Aihe: Kamalimmat bändien nimet?
1 2 3 4 5 6 736 37 38 39 40
Arabian Lauri
17.05.2004 11:16:43
Siis minusta pändin nimi on täysin toisarvoinen juttu. Sama kuin joku pändin logo.

Meillä on ainaskin meninkinä että laitetaan joka keikalle eri pändinnimi, jotta jengi ei vaan vahingossa tunnista ja jätä tulematta keikalle sen takia että edellinen kigi meni perseelleen.

Nimen muutoksella on saavutettavissa lähes yhtä suuri etu kuin siitä että keksii hienon nimen ja soittaa keskivertobiisejä. Keikan järjestäjille jää joskus paremmin soittajat mieleen kuin pändien nimet ja jos näin käy, niin silloin on aivan sama mikä nimi pumpulla on - keikkaa ei tipu jos soittaa paskasti.
Kitaristi ilman pändiä on kuin kalastaja ilman virveliä - täysin turha jätkä!
J.Ahonen
17.05.2004 11:22:46
Monikot, ja the arttikelit. (Yleensä). Ja kaikki mahtipontiset nimet. Esim Dream Theather, Mieti itse, jos sinulla on bändi ja joku kysyy sen nimeä, sanot muina miehinä että Dream theather, jos kyseistä bändiä ei jo olisi, olisi naurussa pidättelemistä.
hörhö
17.05.2004 11:37:29

Typeristä vastakohdista yllätyin hiukan, sillä minuakin ne ärsyttävät vaikkakin arvostan mm. Dave Lindholmia verbaalisesti aivan suunnattoman paljon ja tyyppi keikkailee bändillä pitkät kiinalaiset. Rasittaa. Pidän myös YUP:n ja XL:n musiikista, mutta jukoliste miten rasittavia nimiä. Varsinkin YUP kaikessa sanaleikin toimimattomuudessa.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
skinkarde
17.05.2004 12:18:44
Monikot, ja the arttikelit. (Yleensä). Ja kaikki mahtipontiset nimet. Esim Dream Theather, Mieti itse, jos sinulla on bändi ja joku kysyy sen nimeä, sanot muina miehinä että Dream theather, jos kyseistä bändiä ei jo olisi, olisi naurussa pidättelemistä.

dream theater on helvetin hyvä nimi sille bändille. kuvaa helvetin hyvin sitä musiikkia mitä he tekevät. älä vaivaudu vastaamaan jos et tajunnu.
"Siitä puhe mistä puhutaan"
Dee
17.05.2004 15:44:24 (muokattu 17.05.2004 15:48:57)
Typerin bändin nimi: Karkkiautomaatti.
Tuli tässä samalla mieleen typerin biisin nimi mitä oon koskaan kuullut: Tuulipuvun tuolla puolen. Ja Ismo Alanko säätiö on muutenkin niin perseestä kun olla ja voi.
"Pelkästään kolmisoinnun kanssa jo ollaan helposti tilanteessa, jossa asiat riistäytyvät hallinnasta." - Robert Fripp
Tellervo
17.05.2004 15:53:52
Mitään hirveämpää en tiedä kuin joku numero tai kirjain yhdistelmä nimenä. 311 on niin typerä ja mitäänsanomaton nimi bändille kuin vaan voi olla.

Samat sanat. Yhtä tylsää on kirjainten ja numeroiden yhdistely. U2 ja UB40 oli ja meni jo, enempiä koodeja ja kirjain-/numeroyhdistelmiä ei enää tarvita. Neon2 ja XL5 on tietysti näiden nimien pohjanoteeraus - mitä helvettiä tuo jälkimmäinen edes tarkoittaa? Enpä itse innostu kirjainlyhenteistäkään kuten CMX. Means what? HIM ja YUP sentään selvästi tarkoittavat lyhenteinäkin jotain, minkä vuoksi niille anteeksi annettakoon.
Minä rakastan sinua. Minulta ei kysytä.
Tellervo
17.05.2004 15:58:41
Apulanta ja Tehosekoitin ovat myös mielestäni erittäin hölmöjä nimiä bändille, mutta eipä ole näkynyt kumpaakaan poppoota pahemmin haittaavan.

Tehosekoitinhan on mitä mainioin nimi bändille, varsinkin vielä vauhdikkaalle sellaiselle! Jossain vaiheessa kyllä kun oli kovasti näitä kaikkia Karkkiautomaatteja, Oheisvasaroita, Apulantoja ja muita, se vitsi alkoi vähän vanheta. Mutta Tehosekoitin osoittautui kestäväksi, se sen kuin jaksaa vatkata!
Aerodactev
17.05.2004 16:01:26
kuten CMX. Means what?

Cloaca maxima, suuri persereikä (?), Rooman valtakunnan viemäröintijärjestelmä. Tai jotain.
Long = progressive = good
Tellervo
17.05.2004 16:30:48
Cloaca maxima, suuri persereikä (?), Rooman valtakunnan viemäröintijärjestelmä. Tai jotain.

No miksei olis sitten Cloaca Maxima? Toisaalta suomalaisella ja suomeksi esiintyvällä bändillä ei kyllä välttämättä tarttis olla vieraskielinen nimi. Ja toisaalta CMX on niitä nimiä, joihin on jo tottunut. Kaikkeen tottuu :) Paitsi niihin nimiin, jotka ei jää mieleen, joita on just nämä 100FJGKJ joita on MTV:n räppiohjelmat pullollaan. Tosin enpä kyllä erota niitä bändejäkään toisistaan...

