Aihe: McCartney!
1 2 3 4 5 6 7 8
Stain
21.06.2004 14:52:35
Pariisin konserttiin olisi vielä lippuja...taidanpa lähteä........

No mikäettei jos olisi rahaa.
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
skebajaba
21.06.2004 15:33:44
oli kyllä aivan mahtava keikka...nyt tuli pieni keikka putkikin tuossa , eka macca ja sieltä provinssiin nyt on vähän uupunut olo.
-mikä olisikaan v****maisempaa kuin epävireinen tinnitus?-
Marlowe
21.06.2004 18:30:16
Jotakin ehkä tietäisin, olinhan siellä minäkin, tai jotain siihen suuntaan...

Paul McCartneyn kuuleminen livenä oli aivan upea kokemus, josta oli tullut unelmoitua kymmenisen vuotta. Setti oli hyvä, ns. pakollisten Beatles- hittien lisäksi kuultiin Wings- ja soolouran huippuhetkiä. Mukavaa, että "Flaming Pie" ja "Calico Skies" olivat molemmat mukana: tuo Flaming Pie- albumi on kaikin puolin erinomainen ja vetää mielestäni vertoja miehen parhaana soolotyönä yleisesti pidetylle "Band on the Runille".

Keikan huippuhetkiä on tälläisen Beatles- hörhön vaikea ryhtyä nimeämään, mutta sanotaan nyt että pidin kovasti akustisesta mies ja kitara- osuudesta ja "Back in the U.S.S.R:sta". Lisäksi "Helter Skelter" lämmitti mieltä. Vähiten kolahti - anteeksi nyt vaan - mielestäni pikkuisen yliarvostettu "Live and Let Die". Pyrot olivat tosin hienoja.

Ilta-Sanomien toimittajan kanssa olin samaa mieltä siitä, ettei Paulin olisi tarvinnut niin kovasti miellyttää yleisöään, mutta toisaalta nuo suomeksi heitetyt välispiikit olivat ihan herttaisia.

Olisi ollut mukavaa järjestää jonkinlainen fanitapaaminen keikkaa ennen tai sen jälkeen, mutta "näkeehän" teitä toisaalta täällä ja ehkä vastaisuudessa myös Mustekalapuiston puolella.

Mielenkiintoinen asia (kannanottoko?) oli että Macca vaihtoi paitaa encore settiin. Laittoi sellaisen paidan missä luki "No more land mines". Menikö Tarja viesti perille?

Juu, selvä kannanottohan tuo oli, ja juuri meitähän se tavallaan koskikin, jos olette aiheeseen liittyvää uutisointia seuranneet. Paidan lisäksi videoscreenillä näytti pyörivän aihetta käsittelevä mainosspottikin. Halonen ja Macca lienevät muuten samoilla linjoilla tämän asian suhteen.
The unhappiest people I know, romantically speaking, are the ones who like pop music the most. (Nick Hornby)
PepeAngst
22.06.2004 13:48:38
Aluksi sanoisin, että ostin huuto.netistä kaksi lippua 65 eurolla sinne. D28 katsomo. Mahtavaa.

Itse keikasta niin jäin odottamaan enemmän Beatles biisejä. Wings ei toimi. Akustinen osuus oli liian pitkä ja tuntui, että keikka ei oikein sytytä. All my lovingin jälkeen odotin, että nyt pelkkää beatlesia, mutta ei. Loppukeikka oli kyllä erittäin hyvä.

Katsokaa herjalla nämä sivut. Paulin jokainen keikka on ollut samanlainen.

http://www.photos.mccartney.net/2004.htm
Stain
22.06.2004 14:01:06

Niin onkin. Tiesin tuon jo kiertueen startatessa ja osasin tutustua myös Wingsin biiseihin ja muutamaan tuntemattomampaan Beatlesin biisiin ja keikalla sitten oli paljon parempi meininki, kun biisit olivat "avautuneet".
Tosin tiesi aina mikä biisi on seuraavana..

Tuon settilistan Wingsin+soolotuotannon biisit ovat muutes loistavia.
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
dakota
22.06.2004 16:23:16

Itse asiassa on Paulilta "taktisesti" fiksua tarjota melkein täsmälleen sama show joka paikassa, paljon muuta mahdollisuutta ei ole. Joku haluaa Suomessa välttämättä kuulla biisin A, jonka se soitti siellä Espanjassakin ja kuulla sen sanovan jotakin suomeksi Helsingissä koska se sanoi jotakin ruotsiksi Göteborgissa - ja pettyisi, jos ei kuulisi. Tuon luokan megatähden on syytä tarjoilla kaikille samalla lusikalla niin sanoakseni, ettei tule sanomista! Kundi osaa hommansa, yli 40 vuoden kokemuksella.
Stain
22.06.2004 17:23:06
Itse asiassa on Paulilta "taktisesti" fiksua tarjota melkein täsmälleen sama show joka paikassa, paljon muuta mahdollisuutta ei ole. Joku haluaa Suomessa välttämättä kuulla biisin A, jonka se soitti siellä Espanjassakin ja kuulla sen sanovan jotakin suomeksi Helsingissä koska se sanoi jotakin ruotsiksi Göteborgissa - ja pettyisi, jos ei kuulisi. Tuon luokan megatähden on syytä tarjoilla kaikille samalla lusikalla niin sanoakseni, ettei tule sanomista! Kundi osaa hommansa, yli 40 vuoden kokemuksella.

