![]() 10.06.2009 14:03:31 | |
---|---|
Se on kyllä totta, että Spotify tekee itselleen hallaa tarjoamalla käytännössä kaksi lähes identtistä tuotetta, toisen ilmaiseksi ja toisen 10 eurolla kuukaudessa. Voisi olettaa, että premium-käyttäjälle tarjottaisiin jotain selkeämpää parannusta vastineeksi rahalle, esim. parempaa äänenlaatua. Nyt tuntuu, että kun mainoksia tulee käytännössä niin harvoin niin sillä ei varmasti monelle ole merkitystä + valikoima ei tunnu ihan kovin radikaalisti vaihtelevan maksullisen ja maksuttoman välillä joten sekään ei saa monia maksamaan. Tuntuu, että tuo 10 euroa kuukaudessa pitäisi ymmärtää enemmänkin kannatusmaksuna. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. | |
![]() 10.06.2009 15:14:44 | |
Zammy: Se on kyllä totta, että Spotify tekee itselleen hallaa tarjoamalla käytännössä kaksi lähes identtistä tuotetta, toisen ilmaiseksi ja toisen 10 eurolla kuukaudessa. Tuntuu, että tuo 10 euroa kuukaudessa pitäisi ymmärtää enemmänkin kannatusmaksuna. Tämä juuri, ja se saa minut pelkäämään palvelun tulevaisuuden puolesta. Jos ilmaiseksi tarjottaisiin vaikkapa vain kolmasosa kaikesta sisällöstä (siten että loppu olisi porkkanana näkyvillä, mutta ei kuunneltavissa), se ehkä motivoisi useampia rekisteröitymään. Toisaalta systeemin radikaali muuttaminen tässä vaiheessa aiheuttaisi taas omat negatiiviset reaktionsa. Enkä minä firman budjetista tai taloussuunnitelmasta toki mitään tiedä. Toivotaan parasta. | |
![]() 11.06.2009 11:28:59 (muokattu 11.06.2009 11:30:52) | |
Ekiös Spotify juuri julkaissut omat ohjelmointirajapintansa, joita voi käyttää vain premium käyttäjät? Ainakin tämän rajauksen olen antanut itseni ymmärtää. Ts. jos joku nörtti väkertelee oman hienon vekottimen, joka käyttää apia, niin ko. härveliä ei voi ilmaiskäyttäjä käyttää. Meikäläisen toiveissa olisi spotifyn ja tavallisen mediatoistimen yhdistelmä. Spotifystä kun ei kuitenkaan ihan kaikkea ole tarjolla. Edit: eli taka-ajatukseni on että tuo 10 €:n kk maksu saadaan kannattavaksi tulevaisuudessa juuri lisäpalveluilla, joita spotify ja kolmas osapuoli tulee jatkossa tarjoamaan. | |
![]() 11.06.2009 14:04:41 | |
Zammy: Se on kyllä totta, että Spotify tekee itselleen hallaa tarjoamalla käytännössä kaksi lähes identtistä tuotetta, toisen ilmaiseksi ja toisen 10 eurolla kuukaudessa. Voisi olettaa, että premium-käyttäjälle tarjottaisiin jotain selkeämpää parannusta vastineeksi rahalle, esim. parempaa äänenlaatua. Nyt tuntuu, että kun mainoksia tulee käytännössä niin harvoin niin sillä ei varmasti monelle ole merkitystä + valikoima ei tunnu ihan kovin radikaalisti vaihtelevan maksullisen ja maksuttoman välillä joten sekään ei saa monia maksamaan. Tuntuu, että tuo 10 euroa kuukaudessa pitäisi ymmärtää enemmänkin kannatusmaksuna. Ideana on se, että yhä enenevässä määrin käyttäjämäärät ja niistä kerättävät profiilit ovat firmoille käypää valuuttaa - näinollen Spotify tekee hyvää tulosta jakamalla ilmaisia inviteja + saamalla vielä maksuja osalta käyttäjistä. (Vertaa esim FaceBook, jossa kukaan ei maksa mitään.) Hyvä idea, ainoa piilomaksu käyttäjälle on se, että Spotify opettelee tuntemaan musiikkimakusi ja myy sen tiedon firmoille jotka voivat siitä hyötyä - eli sen sijaan että Suomen gallupilta ostetaan tietoa, sitä voidaan ostaa vaikkapa Spotifyltä + harjoittaa täsmämainontaa joka anonyymeissä gallupeissa ei ole mahdollista. Lisäksi Spotify ottaa hivenen mainostuloja niistä vähistä mainoksista joita seassa on. Niiden määrää ei kannata kuitenkaan nostaa häiritsevälle tasolle, sillä se vähentäisi kiinnostuneita käyttäjiä. Hyvä liikeidea ja tällaista on tulossa yhä enemmän joka suunnalta. | |
