![]() 07.03.2012 21:47:42 | |
---|---|
jussivaarala: Juuri tuo joka sinusta on "korkeintaan" onkin sitä pahinta - eli jospa musiikkikauppias, pankinjohtaja ja tehtaanjohtaja esimerkkitapauksessani haluaakin vaimentaa soittelipojan enimmät innot että pysyisi hyvänä työntekijänä. Ja niinhän yleensä tehdään - ettei musiikilla ole muiden aineettomien kulttuuristen arvojen kanssa mitään jakoa kilpailemaan muiden arvojen kanssa siitä kumpi on tärkeämpää. Ja bad luck tilanne maailmassa on kuitenkin niin että materialistinen kasvu on juuri sitä juice laulamaa ihmioskunta tekee itsemurhaa ja aineettomien arvojen suosiminen olisi se pelastus - ja niitä aineettomia arvoja muiden arvojen teknokraatti-ihmiset luokkaa musiikkikauppias, tehtaanjohtaja ja pankinjohtaja haluaa alistaa ja korkeintaan ottaa mahd paljon hyötyä niistä. Meinaat että jos soitinkauppias ilmoittaa että soittajapoika on niin kova kauppamies että saa 500€ palkankorotuksen kuussa, lopettaa se myyjä soittamisen? Kyllä mä edelleen väitän että oot täysin väärässä ja elät jossain omassa haavemaailmassasi. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 07.03.2012 21:49:49 | |
lavaamo: Meinaat että jos soitinkauppias ilmoittaa että soittajapoika on niin kova kauppamies että saa 500€ palkankorotuksen kuussa, lopettaa se myyjä soittamisen? Kyllä mä edelleen väitän että oot täysin väärässä ja elät jossain omassa haavemaailmassasi. Se että asia mitä sanon ei mene sulle jakeluun ei mua haittaa koska tiedän että monille se menee. | |
![]() 07.03.2012 21:52:37 | |
jussivaarala: Se että asia mitä sanon ei mene sulle jakeluun ei mua haittaa koska tiedän että monille se menee. No nyt vaan äänestys pystyyn, kumpi meistä on enemmistön mielestä oikeassa. Mutta olis kyllä mielenkiintoista kuulla tarkempia perusteluja tolle sun kannallesi. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 | |
![]() 07.03.2012 23:32:45 | |
Kyllä nyt on munkin sanottava että Jussilla on purkinkansi liian tiukalla. Pikkusen selkeempää selostusta kaipaisin. Nyt vaan jää semmonen maku suuhun että aloittaja on tajunnut ettei hänestä tullutkaan rokkistaraa ja katkera tilitys on ainut mitä on jäljellä. Toivottavasti olen väärässä. | |
![]() 07.03.2012 23:56:03 | |
karmake: Kyllä nyt on munkin sanottava että Jussilla on purkinkansi liian tiukalla. Pikkusen selkeempää selostusta kaipaisin. Nyt vaan jää semmonen maku suuhun että aloittaja on tajunnut ettei hänestä tullutkaan rokkistaraa ja katkera tilitys on ainut mitä on jäljellä. Toivottavasti olen väärässä. Minun lähestymistapani on yleisestä yksityiseen eli ajan yleisesti sitä takaa että maailmassa on siirryttävä materialistisesta aineettomaan kasvuun - jolloin aineettomilla arvoilla kuten musiikki pitää olla aivan muu rooli maailmassa kuin joku veruke tai ornamentti talouselämän rattaissa ja kumartelemassa teknokratiaa. Sitä paitsi kirjoitan hyvin laajasti - sen voi varmistaa täältä http://jussivaaralakirjoituksia.blogspot.com/ | |
![]() 08.03.2012 00:06:42 | |
Ehkä vielä jossain hamassa tulevaisuudessa Roland julkaisee uuden vocoderin, joka mallintaa suoraan lennosta vaikka Michael Boltonin autenttisen laulusoundin livenä suoraan PA:sta ulos jota sitten tietysti monet coverbändit ryhtyvät käyttämään keikoillaan. Sitten aina biisintullen voidaan ottaa uusi preset: Michael Jackson josta saa hänen soundinsa mallinnettua kaikkia kiekaisut mukaanlukien. Mutta laite ei kuitenkaan takaa tanssitaitoja. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell | |
![]() 08.03.2012 00:23:06 (muokattu 08.03.2012 00:27:57) | |
