Aihe: Musiikkielämän raadollisuus
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Mortte
22.12.2022 14:41:19
velipesonen: Kyllä näin on. Nykyään kaikki ovat yksilöllisiä. Odotan milloin ihmiset väsyy johonkin Sarasvuohon joka lupaa henkilökohtaista onnellisuutta.

Ihmiset rupeavat konservatiiveiksi koska heillä on perustarve järkevyyteen, järkevyyden tarve.

Minä väittäisin, että pohjalla on enempi turvallisuuden tarve. Kun on ilmastonmuutokset ja Putinin sodat, niin ihmiset ei kestä enää taiteessa mitään ristiriitaisuuksia, vaan kaipaavat sitä pullamössöä, mitä suurin osa ainaki nykypopulaarimusasta on. Se ei ahdista millään lailla.
velipesonen
22.12.2022 16:08:29

Mortte: Minä väittäisin, että pohjalla on enempi turvallisuuden tarve. Kun on ilmastonmuutokset ja Putinin sodat, niin ihmiset ei kestä enää taiteessa mitään ristiriitaisuuksia, vaan kaipaavat sitä pullamössöä, mitä suurin osa ainaki nykypopulaarimusasta on. Se ei ahdista millään lailla.

eli konservatismi = pullamössö ?
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
Lennu
22.12.2022 16:39:46

velipesonen: eli konservatismi = pullamössö ?

Ei kun konservatismi oli sitä rebeliyttä. Myötäily ja miellyttäminen pullamössöä. Luetaan niitä vastauita.
Perinteinen varafoorumi himassa.net
mpekkanen
22.12.2022 17:17:21
Mortte: Minä väittäisin, että pohjalla on enempi turvallisuuden tarve. Kun on ilmastonmuutokset ja Putinin sodat, niin ihmiset ei kestä enää taiteessa mitään ristiriitaisuuksia, vaan kaipaavat sitä pullamössöä, mitä suurin osa ainaki nykypopulaarimusasta on. Se ei ahdista millään lailla.

Kyllä minä ainakin koen esim Arttu Wiskarin ihan hemmetin ahdistavana.
Mortte
22.12.2022 18:17:39 (muokattu 22.12.2022 18:17:51)
mpekkanen: Kyllä minä ainakin koen esim Arttu Wiskarin ihan hemmetin ahdistavana.

: ) Täysin samaa mieltä! Tosin, että jos ei kuuntele niitä Artun laulamia typeriä sanoituksia, niin musa menee toisesta korvasta sisään ja tulee toisesta ulos jättämättä yhtään mitään tunne eikä myöskään älyllistä jälkeä.
Mortte
22.12.2022 18:22:53
velipesonen: eli konservatismi = pullamössö ?

Minusta konservatismi on aika pelottavaa. Siinä on saatu aika iso määrä ihmisiä uskomaan, että se on ainut oikea linja tässä maailmassa. Että "jokainen on oman onnensa seppä" yms muuta shaibaa. Ja kaikki se menee lävitse varsinkin Suomessa!! Juu, konservatismi varmistikin näyttää pullamössöltä, mutta on oikeasti ihan muuta!
Epämuusikko
22.12.2022 18:27:21
No, Arttu Wiskarilta välillä tulee jopa joitain älyn pirskahduksia sinänsä rypevissä sanoituksissaan, mutta entäs Mikko Harju ja uusin kansan syvien rivien pipontupsu ja toppahousunlahje Olli Halonen?
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
mpekkanen
22.12.2022 18:29:34
Mortte: : ) Täysin samaa mieltä! Tosin, että jos ei kuuntele niitä Artun laulamia typeriä sanoituksia, niin musa menee toisesta korvasta sisään ja tulee toisesta ulos jättämättä yhtään mitään tunne eikä myöskään älyllistä jälkeä.

