä taas olen sitä mieltä että joka alalta löytyy ihmisiä jotka intohimoisesti satsaavat tekemiseensä. Joku suunnittelee kännykkää, joku rakentaa siltaa jne. Enkä näe mitään erikoista enkä poikkeavaa musapuolella enkä musa-alan bisneksessäkään. Tätä näkemystä olen tässä yrittänyt puolustaa.

Näin ajatellen kirjoitukseni koski puheenaiheena olevaa asiaa. Mutta ymmärsinkö sut väärin? Ehkä selität sitten sanomaasi lisää.
Fletarehtaa ne häjyysemmäkki!
Ukko
28.10.2005 18:50:07

Minä taas olen sitä mieltä että joka alalta löytyy ihmisiä jotka intohimoisesti satsaavat tekemiseensä. Joku suunnittelee kännykkää, joku rakentaa siltaa jne. Enkä näe mitään erikoista enkä poikkeavaa musapuolella enkä musa-alan bisneksessäkään. Tätä näkemystä olen tässä yrittänyt puolustaa..

++++++++++
Silvio Dante
28.10.2005 19:43:37 (muokattu 28.10.2005 19:45:34)
Kun eurooppalainen huippu laajentaa usan markkinoille niin veikkaisin että useimmin usan huipulle on päästy jotain muuta tietä kuin tahkomalla pikkupaikkoja. Ihan mutu-tuntumalta heitin että jos jollakulla jotain faktaa niin nöyrästi otan vastaan.

Robbie Williams. Huippu ihan missä vaan, paitsi jenkeissä. Yritin googlettaa missä on tehny yenkkilässä keikkoja mutta ei löytyny kovin paljon infoa. Sellaista faktaa löytyi että parhaat listasijoitukset on jenkeissä albumi sijalla 43 ja sinkku sijalla 41 eli ei edes TOP40 kamaa. Mutta euroopassa / muualla maailmassa listoilla keikutaan ja korkealla.

Sitten tulee HIM ja paukkaa suoraan kuitenkin suoraan osastolle TOP20 jenkkilän virallisella albumilistalla. Eka HIM jenkkirundi oli niitä pikkupaikkoja, nyt on rundilla kai vähän isompaa mestaa kahden lämppäribändin kera.
Aijai!
Bardi
28.10.2005 22:43:28
Vain muutamalta kirjoittajalta on löytynyt sympatiaa Tarja Turusta kohtaan ja hänen laulunlahjansakin on kyseenalaistettu. Jotenkin tulee mieleen, että jos muutama viikko sitten olisi kirjoittanut täällä vähättelevästi Nightwishin solistista niin olisi saanut kimppuunsa kaikki kirjoittajat. Nyt on Tarjasta yhden epämääräisen kirjeen myötä tullut täysi nolla.

Nyt voisi ilmoittautua jokainen sellainen, joka on kirjoittanut negatiiviseen sävyyn Tarja Turusesta ENNEN tätä viikon takaista kirjettä. Kertokaa, missä tämä viesti on dokumentoitu niin menemme kilvan lukemaan sitä.
Bonham
28.10.2005 22:47:18
Vain muutamalta kirjoittajalta on löytynyt sympatiaa Tarja Turusta kohtaan ja hänen laulunlahjansakin on kyseenalaistettu. Jotenkin tulee mieleen, että jos muutama viikko sitten olisi kirjoittanut täällä vähättelevästi Nightwishin solistista niin olisi saanut kimppuunsa kaikki kirjoittajat. Nyt on Tarjasta yhden epämääräisen kirjeen myötä tullut täysi nolla.

Nyt voisi ilmoittautua jokainen sellainen, joka on kirjoittanut negatiiviseen sävyyn Tarja Turusesta ENNEN tätä viikon takaista kirjettä. Kertokaa, missä tämä viesti on dokumentoitu niin menemme kilvan lukemaan sitä.

