![]() 22.10.2004 06:51:35 | |
---|---|
sinänsä ikävää että thomannin myynti tuntuu kasvavan koko ajan. omassa kaveri piirissäkin on todella monet ovat tilanneet viimme aikoina uudet soittimet ja vermeet thomannilta. monesti vaan kotimaisissa soitinkaupoissa saa hyvää palvelua ja muutenkin tieto taito taso on hyvä. vaikkakin itse tilaan thomannilta kaikkea sälää, tilaan sellaista joita en saa paikallisesta musaliikkeestä, jos sinne tilaisi tavaran niin hinta nousisi pikkuisen. kitarat ja vahvistimet ynnä muut "isot" ostokset ostan suomesta. kohta ne ottaa avaimet pois | |
![]() 22.10.2004 09:15:26 | |
vaikkakin itse tilaan thomannilta kaikkea sälää, tilaan sellaista joita en saa paikallisesta musaliikkeestä, jos sinne tilaisi tavaran niin hinta nousisi pikkuisen. kitarat ja vahvistimet ynnä muut "isot" ostokset ostan suomesta. Nykyään monet ovat suhteellisen tietoisia tuotteiden valikoimasta joten suomalaisten kauppiaiden pitäisi panostaa myös valikoimaan. Kyllähän se muusikkoa kismittää jollei pääse kaikkia malleja/vaihtoehtoja testaamaan. Varmaankin ainoa keino laajaan valikoimaan olisi se, että suomessa olisi vain yksi soitinliike ja sen "haarakonttoreita" joka kaupungissa. Jos olisi tilillä liian monta miljoonaa euroa niin tämähän olisi kiva liikeidea ;) "I remember when I told my parents that I was quitting my job to build a life-size Millenium Falcon. My parents were pissed and I remember my Dad saying, how are you going to build a falcon. You don't even know how to use any tools." - Dennis Ward | |
![]() 22.10.2004 13:38:20 | |
Kuluttajan etu on kilpailu. Miksi ei siis Thomann? Minä ainakin otan sen näin, vaikka vermeeni onkin pääosin ostettu paikallisilta kauppiailta. | |
![]() 23.10.2004 12:49:34 | |
on vähän hölmöä perustella näkemyksiään sillä että vertailee jotain thomannin ja fazerin hintoja. vertaillaan thomanin hintoja johonkin normaalihintaseen musakauppaan.saahan fazerissa maksaa, mutta on kauppoja josta on tullu tuotteet halvemmalla thomanilta. kun ei käänny eka kaupasta pois. | |
![]() 23.10.2004 13:48:47 | |
musiikki liikkeissä hinnat ovat hieman yläkanttiin, jos jaksaa tingata niin hinnasta lähtee aika helposti pois aika paljon. jos ei jaksa niin oma on moka ja omat rahat menee kohta ne ottaa avaimet pois | |
![]() 23.10.2004 15:52:00 | |
musiikki liikkeissä hinnat ovat hieman yläkanttiin, jos jaksaa tingata niin hinnasta lähtee aika helposti pois aika paljon. jos ei jaksa niin oma on moka ja omat rahat menee Lisääntyvä kilpailu tarkoittaa myös sitä, että saman tuotteen löytää muualta suoraan sillä "oikealla" hinnalla. Ei tarvitse ihmetellä joka kerta erikseen kuinka paljon ilmaa pyynnössä tällä kertaa on, ja miten sen saisi neuvoteltua alhaisemmaksi. Ihmetelköön kikkailijat sitten miksi kauppa ei käy. | |
![]() 23.10.2004 19:52:18 | |
Pyrin suosimaan paikallista liikettä mutta kun tarjonta/hinta ohittaa paikallisen niin silloin olen tilannut thomannilta. Joskus olen jopa paikalliselta ostanut vaikka thomannilta olisi saanut halvemmalla, ihan kannatussyystä. Huonoja kokemuksia thomannilta ei toistaiseksi ole, tilattu on sähkörumpua, akustisen setin tarvikkeita, ständejä, mikseriä, luuria, äänikorttia, sälää... Thomannia on sitten turha syyttää halpistuotteiden laadusta. Halpis on halpis, thomannihan on muusikoiden hobby hall. Heidän omaa mallia olevan virveliständin ostin joka osoittautui sudeksi. Silloin opin että jos haluan ostaa "kovaa tavaraa" niin panostan laatuun rahallisesti. Sitten sitä pikkusälää ja höpönhöpöä voi ostaa erikseen... Ja heidän roudausteippinsä liima on sitten huonoa, mutta käypä tuo hyvin sellaiseksi "kertakäyttöteipiksi" jos esim yhden keikan ajaksi demppaa symbaalia tms | |
