Kalmo 04.09.2011 20:35:35 | |
---|
90-luvulta ainoat mieleeni jääneet ovat Nirvana ja Alanis Morrisette. Ei hölmömpiä. Ja se, että toisten musiikkia sämpläävät kehtasivat alkaa kutsua itseään muusikoiksi. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
lindo 04.09.2011 21:43:33 | |
---|
Mä en pysty nimeämään Nirvanalta kuin yhden biisin. Jos Kurt Kobain ei ois kuollu, bändi tunnettaisiin ehkä nykyään yhden hitin ihmeenä. ... oho, nyt tuli toinenkin biisi mieleen. Nimeä en tosin muista/tiedä. Rok rok |
JIRPPI 04.09.2011 21:48:31 | |
---|
lindo: Mä en pysty nimeämään Nirvanalta kuin yhden biisin. Jos Kurt Kobain ei ois kuollu, bändi tunnettaisiin ehkä nykyään yhden hitin ihmeenä. ... oho, nyt tuli toinenkin biisi mieleen. Nimeä en tosin muista/tiedä. Nyt kun mietin niin eipä tule mullekaan mieleen muita kuin Smells Like Teen Spirit. |
Stradlin 04.09.2011 21:51:28 | |
---|
lindo: Mä en pysty nimeämään Nirvanalta kuin yhden biisin. Jos Kurt Kobain ei ois kuollu, bändi tunnettaisiin ehkä nykyään yhden hitin ihmeenä. ... oho, nyt tuli toinenkin biisi mieleen. Nimeä en tosin muista/tiedä. Oli niillä kaksi albumia jenkkilistan ykkösenä jo ennen Cobainin kuolemaa. "Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
itsy 04.09.2011 22:14:26 (muokattu 04.09.2011 22:14:54) | |
---|
lindo: Mä en pysty nimeämään Nirvanalta kuin yhden biisin. Jos Kurt Kobain ei ois kuollu, bändi tunnettaisiin ehkä nykyään yhden hitin ihmeenä. ... oho, nyt tuli toinenkin biisi mieleen. Nimeä en tosin muista/tiedä. Montako kappaletta Sinun tulee yhtyeeltä muistaa, jotta siitä tulisi merkittävä yhtye? |
Kalmo 04.09.2011 22:18:31 | |
---|
lindo: Mä en pysty nimeämään Nirvanalta kuin yhden biisin. Jos Kurt Kobain ei ois kuollu, bändi tunnettaisiin ehkä nykyään yhden hitin ihmeenä. ... oho, nyt tuli toinenkin biisi mieleen. Nimeä en tosin muista/tiedä. Entäs sitten??? Muistele niitä bändejä, joita kuuntelit ja joista muistat 90-luvun, ja kerro niistä. On varmaan 10 000 bändiä, joiden et tiedä olleen olemassakaan, mutta jotka ovat joillekin 90-luvun tärkein juttu. Ei Nirvanasta ole pakko pitää. En minäkään pidä mitenkään erityisesti. Nirvana vain erottui joukosta Cobainin ansiosta. Ei tämä ketju ole mikään kilpailu tai "ainoiden oikeiden 90-luvun musiikin määrittelijöiden virallinen kanta", vaan otsake on:Kertokaa 90-luvun musiikista. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Wradlin 04.09.2011 23:01:19 | |
---|
sikki-six: Jaa olivatko noi Illusionit sitten oikeasti hyviä albumeja? Musta aikas pompöösejä biisikasoja, joissa olisi ollut reilusti varaa tiivistämiselle. Totta, mutta silti erittäin hyviä kokonaisuuksia täynnä loistavia biisejä. Ja pitää muistaa se, että levyjä seurasi yksi rockhistorian suurimmista ja pisimmistä kiertueista (vastaavan kokoinen kuin U2:n viime kiertue), mistä voi nyt ainakin päätellä sen ettei Guns N' Roses hukkunut muun kasarihevin mukana. Tuohon syynä ehkä Illusionit, jotka menestyivät hyvin vaikka sisälsivätkin erilaista musaa