Thomy 14.01.2006 17:44:07 | |
---|
Tässä kyseisessä tilanteessa viihdeteollisuus - ja näköjään Opetusministeriökin - tekee omia tulkintojaan jotka (siis ilmeisesti) ovat virheellisiä tai ainakin osatotuuksia ja tuo julki ne "virallisina totuuksina" ja lain tulkintoina. Tämä on väärin. Onko ne, pelisäännöt, oikein ja oikeudenmukaiset on kokonaan toinen kysymys! Jos joku kokee että ei ole, niin, jälleen, järjestäytyneessä yhteiskunnassa on olemassa menettelytavat joilla sen jäsenet voivat yrittää vaikuttaa lakien järkiperäistämiseen. Kokonaan toinen asia on se millä Feggy ansiokkaasti jo yritti hämmentää keskustelua, eli moraali. Moraali on se mikä meillä jokaisella on omamme, se on henkilökohtainen ja kukaan ei voi vaatia toista noudattamaan omia moraalikäsityksiään. Kuten sanoin, minusta voi olla moraalitonta ostaa venäläistä, ja meidän mittapuumme mukaan, musiikintekijän oikeuksia polkevaa materiaalia, mutta se on täysin minun henkilökohtainen asiani. En voi _vaatia_ ketään tekemään niin kun ehkä itse teen. Minun nähdäkseni Kotilainen on tuolla lausunnollaan _vaatinut_ kuluttajilta jotain joka hänellä ei nykyisen tekijänoikeuslain perusteella (ilmeisestikään selvästi) ole oikeutta vaatia. Ollaan siis puhtaasti moraalin puolella. Seuraavaksi seurannee moraalinen ristiretki? Kuten sanottu, itelläni ei ole tarkoitus näillä näkymin tilailla tuolta mitään. Yksi, joskaan ei ainoa, syy on henkilkohtainen moraalini. Moraalini ohjaa myös yrittämään välttää tuotteita jotka todennäköisesti on tuotettu esimerkiksi lapsityövoimalla. Mutta, nämä ovat henkilökohtaisia asioita ja ei kuulu tähän keskuteluun. Blaa blaa blaa. Lain noudattamista voi siis vaatia, mutta moraalia ei...Saivartelu on elämän koristepersilja. |
Feggy 14.01.2006 18:24:44 | |
---|
Moraalista puheenollen, Immanuel Kantin kuuluisa kategorinen imperatiivi sopii tähänkin. Se menee näin: "Toimi siten, että voidaan toivoa toiminnastasi tulevan yleinen sääntö." Minä tuen musiikintekijöitä ostamalla levyni sellaisista kaupoista, josta tekijät saavat asiaankuuluvan korvaukseen tuottamastaan hienosta musiikista, joka tuottaa minulle iloa ja onnellisuutta, sillä sen he ovat totisesti ansainneet. Toivon toiminnastani tulevan yleinen sääntö, niin nykyisille ja tuleville sukupolville. Nyt lopetan tämän inttämisen tähän taas vähäksi aikaa. "Musiikki voi viedä järjen, tytöt vievät sen varmemmin. Minä hullu molempiin sorruin, hyvä että hengissä selvisin."
- Vaaralliset lelut: Kaunis laulu |
jäykkis 14.01.2006 19:49:30 | |
---|
Minä tuen musiikintekijöitä ostamalla levyni sellaisista kaupoista, josta tekijät saavat asiaankuuluvan korvaukseen tuottamastaan hienosta musiikista, joka tuottaa minulle iloa ja onnellisuutta, sillä sen he ovat totisesti ansainneet. Toivon toiminnastani tulevan yleinen sääntö, niin nykyisille ja tuleville sukupolville. Joo, omalta osalta voisi sanoa elämänohjeena seuraavaa: Ottakaa teidän toimintaanne ohjaavista säännöstä ja laesta selvä ja noudattakaa niitä, sillä ne on minimitaso. Jos moraalinne neuvoo korkeampaan päämäämäärän, eläkää sen mukaan ja olette sopusoinnussa itsenne kanssa. Feggy: Kiitoksia näkemystä avartavasta keskustelusta ja inttämisestä (vaikka sitä / niitä viestejä en huomannutkaan). Otetaan taas jossain jonkin asian tiimioilta uusiksi. "Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai
Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista"
- Tommi KyyrÄ - |
Thomy 15.01.2006 10:29:25 | |
---|
Ottakaa teidän toimintaanne ohjaavista säännöstä ja laesta selvä ja noudattakaa niitä, sillä ne on minimitaso. Jos moraalinne neuvoo korkeampaan päämäämäärän, eläkää sen mukaan ja olette sopusoinnussa itsenne kanssa. Pääasia siis että on lakikirja kainalossa, koska siellä lukee mitä saa tehdä ja mitä ei. Muuten voikin sitten elellä kuin siat pellossa. Unohtakaa kasvatus ja kanssaihmiset, nehän kuitenkin valehtelevat, johtavat harhaan ja vääristävät kilpailua. Eläköön minimitaso ! |
jäykkis 15.01.2006 11:10:25 | |
---|
Pääasia siis että on lakikirja kainalossa, koska siellä lukee mitä saa tehdä ja mitä ei. Muuten voikin sitten elellä kuin siat pellossa. Unohtakaa kasvatus ja kanssaihmiset, nehän kuitenkin valehtelevat, johtavat harhaan ja vääristävät kilpailua. Eläköön minimitaso ! Tuo oli niin hyvin kiteytetty, että siihen ei ole mitään lisättävää. Nyt kun kuitenkin tunsit tarvetta nostaa ketjun, niin täsmennän vielä hiukan. Minun tämän ketjun kirjoitukissa on kokoajan vilahdellut nimi Kotilainen ja olen esittänyt kritiikkiä häntä kohtaan. Kritiikkini kohdistuu kuitenkin vain ja ainoastaan siihen miten hän toimii julkisuudessa ja miten minä näen sen asian. Kritiikkini ei tietenkään kohdistu Kotilaiseen henkilönä. Henkilökohtaisesti en tunne häntä, minulla ei tässä suhteessa ole edes toisen käden tietoa ja minulla ei ole mitään käsitystä minkälainen yksityishenkilö Kotilainen on. On täysin mahdollista hän tekee vain työtään ja silloin joutuu joskus olemaan hiukan erilainen kun itse ehkä haluaisikaan olla. "Tietokoneella musiikin kuuntelu on extraa. Jos nyt käytät jotain Linuxia tai
Macia, kannattaa harkita ihan tavallisen cd-soittimen hankkimista"
- Tommi KyyrÄ - |