No jaa, siltä meni duuni... niin menee vuosittain aika monelta muultakin. Ei liikuta mua sen enempää.

Tuohon asian esille tuontiin en osaa ottaa kantaa kun en jengiä ja asiaa tunne henkilökohtaisesti
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
paavi
28.10.2005 22:55:06
Nyt on Tarjasta yhden epämääräisen kirjeen myötä tullut täysi nolla.

Taas mennään niin mustavalkoisella linjalla. Täysi nolla? Vaikeaa se on keskustella, kun mennään ääripäästä ääripäähän. Tämäkin aihe on niin laaja ja periaatteessa kytkeytyy niin perustavaa laatua oleviin kysymyksiin, että ei tässä voi asettautua mihinkään "leiriin". Kuitenkin sellaista on aistittavissa täällä.

Myönnän, että itse sanoin tuolla aiemmin, että Tarja ei ole metallimusiikin tulkitsijana mitenkään ihmeellinen. Minusta hänen laulussaan on monia selkeitä puutteita. Tämä kuitenkaan ei liene oleellista tässä keskustelussa ja hieman harmittelen, että otin asian edes esille. Kuitenkin keulahahmona hän lunasti kirkkaasti paikkansa - lavalla. Se, mitä tapahtui kulissien takana, on oma juttunsa.

En ole varmastikaan aiemmin täällä kirjoittanut hänestä riviäkään. Onko epäilyttävää?
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Nightwish
28.10.2005 23:01:18
Vain muutamalta kirjoittajalta on löytynyt sympatiaa Tarja Turusta kohtaan ja hänen laulunlahjansakin on kyseenalaistettu

Kyllä mulla riittää sympatiaa myös sille.On varmaan ollu kauhee tilanne saada hienon keikan jälkeen erokirje käteen mitään aavistamatta. Ja varsinkin jos aviomies hoitaa kaikki asiat,ei ole tainnu nainen tietää tilanteen todellista laatua.
Ja kyllähän se laulaa osaa,toivottavasti saa soolouransa hienosti käyntiin
Seasons don't fear the reaper Nor do the wind, the sun or the rain
Veikko
28.10.2005 23:04:13
,toivottavasti saa soolouransa hienosti käyntiin

Juuh, toivottavsti molempien tahojen urat jatkuvat onnelisten tähtien alla.
Puhuiko hän viittä kieltä? Entä oliko hänellä mitään sanottavaa? -L.Viita
paavi
28.10.2005 23:20:21
Ymmärsin että tässä perustelet musabisneksen erilaisuutta verrattuna muuhun bisnekseen kun muutama ihminen on panostanu paljon. Olen lukenut monen muunkin täällä olevan sitä mieltä.

Kirjoitin tosiaan turhan lyhyesti sen. Oikeastaan en perustellut tuota yllämainitsemaasi. Täällä käsittääkseni keskustellaan Tarjan erottamisesta ja siihen johtaneistä syistä ja sen mahdollisista seurauksista? Sen takia en oikein ymmärrä, miksi täällä painotetaan musabisnestä.

Musabisneksessä ja muussa bisneksessä on paljon yhteistä. Business is business. En pysty kuvittelemaan, kuinka tämä erottaminen olisi mikään bisnessiirto. Se johtui bändin jäsenten keskinäisistä suhteista, kuten tiedämme, ja se liittyy läheisesti musiikin tekemiseen ja sen esittämiseen ilta toisensa jälkeen. Homma ei enää toiminut. Musiikin tekeminen ja bisnes on taas kaukana toisistaan.

Turhauduin, koska minusta bisneksen esille tuominen tässä yhteydessä on väkisin vänkkäämistä. Nyt on kyllä jo niin väsyny, että tämä kirjoittaminen on tuskallista...