kuin Appetite. Toki niistä olisi saanut timanttisen yhden levyn, tuo kahden tuplalevyn systeemi toi mukanaan heikkojakin hetkiä. Funkonaut: TROLOLOO!! Niin, mitä ny Jamiroquai ja Prince teki noitaki levyjä kovempaa settii. Ni, ja Priestin Painkiller. Ja moni muukin kova artisti teki rautasta settiä "ysäri"lläkin. Ei minun mielestäni. Hyviä biisejä on toki jotain (esim. tuolla Painkillerillä), mutta nuo kaksi mainitsemaani albumia ovat ne viimeiset hyvät levykokonaisuudet ysärillä. 2000-luku on sitten tuonut mukanaan taas parempaa. Kokonaisuutenahan 90-luku oli aika hirveää aikaa, pl. Mika Häkkinen ja MM-95. |
Teijo K. 04.09.2011 23:04:50 (muokattu 04.09.2011 23:05:40) | |
---|
Wradlin: Totta, mutta silti erittäin hyviä kokonaisuuksia täynnä loistavia biisejä. Ja pitää muistaa se, että levyjä seurasi yksi rockhistorian suurimmista ja pisimmistä kiertueista (vastaavan kokoinen kuin U2:n viime kiertue), mistä voi nyt ainakin päätellä sen ettei Guns N' Roses hukkunut muun kasarihevin mukana. Tuohon syynä ehkä Illusionit, jotka menestyivät hyvin vaikka sisälsivätkin erilaista musaa kuin Appetite. Toki niistä olisi saanut timanttisen yhden levyn, tuo kahden tuplalevyn systeemi toi mukanaan heikkojakin hetkiä.
Ei minun mielestäni. Hyviä biisejä on toki jotain (esim. tuolla Painkillerillä), mutta nuo kaksi mainitsemaani albumia ovat ne viimeiset hyvät levykokonaisuudet ysärillä. 2000-luku on sitten tuonut mukanaan taas parempaa. Kokonaisuutenahan 90-luku oli aika hirveää aikaa, pl. Mika Häkkinen ja MM-95. Ite olen aina kokenut, että kasarilla tuli se pohjakosketus, ja ysäri oli jo nousua ylöspäin. Tosin noi Illusionit ei kyllä olleet mun mielestä osa sitä nousua, päinvastoin. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |
lindo 04.09.2011 23:51:10 | |
---|
Itchy: Montako kappaletta Sinun tulee yhtyeeltä muistaa, jotta siitä tulisi merkittävä yhtye? Nimeltäkö? 2 :P Rok rok |
lindo 05.09.2011 00:10:10 | |
---|
Stradlin: Oli niillä kaksi albumia jenkkilistan ykkösenä jo ennen Cobainin kuolemaa. Kolmas levy ei todennäköisesti ois enää myynyt. In Utero levyllä ei ole yhtään biisiä jonka tuntisin nimeltä. ... joka ei tosin todista mitään koska kuuntelin 90 luvulla ihan erilaista musaa. Hittibändien kakkoslevyt (tai hittilevyn jälkeinen) myy yleensä, koska kaikki odottaa lisää. Kolmas ei enää välttämättä. Riippuu kakkosen matskusta. Tunnustaako joku soittavansa grungea nykyään? (kysyn tietämättömyyttäni) Jäikö grunge samantapaiseksi pysyväksi musatyyliksi kuin esim punk, tai ns. heavy metal jne. Grunge oli kyllä tosin piristävä juttu koska miettikää jos sitä EI ois tullu, niin mihin tää ois johtanut: http://youtu.be/Y-9on6ERtTM :D Rok rok |
BigPapa 05.09.2011 00:13:32 | |
---|