Niin, mitä turhia alkaa pähkäilemään joka ilta ennen keikkaa että mitäs sitä soittaisi tänään. Sama setti vaan joka keikalla.
Itseäni tuo kyllä alkaisi pidemmän päälle kyllästyttämään, mutta lyhyt kiertuehan tuo olikin.
poppamies
22.06.2004 17:31:12

Niin, mitä turhia alkaa pähkäilemään joka ilta ennen keikkaa että mitäs sitä soittaisi tänään...

Off topicina. Mulla on parintunnin ulkoilmakeikkoja 7/7, 9/7 ja 10/7. Ei muuta kun sama repertuaari. McCartney'n hegessä...Helppoa...
"G-strings are for strippers"
MacGyverfan
22.06.2004 22:28:59 (muokattu 22.06.2004 22:30:35)
""Wings ei toimi""

Kyllä muuten toimii, ja perkeleen hyvin. Lyhyesti oma mielipiteeni:

Wings julkaisi 9levyä 6 eri kokoonpanolla, mutta itse pidän Wingsinä vain Paulia, Lindaa ja Dennya. Nämä kaikki pysyivät loppuunasti mukana. RockShow oli muuten varmaan hiemonpi, entä Suomen keikka :)

Paul teki Wings ajallaan paljon parempiakin kappaleita, entä Beatles aikanaan. Band On The Run levyllä on kaikki kappaleet hyviä, monia ykkös-singlejä ja paljon muutenkin hyviä kappaleita. London Towniin ja Venus And Marsiin olen juuri tutustumassa.

Soolotuotannossa mennään Wingsin jäljillä melkeimpä yhtä laadukkaissa tunnelmissa. Press, Maybe I´m Amazed, Hope of Delivarence, Coming Up jne.

Minusta Paul olisi saanut soittaa paljon enemmän Sooloa ja Wingsiä, entä Beatlesiä. Ja kun kerran Paul veti vain Beatlesin jeejee aikakauden "moskaa", niin ennemminkin kuuntelen Wingsiä, entä All My Lovingia tai She Loves Youta. IMO
Beatlesin tärkein ja paras tuotanto alkoi juuri Sgt Pepperistä, vaikka Drive My Car vetikin minut täysin mukaansa. Toisaalta taas Blackbirdin tapaiset kipaleet eivät toimi yksin, White Albumilta ei oikein voi yhtä soittaa, koko levy on kuunneltava kerralla.

Ennemminkin kuuntelen laadukasta McCartneytä, entä Beatlesin jeejee tuotantoa. Onneksi Cant Buy Me Love oli jätetty veks.
Flyygelin kun sais...
kingdom
23.06.2004 00:04:32
Ja kun kerran Paul veti vain Beatlesin jeejee aikakauden "moskaa", niin ennemminkin kuuntelen Wingsiä, entä All My Lovingia tai She Loves Youta.

She Loves Youta en minä ainakaan kuullu...

Got To Get You Into My Life, You Won't See Me, Long And Winding Road, We Can Work It Out, For No One, Eleanor Rigby, Drive My Car, Penny Lane, Get Back, Back In The USSR, I've Got A Feeling, Lady Madonna, Hey Jude, Let It Be, Helter Skelter, Sgt. Pepper ja The End.

Vain jeejee aikakauden moskaa?
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world...
dakota
23.06.2004 00:26:03

Got To Get You Into My Life, You Won't See Me, Long And Winding Road, We Can Work It Out, For No One, Eleanor Rigby, Drive My Car, Penny Lane, Get Back, Back In The USSR, I've Got A Feeling, Lady Madonna, Hey Jude, Let It Be, Helter Skelter, Sgt. Pepper ja The End.

Joo, hyvin kummallinen kommentti. Eihän sitä "moskaa" ollut paljon mitään, melkein kaiki Beatles-matsku oli v. 65 eteenpäin. Ja miksi ihmeessä koko White Album pitäisi kuunnella kerralla, sehän on takuulla Beatlesin hajanaisin levy?? Ja parhaita tietenkin.
MacGyverfan
23.06.2004 00:27:25

Olihan nyt hyvä setti, en sitä kiellä
Tarkoitan, että huoletta voisin pois jättää All My Loving, We Can Work it Out (poisjattö vain siinä tapauksessa, että Macca esittää se yksin), I Follow The Sun, You Won´t See Mee, I Saw Her Standing There, Yesterday, For No One, Eleanor Rigby (vaikka menee jo Revolverille)

Näiden tilalle löytyisi paljon parempia helmiä mielestäni, Yesterdayn tai Blackbirdin tilalle voitaisiin laittaa Wingsin klassikko Bluebirtd joka ei mielestäni häviä kummallekkaan yllämainitulle.
Wingsiltä muutenkin voisi laittaa vaikka Junior´s Farm, Listen What The Man Said, Venus&Mars/RockShow, Mull Of Kintyre, Helen Wheels tai jopa My Love?
Soolosta löytyisi myös: Hope Of Deliverance, Off The Ground, Coming Up(kuulin tämän stadikan pihalle asti Soundcheckin aikana perkele Paul, jätit sen sitten pois!), I Owe It All To You ja uusimmalta levyltä Driving Rain ja Your Loving Flames.

