M-Juhana 20.05.2007 21:27:54 | |
---|
Tossa ne on läjissä ja rivissä, muistan kaikki selkämykset ulkoa. |
Tohtori Tonus 21.05.2007 00:25:41 | |
---|
Bändin levyt ovat keskenään kronologisessa järjestyksessä (ooh kuinka omaperäistä). Itse bändit sitten ovatkin vähän miten sattuvat. Eniten kuunnellut edempänä, vähän kuunnellut hyllyn takaosassa (omistan semmoisen progressiivisen vetohyllysysteemin). Mielialan mukaan matkustavat sitten aika paljon. "I only know two kinds of people - those who obey me, and those who die." -Chuck Norris |
Cocktus 21.05.2007 00:36:11 (muokattu 21.05.2007 00:36:34) | |
---|
Bändit aakkosjärjestyksessä ja bändin tuotanto ilmestymisjärjestyksessä. Näin ennen. Nykyään ne on ihan sekaisin, harvemmin tulee laitettua cd soittimeen kun oon tehnyt tietokoneelle arkistoinnin. Nopeampaa ja helpompaa. Oh, you ironic pop-rock fuck,
don't you fuck with metal! |
Bongowing 21.05.2007 00:55:10 | |
---|
CD:t värien mukaan, ihan kivannäköstä tosin mustaa liikaa. |
DVD-SOITIN 21.05.2007 01:02:19 | |
---|
Ennen pidin aina "aakkos + ilmestymisvuosi"-järjestyksessä, mutta nyt muutin vähän systeemiä. Kasasin digipakit omaan nurkkaansa, rupesivat näet vituttamaan kun pistivät rivit kovin sotkuisen näköisiksi...heh! Eli digipakit omassa reunassaan, ja normaali jewel-case-CD:t sitten aakkos/ilm. vuosi-järjestyksessä tuttuun tapaan. |
McNulty 21.05.2007 10:35:27 | |
---|
Bändit aakkosjärjestyksessä ja bändin tuotanto ilmestymisjärjestyksessä. Sama... siellä ovatten genreittäin sekaisin mutta kun tietää mitä hakee niin löytyy nopsaa (jos siis osaa aakkoset). clenching the fists of dissent |
sateensukka 21.05.2007 11:10:36 | |
---|
Värijärjestyksessä ja hyvin on löytynyt toistaiseksi, kun muistaa levyjen värit. Ainut on, että poltettujen levyjen kohdalla on hieman hankaluuksia, kun suurin osa niistä on valkoisia...mutta toistaiseksi järjestys on toiminut (: |
Zigura 21.05.2007 11:16:01 | |
---|
CD:t värien mukaan, ihan kivannäköstä tosin mustaa liikaa. Tuota olen itsekin miettinyt. Ei vain ole koskaan ollut tarpeeksi tarmoa ryhtyä toimeen. Niin ja joo, mustaa varmaan vähän turhan paljon. Sisters and brothers. Musicians are cowards.
Total silence to total violence. |
Antero-- 21.05.2007 12:24:32 | |
---|
Kolme hyllyä. Ylimmässä pop/rock/punk/heavy Keskimmäisessä Proge/Fuusio/Funk/Alternative Alimmassa Jazz/Blues/Latino/Maailmanmusiikki/Klassinen. Jokaisessa noin 150 levyä. Päällekkäisyyksiä on luonnollisesti paljon, mutta aika siististi ne tuolla tavalla järjestäytyvät. Esim. Miles Davis löytyy helposti jazzista, vaikka fuusiota/funkkia mieheltä löytyy paljonkin. Osastojen sisällä aakkosjärjestys ja artistien kohdalla ilmestymisjärjestys. Toiminut tähän asti. Pelkkä aakkosjärjestys tuottaisi hirveän sillisalaatin. Antero "Tänään hän soittaa saksofonia ja huomenna hän pettää isänmaansa" |
Rattata 21.05.2007 12:51:33 (muokattu 21.05.2007 12:53:59) | |
---|
Yksinkertaisesti aakkosjärjestyksessä ja julkistamisjärjestyksessä (paitsi tuosta en ole niin pitänyt aina kiinni), on kaikista selkein. En ole vielä löytänyt syytä eritellä esim. kotimaiset ja ulkomaiset. E: paitsi kokkarit ja VA -levyt pidän erikseen. |
Nazareth 21.05.2007 15:35:08 | |
---|
Alkuperämaan mukaan järjestyksessä. |
Numb 21.05.2007 15:47:45 | |
---|
Vinyylit esittäjän mukaan aakkosissa, ja sisäisesti ilmestymisjärjestyksessä; Paitsi klassinen, joka aakkostuu sekaan säveltäjän mukaan. CD:t viimeksi soitettu oikealla. Tuuppaan rivin aina tiiviiksi. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen |
tyttönen 22.05.2007 11:17:12 | |
---|
