Aihe: Paskimmat keikat ja suurimmat pettymykset konserteissa
1 2 3 4 5 6
Leikari
02.06.2008 09:01:40 (muokattu 02.06.2008 09:02:05)
Bob Dylan Hartwall-Areenalla 2.6.2008. Silkkaa rahastusta. Ellen olisi itse nähnyt niin mörinäraakkumislaulun (enkä nyt tarkoita Dylanin perinteistä tyyliä) perusteella olisi voinut olla vaikka TUomari Nurmio. Reippaassa vedossa kyllä äijä oli & bändi veti paikoin sujuvaa americanaa - mutta kun tähden nimellä homma rahastetaan niin pitäisi tuotteenkin olla siltä osin kunnossa. No, tulihan legenda taas nähtyä, mutta nyt oli taatusti viimeinen kerta. Ja loppupuolella oli fridunaskikunaosastoa, jossa bändi ei monestikaan ollut kohdallaan...
Zerzy
02.06.2008 10:40:15

Näkix kukaan Johnny Winteriä Porizäässeissä muutama vuosi sitten? Kaveri talutettiin mikrofonin ääreen ja hänelle puettiin kitara päälle. Sitten alkoi hentoinen ja hapuileva soitto, eikä kaveri parin ekan biisin aikana tainnut tietää edes soittavansa. Kertoivat olleen täydessä lääketokkurassa kun ei pysty albiinona ollenkaan olemaan auringonvalossa. (Helismaa: Päivänsäde ja menninkäinen...)
Kyllä se siitä sitten, mutta kyllä minä olin kauhuissani, että se satasorminen kitaravirtuoosi, joka levyllä huutaa kurkku täysillä kuin elukka, että: Rokänrooooooooool oli vain tutiseva lääketokkurainen vanhus.

Keikka meni jotenkuten loppuun ja kuulemma itse oli vielä lavalle halunnut. Jälkeenpäin olen juttuja lukenut, että hänet pumpattiin täyteen huumeita ja vietiin kaikki rahat ns managerien toimesta. Nyt alkaa mies olla selvemmillä vesillä. Toivon niin, koska näky oli Porissa niin hirveä ja säälittävä, ettei mikään.

Tämän näin! Tai ainakin alun. Jollain ihmeen tavalla päästiin kaverin kanssa vain kävelemään alueelle ja eturiviin ilman lippuja...En tosin tiennyt miehestä paljoa tuolloin nuorempana, mutta nauratti kyllä kun kaveri siihen lavalle kannettiin. Muutama biisi kuunneltiin ja sitten pois. Ei jaksanut.
piiska
03.06.2008 14:03:16

Blur Provinssirockissa -99. Oli melkoisen tympeä ja ylimielisen oloinen esitys. Tuli vaan mieleen kun eilen näyttivät Teemalla pari biisiä Provinssidokkarissa.
Rattata
03.06.2008 14:54:55 (muokattu 03.06.2008 14:55:29)
Blur Provinssirockissa -99. Oli melkoisen tympeä ja ylimielisen oloinen esitys. Tuli vaan mieleen kun eilen näyttivät Teemalla pari biisiä Provinssidokkarissa.

Grahamin tyyli on sellanen että tulee helposti fiilis ettei sitä jätkää vois vähempää kiinnostaa. Ainakin monessa muussakin livepätkässä oon huomannut saman.
mr_b
04.06.2008 11:28:31 (muokattu 04.06.2008 11:29:32)

Grahamin tyyli on sellanen että tulee helposti fiilis ettei sitä jätkää vois vähempää kiinnostaa. Ainakin monessa muussakin livepätkässä oon huomannut saman.

Ainakin Ruisrockin veto takavuosina oli kyllä oikein mainio.
Softer, worse, slower, weaker.
weelie
04.06.2008 12:45:02
Rollarit ja Toots&Maytals oli kyllä pettymys viime vuonna.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
elais
06.06.2008 20:23:27
The Stone Rosesien Reading Festivalin keikka vuodelta 1996 oli käsittääkseni niin surkea esitys, että osa faneista itki ja bändi hajotettiin tuon keikan jälkeen. Oli siinä hajoamisen taustalla varmasti muutakin kuin tuo yksi keikka, tiedä sitten mitä.

Itsehän en paikalla ollut. Korjatkaa jos olen väärässä ja kertokaa toki tarkemmin jos tiedätte.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
mr_b
08.06.2008 18:09:11

Itsehän en paikalla ollut. Korjatkaa jos olen väärässä ja kertokaa toki tarkemmin jos tiedätte.

Oikeassa olet, kuulemma aivan legendaarisen kammottava keikka, ilmesesti lähinnä sen takia että laulaja Ian Brown kuullosti mölyapinan ja epävireisen sumutorven sekoitukselta.

Eikä asiaa tietenkään auttanut että mielipuolisen tajuttomat soittomiehet Squire (kitara) ja ennenkaikkea Reni (rummut) olivat lähteneet ja korvattu rivimiehillä. Varsinkin Renin korvaaja Robbie Maddix oli ainakin suomenkeikkojen perusteella hyvä soittaja, mutta amerikkaistyylisessä egotrippailussaan Renin täydellinen vastakohta.

*huoh* Mutta musiikki on vieläkin loistavaa.
Softer, worse, slower, weaker.
E.Keskipörhölä
08.06.2008 20:28:36
Hartwall areena -08, Megadeth. Rummut oli miksattu niin, ettei niistä kuulunut muuta kuin basari. Kitaroistakaan en saanut mitään selvää kun rummut soittivat. Basso oli liian kovalla. Kaikin puolin peruspaskat hevibändisaundit. Jos metallibändillä saundit menevät pieleen, niin ne menevät näin.

