![]() 24.04.2007 12:32:21 | |
---|---|
Mutta miten tämä oikeastaan liittyy asiaan? Niinpä. Musta alkuperäisestä ongelmasta on tässä tehty jotain aivan muuta, kuin mitä oikeasti se onkaan. Niin utopistisia juttua tässä ketjussa on jo ehditty esittää, että mä en ainakaan enää jaksa... :-) Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-) | |
![]() 24.04.2007 12:55:47 | |
Mua kiinnostais näiden ainaisten provojen sekaan kuulla hyviä perusteluja sille, -miksi musiikkia pitäis saada ilmaiseksi verkosta (lähes kaikki huutelut koskevat nimenomaan tätä) -kuinka julkaisut pitävät tasonsa, eli millä rahalla muusikot/säveltäjät/teknikot/ym tekevät työnsä? | |
![]() 24.04.2007 13:08:10 | |
Mua kiinnostais näiden ainaisten provojen sekaan kuulla hyviä perusteluja sille, -miksi musiikkia pitäis saada ilmaiseksi verkosta (lähes kaikki huutelut koskevat nimenomaan tätä) -miksi abortti olisi moraalisesti oikein? -kuinka julkaisut pitävät tasonsa, eli millä rahalla muusikot/säveltäjät/teknikot/ym tekevät työnsä? | |
![]() 24.04.2007 13:12:52 | |
-miksi abortti olisi moraalisesti oikein? Mitä v***ua? Jos väkisin halutaan tähän samaan keskustelun nipputtaa, niin naisella on oikeus päättää alkaako äidiksi, samoin kuin biisintekijällä pitäisi olla oikeus päättää, antaako biisinsä ilmaiseksi jakoon. | |
![]() 24.04.2007 13:15:51 | |
Mitä v***ua? Jos väkisin halutaan tähän samaan keskustelun nipputtaa, niin naisella on oikeus päättää alkaako äidiksi, samoin kuin biisintekijällä pitäisi olla oikeus päättää, antaako biisinsä ilmaiseksi jakoon. Vitsi vain tästä alituisesta offtopicoinnista... | |
![]() 24.04.2007 13:35:47 | |
-miksi musiikkia pitäis saada ilmaiseksi verkosta (lähes kaikki huutelut koskevat nimenomaan tätä) Kuka on sanonut, että pitäisi? Osta Ibanez Jem7BSB! Ilmoitus profiilissa. | |
![]() 24.04.2007 14:06:48 (muokattu 24.04.2007 14:08:18) | |
Kuka on sanonut, että pitäisi? Esimerkiksi Piraattiliitto: Piratismi ei ole varastamista. Se on kulttuuriteosten kopioimista ja kopioiden jakamista kansalaisten kesken. Jonkun esineen tai asian varastaminen tarkoittaa sitä, että kyseisen esineen haltija menettää esineen varkaalle, josta tulee sen uusi haltija. Kopioinnissa alkuperäiskappale säilyy koskemattomana haltijallaan; kopioija vain valmistaa siitä itselleen kopion. Päinvastoin kuin varkaudessa, jossa esine tyypillisesti anastetaan haltijaltaan salaa, piraattikopioinnissa teoksia toisilleen jakavat kansalaiset paitsi sallivat niiden kopioinnin, ovat siitä myös tietoisia ja usein jopa mielissään. http://piraattiliitto.org/node/5 Tämä ns. kulttuurivaihto on siis liikkeen mielestä saatava lailliseksi ja maan tavaksi. Toisin sanoen Piraattiliiton mielestä musiikkia pitää saada ilmaiseksi verkosta. Ja tämä ei siis todellakaan koske vain sellaista musiikkia, joka on sinne vapaaehtoisesti ladattavaksi laitettu (esim. Mikseri). | |
![]() 24.04.2007 14:08:32 | |
Kuka on sanonut, että pitäisi? Koko keskusteluhan on piratismin puolustamista. Kuten kaikki muukin v****n saivartelu, joka aiheen ympärillä velloo. Ottaa päähän. Vaikka lukuja kuinka kääntäisi ja vääntäisi, niin ei se totuutta muutta miksikään. | |