![]() 11.06.2009 17:40:21 | |
askarp: Ideana on se, että yhä enenevässä määrin käyttäjämäärät ja niistä kerättävät profiilit ovat firmoille käypää valuuttaa - näinollen Spotify tekee hyvää tulosta jakamalla ilmaisia inviteja + saamalla vielä maksuja osalta käyttäjistä. (Vertaa esim FaceBook, jossa kukaan ei maksa mitään.) Hyvä idea, ainoa piilomaksu käyttäjälle on se, että Spotify opettelee tuntemaan musiikkimakusi ja myy sen tiedon firmoille jotka voivat siitä hyötyä - eli sen sijaan että Suomen gallupilta ostetaan tietoa, sitä voidaan ostaa vaikkapa Spotifyltä + harjoittaa täsmämainontaa joka anonyymeissä gallupeissa ei ole mahdollista. Lisäksi Spotify ottaa hivenen mainostuloja niistä vähistä mainoksista joita seassa on. Niiden määrää ei kannata kuitenkaan nostaa häiritsevälle tasolle, sillä se vähentäisi kiinnostuneita käyttäjiä. Hyvä liikeidea ja tällaista on tulossa yhä enemmän joka suunnalta. Arvaa paljon kiinnostaa, jos pystyn kuitenkin kotikoneella kuuntelemaan ja nauttimaan lähes minkä tahansa merkittävän/ ei merkittävän bändin tuotannosta. Pieni hinta siitä. "This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band." | |
![]() 12.06.2009 08:50:06 | |
Kasasin jälleen tälle viikolle hittilistan. Kitaravoittoista menoa. http://hipposounds.blogspot.com/2009/06/viikon-hittilista-3.html Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. | |
![]() 12.06.2009 15:21:50 | |
StoRBa: Kasasin jälleen tälle viikolle hittilistan. Kitaravoittoista menoa. http://hipposounds.blogspot.com/2009/06/viikon-hittilista-3.html ei pahalla, mutta mikä tän tarkoitus on? elvistellä omalla musamaulla? vai pitäskö kaikkien postailla tähän ketjuun näitä "omia hittilistojaan"? enköhän mä kuuntele spotitystäkin sitä mitä haluan ja mikä tällä hetkellä kolahtaa, ei ole tarve julkistella että kuunnelkaa tätä ja tätä kun tein tälläsen listan.. | |
![]() 12.06.2009 15:28:25 | |
apua-mies: ei pahalla, mutta mikä tän tarkoitus on? elvistellä omalla musamaulla? vai pitäskö kaikkien postailla tähän ketjuun näitä "omia hittilistojaan"? enköhän mä kuuntele spotitystäkin sitä mitä haluan ja mikä tällä hetkellä kolahtaa, ei ole tarve julkistella että kuunnelkaa tätä ja tätä kun tein tälläsen listan.. Ei tarvitse avata jos ei halua :) Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. | |
![]() 12.06.2009 15:41:49 | |
Kyllä minä ihan diggailen tuollaisista listoista, varsinkin jos niissä on hyvät luonnehdinnat artisteista ja biiseistä. Sieltähän voi löytää vaikka mitä uutta ja mielenkiintoista, mihin ei ole ennen törmännyt. Joten StoRBa, keep on rocking! ;) "This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band." | |
![]() 12.06.2009 16:00:34 | |