Mulla on suunnilleen siinä järjestyksessä, että mitä kuuntelen vähiten vasemmalla ja mitä eniten oikealla. Ne on helpompi laittaa sinne oikealle mitä kuuntelee, että ihan käytännön syistä. (Mulla on vaan yks rivi, heh, olen köyhä.) Mut aika usein mun levyhylly on järjestäytynyt eri puolille huonetta ja taloa. Se on ehkä se vakituinen "järjestys". it mustn't sound bad |
Exhausted 22.05.2007 12:18:57 (muokattu 22.05.2007 12:20:34) | |
---|
Genrejen mukaan ja yhden bändin tuotanto kronologisena, siksi että ei ole yhtä isoa levyhyllyä vaan useampi pienempi. Tokihan sellaiseen voisi sijoittaa, mutta kun työpöydässä on 2x25 cd-telineet kiinteänä, ne olisi rumaa jättää tyhjäksi ja epäloogista jättää osa levyistä sinne. Tällä systeemillä aakkosjärjestyksen pitäminen aiheuttaisi aikamoista siirtelyä jos vaikka ostaisi Apulannan uuden levyn. Mutta mielelläni pitäisin aakkosjärjestystä jos olisi resursseja. Uudelleen järjestäminen on kyllä aina aika harras tilaisuus, kun yrittää optimoida levypinoja oikeisiin kohtiin ja yhdistää genrejä toisiinsa. Sitten ostaa pinon uusia levyjä ja homma pitää tehdä uusiksi. |
Mika Antero 22.05.2007 12:45:08 | |
---|
Tämänkin olen kirjoittanut tänne jo pari kertaa aikaisemmin, mutta menköön taas: Silloin kun levyjä oli vähemmän kuin nyt järjestelin ne hieman hämärään arvostusjärjestykseen (Beatles luonnollisesti ekana), jonka sisälle rakentui "alajärjestys" bändien sukupuun/sukulaisuussuhteen perusteella. Brittihevi varsinkin oli paikoin aika hämmentävää sekamelskaa tuon alajärjestyssysteemin mukaan lajiteltuna. Those were the days. "Vaikka ei toimisikaan periaatteiden mukaisesti, niitä voi silti olla."
Melkore |
SARJE 22.05.2007 15:09:19 | |
---|
kaikki ne 7 levyä on päällekkäin hyllyssä |
Heavy Metal Machine 04.05.2008 13:11:07 (muokattu 04.05.2008 13:11:41) | |
---|
Oma levykokoelmani on on ollut tähän asti aakkosjärjestyksessä Anttilasta ostetuissa CD-pylväissä (4kpl) ja loput levyt sitten lattialla pinossa. Jossain vaiheessa alkoi niin jyrppimään tuo ratkaisu, että mielessä on jo vuosia ollut yksi iso hyllykkö mihin mahtuu tämän hetkiset levyt sekä sinne jatkossa hankittavat. Nuiden pylväiden ongelma on ollut se, että kun uusi levy pitää saada paikoilleen ja jos se sattui olemaan aakkosissa "ylhäällä" alkaa hirveä runkkaaminen että levyn saa paikoilleen. Nyt on minulle tulossa melko hulppea CD/DVD hylly/seinä. CD-tasoja on kymmenen ja DVD-tasaoja kaksi. Arvioni mukaan tuohon mahtuu 1800 CD:tä ja 300 DVD:tä. Nyt sitten pitäisi vain päättää se oikea järjestys levyille. Aakkosiin en enää näitä laita, vaan olen kelaillut tuota genrettämistä. Elikkäs arvon genrettäjät: Kertokaapas vähän miten tarkkoja olette genrejen suhteen? Onko teille esim. Pop ja Rock eri genrejä vai lasketteko samaan kastiin Foo Fighterisin ja Talking Headsin? :) HELSINGIN JOKERIT 1967 |
author 04.05.2008 13:14:56 | |
---|
Aattelin joku päivä laittaa ne kronologiseen järjestykseen julkaisuvuoden mukaan. Saatta mennä tovi tuohon hommaan. Furch Durango kaupan. |
Lasitten 04.05.2008 13:22:36 | |
---|
Osa, eli vähemmän kuunnellut ovat pienessä koulussa itse tekemässäni cd-telineessä, mutta kaikki muut ovat enemmän tai vähän sekaisissa kasoissa stereoitten ympärillä. lol apua. |
The Boss 04.05.2008 13:25:51 | |
---|
Avokin ja minun ceedeet löytyvät lundia-hyllystä. Neljä tasoa cd-levyjä on tuossa. Sitten ne oikeat levyt, eli vinyylit, ovat puu/pahvilaatikoissa osittain lattialla, osittain tasoilla. Neljä laatikollista niitä tuossa on ja sen lisäksi lajittelemattomia n. yhden laatikon verran. 10" ja singlet ovat omassa rivissään hyllyssä. Ja järjestys on luonnollisesti aakkosittain ja artistin osalta ilmestymisjärjestyksessä. |