BigPapa 31.07.2006 23:55:19 | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Schnowotski 01.08.2006 00:25:17 | |
---|
No, mitään täysiä huumoribiisejä tai M.A.Nummista minun lienee turha tähän listata koska ovathan ne aika itsestäänselviä, yritän jotain vähän epätodennäköisempää etsiä. Timo Rautiaista on tituleerattu mieheksi, joka huumorin tappoi Suomen musiikkiskenestä. Silti hänen tuotannostaan löytyy paljon kieroa huumoria, tai ainakin minä sen huumorina otan. Lyijykomppanian "Kyisen pellon kyntäjät" on niin sarkastinen (ja itseironinen) allegoria, että naurattamaan pistää. "Kyisen pellon minä jätän teille / yhdeltäkään teistä mitään kysymättä". Trio niskalaukauksessa pistää toisinaan nyppimään se liiankin anteeksipyytelevä asenne, tässä ei mitään sellaista ole vaan suoraan vaan lataistaan että "jätkät, te ootte huonoja ihmisiä". Se on ihan oikein! Kunnia Moilaselle, joka tuon on sanoittanut. Samalta bändiltä edelleen löytyy "Aamun rauha". Tätä on vaikea edes kuvailla sanoin. Äärimmäisen kieroilla (huom. ei erikoisilla) soundeilla varustettu hieman lastenlaululta kuulostava hevibiisi, jossa kuorona lauletaan "Ääneti riippuvat puissa miehet / kurkuistaan puukolla naulatut". Uudemmasta Lyijykomppania tuotannosta ikuisesti päähäni on jäänyt "Ei huolta" -kappaleen säkeet "Ja onhan toki lapsiakin ajateltava / ennen kuin mennään viinakauppaan // ei ole huolta huomisesta // ei kuulu minulle kenelle riittää, kenelle ei". Trio niskalaukaukselta on aivan pakko mainita ainakin "Talvi-illan tarina". Tämä menee hieman samaan kastiin tuon Kyisen pellon kyntäjien kanssa. "Varma paikka / niinhän ne väittää / alla syvänsiniristisielun". Sitten tietenkin myös "Pahin kaikista", joka on ikäänkuin toisen ihmisen näkökulma Kyisen pellon kyntäjiin. Vähiten tässä ei lainkaan naurata se miten monelta kappaleen pointti ensinnäkin menee ohi... "mitä teit ei voi olla koskaan / oikein yhdenkään jumalan mukaan". Jotta ei liiaksi jaaritteluksi menisi, niin mainitaan enää yksi, eli Viikate. Suomisynkistelyä tämäkin, mutta ei mielestäni lainkaan niin synkkää kuin miksi se on toisinaan leimattu. Jätkät itsekin suhtautuvat huumorilla siihen että "ennenhän se piti olla niin että joka kappaleessa kuoli ainakin yksi, nykyään korkeintaan nilkka nyrjähtää". Ja tässä kiteytyy se että tosissaan, muttei vakavasti - kappaleissa on sen synkistelyn alla hyviä pointteja, mutta sanoittajan nokkelat ja kevyet sanaleikit kyllä antavat ihan jo sinällään tarpeeksi tarttumapintaa. Jotain esimerkkejä mainitakseni. Kappale "Kaunis kotkan käsi" sarkastisella tekstillään mielihyväkeskuksiani kovinkin stimuloi: "Pudota en voi, muille kellot soi / mua silkkisellä kämmenellä elo kättelee ... jokin vinossa on / toisten ahdingon / nään vaan en välitä ja poskeni pullistan ... eikä ajat muutu, täällä lapset laulaa saa". Kaiho de gracen kvasiriimittely kertosäkeessä "Mut kuolen / tai en / on kaipuun määrä tasainen". |
Epämuusikko 01.08.2006 00:50:08 | |
---|
Meshuggah - Future Breed Machine Älyttömän hyvä biisi! -Toisaalta tuo ei välttämättä olekkaan mitään kuuntelumusiikkia.
Its easier to give up than allways tried to go up. Bustard #1 |
atimoc 01.08.2006 06:10:54 | |
---|
Bal-Sagothilta näitä tosiaan löytyy. Esim. The Scourge of the Fourth Celestial Hostia on vaikea kuunnella vakavalla naamalla. "I am the protector of this world! I wield the Power Cosmic!" Mutta toisaalta taas, onko tuo sitten yhtään naurettavampaa kuin esimerkiksi "Oon mustat velhot" tai "Pääkallo täys matoja". Artificialy aged to give the impression of a good, usedinstrument. -Thomann.de |
Rumba-Ali 01.08.2006 07:12:20 | |
---|
Japanische Schulmädchen kleben Steiken auf ihre Köpfer und Komodo ißt die.
