A.l 14.03.2006 22:18:37 | |
---|
Elkee ihmiset iPodia ostako. Itse ostin sellaisen viime elokuussa ja kaunishan se on jne. Toistokäyrässä sattuu vaan olemaan bassotaajuuksien kohdalla semmonen lehmänhäntä. Valmiit EQ:t eivät saa korjattua tilannetta vaan pahviseksi jää. Alkaa jo pikkuhiljaa ottaa pannuun. Jos ei pienestä hetkahda niin sitten voin kyllä Applen vehkeitä suositella. Toivottavasti tajuavat korjata tilanteen edes jo viimeinkin siinä seuraavassa mallissa. Ja hommaavat oikeudet *.ogg- tiedostojen soittoon ja rippaukseen. Jatkakaa. |
Kassu 15.03.2006 01:38:27 | |
---|
iPodit on jees. Mini oli, en tarvinnut niin hienoa loppujen lopuksi niin myin pois. Nykyisin Shuffle. Ei haittaa vaikka röytäessä jääkin takintaskuun, se kestää varmasti. Jos ei kestä niin ei ole aivan niin suuri menetys rahallisesti. Creative Zen Touch on ollut myös, en oikeastaan keksi mitään hyvää sanottavaa siitä nyt iPodin jälkeen. |
ahilakari 15.03.2006 11:07:05 | |
---|
Niin minäkin... Ei oo vielä näkyny n. 5 kuukauteen vaikka oon sinne soittanutkin. Sain myös Tieteen Kuvalehden mukana mp3-soittimen tosin 128 Mb mutta kesti 3 kk tulla perille. Tähän mennessä ihan hyvin on riittänyt työmatkoille mutta tänään ajattelin repäistä ja käydä hakemassa iPod Nano 4 Gb:n. |
south_of_heaven 15.03.2006 13:19:50 | |
---|
tänään ajattelin repäistä ja käydä hakemassa iPod Nano 4 Gb:n. oma on valinta, mutta eikö muihin soittimiin verrattuna hinta kirpaise yhtään? Siihen joku 50e lisää niin saa jo 30gb video ipodin, puhumattakaan näistä psp:stä ja muista vastaavista. Minusta pieni (ja kompakti) koko on liian alhainen syy nostaa hintaa n.100 eurolla muista. ilmoitti South_of_Heaven |
ahilakari 15.03.2006 13:56:39 | |
---|
oma on valinta, mutta eikö muihin soittimiin verrattuna hinta kirpaise yhtään? Siihen joku 50e lisää niin saa jo 30gb video ipodin, puhumattakaan näistä psp:stä ja muista vastaavista. Minusta pieni (ja kompakti) koko on liian alhainen syy nostaa hintaa n.100 eurolla muista. Kyllä kirpaisee. Olen tehnyt vertailuja eri valmistajien ja mallien välillä mutta ehkä olen sen verran Macci-ihminen, että päädyin kuitenkin tuohon Nanoon. Alunperin olin ajatellut n. 150 e budjettia mutta sekin pääsi lipsahtamaan tuon iPodin esteettisyyden edessä. Toki eri valmistajilla on upeita design-soittimia ja tallentimia mutta iPod on minun mieleeni. Mitä Applen hinnoitteluun tulee, on se minunkin mielestä melkeinpä kohtuutonta. Käytän itse Maccia sekä töissä, että kotona ja ratkaisu Macin saamiseen voisi olla ehkäpä säästäminen. En ala boikotoimaan tuotetta hinnan takia jos sen hyväksi olen todennut. Nytkin tulee varmasti vaikeuksia selittää vaimolle miksi menen tuhlaamaan älyttömän kasan rahaa johonkin "korvalappustereoihin", joten tuon 4 Gb:n hinta on ehdoton katto. Ja kuten sanoin: repäisen ja haen iPod 4 Gb:n tänään. Katumus hoidetaan sitten myöhemmin. |
south_of_heaven 15.03.2006 15:00:26 | |
---|
