Aihe: Kännykkähäiriköitsijä pilasi pianistin konsertin
1 2 3 4 5
C
08.03.2006 12:09:48
Ainiin, tämä on Suomi. :)

No vittuakos menit tänne syntymään? :)
Heavy on kaunista ja melodista musiikkia. - General Njassa
Mika Torvinen
08.03.2006 13:40:37
Joskus aikoinaan laitoin teatterissa kännykän äänettömälle, myöhemmin tajusin että se pyyntö laittaa se KIINNI johtunee siitä että ne langattomat mikit varmaankin saattavat ottaa häiriötä. Silloin ei häiriötä tullut, onneksi. Ja on kai ne aika hyvin suojattuja. Nykyään ei kylläkään voida olettaa että kaikilla olisi kännykkä kiinni... se on mahdoton yhtälö suomessa.
Kerran Vesku Loirin kirkkokonsertissa kuulin kun takana olevalla naisella piippas kännykkä tekstiviestin, loppuilta menikin miettiessä että koskahan se kännykkä soi ... vaikka saattoihan tuosta olla soittoäänet äänettömällä.
Hölmöön käytökseen konserteissa kuuluu sekin mielestäni että lähdetään kesken pois, niinkuin eilen Darknessin keikalla, moni poistui kahden viimeisen biisin aikana. Ei ymmärrä, kun kuitenkin siitä lipusta on maksettu. Mikä hemmetin kiire sieltä on pois, niinkuin sitä ei autossa jaksais mahdollisesti jonottaa muutaman minuutin jos on pikkuruuhka.

En tiedä missä tuo oli esiintymässä, mutta ainakin Helsingin Jäähallista on niin tajuttoman paska lähteä autolla pois, että jos mielii päästä vähänkään ajoissa lähtemään niin se on pakko lähteä hiukan ennen loppua.
Sequential Circuits Six-Trak/Roland SH-2000/Roland JD-990 Super JD/Roland PRO-E/Yamaha DX7(Master Keyboard Only)/Oberheim Matrix 1000/
Lux
08.03.2006 15:05:36

Nyt jo legendaarinen Posies-duon akustinen keikka Tavastialla vuonna 2001, eturivissä joku neiti-ihminen puhuu kännykkään. Ken Stringfellow marssii mimmin luo, nappaa kännykän ja puhuu siihen (ja mikrofoniin jotta yleisö kuulisi):

"Hi, it's Ken Stringfellow from the Posies. We're here at Tavastia right now. Yeah... Are you her boyfriend? Where are you? Do you have any drugs?" ...ja sitä rataa.

Toinen huvittava tapaus, oli Rumban Nissen palstalla:
Maj Karman Ylppö soittaa Tuomari Nurmiolle pummiakseen nimeä listaan ja kysyäkseen monelta keikka alkaa. Nurmio vastaa puhelimeen.

-Hande
-No Ylppö terve. Monelta veto alkaa?
-Alko jo, mä oon lavalla. Tuu tänne.
vapaus veljeys vandalismi
Hirvi
08.03.2006 15:37:56 (muokattu 08.03.2006 15:40:58)

ite en kyl ymmärrä sitä pianistii... Ollaa nii ylpeit siit, et ku ollaa soittamas, et tommosen pikkuhäiriön takii jättää keske koko konsertin. Tyyppi niinku pettää yleisönsä sil... Aika naurettavaa.

Pianisti antoi opetuksen kaikille salissa olleille ja uutisen lukeneille, että se puhelin todellakin pidetään kiinni kun niin on kerran käsketty tekemään.

Häirikön poistaminen olisi toki auttanut siinä tilanteessa, mutta toivottavasti nyt tapahtuu edes vähän muutosta ihmisten asenteissa.
Svengaan kuin hirvi!
Eccentr1c
08.03.2006 22:37:47
Eikös joskus muuan Beethovenkin jo kieltäytynyt aloittamasta konserttiaan, ennen kuin yleisö olisi hiljaa.