Minä taas olen sitä mieltä että joka alalta löytyy ihmisiä jotka intohimoisesti satsaavat tekemiseensä. Joku suunnittelee kännykkää, joku rakentaa siltaa jne. Enkä näe mitään erikoista enkä poikkeavaa musapuolella enkä musa-alan bisneksessäkään. Tätä näkemystä olen tässä yrittänyt puolustaa.

Olen aivan samaa mieltä. Vähän hävettää kirjoittaa tässä ketjussa, joka sai alkunsa tuosta tapahtumasta, jota on jo ihan tarpeeksi käsitelty joka mediassa. Kuitenkin tämä sivuaa niin mielenkiintoisia ja vaikeita aiheita, että olen tänne uskaltanut kirjoittaa. :)
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Jami
28.10.2005 23:29:54

Robbie Williams. Huippu ihan missä vaan, paitsi jenkeissä.

Tämä on todella mielenkiintoinen pointti. Toisaalta jos ajatellaan että onko Robbien suosio hänelle riittävä, tienaako taiteellaan häntä tyydyttävästi, onko riittävän laaja yleisö jne? Jos kuka tahansa taiteilija pääsee tuolle tasolle millä Robbie taidettaan esittää niin onko meillä yleensäkkään mitään tarvetta usan markkinoille? Yleensähän täällä usa on kirosana että mitä jos sitten vain Robbien tavoin tyydyttäis euroopan suosioon. Luulis riittävän.

Sitten tulee HIM ja paukkaa suoraan kuitenkin suoraan osastolle TOP20 jenkkilän virallisella albumilistalla. Eka HIM jenkkirundi oli niitä pikkupaikkoja, nyt on rundilla kai vähän isompaa mestaa kahden lämppäribändin kera.

Tarkoittaako tämä että HIM on suositumpi kuin Robbie? Maailmanlaajuisesti? Huimaa!
Jami
28.10.2005 23:37:20

Täällä käsittääkseni keskustellaan Tarjan erottamisesta ja siihen johtaneistä syistä ja sen mahdollisista seurauksista? Sen takia en oikein ymmärrä, miksi täällä painotetaan musabisnestä.

Ei täällä bisnespuolta painoteta. Keskustelu vain jo tyrehtyi ja toin tämänkin tärkeän aspekstin esille. Kyllä tuota irtisanomista voidaan yritysmaailman pelisääntöjenkin kautta arvioida. Onhan kuitenkin mukana poikain yritys joka palkkatulojen lisäksi on tuottanut pojille yli 1,4 miljoonaa euroa kolmeen pekkaan jaettavaksi osingoksi Nightwishin tienaamaa hyvää. Tarja mielestäni on ollut mukana tuotakin hyvää tekemässä. Vai?
Spike
28.10.2005 23:43:14
Onhan kuitenkin mukana poikain yritys joka palkkatulojen lisäksi on tuottanut pojille yli 1,4 miljoonaa euroa kolmeen pekkaan jaettavaksi osingoksi Nightwishin tienaamaa hyvää. Tarja mielestäni on ollut mukana tuotakin hyvää tekemässä. Vai?

Kysymys: Onko tuohon laskettu menot ja verot, eli onko tuo bruttoa vai nettoa?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
slerbis
28.10.2005 23:45:57
Onhan kuitenkin mukana poikain yritys joka palkkatulojen lisäksi on tuottanut pojille yli 1,4 miljoonaa euroa kolmeen pekkaan jaettavaksi osingoksi Nightwishin tienaamaa hyvää. Tarja mielestäni on ollut mukana tuotakin hyvää tekemässä. Vai?

Eihän Turunen edes ollut osakkaana (ja jostain ilmeni ettei edes halunnut). En minäkään saa osinkoja firman, missä olen töissä, voitoista. Ja olen minäkin ollut osana tienaamassa tuota voittoa firmalle. Palkkani saan kuitenkin..
Ei tarvita syvällistä ymmärtämystä sen käsittämiseen, että THV todistaa oikeaksi huonoja taloudellisia ja hallinnollisia oloja. THV-klubi #33
Jami
28.10.2005 23:55:17

Kysymys: Onko tuohon laskettu menot ja verot, eli onko tuo bruttoa vai nettoa?