Kyllä kirpaisee. Olen tehnyt vertailuja eri valmistajien ja mallien välillä mutta ehkä olen sen verran Macci-ihminen, että päädyin kuitenkin tuohon Nanoon. Alunperin olin ajatellut n. 150 e budjettia mutta sekin pääsi lipsahtamaan tuon iPodin esteettisyyden edessä. Toki eri valmistajilla on upeita design-soittimia ja tallentimia mutta iPod on minun mieleeni. Mitä Applen hinnoitteluun tulee, on se minunkin mielestä melkeinpä kohtuutonta. Käytän itse Maccia sekä töissä, että kotona ja ratkaisu Macin saamiseen voisi olla ehkäpä säästäminen. En ala boikotoimaan tuotetta hinnan takia jos sen hyväksi olen todennut. Nytkin tulee varmasti vaikeuksia selittää vaimolle miksi menen tuhlaamaan älyttömän kasan rahaa johonkin "korvalappustereoihin", joten tuon 4 Gb:n hinta on ehdoton katto. Ja kuten sanoin: repäisen ja haen iPod 4 Gb:n tänään. Katumus hoidetaan sitten myöhemmin. no, kunhan et osta Creativea :D mä olen asentoitunut siihen merkkiin mp-3 soittimien suhteen täysin kieltävästi, ne laadukkaimmatkin on paskoja. Kyllähän tuo Ipod varmaan on hyvä, ei siinä ole muuta väärää kuin hinta. itkuJos tuosta olisi värinäytötön, samankokoinen malli josta olisi kaikki höpsötykset riisuttu pois ja maksaisi joku 150-190e, voisin mä harkita. Mutta nää värinäytölliset korvaa vanhat, mikä on mun mielestä todella huono idea. Mun ei tarvitse kattoa mitään kuvia 3 sentin näytöltä, musiikkia varten mä soittimen ostan/itku ilmoitti South_of_Heaven |
Jumina5/6 15.03.2006 17:51:37 (muokattu 15.03.2006 17:52:18) | |
---|
Jos tuosta olisi värinäytötön, samankokoinen malli josta olisi kaikki höpsötykset riisuttu pois ja maksaisi joku 150-190e, voisin mä harkita. Mutta nää värinäytölliset korvaa vanhat, mikä on mun mielestä todella huono idea. Mun ei tarvitse kattoa mitään kuvia 3 sentin näytöltä, musiikkia varten mä soittimen ostan Nii-in. Onpa se nyt sitten kivaa kun voi katsoa lomakuvia kaverin kanssa jostain 1.5" näytöltä? "Hei kato tuossa kuvassa mä oon tuolla 2 pikselin kokoisena taustalla". Pitänee hankkia joku pieni ja halpa jolla ei voi tehdä muuta kuin soittaa ämpäreitä vaan. Mites muuten, mitä kaikkea nämä nykyiset soittaa? Mp3/VBR on ilmeisesti jo vuosia ollut, mutta entäs .ogg? Pissahammasta kolottaa. Olenko infrapunaniska? |
south_of_heaven 15.03.2006 18:00:20 | |
---|
Nii-in. Onpa se nyt sitten kivaa kun voi katsoa lomakuvia kaverin kanssa jostain 1.5" näytöltä? "Hei kato tuossa kuvassa mä oon tuolla 2 pikselin kokoisena taustalla". Pitänee hankkia joku pieni ja halpa jolla ei voi tehdä muuta kuin soittaa ämpäreitä vaan. Mites muuten, mitä kaikkea nämä nykyiset soittaa? Mp3/VBR on ilmeisesti jo vuosia ollut, mutta entäs .ogg? Eikös noissa uudemmissa malleissa ole? ainakin jo aikaisemmin mainittu ja kehuttu iRiver http://www.verkkokauppa.com/ Esim. T20- ja T30-malleissa näyttäisi olevan sisäänrakennettu mikrofoni sekä linjatulo. toistaa .mp3,.wma ja .ogg. ilmoitti South_of_Heaven |
hörhö 15.03.2006 18:46:49 (muokattu 15.03.2006 22:35:28) | |
---|
Se, mitä designiin tulee, niin ihan pirun hieno on se sonyn palikka, missä on se kuoren värinen tausta näytössä. IMO tyylikkämpi kuin iPodit, mutta itselläni on iPod sen älyttömän hyvän käytettävyytensä ansiosta. Ois vain kiva se videomalli kun löysin ropnopodcasteja. "Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900) |