Anonymous-jazz: Ehkä vielä jossain hamassa tulevaisuudessa Roland julkaisee uuden vocoderin, joka mallintaa suoraan lennosta vaikka Michael Boltonin autenttisen laulusoundin livenä suoraan PA:sta ulos jota sitten tietysti monet coverbändit ryhtyvät käyttämään keikoillaan. Sitten aina biisintullen voidaan ottaa uusi preset: Michael Jackson josta saa hänen soundinsa mallinnettua kaikkia kiekaisut mukaanlukien. Mutta laite ei kuitenkaan takaa tanssitaitoja. Mulla on jotain näiden pohjalta kehitteillä tuohonkin ongelmaan: https://www.youtube.com/watch?v=eqrkB6hbKjY&feature=relmfu + https://www.youtube.com/watch?v=LPyoFJGyQoU&feature=related = AutoMove(c) Mainosluontoisesti seuraavassa Suomen Talentissa meikä putsaa pöydän ja lakaisee lattiat. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - | |
![]() 08.03.2012 00:38:34 | |
jra: Mulla on jotain näiden pohjalta kehitteillä tuohonkin ongelmaan: https://www.youtube.com/watch?v=eqrkB6hbKjY&feature=relmfu + https://www.youtube.com/watch?v=LPyoFJGyQoU&feature=related = AutoMove(c) Mainosluontoisesti seuraavassa Suomen Talentissa meikä putsaa pöydän ja lakaisee lattiat. Tää on sitä orwellilaista kauko-ohjattua teknorobottimaailmaa | |
![]() 08.03.2012 00:52:06 | |
velipesonen: Mutta toisaalta: Miksi ei yhteiskunta voisi olla sellainen kuin jussivaarala ehdottaa? Yhteiskunta voi olla mitä tahansa joku pystyy kuvittelemaan. On nähty jo pahassa... Musan valtamerestä on mistä ammentaa. | |
![]() 08.03.2012 01:34:58 | |
BubbleBob: Yhteiskunta voi olla mitä tahansa joku pystyy kuvittelemaan. On nähty jo pahassa... varsinainen kehitysoptimisti oletko kenties rock-kapinallinen ;) | |
![]() 08.03.2012 02:40:43 | |
jussivaarala: Se että asia mitä sanon ei mene sulle jakeluun ei mua haittaa koska tiedän että monille se menee. :D Tänne ei vielä mennyt, yritähän vielä selventää! Tämä ketju on kyllä hassuinta vähään aikaan. Mites nyt ne aiemmin mainitut lääkkeet....? You can pick your friends and you can pick your nose, but you can't pick your friend's nose! | |
![]() 08.03.2012 02:47:22 | |
spirocore - voisitko siivota kommenttisi ettei mun tartte ilmoittaa ylläpidolle ei tuollaista tartte sietää edes sulta | |
![]() 08.03.2012 10:14:53 | |
jussivaarala: varsinainen kehitysoptimisti oletko kenties rock-kapinallinen ;) Olis siistiä, jos joku olis semmoinen nykyään. Mutta ei ole. no is any good musics maked anymore... | |
![]() 08.03.2012 10:18:51 | |
Anonymous-jazz: Ehkä vielä jossain hamassa tulevaisuudessa Roland julkaisee uuden vocoderin, joka mallintaa suoraan lennosta vaikka Michael Boltonin autenttisen laulusoundin livenä suoraan PA:sta ulos jota sitten tietysti monet coverbändit ryhtyvät käyttämään keikoillaan. Sitten aina biisintullen voidaan ottaa uusi preset: Michael Jackson josta saa hänen soundinsa mallinnettua kaikkia kiekaisut mukaanlukien. Mutta laite ei kuitenkaan takaa tanssitaitoja. Tai sitten voi hologrammina laittaa vaikka itse Jacksonin laulamaan=) http://www.youtube.com/watch?v=-kM3n64WJmo&feature=related there's no gain without pain | |
![]() 08.03.2012 12:17:14 | |
jussivaarala: Ei vaan kyse oli nyt tästä asennepuolesta - että musiikkikauppias antaa kenkää myyjälle jos huomaa että myyjä pitää myyjän hommaansa pelkkä'nä harrastuksena ja siten toisarvoisena sen asian rinnalla jota hän pitää joka solullaan itselleen rakkaana ammattina eli soittamista. Ja täsät tullaan siihen että aivan tinkimättä ihmiset hyväksyy että musiikki ja soittaminen missä yhteydessä vaan on muita asioita varten - mutta ei niin että se kaikki muu on musiikkia ja soittamista varten. Minusta musiikki on hienoa - ja vielä