Aihe: Ei mitään vakavaa mutta hieman surullista..
1 2 3 4 5 6 7 8
-Cale
01.12.2006 11:07:55
En tiedä olenko väärässä mut olen saanut jotenkin sellaisen käsityksen että nää "originaalikäyttäjät" olis halunnu pitää m.netin sellasena omana sisäpiiri juttuna, ja että meillä muilla ei olisi tänne mitään asiaa. Ite oon ollu kirjautuneena vasta vähä yli vuoden, etten osaa tasosta sanoa mikä se oli silloin ja mikä nyt, tosin omalta osaltani sitä tasoa olen varmasti laskenutkin. Mutta jos näin asia on kuinka arvelin, anteeksi että olemme änkeneet tänne, tai ainakin omasta puolestani pyydän anteeksi!
M-Juhana
01.12.2006 11:15:19

En tiedä olenko väärässä mut olen saanut jotenkin sellaisen käsityksen että nää "originaalikäyttäjät" olis halunnu pitää m.netin sellasena omana sisäpiiri juttuna, ja että meillä muilla ei olisi tänne mitään asiaa. Ite oon ollu kirjautuneena vasta vähä yli vuoden, etten osaa tasosta sanoa mikä se oli silloin ja mikä nyt, tosin omalta osaltani sitä tasoa olen varmasti laskenutkin. Mutta jos näin asia on kuinka arvelin, anteeksi että olemme änkeneet tänne, tai ainakin omasta puolestani pyydän anteeksi!

Höpö höpö, olisi kait tää sitten suljettu koko foorumi uusilta jäseniltä. Tehty sit sellainen 'kutsusta' jäseneksi-meininki.
Karlsson
01.12.2006 11:15:47

Ei ole syytä marttyyriuteen. Miten toi ilmenee, muuten?
"Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb
-Cale
01.12.2006 11:21:11
Höpö höpö, olisi kait tää sitten suljettu koko foorumi uusilta jäseniltä. Tehty sit sellainen 'kutsusta' jäseneksi-meininki.

Niin niin, mutta kun nuo koko ajan hokevat sitä, kuinka ennen oli kaikki paremmin täälläkin. Ja eihän käyttäjät voi siihen vaikuttaa ketä tänne tulee, jos näin olisi niin muakaan ei täällä saletisti olisi! :) Tosin monien kannalta olisi hyvä näin. Noo... Lopetan nyt tämän itsesäälissä kierimisen.
Fortune
01.12.2006 12:15:48
Niin niin, mutta kun nuo koko ajan hokevat sitä, kuinka ennen oli kaikki paremmin täälläkin. Ja eihän käyttäjät voi siihen vaikuttaa ketä tänne tulee, jos näin olisi niin muakaan ei täällä saletisti olisi! :) Tosin monien kannalta olisi hyvä näin. Noo... Lopetan nyt tämän itsesäälissä kierimisen.

Ei tämä ole sen kummempi kuin mikään ihmisten muodostama yhteisö. Aina tapahtuu sama ilmiö, kun pienten piirien juttu paisuu, se on ihmisluontoa. "Vanhat parrat" kaipaavat sitä hallinnassa olevaa ja pienimuotoista, mutta uudetkin ihmiset haluavat mukaan.

Se, että ihmiset tänne sankoin joukoin rekisteröityvät, johtunee paitsi laajakaistayhteyksien yleistymisestä ja nettikulttuurin arkipäiväistymisestä, myös siitä, että tämä sivusto toimii ja se koetaan vierailemisen arvoiseksi. Minusta siitä pitäisi vain olla ylpeä.

Tämähän toimii niin kuin mikä tahansa ihmisten sosiaalinen yhteensulauma; kaikki eivät tule toistensa kanssa koskaan toimeen ja jokainen löytää ne ihmiset, joiden kanssa on mukava kommunikoida. Välillä tulee yhteentörmäyksiä, mutta ei niihin kuole, pitää vain suhtautua aikuismaisesti asiaan.

Itseäni helpottaa nuorten (noh, nuorihan olen itsekin) ymmärtämisessä se, kun mietin omia argumentointitaitojani Mnetin löytäessäni (silloin joskus 18-kesäisenä), ei olemassa ollut mitään muita kuin oma mielipide :) Se kuuluu ikään. Ei sillä että olisin reilu vieläkään, mutta minkäs sille voi jos muut ovat väärässä...

Tokihan tällaisesta tietomassasta on vaikea löytää olennaista, mutta toisaalta tämä ei ole mitenkään kummallinen asia, kun miettii internetin luonnetta: nopeasti muuttuvaa, dynaamista ja rönsyilevää tietorakennetta, jossa on pirusti satunnaismuuttujia (ihmiset). Kehitysideoita pitää heitellä ja niitä toteutetaan kykyjen ja resurssien mukaan.

Kun ottaa huomioon tämän sivuston laajuuden ja käyttäjäkunnan määrän, ollaan minun mielestäni varsin loistavassa jamassa. Tämä toimii nimittäin.