Rolling Stone -lehden lista 90-luvun hirveimmistä vedoista: http://www.hot1047.com/andys-blog/5 … ones-10-worst-songs-of-the-90s.html 1.) "Barbie Girl", Aqua (1997) 2.) "Macarena", Los Del Rio (1995) 3.) "Achy Breaky Heart", Billy Ray Cyrus (1992) 4.) "Ice Ice Baby", Vanilla Ice (1990) 5.) "Tubthumping", Chumbawamba (1996) 6.) "MMMBop", Hanson (1997) 7.) "My Heart Will Go On", Celine Dion (1997) 8.) "Who Let the Dogs Out?", Baha Men (2000) (Apparently, "Rolling Stone" was okay with including this one, even though it didn't actually come out "in the '90s.") 9.) "I'm Too Sexy", Right Said Fred (1991) 10.) "What's Up", 4 Non Blondes (1993) |
Teijo K. 05.09.2011 01:08:38 | |
---|
lindo: Kolmas levy ei todennäköisesti ois enää myynyt. In Utero levyllä ei ole yhtään biisiä jonka tuntisin nimeltä. ... joka ei tosin todista mitään koska kuuntelin 90 luvulla ihan erilaista musaa. Hittibändien kakkoslevyt (tai hittilevyn jälkeinen) myy yleensä, koska kaikki odottaa lisää. Kolmas ei enää välttämättä. Riippuu kakkosen matskusta. Tunnustaako joku soittavansa grungea nykyään? (kysyn tietämättömyyttäni) Jäikö grunge samantapaiseksi pysyväksi musatyyliksi kuin esim punk, tai ns. heavy metal jne. Grunge oli kyllä tosin piristävä juttu koska miettikää jos sitä EI ois tullu, niin mihin tää ois johtanut: http://youtu.be/Y-9on6ERtTM :D Jos ei olisi tullut juuri grungea, olisi tullut jotain muuta. Aina nää on tähänkin asti vaihtuneet. Olisi aika munaton sukupolvi jos se soittaisi vain niitä vanhempiensa suosikkityylejä. :) Tunnustan, että soittelin lyhyen pätkän grungea silloin joskus kasiysi, mutta näkeehän noita edelleen. Kyllähän punkillakin oli hiljaiset hetkensä. Liian vähän aikaa että tuosta voisi sanoa että jääkö vai häviääkö. Punkkiakin soittaa nykyään vanhat papat, nostalgian voima on suuri. En tosin myönnä mitään nostalgiantarvetta itse. Ehkä ne grunget ja punkit on omalla kohdalla soitettu jo. Talent is cheaper than table salt. What Separates the talented individual from the successful one is a lot of hard work
:Stephen King.
Talent is 1% inspiration, and 99% perspiration
:Edison. |
Stradlin 05.09.2011 01:45:28 | |
---|
lindo: Kolmas levy ei todennäköisesti ois enää myynyt. In Utero levyllä ei ole yhtään biisiä jonka tuntisin nimeltä. ... joka ei tosin todista mitään koska kuuntelin 90 luvulla ihan erilaista musaa. Hittibändien kakkoslevyt (tai hittilevyn jälkeinen) myy yleensä, koska kaikki odottaa lisää. Kolmas ei enää välttämättä. Riippuu kakkosen matskusta. In Utero oli kolmas levy ja tosiaan listaykkönen, eli ei nyt ihan voi sanoa että pelkästään vanhoilla meriiteillä olisi menestynyt, varsinkin kun levy ei tosiaankaan ole mitään "Teen Spiritin" kierrätystä tai muutenkaan kovin laskelmoitua mainstream-rokkia. Ainakin Heart Shaped Box oli iso hitti In Uterolta, muistan hyvin sen videon pyörineen MTV:llä paljonkin vaikka aika pieni olinkin silloin. Rape Me oli muistaakseni jonkunlainen radiohitti myös. En radiota kuuntele tai katso telkkaria itse nykyään kovinkaan paljon, mutta ainakin All Apologies-biisiä olen duunissa kuullut radiosta useinkin. Tunnustaako joku soittavansa grungea nykyään? (kysyn tietämättömyyttäni) Jäikö grunge samantapaiseksi pysyväksi musatyyliksi kuin esim punk, tai ns. heavy metal jne. Vähän