Mutta mun sympatiat kyllä menee ton pianistin puolelle, kyllä sitä kerran kestää jos puhelin soi, mutta toinen kerta samassa tilaisuudessa on liikaa.
Tänäänkin elokuvissa soi kolme kertaa puhelin, vaikka elokuvateatterin aulassa on lappuja: Sulkekaa matkapuhelimenne näytöksen ajaksi, kiitos.
Lisäksi vielä näytöksen alussa muistutettiin ko. asiasta.
Ei...
terone
09.03.2006 01:46:30
En tiedä missä tuo oli esiintymässä, mutta ainakin Helsingin Jäähallista on niin tajuttoman paska lähteä autolla pois, että jos mielii päästä vähänkään ajoissa lähtemään niin se on pakko lähteä hiukan ennen loppua.
Kyllä se oli siellä vanhassa jäähallissa, oma autoni oli siellä sairaalan puolella parkissa enkä pysähtynyt kertaakaan ennekuin olin mannerheimintiellä ja lähdin konsertin päätyttyä vasta liikenteeseen ... toki jos auto on jossain huonommassa paikassa niin saattaa sen muutaman minuutin joutua odottamaan.
Itseäni vaan sapettaa ruveta väistelemään ihmisiä jotka tunkee itsensä siitä edestäni kävellen pois kun itse vielä kuuntelisin keikkaa. Sitäpaitsi noilta jotka eilen lähti ennen viimeistä biisiä jäi näkemättä Justinin reppuselkäkävely yleisön seassa , mikä sekin oli näkemisen arvoinen juttu mielestäni.
Tuosta pianistista vielä että onhan se suuren taiteilijan keskittyminen pilattu jo sillä ekalla kännykän hälytyksellä että sikäli olisi ollut turha heittää ketään enää pihalle siinä vaiheessa, oikein että lopetti soiton hän.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
Eddy
09.03.2006 04:47:29
Eikös joskus muuan Beethovenkin jo kieltäytynyt aloittamasta konserttiaan, ennen kuin yleisö olisi hiljaa.

Ja Beethovenin aikakaudella yleisö kunnioitti sen verran esiintyjää, että jo matkapuhelimen tuonti konserttipaikalle oli perin harvinaista, puhumattakaan että sitä oltaisiin käytetty konsertin aikana. Leffat, konsertit, teatterit ja näihin rinnastettavissa olevat tilaisuudet ehdottomasti kännykättömiksi!
Koskettelen soittimia...
sn
09.03.2006 05:20:47 (muokattu 09.03.2006 05:28:29)
Käytännössä siitä hetkestä lähtien kun sain toisen puhelimeni, puhelimen jossa on värinähälytys, puhelimen jota käytän edelleen, luultavasti jo kuudetta vuotta, olen pitänyt puhelimeni äänettömänä. Alkuhuumassa latasin tietysti siihen aikaan uuden ja hienon soittoäänen, 21st century schizoid manin, joka on edelleen ainoa ladattu soittoääneni, mutta paskaltahan se kuulosti, sehän on selvä. Tämä julma klassikkokappaleen teurastus sai minut heräämään informaatioteknologiaunesta ja vaientamaan tämän helvetinkoneen. Meillä on kotona lankapuhelin edelleenkin, jostain syystä, mutta itse en ole vastannut siihen kertaakaan ainakaan tämän vuosituhannen puolella. Eikä ole kukaan minulle soittanutkaan lankapuhelimeen, ainakaan kukaan jonka kanssa vaivautuisin puhumaan. Sanomattakin selvää etten vastaa myöskään salaisiin numeroihin tai numeroihin joita en tunnista. Viime viikolla pankkini naiset ja miehet yrttivät kaiketi soitella, pari kertaa päivässä rimputtelivat penteleet. Lähettivät postiakin vielä. Roskiinhan se meni. Mitähän helvettiä ne halus? Niin, ja enpä kyllä ole vastannut ovikelloonkaan, ellen sattumoisin odota jotain toveriani käymään, yritän vain lymyillä hiljaa ja toivoa että kuka ikinä siellä onkaan, poistuisi mahdollisimman pikaisesti.
Niin, tämän verbaalisen hortoilun jälkeen pointti on se etten tajua miksi ihmiset pitävät aina vapaaehtoisesti soittoääniä, näppäinääniä (!), kaikenlaisia tietokoneen piipityksiä ja muita hälytys- ja merkkiääniä päällä. Piipitystä ja pimpotusta joka puolella perkele, muutan metsään. Ja ammun ne saatanan peipot ja käet!
Paskakitaristit #2
Mr.Babbit
09.03.2006 09:51:31
mulla meni hermot totaalisesti turussa Jose Gonzalesin keikalla, kun joku heviurpo kekkasi vuosisadan parhaimman herjan ja huusi paranoidia kesken herkän tunnelmointikohdan..
Ihan oikein teki pianisti, jos yleisö ei arvosta soittajaa, mitä turhaa sitä esiintyä.
Zammy
09.03.2006 09:54:23
jos yleisö ei arvosta soittajaa, mitä turhaa sitä esiintyä.