"Paskan" määrä on varmasti aina ollut prosentuaalisesti ihan sama, mutta 100 kirjoituksen joukosta kakka on helpommin bongattavissa ja moderoitavissa, nykyisillä viestimäärillä se on mahdotonta. Ainakin jos ihmiset eivät hakkaa varoitusnappia sopimattomiksi kokemiensa kirjoitusten kohdalla.

Minun mielestäni onkin turhaa verrata Mnetiä vanhaan Mnetiin, ehkä tulisi verrata palstaa muihin nykyään olemassaoleviin. Ja on epäreilua verrata joihinkin erittäin rajattuihin, esim. tietyn soittimen tai musiikkigenren keskusteluun rajoittuneeseen sivustoon, koska täällä on harvinaisen laaja läpileikkaus musiikin ja sen oheistoimintojen suhteen. Tänne sopii niin erilaisia ihmisiä olemaan yhtä aikaa, että kun sitä miettii, ihmetys on suuri.

Lieveilmiöt ovat mielestäni varsin vähäisiä siihen suhteutettuna, että täällä on äänentoiston rautaisia ammattilaisia ja niitä ensimmäisiä sointujaan (tai sweep-arpeggioitaan) tapailevia sängynlaitakitaristeja samassa sopassa.

Eihän sitä tosielämässä koskaan tällaista voisi olla, turpasaunaa ja kyräilyä siitä tulisi. Mutta hei, niinhän täälläkin tulee. Mutta keneltäkään ei murru luita eikä tule rikossyytteitä.

Gypsyn huolen ja vittuuntumisen ymmärrän myöskin ja kritiikki häntä kohtaan on mennyt välillä täysin absurdiksi. Mutta tuollaistahan se on, ihminen kun kiintyy johonkin ryhmään, niin on hyvin helppoa lietsoa vihaa ja provosoitua ryhmän yleisen hengen nimissä jotakuta ulkopuolista kohtaan.

Niinhän se menee tosielämässäkin, ryhmän mielipiteestä poikkeaminen kysyy miestä. Ei se reilua ole tai toivottavaakaan ja jokaisen täällä keskustelevan, myös allekirjoittaneen, pitää miettiä tarkemmin miten asiansa esittää. Jos tietää toisen provosoituvan herkästi, niin ei tarvitse provosoida. Jos toinen ei siedä leikinlaskua, ei lasketa leikkiä.

Ei se niin vaikeaa ole, suurin osa pärjännee meistä tosielämässäkin suututtamatta jokaista vastaantulijaa?
Look behind you, a three-necked guitar!
Leikari
01.12.2006 12:30:19

huoneissa tapahtuu valikoiduilla porukoilla asiallinen ja tasokas keskustelu - rupusakki jää tänne yleiskeskusteluihin ja sen vuoksi m.netin taso näyttää laskevan

jos sulla ei ole kavereita eikä sua kutsuta huoneisiin niin olet m.net-luuseri -semmoista se on... - voit tietysti etsiä omat kaverisi ja vetäytyä sillä porukalla porisemaan - kaikissa yhteisöissä toiset ovat "parempia" kuin toiset so eliittiä *

nykysysteemi on ihan hyvä eikä mielestäni kannata valitella m.netin keskustelun tasosta - jokainen vaikuttaa omalla panoksellaan

kannattaa muistaa, että m.netti on kuitenkin vaan nettisaitti - oikean elämän kannalta ehkä ei kovin tärkeä - toisille ehkä taas koko elämä

* ;-)
Soitetaan jamia!
Tympee Huttunen
01.12.2006 12:38:03
Niin makaa kuin petaa. Tässäkin keskustelussa on jamppoja, jotka oikeasti hyökkäävät itse keskusteluissa varsin henkilökohtaisella tavalla. Samat tyypit sitten itkevät, kun joku valittaa heistä dadassa tai muualla. Itse suosin vaikka pikaviestejä .

Ja jos luulee, että dadassa puhutaan selän takana, niin miettikääpä mitä miiteissä tapahtuu:)

M.net on allekirjoittaneesta mennyt jopa parempaan suuntaan. Alkuajoista on käyttäjäkuntaan tullut huomattavasti enemmän ihan ammattilaisia ja mikä parasta, myös vastakkaisen sukupuolen näkökulmaa asioihin on saatu todella paljon enemmän.

Kai vanhemmat kävijät sen ymmärtää, että seitsemännellä kerralla se "floyr rose ihan vempulassa"-ketju ei tunnukaan enää kovin mielenkiintoiselta. Palstalle juuri tulleelle tyypille se voi olla taas todella mielenkiintoinen topic.
Fortune
01.12.2006 12:45:39

Kai vanhemmat kävijät sen ymmärtää, että seitsemännellä kerralla se "floyr rose ihan vempulassa"-ketju ei tunnukaan enää kovin mielenkiintoiselta. Palstalle juuri tulleelle tyypille se voi olla taas todella mielenkiintoinen topic.

