none 25.02.2004 14:37:37 | |
---|
Sitä minä ihmettelen, että millä lailla esim. Maija Vilkkumaan, Jonna Tervomaan ja Tarja Turusen ehdokkaiksi asettaminen palveli Femman toimimista vaihtoehtona Emma gaalalle. Nämäkö ovat niitä vaihtoehtoisia artisteja? Naissolistisarjan ehdokkaat oli kieltämättä aika "vaihtoehdottomia". Ketäs varteenotettavia naissolisteja Suomesta nyt löytyisi noiden lisäksi? Velcran Jessi, Thee Ultra Bimboosin Suffeli, Kemopetrolin Laura, Emmi, LABin Ana ja Lullacryn Tanja ainakin tulee mieleen. Toisaalta Bimbojen rumpali oli raadissa, joten sen takia varmaankin Suffeli putosi pois. Muissa sarjoissa ehdokkaat oli ehkä paremmin kohdallaan: esimerkiksi Eläkeläiset oli dance/hiphop-sarjassa mukana. Tanssiahan se on humppakin... Ja jos katsoo miessolisteja, sielläkin oli Ville Valoa sun muuta mukana, mutta palkinnon sai Eduardo. Mun mielestä on isompi statement nostaa "vaihtoehtonimi" mainstream-nimien edelle kuin että vaihtoehtonimet kilpailisivat vain keskenään. Tajuaakohan kukaan, mitä tarkoitin? Joka tapauksessa, mun suosikkisarja oli "totaalinen mediahaltuunotto": pikkasen herätti repeilyä, kun ehdokkaina oli Andyn, Negativen ja Palefacen lisäksi "rocktähti Nenne ja supermalli Ninja" sekä "muusikkopoikaystävä Sammy ja Kirsi Salo"! Vaikka palkintovalinnat oli ehkä snadisti tylsiä, raadin perustelut teki niistä hauskoja. Kotiteollisuutta muun muassa sanottiin raskaan suomirockin Arto Paasilinnaksi. Lähinnähän toi vaihtoehtoisuus näkyi gaalan nimen ja julkisuuteen annettujen lausuntojen lisäksi punk/hc-, mediahaltuunotto-, rockabilly- ja liveaktisarjoissa. Joku muuten ihmetteli sitä Mutantsia. Bändi on tehnyt ekat keikkansa muistaakseni 2001 tai 2000 ja julkaisi tosiaan ekan levynsä viime vuonna, joten kyllä se mun mielestä tulokkaan kriteerit täyttää. Mut tärkeintähän on, että bileet oli hauskat. Ei mitään jäykistelyä vaan kun kerran taputellaan selkään, niin tehdään se rehdisti ja kunnolla. Emmassa on aina vähän semmonen kabinettikäpistelyn maku, kun ehdokkaat asetetaan levy-yhtiöiden toimesta ja raadin kokoonpanoa ei paljasteta suurelle yleisölle. Häiritsikö muuten ketään muuta Emman aika häikäilemätön Playstation-puffaus? Mun mielestä YLEn ohjelmissa mainostaminen on hiukka kyseenalaista. |
sormunen 25.02.2004 16:26:56 | |
---|
Häiritsikö muuten ketään muuta Emman aika häikäilemätön Playstation-puffaus? Mun mielestä YLEn ohjelmissa mainostaminen on hiukka kyseenalaista. Varsinkin se oli erikoista sen takia, kun miettii mitenn hyvin YLE (tai siis sen johto) ja Nokia ovat naimisissa keskenänsä. Sony ja Nokiahan ovat kumminkin laitevalmistajina kilpailijoita. Onkohan tullut palautetta?