hassu kysymys, kun eihän grunge nyt varsinaisesti ole mikään tietty musatyyli. Varsinkin on outoa tuolla lailla selkeästi erottaa se punkista tai hevistä, koska nuo grungeksi mielletyt bändit imivät vaikutteita eniten just nimenomaan noista musiikinlajeista. Nirvanalla on punkvaikutteet aika selkeät, Alice In Chainsilla taas enemmän sitä hevimeininkiä. Jokainen noista suosituimmista grungebändeistä on selkeästi ainakin zeppeliininsä ja sabbathinsa kuunnellut. "Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
Stradlin 05.09.2011 01:48:21 | |
---|
BigPapa: 9.) "I'm Too Sexy", Right Said Fred (1991) No mitä ihmettä, toihan on loistava biisi :D "Doom antoi minulle lisä voimaa." - Kompressori |
bedlam 05.09.2011 08:58:27 (muokattu 05.09.2011 09:04:18) | |
---|
90-luvun alussa julkaistiin ehkäpä jopa suurin osa omista suosikkilevyistäni mm. seuraavilta artisteilta: YUP, Mr Bungle, Soundgarden, Pantera, Pearl Jam, Dream Theater, Alice in Chains, Death, Atheist, Cynic, Megadeth ym ym, joten minulla on kyllä erittäin hyvät muistot kyseisestä aikakaudesta. Tottakai tuo johtuu osin myös siitä, että tuolloin oli vastaanottavammassa iässäkin, mutta silti. Paljon niitä edelleenkin rakkaimpia levyjä. http://www.petrified-eye.net |
Artist 05.09.2011 09:01:39 (muokattu 05.09.2011 09:03:52) | |
---|
"They tell me, but I tell them, I do it my way and I always will" |
tender.insanity 05.09.2011 10:33:12 | |
---|
90-luvulla tuli paljon hyvää musaa. Mutta kaikin puolin helvetin tyhmä säie, kun kaikkiin aikakausiin kuuluu molempien ääripäiden suorituksia vaikka miten paljon. |
hjukke 05.09.2011 11:43:43 | |
---|
bedlam: 90-luvun alussa julkaistiin ehkäpä jopa suurin osa omista suosikkilevyistäni mm. seuraavilta artisteilta: YUP, Mr Bungle, Soundgarden, Pantera, Pearl Jam, Dream Theater, Alice in Chains, Death, Atheist, Cynic, Megadeth ym ym, joten minulla on kyllä erittäin hyvät muistot kyseisestä aikakaudesta. Tottakai tuo johtuu osin myös siitä, että tuolloin oli vastaanottavammassa iässäkin, mutta silti. Paljon niitä edelleenkin rakkaimpia levyjä. Juuri meinasin tulla alleviivaamaan, että eikös Pantera tehnyt kaikki kovimmat lettunsa 90-luvulla (no lähinnä ne mistä suuri yleisö ainakin orkesterin muistaa), ja toi grooven takaisin metalliin. |
StJerky 05.09.2011 13:13:47 | |
---|
Oli paljon yhden hitin bändejä, kuten 4 Non Blondes, Stiltskin, Crash Test Dummies, Spin Doctors, Babylon Zoo... Joillakin se hitti oli ihan hyväkin. Ja sitten oli grunge, joka kyllä saattoi tarkoittaa aika monenlaista musiikkia Nirvanasta Pearl Jamin kautta Alice in Chainsiin ja Soundgardeniin. |
JIRPPI 05.09.2011 16:01:53 | |
---|
Rock saavutti huippunsa 70-luvulla - tai itseasiassa 70-luvun alussa - ja siitä sitten lähti laskuun 80-luvulla, vaikkei mun mielestä varsinkaan 80-luvun alkupuolisko ollut ollenkaan huonoa ainkakaan brittiheavyn osalta. 90-luvulla mun näkemyksen mukaan oltiin niin pohjalla kuin vain mahdollista, vaikkei sieltä kyllä olla kovin paljoa vieläkään noustu. |