Aihe: Biisi, jota ei pitäisi coveroida
1 2 3 4 5 6 7
ritakisti
24.03.2004 12:56:45
Mistä biiseistä ei kenenkään pitäisi mennä tekemään coveria?

riippuu kuka coveroi...ei ainakaan mitkään idolssit sais coveroida esim. nirvanan lithiumia....niinku tekivät.

niin ja kirkkovirsiä ei sais laulaa muuta ku alkuperäset tekijät.
mr_b
24.03.2004 13:53:20

Minua ei häiritse mikään, mutta jos olisin Trent Reznor, häpeäisin tekemääni alkuperäisversiota Johnny Cashin Hurt -coveroinnista.

Bingo!

Ja laitan tähän vielä että Sheidin versio ketsuppilaulusta on vielä pahempi kuin alkuperäinen.

Minä muuten olen niin vanha että muistan vielä kun radiossa oli kolme eri hittilistaa: kotimainen, ulkomainen ja *käännösiskelmät*. Sieltä ne kaikki Frederikin Tshingis Kaanit ja Einin Olen Neitsyet löytyivät. Oli jopa melkein vakio että jos ulkomailta tuli iso hitti, niin siitä tehtiin aina myös kotimainen versio. Onneksi ajat muuttuvat...
Damn right it's better that yours!
doolittle
24.03.2004 14:57:42
Samaa sarjaa voisi olla Big Countryn veto Neil Youngin Rockin´In The Free World. Ei se nyt paha ole alkuperäinen mutta Big Country tajuaa milloin biisi pitää päättää ja mikä riittää. Neil ei varsinkaan livenä malta lopettaa ei sitten millään.
"It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks-
RawknRawl
25.03.2004 16:44:38
Samaa sarjaa voisi olla Big Countryn veto Neil Youngin Rockin´In The Free World. Ei se nyt paha ole alkuperäinen mutta Big Country tajuaa milloin biisi pitää päättää ja mikä riittää. Neil ei varsinkaan livenä malta lopettaa ei sitten millään.

Eikä ole tarviskaan.

Big Countryn kohdalla jo aloittaminen osoittaa äärimmäisen huonoa arvostelukykyä.
Kuka tahansa voi hypätä järveen.
Wolfgang
26.03.2004 13:30:52
Lähinnä kaikki h*lvetin diskopoppiremixit, nää väkisin elvytetyt hirvitykset pitäis kieltää

Aamen.
Paddle
26.03.2004 17:41:17
Piitleseistä aika palion, tosin joitaki haluaakin koveroitavan kun niistä puuttuu se jokin. Mutta kaikki suurimmat hitit tulisi jättää koskemattomiksi, joitakin mainitakseni In My Life, Let It Be ja Strawberry Fields Forever.

Elvixellä vähän sama homma. Love Me Tender, Jailhouse Rock jne.
Emppu!
17.12.2005 14:27:11
Crazy Frog on hyvä esimerkki, mitä pahaa Covereilla voi saada aikaan...
32788
17.12.2005 14:35:28
Mun mielestä noita "pyhiäkin" biisejä saa coveroida, kunhan tekee sen tyylikkäästi. Coverointi ja biisinraiskaus vaan tahtoo joskus olla sama asia, mutta ei aina.
Ehei, Tiluman ei suinkaan tarkoita tiluttavaa miestä, vaan on lyhenne sanoista Tappelunhaluinen Iltatorimyyjä Lattajalkainen Uudistaja ja Monumentaalisen Aneeminen Nikotinisti
Ali
17.12.2005 14:46:09

Oiskohan Pink Floydin Dark side of the moon-lätty lähes kokonaan ei-coveroida kans.

En tiedä, onko jo mainittu, mutta The Easy Star All-Stars - Dub Side of the Moon onpi jo tehty. Ja aika tyylikäs veto onkin.
"Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less" http://koti.mbnet.fi/ali_k/levylista.txt
Lord of the strings
17.12.2005 15:08:13
Dark Side of the Moon

Joo melko samaa mieltä. Tosin esim. se Dream Theaterin veto oli parempi kuin odotin.
Proge ei ole musiikkityyli. Proge on elämäntapa.
Artist
17.12.2005 15:17:16
Kaikkea saa mun mielestä coveroida. Ei kenenkään ole pakko kuunnella niitä covereita, jos ei kiinnosta.
Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine!
Jag
17.12.2005 15:29:53

No tässähän on nyt tullukkin jo nämä Stairwayt yms. mut ainakin yksi puuttuu. Smells like teen spirit. Siis ei sen takia, että kappale olisi jotenkin pyhä. Olen vaan kuullut tämän niin monelta aloittelevalta bändiltä (itsekkin olen sortunut soittamaan). Sitä ei vaan voi saada kuulostamaan hyvältä.