![]() 24.10.2004 10:52:20 | |
halpis on halpis, vaikka mistä ostaisi. se on totta. ja siitä on sinänsä ihan turha valittaa. onhan thomannillakin laatu vermeissä kova hinta. ehkä ihan vähän halvempia kuin suomessa, mutta ero ei ole ihan päätä huimaava. eräs soitinliikkeen omistaja/myyjä sanoi tuossa taannoin että on huomannut ton thomann "villityksen" myynnnin laskuna, mutta sanoi että osa menetetyistä asiakkaista tai myynneistä korvaantuu sillä että soittimien huolto töitä on tullut lisää ja monesti nämä huollettavat kapineet ovat thomannilta. kohta ne ottaa avaimet pois | |
![]() 24.10.2004 12:09:39 | |
Onhan tuolta tullut tilattua: -Ensimmäinen kitarapakettini(Stratokopio ja 20w jenkki-Hiwatt, ei ongelmia) -Behringerin vahvistin(Poksahti, sain uuden tilalle ongelmitta) -Pari pedaalia(Ei mitään ongelmia) -Yamahan elektroakustinen(Säädöt vituillaan, muuten ok) -Kieliä yms. sälää Ihan positiivisia kokemuksia siis löytyy. | |
![]() 24.10.2004 12:57:46 | |
Olen tilannu kitaran, vahvistimen ja efektilaitteen sieltä. Hyvin ovat toimineet nuo... Ei valittamista. Piuhoja myöskin ja ne tosin oli ihan huonoja. Tai no eipäs sitä kauheasti oletakkaan kolmen euron piuhojen olevan kovin hyviä. Mutta mulle tuli hyvissä ajoin ne paketit ja tavarat hyväkuntosina ja ehjinä... "ole hiljaa tankkeri!" IMIK #13 Pastilli? | |
![]() 25.10.2004 20:50:47 | |
Thomannilta kannattais varmaan tilata kerralla vähän enemmän. Tilasin 57 eurolla kieliä ja plektroja. No sitten huomasin, että päälle tulee vielä 20 euron "rahtimaksu". Ok... | |
![]() 25.10.2004 21:43:45 | |
No ei kai ne tavarat sieltä itte kävele, sivulta selviää helposti mitä kuljetus maksaa. Ja halvat tuotteet on paskoja oli ne mistä vaan. Kaks kertaa ollaan tilattu useemman tyypin kanssa kimppaan roinaa jolloin kuljetuskin on jääny alle neljän euron per läsi. Pari multihärveliä, muutaman efektipedaalin, kaiuttimet, kuulokkeet, pienen kitaran, piuhoja, kieliä, plektroja, liittimiä, mikkejä, mikkistandeja, rumpukalvoja ja kapuloita. Kaikki on toiminu hyvin. Toimitus on kestänyt hieman yli kaks viikkoa kummallakin kertaa. Elikkä olen ollut tyytyväinen T-kauppaan. katkera tilitys-> Toisin kuin suomalaisiin musiikkialan liikkeisiin, joista ei ole oikeastaan kertaakaan jäänyt hyvä maku. Ollaan niin vitun ylimielisiä että ei asiakas vahingossakaan luule olevansa tervetullut ja sitten koitetaan kusettaa tietämättömiltä vaivalla säästetyt pennoset ja myydään mitä sattuu paskaa imelien kehujen sinfonialla säestettynä tuplahintaan. "Nobody tells a Man how to play." HMB | |
![]() 25.10.2004 22:22:51 | |