![]() 24.04.2007 14:12:02 | |
Koko keskusteluhan on piratismin puolustamista. Kuten kaikki muukin v****n saivartelu, joka aiheen ympärillä velloo. Ottaa päähän. Vaikka lukuja kuinka kääntäisi ja vääntäisi, niin ei se totuutta muutta miksikään. Ei totuutta, mutta ehkä tulevaisuuden. :) | |
![]() 24.04.2007 14:15:45 | |
Ei totuutta, mutta ehkä tulevaisuuden. :) Juurikin se. Sehän on selvää ja toivottavaa, että musiikkibisnes oppisi hyödyntämään nettiä mahdollisimman pian ja mahdollisimman järkevästi. Jos taas tulevaisuus on se, että musiikin varastaminen jatkuu ja lisääntyy, niin voi perse. Ei kai siihen voi muuta sanoa? :P | |
![]() 24.04.2007 14:21:56 | |
Ei totuutta, mutta ehkä tulevaisuuden. :) Minä edelleenkin uskon, että tämä aikakausi tullaan muistamaan siitä, kun hetken aikaa tuntui olevan lähes laillista levittää tekijänoikeuslakien alaista musiikkia internetissä. Minä en näe tulevaisuutta sellaisena, että kaikki musiikki olisi ilmaiseksi jaossa. Jossain kohtaan tulee varmasti stoppi. Tässä menee kohta elokuva/tv/musiikki-teollisuus polvilleen ja keinoja tulee varmasti. Ei mikään ala kestä sitä, että tuotetta aletaankin ilmaiseksi jaella. | |
![]() 24.04.2007 14:33:41 (muokattu 24.04.2007 14:34:47) | |
Minä edelleenkin uskon, että tämä aikakausi tullaan muistamaan siitä, kun hetken aikaa tuntui olevan lähes laillista levittää tekijänoikeuslakien alaista musiikkia internetissä. Minä en näe tulevaisuutta sellaisena, että kaikki musiikki olisi ilmaiseksi jaossa. Jossain kohtaan tulee varmasti stoppi. Tässä menee kohta elokuva/tv/musiikki-teollisuus polvilleen ja keinoja tulee varmasti. Ei mikään ala kestä sitä, että tuotetta aletaankin ilmaiseksi jaella. Joku sellainen radion ja oman cd-hyllyn risteytys olisi ehkä tavallista kuluttajaa eniten lähellä. Eli kännykän kokoisella/tapaisella laitteella voit missä vaan ottaa johonkin serveriin yhteyden josta olet valinnut (/pystyt valitsemaan) sopivan soittolistan ja musa streamataan suoraan laitteeseen, josta maksetaan käytön mukaan (laitekin itsessään voisi olla vuokralaite). Tällä laitteella poistetaan ihmisten tarve omistaa fyysisesti (tai bitteinä, nekin on fyysisesti jossain) musaa, jolloin nettilatailuun ei ole tarvetta. Tietysti joku älypää kehittää vastaavan laitteen toimimaan ilmaiseksi, mutta JOS tämä tehtäisiin täysin keskittyneesti, niin saatua "soittokirjaston" kokoa vastaan ei mikään yksittäinen taho pysty kilpailemaan. 1) "kaikki" maailman biisit netti-kirjastoon 2) käyttäjille laite johon voit streamata livenä (lähes) missä vaan kirjastosta musaa 3) käyttäjä maksaa käytöstä (hinta pitää olla kuluttajaa kiinnostava) Teknisesti tästä ei olla kovinkaan kaukana enää..kysymys on lähinnä siinä kuka tällaisen haluaa toteuttaa. | |
![]() 24.04.2007 14:38:02 | |