"Jazzihan on sitä kun soitetaan silmät kiinni väärin ja poltetaan pikkusikareita punaset kumpparit jalassa." -Vasara |
lethus1 01.08.2006 08:45:38 | |
---|
Meshuggah - Future Breed Machine Älyttömän hyvä biisi! Ja tuossa itse repeilee vain ja ainoastaan ihastuksesta. |
tigrushka 01.08.2006 18:30:38 (muokattu 02.08.2006 09:43:32) | |
---|
Näitä on paljon, kun vain muistaisi kaikki... Ainakin suuri osa Eläkeläisten ja M.A.Nummisen ja Sleepy Sleepersien tuotannosta! EDIT Äh, siis yllättäen? Siinä tapauksessa Limahl: Only for Love Anna ja Kirka (vai onko se Kirka ja Anna?): Sinut haluan vain (Sliippareiden versiona Kaksi vanhaa tukkijätkää) Eini: Olen neitsyt (Like A Virgin) Pepe Willberg: Rasvis oon (Grease) Käännösiskelmät jylläävät... Teuvo
Loman Euroviisuihin-kerho#3
"Those who know do not tell, those who tell do not know." |
konehes 01.08.2006 19:09:56 | |
---|
Muuten olisin tykännyt, mutta oli aivan liian hauskan kuuloista?... Niijjust! Tai siis ei ihan. Lähinnä tarkoitin sitä, että harmittavan usein huumori musiikissa on varsin muka-hauskaa ja vaivaannuttavaa. Epäilemättä tekijöillä on ollut kivaa, mutta muilla ei. Bohemian Rhapsodyn kohdalla näin ei onneksi ole. cherub with heavy metal machine |
reino 01.08.2006 20:25:58 | |
---|
Yksi päivä kuuntelin Anthraxin Deathriderin ja kyllä vähän tuli tirskuttua. Ei millään ko. bändiä vastaan, mutta kyseinen biisi on kyllä aika koominen. Vitut, sano Vatanen |
Meisseli 01.08.2006 20:29:37 | |
---|
Martti Vainaa ja sallitut aineet-bändin versio Beat it:istä. Oon He-Man, ajan polkupyörällä seinään... Naiset hakee mua tanssimaan,vaan en lähde twistaamaan,koska en oo Travolta ja on niin hikiki.
www.strangefruit-band.com |
Strutsi 01.08.2006 21:46:43 | |
---|
"Like a midget on a urinal, I was on my toes." -Frank Drebin |
BigPapa 01.08.2006 23:04:29 (muokattu 01.08.2006 23:06:22) | |
---|
Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Epämuusikko 01.08.2006 23:23:45 | |
---|
Lainaan "Tuottaminen ja sovittaminen" -palstalta: Katsoin loppuun, mitä nyt välillä piti kääntää katse pois... I absolutely Weckl. Bustard #1 |
Curry 01.08.2006 23:32:54 | |
---|
Paskalistaa kuuntelen, aika monikin tänä iltana soitetuista... Mut tää oli ihan omaa luokkaansa, Anton Maidenin Run To The Hills! "If you believe that feeling bad or worrying long enough will change a fact, then you are residing on another planet with a different reality system." -Wayne W. Dyer- |
Flick 02.08.2006 00:33:54 | |
---|
Z-salamapartio, vetävä nimi vai mitä? |
ganesha 02.08.2006 15:32:05 | |
---|
noh, onhan nämä jo mainittu useaankin otteeseen, mutta kerrataan nyt vielä: Frank Zappa - melkeinpä mikä vaan biisi, mutta eritoten ne ns. huumoribiisit (Roxy & Elsewhere-live erityisen rakas naureskelulevy, kuunnelkaa varsinkin välispiikkejä) Mr.Bungle - aiheutti spontaania hekottelua ensikuulemalla, sittemmin aiheuttanut pahemman laatuista addiktiota William Shatnerin TULKINTA Pulpin Common People kappaleesta, varsin mainio!! viina. hanuri. ja naiset. |
Ostinaatio 02.08.2006 15:46:51 | |
---|
Janos Valmusen bussipysäkillä ansaitsee kyllä tässä toisenkin maininnan, Paskalistasta tutun Jemeksen tuotanto on myös valloittavaa, esimerkiksi Peppilaulu kuuluu kyseisen artistin helmiin. "... yudoan o yunnustan dem yguduh ged ... LISN bud LISN ... tuds weer goin duhSIVILEYEzum " -e.e.cummings |
lethus1 02.08.2006 16:02:04 | |
---|
Janos Valmusen bussipysäkillä ansaitsee kyllä tässä toisenkin maininnan, Paskalistasta tutun Jemeksen tuotanto on myös valloittavaa, esimerkiksi Peppilaulu kuuluu kyseisen artistin helmiin. Mattilan Kokelo. Jos jollain on näitä biisejä MISSÄÄN muodossa (fyysisessä, MP3sena tms) niin meikä voi vaikka ostaa, perkele. |
Lord of the strings 02.08.2006 16:06:43 | |
---|
Orava se on. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
Ali 02.08.2006 17:44:12 | |
---|
Devin Townsendin Ants aiheutti kyllä naurunpyrähdyksiä, kun ensikertaa kuulin. "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista |