BlueNote 28.11.2005 21:14:55 | |
---|
Braindamage - Or Still Alive mainio levy...kuuntelin pitkästä aikaa AJ-RIP |
Montte 29.11.2005 09:13:17 (muokattu 29.11.2005 09:14:45) | |
---|
Ei ollut ryppyinen,sileä kuin vauvan peppu.Tietoakin on mutta en nyt sitä viitsi täällä alkaa levittelemään.Ne on ikäänkuin silleen yksityis asioita,jopa kuolleen kohdalla ja ehkä juuri nimen omaan silloin ja myöskin omaisten.Sen vois vaikka sopia niin. Niin noh, nelikymppiseltähän mies näytti suurin piirtein En voi muuta todeta kuin että tolla Kesän Viimeinen Blues videolla (kuvattu 16.8.90) Alppu on todella hyvän näköisessä fyysisessä kondiksessa. Mutta siinä kannessa sillä oli posket lommollaan, sen puolesta näytti hieman vanhemmalta If You Really Love Music - Play It |
Montte 29.11.2005 09:17:02 | |
---|
Pyytelen syvästi anteeksi tietämättömyyttäni, mutta silti rohekenen (näin nuoremman sukupolven edustajana) kysäisemään, että mihin ja miksi Albertti kuoli? Kuoli, koska menetti henkensä? No ei saa kuolleista vitsiä heittää... Eiköhän se aineisiin kuollu kun pumppu petti. If You Really Love Music - Play It |
BigPapa 29.11.2005 10:33:27 | |
---|
Kuoli, koska menetti henkensä? No ei saa kuolleista vitsiä heittää... Eiköhän se aineisiin kuollu kun pumppu petti. Ei kannata spekuloida se on aika noloa näissä jutuissa ja niinkuin sanottu niin virallinen kuolinsyy oli sydänkohtaus.Ei kai enempää tarvii sitä selitellä.Ei se kuulu näillä palstoilla leviteltäväksi. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Rämppy 29.11.2005 10:46:09 (muokattu 29.11.2005 14:08:20) | |
---|
Mä en ehtinyt koskaan näkemään Albertia Hurriganesin riveissä livenä. Sen sijaan kävin Tavastialla katsomassa Braindamage-kiertueen keikkaa, olisko ollut vuoden 88 lopulla. Oli hienoa nähdä vanha kitaristi-idoli timmissä soittokunnossa kaikkien röpöttelyvuosien jälkeen. Ukko vaikutti korostetun skarpilta ja kuteet & aurinkolasit olivat tyylikkäät. Sen muistan että Järvinen soitti tuolla keikalla paljon, kovaa ja komeasti. Keikalla oli muutenkin juhlan makua, kun paikalla oli iso bändi Pave Maijasineen ja meno innostunutta. Järvisen touhussa oli selvästi näyttämisen meininkiä. Volyymi tosin oli helevetillinen -korvat muistaakseni soivat aika tanakasti seuraavana päivänä. Myöhemmillä nähdyillä keikoilla (Kaivari ja Bronx Linnanmäellä) lumous oli jotenkin karissut. Kauempaakin näki että nuottiöljyä oli otettu ja habituskin oli himpun verran repsahtanut. Tosin kitara soi edelleen hienosti, vaikka kokonaisuutena bändin meininki oli ainakin lievästi väkinäistä. Pientä sähläystäkin taisi esiintyä. Tuo Braindamage -levy ei sinänsä oikein ole mua innostanut, vaikka se onkin todellinen comeback-saavutus. Liian all stars -hommaa meikäläisen makuun. Eniten tykkään Hurriganesin alkuaikojen Järvis-meiningistä -edelleenkin ainutlaatuisen komeaa kuultavaa. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
BigPapa 29.11.2005 10:51:20 | |
---|
habituskin oli himpun verran repsahtanut Kyse ei ollut repsahtamisesta vaan pukujutuista.Ison bändin kanssa Pekka käytti pukua koska Claptonkin käytti ja muut blues ukot.Sen sijaan repaleisissa farkuissa kuulemma rocksoitto sujui paremmin.Tästä oli kyse. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Rämppy 29.11.2005 11:04:55 | |
---|
Ehkä näin. Mutku sillä oli kuitenkin se pikkutakki päällä, mutta niiden kanssa ne repalebyysat. Njoo tyylikysymys ja makuasia. Ja voi olla, että muistikin pätkii -onhan siitä jo 15 vuotta. Tietysti nuo päivänvalokeikat on muutenkin usein karumpia tapahtumia, kun vertaa sisätilashowhun, jossa on valot ja systeemit. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
ingle 29.11.2005 11:06:20 | |
---|
evvvk If assholes could fly, this place would be an airport. |
BigPapa 29.11.2005 11:38:00 | |
---|
evvvk Mitäs läksit. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
rheinone 29.11.2005 13:07:16 | |
---|
Kesän Viimeinen Blues video: Mutta siinä kannessa sillä oli posket lommollaan, sen puolesta näytti hieman vanhemmalta Ei oo kannen kuva, jossa Alpulla on puku päällä, tuolta 16.8.90 skulatulta keikalta. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
BigPapa 29.11.2005 13:11:39 | |
---|
Ei oo kannen kuva, jossa Alpulla on puku päällä, tuolta 16.8.90 skulatulta keikalta. Kauneus on katsojan silmässä ; ) Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
Montte 29.11.2005 14:34:52 | |
---|
MuTTa siinä kannessa sillä oli posket lommollaan, sen puolesta näytti hieman vanhemmalta Ei oo kannen kuva, jossa Alpulla on puku päällä, tuolta 16.8.90 skulatulta keikalta. nyt puhutaan kai eri asioista? If You Really Love Music - Play It |
rheinone 29.11.2005 16:39:53 | |
---|
nyt puhutaan kai eri asioista? Niin kai sitten: Mä halusin ottaa kantaa itse videokuvaan 16.8.90 ja sä sitten kai siihen videon kannen kuvaan, josta mulla ei ole mitään hajua milloin se on otettu. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Montte 29.11.2005 16:44:17 | |
---|
Niin kai sitten: Mä halusin ottaa kantaa itse videokuvaan 16.8.90 ja sä sitten kai siihen videon kannen kuvaan, josta mulla ei ole mitään hajua milloin se on otettu. Jotenki noin joo If You Really Love Music - Play It |
Manicci 29.11.2005 17:37:29 | |
---|
Menee ehkä hieman yksityisasioiden puolelle, mutta tietääkö kukaan että oliko Alpulla ketään hyvää(?) tuttua jonka sukunimi olisi ollus Suomalainen? Koska yksi tämänniminen tuttuni väittää että isänsä oli parempaakin ystävää Alpun kanssa.. Rock'n'Roll nousee |
BigPapa 29.11.2005 17:56:06 | |
---|
Niin kai sitten: Mä halusin ottaa kantaa itse videokuvaan 16.8.90 ja sä sitten kai siihen videon kannen kuvaan, josta mulla ei ole mitään hajua milloin se on otettu. Ihan se kuva on siinä samoina aikoina otettu. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
rheinone 29.11.2005 18:03:33 | |
---|
Ihan se kuva on siinä samoina aikoina otettu. No joka tapauksessa hyvässä fyysisessä kondiksessa näytti kundi olevan sillä videolla. Jotenkin on helppo verrata kun Alppu oli siinä just saman ikäinen kuin itse olen nyt. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
tiku 30.11.2005 15:24:13 | |
---|
70 -luvulla rock oli yhtäkuin viina naiset ja rock'n'roll. Se oli sitä ja paljon siirtyi muusikoita taivaallista bändiä vahvistamaan. Valitettavasti!!! Kyllä Järvinen tuli katsottua livenä ja kuunneltua nauhoilta tarkkaan 70 -luvun alkupuolella, kun kitaransoiton jaloa taitoa itsekkin opiskelin (opetteleminen jatkuu muuten yhä edelleen...). Silloin hän oli Hurriganesien riveissä ja kaikki hänet yhdistää luonnollisesti sinne. Älkää kuitenkaan unohtako 70 -luvun loppua jolloin ROYALS oli todella ROCK!!!!!! Järvinen/Maijanen/Kätkä tiimi toimi livenä todella upeasti. Lp Royals Live kannattaa ehdottomasti kuunnella. Silllä vahvistuksena on, poiketakseni vähän sivuun aiheesta, Vaasalaissyntyinen nuorimies Mikko Rintanen ... tai PEN LEE Järvinen/Dave Lindholm/Affe Forsman meininkinä. Sekin oli TODELLA!!! kova juttu. (älppäri Nouveau) Kyseessä on ehdottomasti suomen kitararockin legenda joka jätti jälkeensä kunnioitettavan muiston. RESPEKT!!!!!! |
BigPapa 30.11.2005 15:26:11 | |
---|
70 -luvulla rock oli yhtäkuin viina naiset ja rock'n'roll. Se oli sitä ja paljon siirtyi muusikoita taivaallista bändiä vahvistamaan. Valitettavasti!!! Kyllä Järvinen tuli katsottua livenä ja kuunneltua nauhoilta tarkkaan 70 -luvun alkupuolella, kun kitaransoiton jaloa taitoa itsekkin opiskelin (opetteleminen jatkuu muuten yhä edelleen...). Silloin hän oli Hurriganesien riveissä ja kaikki hänet yhdistää luonnollisesti sinne. Älkää kuitenkaan unohtako 70 -luvun loppua jolloin ROYALS oli todella ROCK!!!!!! Järvinen/Maijanen/Kätkä tiimi toimi livenä todella upeasti. Lp Royals Live kannattaa ehdottomasti kuunnella. Silllä vahvistuksena on, poiketakseni vähän sivuun aiheesta, Vaasalaissyntyinen nuorimies Mikko Rintanen ... tai PEN LEE Järvinen/Dave Lindholm/Affe Forsman meininkinä. Sekin oli TODELLA!!! kova juttu. (älppäri Nouveau) Kyseessä on ehdottomasti suomen kitararockin legenda joka jätti jälkeensä kunnioitettavan muiston. RESPEKT!!!!!! Tossa on hurmoshenkeä. Kitaroita pitää soittaa.Ne tykkää siitä. |
tiku 30.11.2005 18:58:15 | |
---|
JEPP ...sitäpä sitä :-) |