Pahinta ehkä mitä olen koskaan nähnyt oli kun joku kolun bändi soitti tätä jossain ylä-asteen konsertissa. Huh huh. Laulaja vielä yritti matkia C:een ääntä (virhe jonka lähes kaikki tekevät). tuloksena on lähes poikkeuksetta hirviä raiskaus ( toisaalta sillä nykyään enää mitään väliä ole, kun se on tapahtunut niin monesti)

Jos aikoo esittää coverin tästä niin on parempi tehdä aivan erilainen versio tyyliin Tori Amos..
"Tämä vastaus on annettu antamienne tietojen perusteella tiedoksenne. Sen tarkoitus on olla tarkka ja täydellinen, mutta se ei sisällä lupausta tai vakuutusta tarkkuudesta eikä täydellisyydestä eikä sitovaa velvoitetta."-Nokia help line (Mikaelo)
Lesko
17.12.2005 17:27:35
Siis ei sen takia, että kappale olisi jotenkin pyhä. Olen vaan kuullut tämän niin monelta aloittelevalta bändiltä (itsekkin olen sortunut soittamaan). Sitä ei vaan voi saada kuulostamaan hyvältä.

Jos se on se raja että pitää saada se kuulostamaan hyvältä niin minä sanon sitten Led Zeppelinin tuotanto kokonaan kanssa. Koska kukaan ei voi saada samanlaisia soundeja ja jos ei ole samanlaisia soundeja niin ei se myöskään kuulosta hyvältä.... tai jotain =) =)
"-Nemo est tam senex, qui se annum non putet posse vivere" "-Nemo nisi mors" "-Labitur occulte fallitque volatilis aetas" "-Vade et fac tu similiter"
Turder
17.12.2005 17:33:00
Koko Eaglesin tuotanto.
Major=Music, Minor=Money.
Tupuna
17.12.2005 17:56:03
Me soitettiin tuo viime keväänä kokonaisuudessaan keikalle

Ja se kuulosti itse asiassa tosi hyvältä! :)
ROCK OUT WITH YOUR COCK OUT!
askomiko
17.12.2005 17:59:29
Bohemian Rhapsody. Kaikki kuulostaa jokatapauksessa paskalta joten miksi nolata itsensä? Ja kuitenkin sen aina joku innoissaan vetää ja mua itkettää.
Veni, vidi, flatus.
Tulin, näin, pierin.
HaloOfFlies
17.12.2005 22:30:48

Alice In Chainsin Jar Of Flies-levy kokonaisuudessaan ja Sap vielä siihen päälle kuuluu niihin vetoihin joita ei pitäisi coveroida. Onneksi niistä ei ole covereita liiemmin tehtykään, toivottavasti ei tullakaan tekemään.
First they steal your mind and then they steal your soul
tigrushka
17.12.2005 22:36:39
Joy Division: Love Will Tear Us Apart

Valitettavan moni on erehtynyt yrittämään.
I got stripes ^..^
mr_b
17.12.2005 23:07:01

Joy Division: Love Will Tear Us Apart

Valitettavan moni on erehtynyt yrittämään.

Yksi sana: Swans

Mutta itseasiassa tämän otsikon luettuna ajattelin juuri tätä kipaletta. (Ja pakko sanoa että olisin ajatellut, vaikka en olisi juuri kuullut yhtä ihan-ok-mutta -versiota.)
Everything I do is gonna be funky from now on!
kk80
17.12.2005 23:29:23
Koko Queenin tuotanto pitäisi rauhoittaa lailla. Rauha kuninkaallisille. Kaikki tribuutti yms. versiot mitä yhtyeen tuotannosta on tullut vastaan on ollut piinaavaa kuunneltavaa. Travis on onnistunut Killer Queenissaan ihan kivasti mutta mitä järkeä tehdä coveria kappaleesta jos ei pysty tuomaan biisiin mitään uutta.

Suomalaisista kappaleista laittaisin Paratiisin uudelleenlämmittely kieltoon. Puhkikulunutta tavaraa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)