Yks urpo ei ole kuitenkaan koko yleisö.
Susikoira Roi Orbison
Lennu
09.03.2006 14:57:09

Piipitystä ja pimpotusta joka puolella perkele, muutan metsään. Ja ammun ne saatanan peipot ja käet!

Hahaa, tuli mieleen. Mulla palo kerran proppu, kun meitin pösöön tuli joku vika (yllätys), niin se alkoi sitä piippaamaan. Ja se piippaa joka jutusta. Kun vetää kässärin, niin piippiippiip. Argh! Kerran eukon kanssa ihmeteltiin, kun laitoin pyyhkijät päälle, että mitä, ei piippaa.

Ostin uuden kameran, joka tottakai piippaa kokoajan, niin siinä on MALLINNETTU sulkijanääni! Voi vittu! Mitähän ne seuraavaksi keksii? Saatana nyt joku addressi pystyyn että loppuu se saatanan piipittäminen. Menee härmo.
Hesrock
09.03.2006 16:18:30
*pirr*
"Voi perse.." Äijä viittoilee vaan Nikolaille että jatka soittamista

"Mihin kaikki menee? Hei, kaverit?!"
AP
09.03.2006 17:00:46 (muokattu 09.03.2006 17:01:35)
Käytännössä siitä hetkestä lähtien kun sain toisen puhelimeni, puhelimen jossa on värinähälytys, puhelimen jota käytän edelleen, luultavasti jo kuudetta vuotta, olen pitänyt puhelimeni äänettömänä. ... Piipitystä ja pimpotusta joka puolella perkele, muutan metsään. Ja ammun ne saatanan peipot ja käet!

Olet minä. Onnittelut. Paitsi elä ammu lintuja.

Mitä tulee asiaan muuten, joissain tilanteissa olisi ihan kiva että ne aparaatit olisi todella pois päältä tai vaikka kokonaan kotona -- muistan vaan yhtä kesäteatteriesitystä jota olin katsomassa. Oli PA-vehkeillä paranneltu äänentoistoa kaiuttimia oli viritelty sinne näyttämöalueelle koivuihin kiinni vähän eri puolille. Yksikään känny ei soinut, mutta voitte arvata, että sitä päällä olleiden puhelimien johdosta sitä kännykän verkonhakuääntä kuului ämyreistä saatana kahden minuutin välein. Meni lievästi fiilikset kun joka kohtauksen aluksi tulee kaiuttimista että "tittittidittittidittittidittiti".
K100 #7 Ärlä #011
Ostinaatio
09.03.2006 21:49:31
Itseäni vaan sapettaa ruveta väistelemään ihmisiä jotka tunkee itsensä siitä edestäni kävellen pois kun itse vielä kuuntelisin keikkaa.

Omituista, itseltäni tämä on aina sujunut ihan vaivatta, sapettavampaa on se kun kaiken maailman ihmiset tunkee sinne eteen, vaikka siellä ei ihan oikeasti ole tilaa, siis niin että tunkee sillä tavalla, että yrittävät pakottaa muut taemmas.

Poistuvalle ihan yleensäkkin kannattaa antaa hyvin sitä tilaa, ei meinaan kaikkien kunto aina kestä keikoilla ja jos esimerkiksi nestehukka tai vastaava pahoinvointi iskee yleisössä se on aika paha homma, ja siinä voi tulla todella kiire pois. Festareillakin on jo ihan tottunut siihen, että jotkut lähtevät puolessavälissä keikkaa muualle huilimaan, ei pitäisi tuottaa ongelmia. Näin siis ainakin rokkikeikoilla.

Kännykät sitten on asia erikseen, ehkä sen voi tajuta jos jossain tilanteessa jossa ei erikseen ole muistutettu niin joltain jää kännykkään äänet, mutta että vielä vastaa siihen, eikä laita välittömästi pois, niin se on jo täyttä typeryyttä.
"Tuhotkaa kansa, murskatkaa ja vaientakaa se. Sillä eurooppalainen valistus on suuriarvoisempi kuin kansa." -Dostojevski
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)