Lämppäri Volbeat tosin mätti ihan helvetin groovesti ja hyvillä saundeilla. Kumma juttu.

Aivan samaa mieltä. Mustainen laulukaan ei kyllä omille paikoilleni yhtään. Kumma juttu, kun taustalaulajan mikki on kovemmalla kuin lead vocalin.
Parempi vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti.
elais
13.06.2008 21:04:11 (muokattu 13.06.2008 21:04:26)
Oikeassa olet, kuulemma aivan legendaarisen kammottava keikka, ilmesesti lähinnä sen takia että laulaja Ian Brown kuullosti mölyapinan ja epävireisen sumutorven sekoitukselta.

Ian Brownin haastattelu vuodelta 1998 on aika informatiivinen kaikin puolin: http://www.thestoneroses.co.uk/press/1995-02-uncut.html

Why was Reading such a travesty?

"I didn't go to bed the night before, like a dick. We'd done five shows in Europe, and we'd been getting better each one. I saw Cressa (original 1989 Stone Roses dancer and "vibes man") the night before and I went on the piss with him. Smoking weed all night, I was so excited. Normally I dont drink. No powder, no. I haven't touched powder since 1990. But I must have fucked me voice. At the time, I didn't realise it was all going wrong. From the stage, I couldn't see anyone crying or leaving. But later, when I heard the tape, I knew I sounded terrible. It was a cabaret version."

Ja munsta Maddix oli melko tönkkö rumpali...tai sitten oon vaan liian tottunu Renin ylettömän makeaan grooveen.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
Epämuusikko
13.06.2008 23:18:27 (muokattu 13.06.2008 23:20:12)
Menin kattomaan Tavastialle Liekkiä joskus Korppi-levyn aikoihin kun vielä kuvittelin sen olevan ihan kelvollinen bändi. Ja se levyhän onkin ihan jees kamaa, mutta keikalla ei Liekki toiminut niin vitun pätkääkään. Kivirekimäinen rumpali sabotoi koko porukan svengin aika tehokkaasti, ja kepeän ilmavuuden sijaan kuulinkin raskassoutuista junttaamista koko porukalta. Bändi oli muutenkin helvetin väsyneen oloinen, enkä saanut siltä keikalta juuri muuta ilonaihetta kuin parit kivat kiipparisaundit.

Itsellä jäi vähän samanlainen fiilis Oulun keikasta, vaikkakin levy oli kelpo.

Olin paikalla! Laulaja kiipesi valotelineeseen, huisia!
Duo Rehband & Voltaren. Bustard #1
BaariMikko
13.06.2008 23:24:35

Eikös tämä just kuulu brittipoppiin. Nokka pystyyn ja sod off, lads.
"Jätetään synkät asiat ja syödään vähän oliiveja"
Keppis
14.06.2008 12:30:25
Apulannan keikat masentaa aina.
Feggy
14.06.2008 15:02:18

Oli! Blur ja Pulp oli kyllä mainio kombinaatio. Muuta ei sitten festareilla katsottukaan.
Feggy
14.06.2008 15:02:53

Apulannan levyt masentaa aina
Sperm Donor
14.06.2008 18:46:21

Ei ne nyt ihan masenna mutta ei bändi kyllä pysty lavaa "täyttämään". johtuu varmaan ainakin osittain siitä että ne ei ole kovin kummoisia soittajia.
Anonymous-jazz
14.06.2008 21:17:21

Ei ne nyt ihan masenna mutta ei bändi kyllä pysty lavaa "täyttämään". johtuu varmaan ainakin osittain siitä että ne ei ole kovin kummoisia soittajia.

Mutta rahaa tekevät siitäkin huolimatta ja paljon.
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
Lennu
14.06.2008 21:32:01

Mutta rahaa tekevät siitäkin huolimatta ja paljon.

Sehän ei korreloi mitenkään, tekeehän Rolling Stoneski.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
JarnoH
15.06.2008 03:13:59

Dram Theater viimeksi kun kävivät. Ei olis koskaan pitäny mennä.. Niin surkea esitys..Laulaja oli niin paska ettei mitn rajaa.

Tähän petyin jonkin verran. Liekö itselle tullut joku kyllästyneisyys kyseiseen bändiin ja niiden nykyiseen musiikkiin, vai oliko se todella väsyneempi keikka kuin pari aiempaa Suomenvierailua. Jotenkin siinä shreddauksessa tuntuu olevan ainoastaan sellainen on/off-kytkin. Toista se oli vanhoina hyvinä aikoina (okei, joku luultavasti on eri mieltä tästä) =) Valoja yms. härpäkettä oli lavalla kyllä runsaasti, mutta sielu ja tulkinta oli kyllä niin onttoa...
Brian May jr.
15.06.2008 10:49:09 (muokattu 15.06.2008 10:49:23)
Ei noita monta ole, mutta mainittakoon että yhteen asiaan petyin viimesyksyisellä Rushin keikalla: yleisöön(olen siis tavallaan itsekin syypää). Kävelin areenalla Rush in Rio-dvd:n näkymät mielessä, mutta jo Limelightin aikana valkeni että kyllähän mä Suomessa istun, minkä sille voi.

Bändi oli loistava, ei siinä mitään.
Vettä!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)