Mistä tuli mieleen, että joskus aikanaan mietin että olis hauska kokeilu jos kaikkien bändien nimet olis vaan numeroita. Ei muodostuis mitään mielikuvia eikä siksi ennakkoasenteita, vaan olis pakko mennä tsekkaamaan keikalle. Perjantai-iltana Tavastialla esiintyis Bändi numero 234, Semifinaalissa Bändi numero 576, Factoryssa Bändi numero 356 jne... Kunnon neukkumeininki, täydellinen tasa-arvo! :P
Schnowotski
17.05.2004 16:37:42
No miksei olis sitten Cloaca Maxima? Toisaalta suomalaisella ja suomeksi esiintyvällä bändillä ei kyllä välttämättä tarttis olla vieraskielinen nimi.

Muistelisin herrojen sanoneen ettei kukaan osannut lausua nimeä oikein, joten he vaihtoivat sen lyhempään/helpompaan muotoon.
Minä olen lausunut sen aina Kloaka maksima. Olenkohan kaukana oikeasta?

Jos siis tätä tarkoitit.
Verkon viimeinen reikä repesi, viimeisen puun aamulla kaadoin ja ruosteisella vesurilla pajut hakkasin
Tellervo
17.05.2004 17:30:58
Minä olen lausunut sen aina kloaka maksima. Olenkohan kaukana oikeasta?

Mikäli latinan alkeiskurssilta mitään muistan, juuri noin se pitää lausuman. Vaikea kuvitella että kukaan yrittäisikään lausua "sloasa" tai jotain vastaavaa :)
Schnowotski
17.05.2004 17:38:24
Mikäli latinan alkeiskurssilta mitään muistan, juuri noin se pitää lausuman. Vaikea kuvitella että kukaan yrittäisikään lausua "sloasa" tai jotain vastaavaa :)

Liekö tuo sitten vitsillä sanonut että tuon takia vaihtoivat? Halunnut keksiä jonkun ovelan tekosyyn...
Verkon viimeinen reikä repesi, viimeisen puun aamulla kaadoin ja ruosteisella vesurilla pajut hakkasin
Mr. Mustard
17.05.2004 18:44:52
Kestoinhokki:
Sir Elwoodin hiljaiset värit

samoilla ideoilla ratsastaa myös
Maj Karman kauniit kuvat
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Mr. Mustard
17.05.2004 18:47:24
Tehosekoitinhan on mitä mainioin nimi bändille, varsinkin vielä vauhdikkaalle sellaiselle! !

Juu, ja kun miettii miten tehokkaasti tehis sekoittaa 60-70-lukujen tyylejä omaan musaansa, niin nimihän kuvaa loistavasti bändin tuotantoa.
"Life is what happens to you when you´re busy making other plans" - John Lennon.
Chrissie
17.05.2004 19:03:52 (muokattu 17.05.2004 19:05:52)

Latinaa lukeneena voin valaista, että virallisesti Cloaca Maxima tarkoittaa Suurta viemäriä. Siinä mielessä pelkkä lyhenne CMX on parempi.

Ja olet aivan oikeassa, kyseessä todellakin oli Rooman suuren valtakunnan viemärijärjestelmä. Ainutlaatuinen silloisessa maailmassa.

EDIT: Mikäli latinan alkeiskurssilta mitään muistan, juuri noin se pitää lausuman. Vaikea kuvitella että kukaan yrittäisikään lausua "sloasa" tai jotain vastaavaa :)

Juuri näin, C lausutaan latinassa aina K:ksi.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
Aerodactev
17.05.2004 19:08:25
Latinaa lukeneena voin valaista, että virallisesti Cloaca Maxima tarkoittaa Suurta viemäriä. Siinä mielessä pelkkä lyhenne CMX on parempi.

Ah, ok. Jostain olen tuon persereikä-väännöksen kuullut. Siksi kysymysmerkkikin.
Long = progressive = good
Vemmy
17.05.2004 19:10:39
Nimi tarkoittaa alunperin vikkeläpäätä.. okeiokei luin kirjan..

Tuli muuten mieleen se Motörheadin vuoden 2000 kiertue... Lämppärinä yhtye nimeltään Speedfreak... Siinä sitä oli vauhtia... ;)
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
Vemmy
17.05.2004 19:13:00

Ja olet aivan oikeassa, kyseessä todellakin oli Rooman suuren valtakunnan viemärijärjestelmä. Ainutlaatuinen silloisessa maailmassa.

EDIT:

Juuri näin, C lausutaan latinassa aina K:ksi.

Eikös Cloaca Maxima ollut nimenomaan silloisen Rooman kaupungin viemärijärjestelmä, ei valtakunnan..? Tämä on taas näitä "muistan kuulleeni tai lukeneeni joskus jostain"-heittoja, joka luultavasti on aivan pihalla...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
SukkapuikkoKeitto
17.05.2004 19:21:54
En tiiä onko kukaan vastannu tänne sellaista bändiä kuin: Ripsipiirakka! Siinä vasta tyhmä ja lapsellinen bändin nimi!!
Henga
17.05.2004 19:45:05
Buhaha! Pistetäänpäs pystyyn sellainen humppaorkesteri kuin: Reino Nykänen & Hirmumyrsky. Puolet setistä on puhdasta metsäkukkaa/kulkurin valssia ja toinen puoli Sepulturaa. Tätä Suomi Tanssii -listalle notta tukka hulmuaa!

Ei stana, tossa on idea. Meinasi aluksi tukehtua nauruun kun rupesi visualisoimaan..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)