Joku sellainen radion ja oman cd-hyllyn risteytys olisi ehkä tavallista kuluttajaa eniten lähellä. Eli kännykän kokoisella/tapaisella laitteella voit missä vaan ottaa johonkin serveriin yhteyden josta olet valinnut (pystyt valitsemaan) sopivan soittolistan ja musa streamataan suoraan laitteeseen, josta maksetaan käytön mukaan. Tällä laitteella poistetaan ihmisten tarve omistaa fyysisesti (tai bitteinä, nekin on fyysisesti jossain) musaa, jolloin nettilatailuun ei ole tarvetta. Tietysti joku älypää kehittää vastaavan laitteen toimimaan ilmaiseksi, mutta JOS tämä tehtäisiin täysin keskittyneesti, niin saatua "soittokirjaston" kokoa vastaan ei mikään yksittäinen taho pysty kilpailemaan. 1) "kaikki" maailman biisit netti-kirjastoon 2) käyttäjille laite johon voit streamata livenä (lähes) missä vaan kirjastosta musaa 3) käyttäjä maksaa käytöstä (hinta pitää olla kuluttajaa kiinnostava) Teknisesti tästä ei olla kovinkaan kaukana enää..kysymys on lähinnä siinä kuka tällaisen haluaa toteuttaa. No nythän on tulossa jo Jukeboxeja, joiden biisivalikoima mieletön. Laite on yhteydessä nettiin ja laittamalla rahat koneeseen se hakee sieltä biisin kuunneltavaksi. Mahtava systeemi! Varmasti tulee myös se, että itselleen voi ladata ostamalla nettiin jonkinlaisen "pankin", josta voi kuunnella biisejä vapaasti ja missä tahansa. Sekin on erinomainen asia, kunhan artisti saa palkkionsa. Jos bändi saa vaikka euron per biisi, saa se enemmän mitä yhden levyn myynnistä. Toisaalta tälläinen tiputtaisi myös hyvin paljon radioita pois kehistä. Ainoastaan asiaohjelmia jäisi ja niitä on nykyään kovin vähän:) | |
![]() 24.04.2007 14:39:23 | |
Mua ahdistaa tuo "maksu käytön mukaan"-systeemi. Puhelinlaskunkin maksan mielummin köntässä. Miksi pitäisi yrittää poistaa ihmisen halu omistaa levyjä? Ne on esineitä, niitä on kiva omistaa. | |
![]() 24.04.2007 14:43:27 | |
No nythän on tulossa jo Jukeboxeja, joiden biisivalikoima mieletön. Laite on yhteydessä nettiin ja laittamalla rahat koneeseen se hakee sieltä biisin kuunneltavaksi. Mahtava systeemi! Varmasti tulee myös se, että itselleen voi ladata ostamalla nettiin jonkinlaisen "pankin", josta voi kuunnella biisejä vapaasti ja missä tahansa. Sekin on erinomainen asia, kunhan artisti saa palkkionsa. Jos bändi saa vaikka euron per biisi, saa se enemmän mitä yhden levyn myynnistä. Toisaalta tälläinen tiputtaisi myös hyvin paljon radioita pois kehistä. Ainoastaan asiaohjelmia jäisi ja niitä on nykyään kovin vähän:) Tämänkaltaisia laitteita voisi myös kaupata 3g-kännypakettityyliin, xxx min kuunteluaikaa kuukaudessa xxeuroa, rajaton kuunteluaika kuukaudessa xxxeuroa, pre-paid -tyylinen voisi olla hyvä lahja kaverille, jne. Ja mitä radioon tulee, niin kyllähän se pysyy pitkään julkisissa tiloissa vahvimpana, ehkä muuttuu vaan hieman johonkin suuntaan. Ei ihmiset kotonaan niitä radiomainoksia halua kuunnella. | |
![]() 24.04.2007 14:45:30 | |
Mua ahdistaa tuo "maksu käytön mukaan"-systeemi. Puhelinlaskunkin maksan mielummin köntässä. Kuten nyt jo on 3g-paketeissa "kuukauden könttämaksu", sisältää kaikki puhelut yms., niin samalla tavalla tuohon voidaan laskea se könttäsumma mikä kattaa kaiken. Miksi pitäisi yrittää poistaa ihmisen halu omistaa levyjä? Ne on esineitä, niitä on kiva omistaa. Ei sitä tarvitsekaan poistaa, ja tuskin edes pystytään vaikka haluttaisiinkin. Mutta perustallaaja haluaa kuulla "sen biisin", eikä ostaa "sitä levyä missä se on". | |