Osakeyhtiöitten tulokset on julkisia. Lehti kertoi että tuo olis yhtiön voitto. Voitosta on jo menot vähennetty. Ota selvää paljonko pojilla on mahista jakaa riihipuhdasta rahaa osinkoina itselleen ja kerro ihmeessä meillekkin. Ja muista nyt sitten suitsuttaa Tuomaksen pyyteettömyyttä oman taiteensa jakamisessa. Intohimosta musaan eikö totta. Rahasta ei missään nimessä. Tarja vaan on ahne kun haluais jotain poikain osastakin. Hä?
Silvio Dante
29.10.2005 00:25:15
Tämä on todella mielenkiintoinen pointti. Toisaalta jos ajatellaan että onko Robbien suosio hänelle riittävä, tienaako taiteellaan...

Nythän oli kai kyse siitä että miten eurooppalaiset isot aktit menee jenkkilän markkinoille. Isot vai pienet keikkamestat jne jne... Faktat puhukoon puolestaan.

Tarkoittaako tämä että HIM on suositumpi kuin Robbie? Maailmanlaajuisesti? Huimaa!

Well, jonain päivänä...who knows. Ainakin tällä hetkellä jenkkilässä HIM-Robbie 6-0. Hyvä Suomi!!! Joskus saattaa Robbie mennä ohi ja varmaan meneekin mutta sitä odotellessa täytyy toivoa parasta. Eli, HIM listojen kärkeen ja Tarja T. Savonlinnan oopperajuhlien taustakuoroon niin kaikki on tyytyväisiä. Paitsi...
Aijai!
Silvio Dante
29.10.2005 00:26:03 (muokattu 29.10.2005 00:27:19)
E: kts. yllä
Aijai!
sirdickyj
29.10.2005 00:26:16
Osakeyhtiöitten tulokset on julkisia. Lehti kertoi että tuo olis yhtiön voitto. Voitosta on jo menot vähennetty. Ota selvää paljonko pojilla on mahista jakaa riihipuhdasta rahaa osinkoina itselleen ja kerro ihmeessä meillekkin. Ja muista nyt sitten suitsuttaa Tuomaksen pyyteettömyyttä oman taiteensa jakamisessa. Intohimosta musaan eikö totta. Rahasta ei missään nimessä. Tarja vaan on ahne kun haluais jotain poikain osastakin. Hä?

Kyllä sä Jami oot spede, kun väännät joka asian tollee väärinpäin, täällähän ei voi sanoa kukaan mitään ilman että oot veivaamassa sitä jotenkin Turusen eduks. Senku veivaat vaan, jos saat siitä hupia, mutta kai nyt aikuinen mies ymmärtää, että ton osakeyhtiön voitoilla ja sillä, että peruu keikkoja tai ei halua kiertää pienissä paikoissa (joka lienee kirjeen perusteella tämänkin keskustelun lähtökohta), ei ole keskenään muuta tekemistä kuin ehkä se, että niillä osakeyhtiön voitoilla myös todennäköisesti rahoitetaan ne kiertueet. Mistä helvetin hetkestä lähtien kiertämällä ulkomaita nimettömänä bändinä on siitä saanut korvauksen? Se korvaus tulee sitten myytyjen levyjen muodossa, ja merchandise-tuotteista jne.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
Silvio Dante
29.10.2005 00:30:25
Kyllä sä Jami oot spede

spede kirjoitetaan isolla. Eli: Spede.
Aijai!
Ada
29.10.2005 00:35:01
Hieman off-topic, mutta Tarjan sivuilta ovat kristallit hävinneet. ;)
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #3
"I know where I belong, away from your Gods" - Endless Dark, HIM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)