Itsellä ei Thomannia, kuin juuri muitakaan musakauppoja, vastaan ole mitään, mutta väitteet Thomannin ylivertaisuudesta hintojen suhteen oudoksuttavat. Esimerkki: Noin vuosi sitten oli aikas paljonkin "löysää" rahaa taskunpohjalla, ja päätin sijoittaa niitä pariin akustiseen kitaraan (teräskielinen + klassinen) sekä äänitysvermeisiin ja kunnon mikkiin. En ollut asiaan vielä sen ihmeemmin perehtynyt, mutta tiesin kyllä, että kotikaupunkini musakaupat ovat ihan törkeän kalliita, minkä huomasin jälleen kerran hintoja vertaillessani. No, oletin, että Thomann olisi hinnoiltaan ylivertainen, ja suu kuolassa kävin läpi soittimia ym. Olin jo likimain painamassa tilausnappia, kunnes päätin tsekata netistä mihin hintaan muut Suomen soitinliikkeet tuotteitaan tarjoavat. Ja loppujen lopuksi ostin Thomannilta muistaakseni vain mikkiständin ja jotain ihan sälää... Soitin-Laineelta muistaakseni tilasin yhden kitaran, ja toisen Top Soundista. Äänityskamat + mikit löytyvät yleensä edullisimmin Helsingin Musiikista. Ja kaikki lähettävät aivan mielellään postiennakkolla tuotteensa minne tahansa periferiaan. Kaksi ensinmainittua liikettä löytyvät muuten http://www.suomalainen-soitinkauppa.fi osoitteessa sijaitsevasta neljän soitinliikkeen yhteisestä nettikaupasta. Eli oikeasti kannattaa aika tarkkaan käydä läpi mihin hintaan soittovehkeitä yms. eri liikkeistä saa. | |
![]() 26.10.2004 02:56:17 | |
Viikko sitten sunnuntaina tilasin kitaran, tänään (tai no eilen oikeastaan) maanantaina tuli kitara täysin ehjänä minulle. Tyytyväinen olen. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock Ain't no fun waiting round for the new AC/DC album! | |
![]() 26.10.2004 07:05:27 | |
on vähän hölmöä perustella näkemyksiään sillä että vertailee jotain thomannin ja fazerin hintoja. vertaillaan thomanin hintoja johonkin normaalihintaseen musakauppaan.saahan fazerissa maksaa, mutta on kauppoja josta on tullu tuotteet halvemmalla thomanilta. kun ei käänny eka kaupasta pois. Mä oon huomannut että F-musiikin metodi on rahat pois tyhmiltä ja hintatietoisille sitten hyvät hinnat. Kun siellä osaa tinkiä, niin päästään Thomannin hintoihin. Kaikissa muissa paitsi Bossin pedaaleissa. Meitsi on meshissä. | |
![]() 26.10.2004 10:22:08 | |
Mä oon huomannut että F-musiikin metodi on rahat pois tyhmiltä ja hintatietoisille sitten hyvät hinnat. Kun siellä osaa tinkiä, niin päästään Thomannin hintoihin. Kaikissa muissa paitsi Bossin pedaaleissa. No tuoko on sitten hyvää asiakaspalvelua? Kyllä hinnoittelun läpinäkyvyys olisi sekä kaupan että kuluttajien etu. Moni tuote, jonka olisi saanut Fasulta mahdollisesti halvemmalla, ostetaan kuitenkin Thomannilta, koska kuluttaja käyttää vertailuun netissä ilmoitettuja hintoja. Tällöin Thomannin hinnat ovat monessa tapauksessa paljon kilpailukykyisempiä ja moni ostaa tuotteensa tämän vertailun perusteella Thomannilta. Eli tällöin Fasu menettää asiakkaan, ennen kuin tämä on edes astunut heidän liikkeeseensä. Jos "oikeat" ja kilpailukykyiset hinnat olisi ilmoitettu suoraan Fasun sivuilla tai liikkeiden hintalapuissa, kävisi kauppakin paremmin. Kuinka hyväksyttävää tuollainen mainitsemaisi "rahat pois tyhmiltä" -mentaliteetti sitten on? Ei se minkään kestävän liiketoiminnan pohja voi olla. Kaikki kuluttajat eivät varmastikaan ole läheskään niin hintatietoisia kuin esim. porukka täällä. Ja tuo, että hinnoista on mahdollista tinkiä paljonkin pois kertoo vain siitä, että haetaan mahdollisimman suuria katteita ja hinnoissa on huomattavan paljon ilmaa. www.soulstab.com
Soulstab live @ Factory, Helsinki, 20.11.2004 | |
![]() 26.10.2004 10:43:53 | |