south_of_heaven 15.03.2006 18:48:51 | |
---|
Se, mitä designiin tulee, niin ihan pirun hieno on se sonyn palikka, missä on se kuoren värinen tausta näytössä. IMO tyylikkämpi kuin iPodit, mutta itselläni on iPod sen älyttömän hyvän käytettävyytensä ansiosta. mun mielestä sen julkaiseminen edellisen mainion mallin tilalle oli suuri virhe. ilmoitti South_of_Heaven |
mrk 15.03.2006 21:19:22 (muokattu 15.03.2006 21:19:54) | |
---|
Nii-in. Onpa se nyt sitten kivaa kun voi katsoa lomakuvia kaverin kanssa jostain 1.5" näytöltä? "Hei kato tuossa kuvassa mä oon tuolla 2 pikselin kokoisena taustalla". Mutta se on oikeasti kivaa, että voi siirtää kuvat kamerasta iPodiin kun kameran muistikortti tulee matkalla ollessa täyteen. "Short On Long Term Goals" |
south_of_heaven 15.03.2006 21:24:35 | |
---|
no, menin sitten palauttelemaan viallista zen micro 5gbtä rahan takaisin saamisen toivossa. Myyjä pamauttaa että joo, se on se kaks viikkoo millo voidaan antaa vielä rahat takas. Kieltämättä alkoi vututtaa, kun tuotteessa vuoden takuu. No, lähettävät iskemättömän minulle, mutta kestää jopa 3 viikkoon. Kyllä se soitin käy, kunhan ei ole viallinen. ilmoitti South_of_Heaven |
south_of_heaven 15.03.2006 21:26:28 | |
---|
Mutta se on oikeasti kivaa, että voi siirtää kuvat kamerasta iPodiin kun kameran muistikortti tulee matkalla ollessa täyteen. voi niihin muihinkin soittimiin yleensä säilöä kuvatiedostoja, mutta tässä on se kiva puoli että voi katsella kuvia itsestään pikselin kokoisena. ilmoitti South_of_Heaven |
kivi 15.03.2006 21:52:44 | |
---|
no, menin sitten palauttelemaan viallista zen micro 5gbtä rahan takaisin saamisen toivossa. Myyjä pamauttaa että joo, se on se kaks viikkoo millo voidaan antaa vielä rahat takas. Kieltämättä alkoi vututtaa, kun tuotteessa vuoden takuu. No, lähettävät iskemättömän minulle, mutta kestää jopa 3 viikkoon. Kyllä se soitin käy, kunhan ei ole viallinen. iPodista oli akku viallinen. Valitin suoraan Applelle, ja seuraavana aamuna oli kuriiri kotiovella valmiin pakkauslaatikon kanssa. Kyllähän se laitteen "korjaus" (eli oikeasti vaihto uuteen) kesti muutaman päivän, kun sen piti ulkomaille ja ulkomailta matkustaa... Hyvää toimintaa, anyway. Kotiovelle tuotiin takaisin. :-) |
jigsore 16.03.2006 22:30:20 (muokattu 17.03.2006 00:27:38) | |
---|
arse shnider
IHKK #8 |
aleksi 20.12.2006 17:22:54 | |
---|
Nostetaan nyt... Laitoin tuossa ulkomailta täälläkin muistaakseni jonkun suositteleman iAudio -kovalevysoittimen ja ainakin toistaiseksi täysin tyytyväinen olen ollut. Mitään softia ei tarvitse ja soitin lukee mp3:n lisäksi myös ogg, wma ja kai muitakin formaatteja. Hintakaan ei päätä huimannut: 200e 20 gigasesta soittimesta. Ainoa miinus on, ettei näyttöä löydy kuin "kaukosäätimestä", eli, mikäli sitä ei ole mukana, niin biisien / artistin vaihtaminen on hieman arpapeliä. Piti laittaa myös adapteri tuohon, kun on erilaisella pistokkeella varustettu, mutta yllätykseni huomasin, että lataahan tuo itseään myös tietokoneeseen kytkettynä. Hieno peli siis, suosittelen pukinkonttiin, mikäli joku sellaista on pyydellyt. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
Makkari 20.12.2006 19:42:21 | |
---|
Itse olen oikeen tyytyväinen omaan Creative Zen Microoni (6GB). On se nyt vuoden ainakin kestänyt, eikä ole mitään ongelmia ollut. Kuulokkeet tosin onnistuin hajottamaan, mut kohtelukaan ei ehkä ollut aina kovin hellää. Kätevää myös, että tässä on tuo äänitysmahdollisuus. Radiokin on. Laite on pieni, sitä on (pienen totuttelun jälkeen) helppo käyttää ja akku on mielestäni kestänyt varsin hyvin. I'd love to change the world, but I don't know what to do, So I'll leave it up to you. |
aleksi 20.12.2006 20:36:02 | |
---|
Kätevää myös, että tässä on tuo äänitysmahdollisuus. Jep, sama ominaisuus löytyy myös tuosta iAudio-laitteestani. Pystyy äänittämään sekä suoraan line inin kautta tai sitten sisäänrakennetulla mikillä, jolla esim. jotain haastatteluja ym. voi tehdä melkoisen kätevästi. "Punk rock should mean freedom, liking and accepting anything that you like, playing whatever you want, as sloppy as you like it, as long as it's good and has passion." |
PomppoK 20.12.2006 21:11:09 | |
---|
Löytyykö monilta Creativen 30GB:n Zen Vision? Joitakin viikkoja sitten ostin moisen ja lähes ongelmitta on toiminut. Muutoin siis ongelmitta, mutta ikäänkuin olisin havaitsevinani pienen "bugin": Olen kahdesti vaihtanut näytön taustavärin mustaksi ja molemmilla kerroilla melko pian vaihdon jälkeen laite on jumahtanut totaalisesti (ei reagoi edes virtakytkimeen). Resetoinnilla laite on palautunut täysin normaaliksi. Eh. Vastaavia kokemuksia? "Youth... Optimism... Middle-age... Disappointment... Old-age... Senility and... Death." |
RonRoco 20.12.2006 23:20:14 | |
---|
soittimia on ollut yhtä kauan kun niitä on markkinoilla ollut. sonyja, creativejä, iRiverejä ja muita. iPodeista oon asennevammasena pysyny kaukana mutta onneksi tajusin nanon hommata puoltoista vuotta sitten. Nyt on 8giganen nano ja 30g video ja ei yhtään huonoa sanaa. Kun vaan ostaa kunnon kuulokkeet (pätee jokaiseen soittimeen). Nano on ollut ehdottomasti paras kaikista. Helvetin hyvä ääni ja kaunis kun mikä. Akutkin kestää monta päivää=)) Videossa video ominaisuudet nyt on vielä mitä on mutta riittää hyvin jos haluaa laitteen omasta näytöstä töllötellä. TV:ssä kuva on vielä huono vaikka onkin 5,5versio. Netisä saa ilmaiseksi ohjelmat millä muuttaa helposti videot suoraan ipodille sopiviksi. VIELÄKIN ketuttaa suunnattomasti applen junttimaiset keinot rahastaa omilla lisälaitteilla. Ja se et laitteen mukana ei vieläkään tule kunnon koteloita vaan pitää ostaa viiden kotelon -eriväri- pakkaus joka maksaa mukavat 35euroo. No saahan noita muilta valmistajilta mutta kuitenkin. Todella halpoihin rahastus keinoihin kuuluu myös tää tv-piuha jupakka. jos ostat esim. Haman valmistaman piuhan (7,90e kun applen piuha maksaa n30e) niin kuva ei näy ellet ole tietoinen siitä että apple on vittuuksissaan vaihtanut "keltaisen" ja "punaisen" liitännät keskenää. Eli piuha toimii hyvin jos laitat audio "rightin" keltaiseen ja toisinpäin. HEH HEH, halpaa touhua muuten tyylikkäältä firmalta. Mutta kuitenkin suosittelen flash-soitinta hankkivalle ehdottomasti uutta NANOa. Eipä mulla muuta I got the Blues... |