hienompaa on itse soittaa - ja jopa niin että musiikki ehkä suosituimpana ja kulutetuimpana aineettomana arvona pitää johtaa eli olla se korkein kruunu jota varten monet muut asiat on - eikä niinpäin että musiikki on muita asioita varten ja niille alisteinen. Kuten sille että tärkeintä on että musiikki tuottaa rahaa - voi hemmetti, mutta sitähän ihmiset mukaanlukien muusikot erittäin yleisesti ajattelee. Ei, kyllä se musiikkikauppias antaa kenkää myyjälle, jos raha ei liiku. Bisneksessä pääasia on aina loppupeleissä raha. Jos tämän oli tarkoitus olla käänteinen vertaus, niin toisin sanoen mielestäsi muusikon ei pitäisi harrastaa musiikkia, mikäli siitä ei saa rahaa. Miten se pelaa siihen ajatukseen siitä, että musiikin pitäisi olla korkeampi kulttuurinen juttu joka ei jumiudu pelkkään talouskasvun rattaisiin? "Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia | |
![]() 08.03.2012 13:17:57 | |
Juoppis: Ei, kyllä se musiikkikauppias antaa kenkää myyjälle, jos raha ei liiku. Bisneksessä pääasia on aina loppupeleissä raha. Jos tämän oli tarkoitus olla käänteinen vertaus, niin toisin sanoen mielestäsi muusikon ei pitäisi harrastaa musiikkia, mikäli siitä ei saa rahaa. Miten se pelaa siihen ajatukseen siitä, että musiikin pitäisi olla korkeampi kulttuurinen juttu joka ei jumiudu pelkkään talouskasvun rattaisiin? Voih voih - luovat muusikot kompuroi hukanteillä. Minusta ne joilla on osaamista ansaitsevat mielihyvin tulla toimeen sillä että osaavat ja esittävät osaamistaan kansalaisille - MUTTA - kaikki saakelin pellet piraatteja myöten varastaa rahat aineettomien arvojen taloudellislta kasvulta - ja laitekauppa - ja tanssipaikan makkaramyyjä - ja joka ainoa joka vähänkin eväänsä liikauttaa jossain kohdin musiikkitapahtuman eteen - mutta ne jotka ei ole muusikoita olettaa keveästi että muusikko tekee työnsä talkoohommana. Eli - kuten olen jo aiemmin useita kertoja sanonut - maailman pitää siirtyä materialistisesta kasvusta aineettomaan kasvuun - ja yksi aineettoman arvoalueen arvoista on musiikki - ja onhan se nyt perseestä jos ei sitten musiikin osaajat tulisi toimeen edes jotenkuten kun kaikki teknokraattipellet nappaa kauheita rahoja kaiken maailman hilavitkutintouhuistaan. Raju rahansiirto teknologiasta kulttuuriin ja terveys-, sosiaali- ja sivistystoimeen - sitä me tarvitaan. Ja ihme ettei ne saa heitettyä noita ohjelmistopellejä juklkisen sektorin kimpusta rahastamasta - minä jos olisin vallassa niin lähtis kuppaamasta ku sääski päälaelta ja niin että tuntuis ja kunnolla - sillä kuppaajalla. | |
![]() 08.03.2012 13:38:18 | |
jussivaarala: Voih voih - luovat muusikot kompuroi hukanteillä. Minusta ne joilla on osaamista ansaitsevat mielihyvin tulla toimeen sillä että osaavat ja esittävät osaamistaan kansalaisille - MUTTA - kaikki saakelin pellet piraatteja myöten varastaa rahat aineettomien arvojen taloudellislta kasvulta - ja laitekauppa - ja tanssipaikan makkaramyyjä - ja joka ainoa joka vähänkin eväänsä liikauttaa jossain kohdin musiikkitapahtuman eteen - mutta ne jotka ei ole muusikoita olettaa keveästi että muusikko tekee työnsä talkoohommana. Eli - kuten olen jo aiemmin useita kertoja sanonut - maailman pitää siirtyä materialistisesta kasvusta aineettomaan kasvuun - ja yksi aineettoman arvoalueen arvoista on musiikki - ja onhan se nyt perseestä jos ei sitten musiikin osaajat tulisi toimeen edes jotenkuten kun kaikki teknokraattipellet nappaa kauheita rahoja kaiken maailman hilavitkutintouhuistaan. Raju rahansiirto teknologiasta kulttuuriin ja terveys-, sosiaali- ja sivistystoimeen - sitä me tarvitaan. Ja ihme ettei