Laitan. Vituttaa etsiä niitä eri koteloista. "Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla. |
Yleensä tulee laitettua omaan koteloonsa, jos tulee kiire vaihtaa levyä, niin se levy nakataan nurinpäin pöydälle, jossa se viipyy MAX. 2 päivää--->koteloon--->hyllyyn omalle paikalleen. Mulla on semmoset kaksi metallista tornia, joissa on omat paikkansa tuplakoteloille ja semmosille tavallisille levyille. Toisessa tornissa ulkomaiset ja klassiset levyt ja toisessa kotimaiset. Tosin nyt on pitäny laittaa niitä kotimaisia siihen ulkomaisten hyllyyn ku eivät mokomat mahdu enää siihen omaansa, sinkut siirsin jo aikoja sitten lipaston laatikkoon, kun veivät niin pirusti tilaa siitä tornista, ja kun niitä kuitenkin vähemmän kuuntelee... Levyt on luonnollisestikin järjestyksessä niin, että yhden artistin levyt on peräkkäin ja julkaisujärjestyksessä, joka saattaa tosin vaihdella joko ylhäältä alas/alhaalta ylospäin tilanteesta riippuen. Kotimaiset on lisäksi vielä tornissa niin, että kevyempi musiikki alkaa ylhäältä rankistuen alaspäin ja ne metallilevyt onkin sitten jonkinlaisessa järjestyksessä soittajien mukaan, esim Nightwish--(M.Hietala)-->Tarot-->Sinergy --(Laiho&Latvala)--->CoB --(J.Wirman)-->Warmen--(Mirka Rantanen)-->Thunderstone jne... tuli tuota mietittäessä huomattua kuinka pienet on piirit suomen musiikkiskenessä... Ja levyjen järjestyksestä olen aika tarkka, niitä ei muuanne heitellä (eikä ne mahtuiskaan). Aattelin että kesällä jos on aikaa ja raakaaineita löytyy, niin nikkaroin mulle semmosen hyllyn, missä ei tartte siirrellä puolta levykokoelmaa pykälä kerrallaan, jos ostaa yhden uuden ja se pitää saada sinne keskelle... Ihan HUONO(kili)! Mako eräässä topikissa: "Kohta on great balls on fire itse kullakin kun nuo Mnetin femakot™ rynää tänne" |
Löytyipä tällainen hieno topikki, joten: Hyvä konsti on se, että heti uuden levyn ostettuaan rippaa sen koneelle. Näin voit kuunnella musiikkisi Winampilla ja levysi pysyvät hyvässä kunnossa. Tosin joskus tietty täytyy eri soittimilla levyja kuunnella ja melko tarkka olen siitä, että oikeissa koteloissaan pysyvät(oikein päin tietysti). Pari levyä on tosin melko huonossa kunnossa johtuen siitä, että aikoinaan pyörivät autojen ynnä vaunujen lattioilla. |
Laitatko levyn samaan koteloon, josta sen otit? Totta kai, ei niin kiire olekaan ettei. Helppo juttu, vaan laitapa ehkäisyväline samaan pakettiin käytön jälkeen... Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Myös cd-soittimessa levyn säilyttäminen on äärimmäisen väärin... Myönnän joskus syyllistyneeni tähän kun illalla kuunneltuani jotain levyä olen nukahtanut. Hävettää. Mitähän sanktiota tästä seuraa, pitäisikö minun hieman ruoskia itseäni jotta saisin anteeksi? "If there's a sound to play / that does not fit today /
why not just play the bastard anyway"
-ginger |