Aihe: Netti pilaa tän maailman..?
1 2 3 4 5
vt1100
27.04.2010 19:30:31
Kalmo: Kaikessa skeptisyydessään ja kulmikkuudessaan...olen samaa mieltä.

Ihmisen tekninen kehitys laukkaa kaukana moraalisen kehityksen edellä. Mitä stydimmät keinot annat idiootille, sitä enemmän vahinkoa hän saa aikaan.

Ja aina löytyy niitä rampoja puolusteluja laittomalle lataamiselle ja vastaavalle.
Mikä on keneltäkin pois ja mikä ei. Eikö se riitä, että jos joku on saanut ideat, nähnyt vaivan, kehittänyt taidon ja sijoittanut rahaa tuotteen aikaansaamiseksi, niin
hän saa päättää siitä miten ja mihin hintaan tuotetta tarjotaan? Miksi jonkun nenänkaivajajoukon "oikeus" olisi saada tuote käyttöönsä ilmaiseksi?

Suora lainaus eräältä nenänkaivajalta: "Informaatio on vapaata vaikka sitä kuinka yritettäisiin laeilla rajoittaa." Eli kun bändi tekee musaa, se ei olekkaan taidetta vaan pelkkää informaatiota josta ei kuulukkaan saada rahaa. Sitten nää apinat on pistämässä jotain vitun puoluetta pystyyn.
Karipiirto
27.04.2010 20:26:03

vt1100: Suora lainaus eräältä nenänkaivajalta: "Informaatio on vapaata vaikka sitä kuinka yritettäisiin laeilla rajoittaa." Eli kun bändi tekee musaa, se ei olekkaan taidetta vaan pelkkää informaatiota josta ei kuulukkaan saada rahaa. Sitten nää apinat on pistämässä jotain vitun puoluetta pystyyn.

Onko lainattu samalta nenän kaivajalta joka pari vuotta sitten sanoi mulle että olen sairas ihmisten määräilijä, kun sanoin etten hyväksy että tekemääni musiikkia käytetään asiayhteyksissä, joita en hyväksy? :D
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Rhesus
27.04.2010 20:33:20
Jos nettiä ei olisi, niin voi Luoja. Mä olisin varmasti tällä hetkellä jossain tutustumassa uusiin ihmisiin enkä olisi klo 17 eteenpäin kalsarit jalassa koneella kunnes havahdun että klo on 2 aamuyöllä ja pakko mennä nukkumaan.
Karipiirto
27.04.2010 21:02:09

Rhesus: Jos nettiä ei olisi, niin voi Luoja. Mä olisin varmasti tällä hetkellä jossain tutustumassa uusiin ihmisiin enkä olisi klo 17 eteenpäin kalsarit jalassa koneella kunnes havahdun että klo on 2 aamuyöllä ja pakko mennä nukkumaan.

No sä sentään havahdut. Itse hoksaan yleensä vasta sen että ei prkl, pihalla on valoisaa.
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
JCM
28.04.2010 09:31:44

Kaksi viimeisintä postausta pisti hymyn huulille:D

Netti todellakin passivoi. Toisaalta se voi myös aktivoida. Riippuu toki mihin ja miten sitä käyttää.
vt1100
28.04.2010 09:41:31
Karipiirto: Onko lainattu samalta nenän kaivajalta joka pari vuotta sitten sanoi mulle että olen sairas ihmisten määräilijä, kun sanoin etten hyväksy että tekemääni musiikkia käytetään asiayhteyksissä, joita en hyväksy? :D

Jaa-a, tuolta murobbs foorumilta bongasin kun siellä taas kävi keskustelu kuumana, ja siellä niitä ontuvia perusteluita löytyy roppakaupalla miksi musiikin varastaminen on ihan oukei. Voi pojat :)
Sarko
28.04.2010 21:38:16
Mun waretus taitaa rajoittua joidenkin obskuurien 60's-garagebändien sinkkujen imutteluun hämäristä blogeista ja tiettyjen juttujen tarkisteluun, josko on vaikka harkinnut kyseisen yhtyeen savikiekkojen hankkimista. Noiden garagehelmien ja muiden out-of-print-levyjen waretusta voisin dorkasti puolustaa sillä että jos niin kovaa musaa on joskus tehty muttei siitä uusintapainoksia ole näkynyt tai jos näkyykin, niin orginaalipainoksina jollain tonnilla Ebayssä, niin kyllä mä näillä tuloilla ihan riemusta kiljuen waretan noita The Cowabungasien ja The Mean R&B Ladsien seiskoja ihan ilman eestä. Public Domain jne. sun muuta ontuvaa paskaa.
I like music that's more offensive. I like it to sound like nails on a blackboard, get me wild. -James Osterberg
BassoSisko
28.04.2010 22:14:47 (muokattu 28.04.2010 22:15:49)
vt1100: Suora lainaus eräältä nenänkaivajalta: "Informaatio on vapaata vaikka sitä kuinka yritettäisiin laeilla rajoittaa." Eli kun bändi tekee musaa, se ei olekkaan taidetta vaan pelkkää informaatiota josta ei kuulukkaan saada rahaa. Sitten nää apinat on pistämässä jotain vitun puoluetta pystyyn.