ne saa heitettyä noita ohjelmistopellejä juklkisen sektorin kimpusta rahastamasta - minä jos olisin vallassa niin lähtis kuppaamasta ku sääski päälaelta ja niin että tuntuis ja kunnolla - sillä kuppaajalla. jussivaarala: Voih voih - luovat muusikot kompuroi hukanteillä. Minusta ne joilla on osaamista ansaitsevat mielihyvin tulla toimeen sillä että osaavat ja esittävät osaamistaan kansalaisille - MUTTA - kaikki saakelin pellet piraatteja myöten varastaa rahat aineettomien arvojen taloudellislta kasvulta - ja laitekauppa - ja tanssipaikan makkaramyyjä - ja joka ainoa joka vähänkin eväänsä liikauttaa jossain kohdin musiikkitapahtuman eteen - mutta ne jotka ei ole muusikoita olettaa keveästi että muusikko tekee työnsä talkoohommana. Eli - kuten olen jo aiemmin useita kertoja sanonut - maailman pitää siirtyä materialistisesta kasvusta aineettomaan kasvuun - ja yksi aineettoman arvoalueen arvoista on musiikki - ja onhan se nyt perseestä jos ei sitten musiikin osaajat tulisi toimeen edes jotenkuten kun kaikki teknokraattipellet nappaa kauheita rahoja kaiken maailman hilavitkutintouhuistaan. Raju rahansiirto teknologiasta kulttuuriin ja terveys-, sosiaali- ja sivistystoimeen - sitä me tarvitaan. Ja ihme ettei ne saa heitettyä noita ohjelmistopellejä juklkisen sektorin kimpusta rahastamasta - minä jos olisin vallassa niin lähtis kuppaamasta ku sääski päälaelta ja niin että tuntuis ja kunnolla - sillä kuppaajalla. Juu, minä ymmärrän että selvästi tässä haet sitä juttua, että ihmiset tulisivat kuuntelemaan musiikkiesitystä musiikin itsensä takia ja pitäisivät siitä ja saisivat siitä kulttuurillista nautintoa. Se on hieno juttu ja mahtavat musiikilliset konsertit ovat oikeasti sellaisia juttuja joita soisi kuuntelevansa. Valitettavasti perustyypit harvemmin osaavat suhtautua vaikeaan ja uuteen musiikkiin helposti. Coveryhtyeet soittavat kappaleita, jotka kaikki tuntevat ja niillehän maksetaan mielellään isojakin summia. Suhteelllisen merkittävä osa humppaorkestereistakin livahtaa samaan kategoriaan. Sitten on tietysti niitä orkestereita jotka ovat saaneet tarpeeksi huomiota lyödäkseen läpi omalla musiikillaan, silloin niiden kappaleet siirtyvät osaksi myös niiden coverbändien esityslistaa. Toisin sanoen: rahaa saa silloin, jos soittaa sitä mitä yleisö haluaa kuulla. Hyvin yksinkertaista. Ihan sama juttu: tekniset laitteet myyvät, koska ihmiset haluavat niitä hankkia. Miten se raju rahansiirto sun mielestä pitäisi tehdä? Ja kenelle? "Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia | |
![]() 08.03.2012 13:40:03 | |
Oleellista on kaikenlaisen painopisteen siirtäminen materialistisesta aineettomaan kasvuun. | |
![]() 08.03.2012 13:43:57 | |
jussivaarala: Oleellista on kaikenlaisen painopisteen siirtäminen materialistisesta aineettomaan kasvuun. Eli: - tietokoneohjelmiin - tietokantoihin - tuotemerkkeihin - kehitykseen/suunnitteluun/tutkimukseen - myyviin taide- ja viihdeteoksiin? "Tajusin, että katsotte minua kuitenkin vaikka tässä nyt rehellisesti sanonkin, että se en ollut minä." -Mia | |
![]() 08.03.2012 13:51:34 | |
jussivaarala: Oleellista on kaikenlaisen painopisteen siirtäminen materialistisesta aineettomaan kasvuun. Onko mielessäsi yhtään yhteiskuntaa jossa tällainen olisi historiassa onnistunut? Ajatuksesi kiinnostaa periaatteen tasolla ehkä viittä prosenttia ihmisistä, lopuille se on mieletön. Ilolla tervehdin kuitenkin ilmeisesti pessimististä asennettasi kapitalismin autuuttavaan voimaan. "Jos Elvis eläisi, hän varmasti kääntyisi haudassaan." - Hannu Nyberg | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)