|
Lux 27.02.2004 00:28:53 | |
---|
Eilen olin Emma Gaalan vaihtoehtogaalassa, eli Johnny Knigan Femmagaalassa. Siellä ne oikeat bändit voittivat ja saivat ehdokkuuksia. Oli muutenkin mukavat pirskeet. www.femmagaala.fi Buahaha, että oikeammat voittajat valitaan niin, että pikkuruisissa Helsingin rockpiireissä vaikuttavat kaverukset valitsevat omia kavereitaan "voittajiksi"? Vakuuttavaa... Sitä en kiellä, etteikö olisi hauskaa ollut, varmasti oli! Bileethän nuo oli. How d'you know I was lookin' at you if you weren't lookin' at me? (Mr Bungle) |
Prophet 28.11.2019 19:49:10 (muokattu 28.11.2019 19:49:54) | |
---|
|
Vessajono 29.11.2019 03:11:15 | |
---|
Prophet: Vuoden nosto, mutta aina niin ajankohtainen. Noitavainot käynnistyivät tuossakin gaalassa. https://www.is.fi/viihde/art-2000006324231.html Tai sit Nelonen Medialle ei vaan käy, että valtavirran ulkopuolella soutavat artistit saavat heidän kauttaan julkisuutta. Ei kai noita rinkirunkkukinkereitä oo kukaan enää vuosikausiin ottanut vakavissaan. Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä. |
Epämuusikko 29.11.2019 09:08:08 | |
---|
Naurettavampaa kuin Emmagaala itse oli rajata Maustetytöt pois, ja vieläpä moisin paheksumisperustein. noloa. So smooth you can hear the beard. |
Jormaz 29.11.2019 10:38:45 | |
---|
Emmat on jo jaettu Jannika B:n ja Pyhimyksen kesken. Maustetytöt on jollain pienellä levy-yhtiöllä. Sellainen ei käy. Eiköhän koko Emma-gaala voitais vaan lakkauttaa. |
mrk 29.11.2019 10:57:20 | |
---|
"Short On Long Term Goals" |
Jucciz 29.11.2019 12:32:00 | |
---|
Piiri pieni pyörii. En ymmärrä tämmöisten selkääntaputtelubileiden ideaa. |
aivokuolio 29.11.2019 17:26:22 | |
---|
Hölmö juttu, mutta tulipahan Maustetytöille enemmän palstatilaa näin kuin niin että olisivat olleet vaan normaalisti ehdolla. |
sustain65 29.11.2019 18:08:00 | |
---|
Kauhea Maustetytöt-kiima täällä. Tarttee varmaan kuunnella niiden levy, josko sitten ymmärtäisin. Otti vain niin pattiin se Juokse viili lapsi -biisin oksettava versio silloin taannoin, etten ole vielä pystynyt. |
Henri Henri Olavi 29.11.2019 20:04:15 | |
---|
sustain65: Kauhea Maustetytöt-kiima täällä. Tarttee varmaan kuunnella niiden levy, josko sitten ymmärtäisin. Otti vain niin pattiin se Juokse viili lapsi -biisin oksettava versio silloin taannoin, etten ole vielä pystynyt. Kuuntelin levyn neljästi, joista kaksi kertaa keskittyneesti. En vaikuttunut, mutta en suuttunutkaan. Seuraavalle autoreissulle saatan ottaa kasetilla soimaan. En mä himassa tätä jaksaisi, kun ei tässä ole oikein mitään. Suht näkemyksetöntä pastissikamaa. Kiimassa kontrapunktiseen satsiin. |
Jucciz 30.11.2019 22:10:30 | |
---|
Henri Henri Olavi: Kuuntelin levyn neljästi, joista kaksi kertaa keskittyneesti. En vaikuttunut, mutta en suuttunutkaan. Seuraavalle autoreissulle saatan ottaa kasetilla soimaan. En mä himassa tätä jaksaisi, kun ei tässä ole oikein mitään. Suht näkemyksetöntä pastissikamaa. Ehkä pastissi onkin juuri avainsana: Leevin maalaama perisuomalainen ankeus paketoituna löyhästi PMMP-mäiseen ilmaisuun. Aika vähän omaa, mutta eihän tämä toki ole ainoa lajissaan. |
Daagen 01.12.2019 11:08:11 | |
---|
Jucciz: Ehkä pastissi onkin juuri avainsana: Leevin maalaama perisuomalainen ankeus paketoituna löyhästi PMMP-mäiseen ilmaisuun. Aika vähän omaa, mutta eihän tämä toki ole ainoa lajissaan. Ehkä vähän omaa mutta musiikki on ainakin minun makuuni hyvää. Plus vaihtelua Jannika B ja Tuisku osastoon. Pmmp:n kanssa tällä ei ole muuta tekemistä kuin että kaksi tyttöä lavalla, hyvä orkesteri sekin oli. |
Hannubal 01.12.2019 12:03:52 | |
---|
Daagen: Ehkä vähän omaa mutta musiikki on ainakin minun makuuni hyvää. Plus vaihtelua Jannika B ja Tuisku osastoon. Pmmp:n kanssa tällä ei ole muuta tekemistä kuin että kaksi tyttöä lavalla, hyvä orkesteri sekin oli. Kyllä tämä on minustakin hyvää vaihtelua radion perustarjontaan. Siskosten omalaatuinen lauluääni, minimalistinen syntikkapop ja arkirealismia Leevin tavoin. Nyt jää nähtäväksi, onko heillä muuta annettavaa tulevilla levyillä, kun hieman puuduttaa laulujen samankaltainen ankeuden, lääkkeiden ja kaljatölkkien ylistys. Poikkeuksena valoisampi rakkauslaulu Jos mulla ei ois sua, mulla ei ois mitään. https://youtu.be/WHC3BQoJhbE Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme. |
aivokuolio 01.12.2019 12:52:51 | |
---|
Jucciz: paketoituna löyhästi PMMP-mäiseen ilmaisuun Ööh, mitähän tekemistä tällä on PMMP:n kanssa? Kaksi naisjäsentä mutta noin niinkuin muuten? |
Prophet 12.12.2019 21:06:38 | |
---|
|