Kaikki kuluttajat eivät varmastikaan ole läheskään niin hintatietoisia kuin esim. porukka täällä. Niin. Esimerkiksi sellaiset vanhemmat, jotka ostavat lapselleen soitinta, ja jotka eivät itse ole harrastaneet musiikkia. Taannoin kun bändisoitinpuolella on jouduttu mietittimään hinnoittelu uusiksi, saatiin silti vanhan hintatason mukaisia hintoja ei-bändisoittimista. Sue-lehdessähän oli Rautamaailmassa erään herran mainio kirjoitus tähän aiheeseen liittyen. Myymälät tuntuivat kovasti syyttelevän tukkuporrasta entisaikojen hurjista hinnoista. ...ja jos uskot tuon, uskot mitä vain! | |
![]() 26.10.2004 10:45:47 (muokattu 26.10.2004 10:48:51) | |
Kyllä hinnoittelun läpinäkyvyys olisi sekä kaupan että kuluttajien etu. Moni tuote, jonka olisi saanut Fasulta mahdollisesti halvemmalla, ostetaan kuitenkin Thomannilta, koska kuluttaja käyttää vertailuun netissä ilmoitettuja hintoja. Tällöin Thomannin hinnat ovat monessa tapauksessa paljon kilpailukykyisempiä ja moni ostaa tuotteensa tämän vertailun perusteella Thomannilta. Eli tällöin Fasu menettää asiakkaan, ennen kuin tämä on edes astunut heidän liikkeeseensä. Jos "oikeat" ja kilpailukykyiset hinnat olisi ilmoitettu suoraan Fasun sivuilla tai liikkeiden hintalapuissa, kävisi kauppakin paremmin. kodinkonekaupassa (pesukoneet jne.)käytän systeemiä, että käyn jossain isossa liikkeessä katsomassa mallit so. päätän merkin ja malllin. Soitan sitten kolmeen paikkaan, jotka tiedän hintakilpailukykyisiksi. Myyjä tietää, että hänellä on tasan se yksi tilaisuus tehdä kauppa - saa hyvät tarjoukset ;-) liikkeeseen jos menee on myyjä jo hieman voiton puolella so. asiakas on nähnyt sen vaivan, että on tullut myymälään ja virittynyt ostotilanteeseen, jonka sitten haluaa päätökseen so. kaupantekohetkellä asiakas haluaa tilanteen päättyvän suotuisasti - - myyjä enää avittaa. Puhelintilanteessa asiakas asettaa myyjän valintatilanteeseen: jos myyt tarpeeksi halvalla niin ostan. tuota voi soveltaa musiikkiostoksiinkin - so. puhelimessa kysyy, että kuinka paljolla kyseisessä liikkeessä myyvät. Jos hinta tuntuu korkealta vs. jokin tiedossa oleva edullisempi voi viitsiessään kysyä, että onko kyseessä lopullinen tarjous. Siinä voi myyjä miettiä, että tinkiikö katteesta vai eikö tee kauppaa lainkaan - kyllä puolessa minuutissa pitäisi vastauksen tulla. | |
![]() 26.10.2004 10:54:23 | |
Kaksi ensinmainittua liikettä löytyvät muuten http://www.suomalainen-soitinkauppa.fi osoitteessa sijaitsevasta neljän soitinliikkeen yhteisestä nettikaupasta. Eli oikeasti kannattaa aika tarkkaan käydä läpi mihin hintaan soittovehkeitä yms. eri liikkeistä saa. eivätpä ainakaan meikäläiseen ole tuon nettikaupan hinnat vakuuttaneet - sitäpaitsi Thomannilta saa kaiken kerralla so. yksillä toimituskuluilla muutenkin on tumpeloa touhua esim. Helsingin Musiikissa - joskus kyllä vuosia sitten ottivat asiakastiedot - pariin hottes-deals -katalogiin homma jäi. Senkin jälkeen olen jotain isompaakin ostellut vaan eivät ainakaan havaitakseni ole mitään kanta-asiakastiedostoa pitäneet ja päivittäneet. Olisi jo alkeellisin tapa pitää asiakaskannastaan kiinni ja sitouttaa porukoita. | |
![]() 26.10.2004 11:20:35 | |
Itse näkisin tilanteen niin että kannattaa keskittää ostokset yhteen liikkeeseen ja luo hyvän asiakas suhteen, niin hinnatkin on aina kohdallaan. Näin olen menetellyt ja hinnat AINA lähes poikkeuksetta t-marketin tasolla ja jopa allekkin. Only GIBSON is good enough! | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)