Tietämättä asiayhteyttä missä tämä on sanottu, niin ymmärrän tuon lainatun tekstin niin että siinä puhutaan vain informaatiosta. Ei siis musiikista, joka luokitellaan taiteeksi/luovaksi työksi (mikä lie on oikea määrittely).

Jospa joku on ymmärtänyt väärin sanan informaatio merkityksen siellä nenänkaivuu keskustelussa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Informaatio
Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa.
Epämuusikko
28.04.2010 23:49:32
Sarko: Mun waretus taitaa rajoittua joidenkin obskuurien 60's-garagebändien sinkkujen imutteluun hämäristä blogeista ja tiettyjen juttujen tarkisteluun, josko on vaikka harkinnut kyseisen yhtyeen savikiekkojen hankkimista. Noiden garagehelmien ja muiden out-of-print-levyjen waretusta voisin dorkasti puolustaa sillä että jos niin kovaa musaa on joskus tehty muttei siitä uusintapainoksia ole näkynyt tai jos näkyykin, niin orginaalipainoksina jollain tonnilla Ebayssä, niin kyllä mä näillä tuloilla ihan riemusta kiljuen waretan noita The Cowabungasien ja The Mean R&B Ladsien seiskoja ihan ilman eestä. Public Domain jne. sun muuta ontuvaa paskaa.

Tästä on pakko olla samaa mieltä.

Levyjen ostoon silti kannustan. Käytettyinäkin saa huuto.netistä ja jopa ah niin hiljaiselta musanetin torin cd-palstalta! pari päivää sitten ostin pinkan, kun kerrankin oli rahaa päällä.
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
vt1100
29.04.2010 06:20:01
BassoSisko: Tietämättä asiayhteyttä missä tämä on sanottu, niin ymmärrän tuon lainatun tekstin niin että siinä puhutaan vain informaatiosta. Ei siis musiikista, joka luokitellaan taiteeksi/luovaksi työksi (mikä lie on oikea määrittely).

Jospa joku on ymmärtänyt väärin sanan informaatio merkityksen siellä nenänkaivuu keskustelussa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Informaatio

Ilmeisesti heidän mielstään musiikki muuttuu informaatioksi levylle siirrettäessä, kyllä sillä osastolla argumenttia löytyy. Eräs totesi että levy-yhtiöthän noista levymyynneistä eniten hyötyy, että artistit ottaa tilin sitten keikoilla. Heitin sitten esimerkin Mokoma jolla on oma levy-yhtiö, taisi mennä jauhot suuhun kun vastausta tähän ei enää löytynyt. Kyllähän tuo on loputon suo kun noiden "piraattipuoluelaisten" kanssa alkaa vääntämään...
BassoSisko
29.04.2010 06:33:53
vt1100: Ilmeisesti heidän mielstään musiikki muuttuu informaatioksi levylle siirrettäessä, kyllä sillä osastolla argumenttia löytyy. Eräs totesi että levy-yhtiöthän noista levymyynneistä eniten hyötyy, että artistit ottaa tilin sitten keikoilla. Heitin sitten esimerkin Mokoma jolla on oma levy-yhtiö, taisi mennä jauhot suuhun kun vastausta tähän ei enää löytynyt. Kyllähän tuo on loputon suo kun noiden "piraattipuoluelaisten" kanssa alkaa vääntämään...

No, heidän mielestään sitten myös taulu muuttuu informaatioksi kun sen maalaa/piirtää kankaalle/paperille ja siitähän sitten riemu repeäisi kun mainitsisi koneella tehdyn taiteen.

Jos joku oikein kunnolla saivarteleen sanasta informaatio, niin myös ihminen on informaatiota (kuten kaikki tässä maailmankaikkeudessa). Verottaja voisi alkaa laskuttamaan saman summan kaikesta informaatiosta, sen sijaan että ne hinnoitellaan eri kategorioissa (alv, autovero, jne). Oiskohan sitten parempi.
Jos ei minusta ole mitään hyötyä, on minusta sitäkin enemmän iloa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)