Niin, kukapa sitä nyt jaksaisi ala-astettakaan (anteeksi, nykytermein se on kai peruskoulun vuosiluokat 1-6) montaa kertaa istua.

Vaikka saattaisi olla tarvetta, itsellänikin. Ainakin historian, maantiedon ja biologian suhteen :)
Look behind you, a three-necked guitar!
StJerky
01.12.2006 12:46:30
Mistä ihmeen dadasta te puhutte?
Artist
01.12.2006 12:47:22
huoneissa tapahtuu valikoiduilla porukoilla asiallinen ja tasokas keskustelu - rupusakki jää tänne yleiskeskusteluihin ja sen vuoksi m.netin taso näyttää laskevan

jos sulla ei ole kavereita eikä sua kutsuta huoneisiin niin olet m.net-luuseri -semmoista se on... - voit tietysti etsiä omat kaverisi ja vetäytyä sillä porukalla porisemaan - kaikissa yhteisöissä toiset ovat "parempia" kuin toiset so eliittiä *

Ah, olenkin miettinyt mitä ne huoneet ovat, ja miksi minä en pääse, mutta nythän tuo selvisi!
"I want everything in this whole world, all the money, all the girls"
StJerky
01.12.2006 13:01:31 (muokattu 01.12.2006 13:02:14)
Ah, olenkin miettinyt mitä ne huoneet ovat, ja miksi minä en pääse, mutta nythän tuo selvisi!

Minä en tiedä vieläkään mitä on huoneet...

Täällä olen pari vuotta ollut ja huomaan, etten tiedä mnetistä mitään.
Leikari
01.12.2006 13:12:14 (muokattu 01.12.2006 13:16:53)

http://muusikoiden.net/huoneet/

niiihin pääse kun niihin kutsutaan

m.netialoittelijan kannattaa suhtautua noihin buddhalaiseen tyyliin - ensin kuljetaan polkua nöyrästi kunnes koittaa valo!

huoneita käyttävät myös ne, jotka eivät tykkää/osaa jostain syystä mesettää

erityisen hyvä huoneissa on se, että siellä ei tule poikkipuolisia mielipiteitä
Soitetaan jamia!
StJerky
01.12.2006 13:19:40

m.netialoittelijan kannattaa suhtautua noihin buddhalaiseen tyyliin - ensin kuljetaan polkua nöyrästi kunnes koittaa valo!

Jahas, ei ole minua varten. En mesetä enkä irkkaa. Reaaliaikaisuus ei ole minun juttu. Inhoan puhelimessa puhumistakin.
Mako
01.12.2006 13:22:30 (muokattu 01.12.2006 13:22:45)

Itsehän löydän täältä jatkuvasti uutta ja kiintoisaa luettavaa, vaikka jotakuinkin alkuhämäristä asti mukana pyörinyt. Kai se on myös, että kun tietopohja karttuu niin ei enää tarvetta kaikille palstoilla pyörivälle infolle ole. Mulla vanhat tiedot poistuu (pisuaariin?) kun uutta tulee tilalle, niin voinen selata näitä sivuja tyytyväisenä johonkin vuoteen 2050 (m.net v.3.3) asti :---D
"Think MacGyver, think!" -MacGyver
Ossi
01.12.2006 13:23:05 (muokattu 01.12.2006 13:24:13)

No, kyllä niitä näyttää huoneisiinkin mahtuvan, jopa siinä määrin, että on lähdetty ovet paukkuen. Hyvä ettei peräti saranapuolelta :)
Lift your other foot up And fall on your ass Get back up Put your teeth in a glass Aint ever been nothin quite like this Its a magical thing called the wilbury twist
M-Juhana
01.12.2006 13:27:20

Ja huoneita käyttää esim. monet bändit yhteydenpitokanavana. Esim. pumppu missä itse rämpytän omistaa huoneen.
kivi
01.12.2006 13:49:49

Olen aistivinani Leikarin puheessa sellaista "happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista" -henkeä.

Aivan varmasti täällä on samanmielisiä kavereita joiden kanssa voisit perustaa huoneen. Vai onko niin, ettei saarnaaminen jo käännytetyille kiinnosta?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
kimurantti1
01.12.2006 14:08:27

Njaa, hyvä vai huono? Mun mielestä jälkimmäinen..
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Notefix
01.12.2006 14:32:26

Minun mielestäni onkin turhaa verrata Mnetiä vanhaan Mnetiin, ehkä tulisi verrata palstaa muihin nykyään olemassaoleviin.

Jep, hommat kehittyvät aina johonkin suuntaan. Jos tätä pyöritettäisiin samalla joukolla, saattaisi hyvin olla että koko Mnettiä ei enää olisi.
"Layers of layers of shit!"
StJerky
01.12.2006 14:52:32
dada?

Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)