McNulty 08.04.2006 19:27:05 | |
---|
Koko homma on ihan perseestä. Omasssa tapauksessa levyihin käytetyn rahan suuruus on kasvanut varmaan 500% sen jälkeen kun löysin vertaisverkot. Ja tiedän monta muuta samanlaista tapausta. Yhtään imuuttajaa en tiedä joka ottais kaiken musiikin netistä ja joka ei käyttäis musiikin ostamiseen monenkertaisesti rahaa verrattuna keskivertoon kansalaiseen. Itsellä lojuu nurkissa n1500 täysin laillista CDtä. Olis se nyt hupaisaa jos joku heittäis sakolla jos koneelta sattuis löytyy vaikka 5gigaa "laittomia" mp3sia. Oikein suurrikollinen, yhteiskunnan syöpä... paskanmarjat Niinpä niin... lataajat ja "kuluttajat" ovat eri asia kuin ne jotka järjestäytyneesti levittävät ja saavat siitä kenties jotain korvaustakin. Tätä vain ei tunnuta tajuavan ja siitä meillä on osoituksena laki joka oikeasti ahdistaa kaikkia muita kuin niitä todellisia ongelman aiheuttajia. Olisivat mielummin tehneet niin että kiristävät sitä lakia sieltä jakajien puolelta. Tämä on minun mielipiteeni asiasta... "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
Flow 08.04.2006 19:34:28 (muokattu 08.04.2006 19:56:25) | |
---|
Bonecrusher on tässä asiassa mielestäni oikeassa. Jos ripgroupit saadaan teilattua ei ihmisillä ole enää mitä ladata, sillä harva mattimeikäläinen käppäilee kauppaan ostaaksen levyn jonka vartavasten haluaa pistää vertaisverkkoon jaettavaksi. Tällä tavoin saataisiin netti piratismia pudotettua alas huomattavasti. Ei se auta jos jollekkin sanotaan, että hyi hyi tuossa sakko. Sen jätkän Kaveri jatkaa sillä eihän se voi tapahtua minulle... Lisään vielä sen, että onhan nuo tuomiot jo menneet aika naurettaviksi. Senkin vielä lisään, että itse en ns. wareta vaan kaikki levyt/leffat tulee ostettua kaupasta(paitsi lostin uudet jaksot)... “When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on.”
-Thomas Jefferson |
Feggy 08.04.2006 19:52:47 | |
---|
Molempi parempi. Kyllä krp ihan taatusti jahtaa myös niitä rippariporukoita. "kielten oikean paksuuden tarkistaminen tulisi olla soittajalle päivittäinen rutiini!"
- nimimerkki Incognito Anssi Kelan foorumilla |
McNulty 09.04.2006 15:13:20 | |
---|
Molempi parempi. Kyllä krp ihan taatusti jahtaa myös niitä rippariporukoita. Millähän intensiteetillä? Minä veikkaan että KRP:llä on vähän muutakin hommaa kuin kytätä verkossa tapahtuvia latailuja. "I must create a system, or be enslaved by another man's." -Blake |
MrSorbus 09.04.2006 16:41:54 | |
---|
Tää laki kyllä kusee hieman, viattomia nörttejä haetaan kotoa kun ulkona kaikemaailman narkkarit yms juoksevat vapaana. Ja p2p on ihan hyvä asia, voi tutustua musiikkiin ennenkuin ostaa. Itse latasin pari kappaletta cmx, kuuntelin, pidin ja ostin levyn. MN2073621 |
jäykkis 09.04.2006 21:40:45 | |
---|
Ei... ei todellakaan saada. Se on ongelma jota ei voida kokonaisuudessaan poistaa, paitsi siten että Internet lakkaa olemasta, tai että jokin muu tietokoneista ja muista laitteista muodostuva verkko lakkaa olemasta. Mutta sen tavaran tarjonta verkossa vähentyisi huomattavasti. Tämmönen olo se vähän on mullakin. Tarjonnan lopettaminen ei taida onnistua ja mahtaako muuten muuten kysynnänkään. Olen kyllä kallistumassa muun raadin kanssa samalle kannalle, että ajatus on nyt lähinnä pelotella nöösipojilta jätökset housuun. Jos saisi sitä kysyntää hiukan hillittyä. Lueskelin muuten tuossa tuota afterdawn.com ketjua johon joku pisti taannoin linkin. Syntyi kyllä erään kirjailijan osalta hyvin saman suuntanen vaikutelma kun mikä tuntu siellä paatuneimmilla kriminaaleillakin olevan, sodassa ja rakkaudessa kaikki keinot on sallittuja. Laittoman lähteen tunnistaa halvasta hinnasta. -Antti Kotilainen- / Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Kannattaa harkita tavallisen cd-soittimen hankkimista. -Tommi KyyrÄ- |