Joo ne biisit on ns ihan paskaa. On kyllä älytöntä, että tuommoinen musiikki myy.
Jos minulla olisi valta päättää, niin yhtään Wiskarin tai vaikka Anssi Kelan "biisejä" ei soisi radiossa. Varmaan hyvä, ettei valtaa ole, niin suurin osa saa kuunnella mitä tähänkin asti.
Illalla tulee muutamia radio-ohjelmia, joissa soitetaan ihan ok musaa, ei siis soittolista kamaa.
Mortte
22.12.2022 18:49:05
Epämuusikko: No, Arttu Wiskarilta välillä tulee jopa joitain älyn pirskahduksia sinänsä rypevissä sanoituksissaan, mutta entäs Mikko Harju ja uusin kansan syvien rivien pipontupsu ja toppahousunlahje Olli Halonen?

Olen onnistunut noilta välttymään (tai en ole rekisteröinyt vähäisellä radion kuuntelemisellani) enkä lienee mitään menettänyt. Arttu Wiskarin älyn pirskahduksetkin on menneet ohitse. Se olikin mulle tässä joku aika sitten järkytys, ettei hän edes itse tee ainakaan kokonaan typeriä sanoituksiaan!
mpekkanen
22.12.2022 18:54:52
Epämuusikko: No, Arttu Wiskarilta välillä tulee jopa joitain älyn pirskahduksia sinänsä rypevissä sanoituksissaan, mutta entäs Mikko Harju ja uusin kansan syvien rivien pipontupsu ja toppahousunlahje Olli Halonen?

Menin youtubeen ja kirjoitin Olli Halonen. Laitoin ekan biisin soimaan ja kuuntelin noin puoleen väliin ja sitten pois. Tämä oli kenties Wiskariakin huonompaa...ihan karmeeta.
Mikko Harjua en uskaltanut kokeilla. Tämän päivän kulttuuriannos tuli täyteen.
shuffle
22.12.2022 19:07:32
Arttuhan on sellainen snadi kaappirebeli kuitenkin:) Ei pyri ihan kaikkia miellyttämään, pienen ihmisen puolella. Olen tavannut hänet, vaikuttaa suhtautumiseen. Juha Tapio on mielestäni sellainen vahva esimerkki valtavirrasta. Mukava jätkä varmaan, ja on sillä joitain hyviä biisejäkin mutta se sanoitusten kuvasto on kyllä niin kiikaritähtäimellä tähdätty tiettyyn segmenttiin kuin olla voi.

En ole hirveän montaa Artun biisiä kyllä kuunnellut. Molemmat Tapio ja Wiskari kuvaavat koulutetun keskiluokkaisen perheellisen omakotitaloasujan mielenmaisemaa ja ongelmia aikamoisella pieteetillä, mutta Arttu vähän enempi Springsteen, eli this old rusty Dodge hood is all i can offer to you on this highway.
Molempien musa on sellaista että ei asiakseen kuuntele, mutta ei herätä vihaakaan jos jossain kuulee. Siedettävää, mutta ei innostavaa.
Anonymous-jazz
22.12.2022 19:21:15 (muokattu 22.12.2022 19:22:49)

Onhan se silloin aika raadollista, jos toinen soittaa sen 5 settiä humppaa illassa ja saa siitä tililleen vaivaiset 120,90 €

Kun taas saman illan aikana joku freelancer huora on päässyt kiertämään 5 maksullista firmakeikkaa ja tienaa tonnin.

Muusikoissakin on kahden kerroksen väkeä.

Sitten on vielä nämä KELA-muusikot, jotka kuuluvat työttömien muusikoiden reserviin.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Henri Henri Olavi
22.12.2022 19:25:00 (muokattu 22.12.2022 19:25:28)
Ei kande soittaa viittä settiä illassa tuolla hinnalla. Mä en soittaisi edes tuplahinnalla. Freelance-huora tajuaa miten kandee pelaa.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Anonymous-jazz
22.12.2022 19:26:20 (muokattu 22.12.2022 19:27:45)

Henri Henri Olavi: Ei kande soittaa viittä settiä illassa tuolla hinnalla. Mä en soittaisi edes tuplahinnalla. Freelance-huora tajuaa miten kandee pelaa.

A-luokan rivisoittaja saa sen 300-400,00 € ilta

Mutta jos maksajana on Danny, niin se on enää vain 150,00 € per lärvi. D-tuotanto on vannonut minimipalkan nimeen alusta saakka. Samaahan harrasti myös Spede tuotanto, vaikkei se työllistänytkään juurikaan muusikoita.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Henri Henri Olavi
22.12.2022 19:27:32
Anonymous-jazz: A-luokan rivisoittaja saa sen 300-400,00 € ilta

Mutta jos maksajana on Danny, niin se on enää vain 150,00 € per lärvi.

Jokainen miettii kohdallaan millä hinnalla myy persettään.
CMX:ää kuuntelemalla sai ysärillä pillua. Nykyaikana hädintuskin kullia. -Seksihullut
Anonymous-jazz
22.12.2022 19:28:02

Henri Henri Olavi: Jokainen miettii kohdallaan millä hinnalla myy persettään.

Näinhän se on.

Mutta liian halvalla sitä ei koskaan kannata myydä.
mpekkanen
22.12.2022 19:54:58
Jos ja kun soittajat ei saa esiintymisestä kunnon korvausta niin mihin se kaikki raha katoaa. Liput maksaa melkoisesti tapahtumiin, niin joku/jotkut vetää reilusti välistä. Monesti kun keikan järjestävä taho ei myöskään tienaa kunnolla.
Toisaalta ihan sama. Huonoa musiikkia esiintyvä orkesteri ei tienaa, baari ei tienaa ja porukkaa ei ole tarpeeksi ja heidänkin mielestä lippu oli liian kallis. Yhtälö jossa kaikki on voittajia.
Markusmies
22.12.2022 20:10:07 (muokattu 22.12.2022 20:10:45)
Anonymous-jazz: A-luokan rivisoittaja saa sen 300-400,00 € ilta

Mutta jos maksajana on Danny, niin se on enää vain 150,00 € per lärvi. D-tuotanto on vannonut minimipalkan nimeen alusta saakka. Samaahan harrasti myös Spede tuotanto, vaikkei se työllistänytkään juurikaan muusikoita.

Ere Kokkonen kyllä sanoi haastattelussa että Spede maksoi parhaimpia palkkoja mitä Suomessa maksettiin elokuva-alalla, tiedä sitten oliko palkkalistoilla joitain ei-taiteentekijöitä joille olisi maksanut minimipalkkaa.

Spede oli myös muonituksessa erittäin avokätinen ja kuvauksissa oli aina henkilökunnalle kunnolla sapuskaa - siitäkin vast' ikään mainittiin kuvan kera iltapäivälehdessä. (muonitus on suomeksi nykyään "catering" huoh!)

Ehkä ohi aiheen mutta, kuitenkin.
Anonymous-jazz
22.12.2022 20:32:04

Markusmies: Ere Kokkonen kyllä sanoi haastattelussa että Spede maksoi parhaimpia palkkoja mitä Suomessa maksettiin elokuva-alalla, tiedä sitten oliko palkkalistoilla joitain ei-taiteentekijöitä joille olisi maksanut minimipalkkaa.

Spede oli myös muonituksessa erittäin avokätinen ja kuvauksissa oli aina henkilökunnalle kunnolla sapuskaa - siitäkin vast' ikään mainittiin kuvan kera iltapäivälehdessä. (muonitus on suomeksi nykyään "catering" huoh!).

Näyttelijät kyllä saivat hyvät korvaukset Vesku mm.
Kefiiri
22.12.2022 20:57:50 (muokattu 22.12.2022 20:58:55)
Anonymous-jazz: Näyttelijät kyllä saivat hyvät korvaukset Vesku mm.

Samaa on mun mielestä sanoneet kaikki Spede-leffojen näyttelijät. Miten lie tekniikkaväen kanssa sitten? Kai heitäkin joskus on haastateltu aiheesta.
En ole musiikin asiantuntija.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)