Näillä voisi mielelläni paikata Jeejeekautta. Onhan sekin Beat ihan tempaavaa, mutta ei sitä Beatlesta, jota päivittäin kuuntelen.

Paulin pitäisi järjestää kaksi konserttia Wings/Soolo ja Beatles konsertti. Ei silti, menisin kumpaankin.
Flyygelin kun sais...
KTR
23.06.2004 00:30:37
Kannattaako nyt edes valittaa biisivalinnoista? Siis oikeasti?
MacGyverfan
23.06.2004 00:32:35
Joo, hyvin kummallinen kommentti. Eihän sitä "moskaa" ollut paljon mitään, melkein kaiki Beatles-matsku oli v. 65 eteenpäin. Ja miksi ihmeessä koko White Album pitäisi kuunnella kerralla, sehän on takuulla Beatlesin hajanaisin levy?? Ja parhaita tietenkin.

White Album on minulle maaiman paras levy. Se toimii itselläni parhaiten istumalla levarin tai soittimen äärellä korvakuulokkeiden kanssa ja kuunnellessa levy kokonaan läpi.

En tykkää, jos soitetaan vaikka Rocky Raccoon radiossa, minusta se vaatii toimiakseen edelleen Piggiesin ja lopukseen Don´t Pass Me By. Ja ne taas vaatii edelleen ja lopullee....jne.

Minusta levy toimii vain parhaiten tällä lailla.
Flyygelin kun sais...
MacGyverfan
23.06.2004 00:33:52
Kannattaako nyt edes valittaa biisivalinnoista? Siis oikeasti?

Kunhan haaveilen....
Flyygelin kun sais...
kingdom
23.06.2004 02:10:00
White Album on minulle maaiman paras levy. Se toimii itselläni parhaiten istumalla levarin tai soittimen äärellä korvakuulokkeiden kanssa ja kuunnellessa levy kokonaan läpi.

En tykkää, jos soitetaan vaikka Rocky Raccoon radiossa, minusta se vaatii toimiakseen edelleen Piggiesin ja lopukseen Don´t Pass Me By. Ja ne taas vaatii edelleen ja lopullee....jne.

Minusta levy toimii vain parhaiten tällä lailla.

Tässä kohtaa voisin sanoa olevani täsmälleen samaa mieltä. Tosin ei minua silti haittaa jos Paul soittaa Back In The USSR:n ja Blackbirdin livenä.
You say you want a revolution, well you know, we all want to change the world...
HaloOfFlies
23.06.2004 19:03:18 (muokattu 23.06.2004 19:08:20)

Mun mielestäni Maccan keikka ilman Yesterdaytä on sama kuin Led Zeppelin-kokoelma ilman Stairway To Heaveniä. Yesterday on niin olennainen osa herran tuotantoa ettei sitä noin vain jätetä pois. Kyseessä kuitenkin on kaverin tunnetuin kappale. Jos joku biisi pitäisi tuonne settiin lisätä, niin se on vuoden 1999 Run Devil Run-coverlevyltä löytyvä Shake A Hand. Aivan käsittämättömän komea versio.
"Kun sä olet tornissa, sä olet siellä ylhäällä ihan up yours", Matti Nykänen
Mr. Mustard
23.06.2004 21:02:24
Minä olin täysin tyytyväinen settilistaan, vaikka loistavia biisejä kuten You never Give me your money ym. jäivät pois. Ei makeaa mahan täydeltä;)
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
leka
23.06.2004 21:06:34
mä kerron teille salaisuuden. Paul McCartney on kuollu auto-onnettomuudessa ja se jonka te näitte on William Campbell -niminen kaveri joka on kuuskytluvulta saakka esittänyt olevansa Paul.
I want to be your sledgehammer, why don't you call my name
KTR
23.06.2004 21:11:13
mä kerron teille salaisuuden. Paul McCartney on kuollu auto-onnettomuudessa ja se jonka te näitte on William Campbell -niminen kaveri joka on kuuskytluvulta saakka esittänyt olevansa Paul.

Ei se mitään. Se on ihan yhtä legendaarinen äijä kuin oikea Paulkin.

Ja tosiaan, You never give me your manin olisin minäkin tahtonut kuulla, mutta eipä nyt jäänyt tuo asia kaivelemaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)