![]() 24.04.2007 14:51:55 | |
Niinkö? Mene ja matkusta itse sinne. Olen käynyt, tässä ei ole mitään uutta paitsi typerät johtopäätökset mitä vedät. Syy ei ole siellä vaan täällä, noihin ongelmiin. Rahaa maailmassa kyllä on, kun se vain ohjataan vähän uudella tavalla. Jotain muutosta toki onkin saatu aikaan esimerkiksi mikroluotoilla ja naisten koulutukseen viedyllä kehitysavulla. Jeesustelet pelkästään sentakia, että saat näppärästi perusteltua omat omaan mukavuuteesi tähdänneet ostokset perusteltua. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Silloin vanha Väinämöinen. Itse tuon sanoiksi virkki: "Nyt on aika arvan käyä, Miehen merkkiä kysyä" | |
![]() 24.04.2007 14:52:07 | |
Kuten nyt jo on 3g-paketeissa "kuukauden könttämaksu", sisältää kaikki puhelut yms., niin samalla tavalla tuohon voidaan laskea se könttäsumma mikä kattaa kaiken. Ei sitä tarvitsekaan poistaa, ja tuskin edes pystytään vaikka haluttaisiinkin. Mutta perustallaaja haluaa kuulla "sen biisin", eikä ostaa "sitä levyä missä se on". Näinpä, mulla iski vauhtisokeus ja luulin kaiken koskevan juuri ja vain/ainoastaan minua :D Homma helpottuisi mielettömästi, jos saataisiin eri firmoille ja formaateille samat pelisäännöt, tai ainakin viitteet. Helpottaisi kuluttajan elämää kovin. | |
![]() 24.04.2007 15:01:24 | |
Näinpä, mulla iski vauhtisokeus ja luulin kaiken koskevan juuri ja vain/ainoastaan minua :D Homma helpottuisi mielettömästi, jos saataisiin eri firmoille ja formaateille samat pelisäännöt, tai ainakin viitteet. Helpottaisi kuluttajan elämää kovin. Jos tuota hinnottelua JOSSITTELEE niin keskiverto tavis ostaa sen pari kolme levyä vuodessa (?), jolloin 50-100e kokovuoden musakuuntelu-paketti olisi jo taviksillekin mielenkiintoinen paketti (olettaen että maailman "kaikki" biisit löytyisivät tästä nettikirjastosta). Tässä tehtäisiin voittoa, eikä kukaan rikkoisi lakeja tms. CD-painofirman tuotto siirtyisi nettipalvelutarjoajille, mutta...that's life. | |
![]() 24.04.2007 15:05:09 | |
Jos tuota hinnottelua JOSSITTELEE niin keskiverto tavis ostaa sen pari kolme levyä vuodessa (?), jolloin 50-100e kokovuoden musakuuntelu-paketti olisi jo taviksillekin mielenkiintoinen paketti (olettaen että maailman "kaikki" biisit löytyisivät tästä nettikirjastosta). Tässä tehtäisiin voittoa, eikä kukaan rikkoisi lakeja tms. CD-painofirman tuotto siirtyisi nettipalvelutarjoajille, mutta...that's life. On siinä sekin, että digitaalisesta musasta on turha maksaa samassa suhteessa levyihin verrattuna, eli tommonen 30-50e voisi olla jo riittävä vuosimaksu, olettaen, että laiton lataaminen vähenisi huomattavasti ja käyttäjät siirtyisivät maksullisen palvelun piiriin. Ongelmahan tässä on se, että idiooteista jotka musaa rippaavat suurin osa ei halua maksaa musasta/leffoista/peleistä kun niitä saa ilmaiseksikin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)