crowfield: Kyllä minä ihan diggailen tuollaisista listoista, varsinkin jos niissä on hyvät luonnehdinnat artisteista ja biiseistä. Sieltähän voi löytää vaikka mitä uutta ja mielenkiintoista, mihin ei ole ennen törmännyt. Tämä siinä on ideanakin :) Itekin tykkään kun löytää Spotifysta jatkuvasti uusia hyviä artisteja. Onko tuo... Super Guss Cola?? Tuunausta, puunausta ja yleistä löpinää blogissa. | |
![]() 12.06.2009 17:19:34 | |
Zammy: Se on kyllä totta, että Spotify tekee itselleen hallaa tarjoamalla käytännössä kaksi lähes identtistä tuotetta, toisen ilmaiseksi ja toisen 10 eurolla kuukaudessa. Voisi olettaa, että premium-käyttäjälle tarjottaisiin jotain selkeämpää parannusta vastineeksi rahalle, esim. parempaa äänenlaatua. Nyt tuntuu, että kun mainoksia tulee käytännössä niin harvoin niin sillä ei varmasti monelle ole merkitystä + valikoima ei tunnu ihan kovin radikaalisti vaihtelevan maksullisen ja maksuttoman välillä joten sekään ei saa monia maksamaan. Tuntuu, että tuo 10 euroa kuukaudessa pitäisi ymmärtää enemmänkin kannatusmaksuna. Jos Spotify ei jakaisi inviteja, tämä ketju olisi ehkä neljän sivun mittainen. Ajattele niitä mainoskampanjana, jossa potentiaaliset asiakkaat voivat tutustua palveluun. Buzz on luotu, joten mainoskampanja on onnistunut. Nyt on kyse enää siitä, onko itse tuote (maksullinen palvelu) tarpeeksi vahva. En tiedä markkinoinnista juuri mitään, mutta maallikolle asia näyttäytyi näin. apua-mies: ei pahalla, mutta mikä tän tarkoitus on? elvistellä omalla musamaulla? vai pitäskö kaikkien postailla tähän ketjuun näitä "omia hittilistojaan"? enköhän mä kuuntele spotitystäkin sitä mitä haluan ja mikä tällä hetkellä kolahtaa, ei ole tarve julkistella että kuunnelkaa tätä ja tätä kun tein tälläsen listan.. Mistä tiedät mitä spotifysta hakea? Tällaiset listat ovat yksi kiva tapa lisätä tietoisuutta hyvistä bändeistä ammoin kuolleita sankareita tai trendipoppareita palvovien lehdyköiden ohella. | |
![]() 12.06.2009 21:15:45 | |
Eero Laine: Jos Spotify ei jakaisi inviteja, tämä ketju olisi ehkä neljän sivun mittainen. Ajattele niitä mainoskampanjana, jossa potentiaaliset asiakkaat voivat tutustua palveluun. Buzz on luotu, joten mainoskampanja on onnistunut. Nyt on kyse enää siitä, onko itse tuote (maksullinen palvelu) tarpeeksi vahva. En tiedä markkinoinnista juuri mitään, mutta maallikolle asia näyttäytyi näin. Nyt kyllä puhuttiin eri asioista. Kyllä minä sen hoksasin, että antamalla jotain ilman vastinetta saadaan aikaan hypeä ja ihmisiä rekisteröitymään. Se mihin puutuinkin on se, että onko se ilmaiseksi jaettu tuote nyt liian lähellä sitä maksullista, jolloin suurin osa tyytyy ilmaiseen versioon. Vähän kyllä myös epäilen tuolla ylempänä esitettyä väitettä siitä, että spotifyn käyttäjäprofiilit olisivat riittävän arvokkaita ylläpitämään palvelua. Facebook ei toistaiseksi ole päässyt voitolle ja siellä sentään käytännössä kaiken sisällön tekevät käyttäjät itse ja ilmaiseksi kun taas spotify joutuu toki maksamaan tekijänoikeuskorvaukset kaikesta soitetusta musasta. Minulla on pappatunturi, sininen ja sporttinen. Sillä naiset isketään, sen sorttinen. | |
![]() 13.06.2009 05:05:30 (muokattu 13.06.2009 05:13:01) | |
apua-mies: ei pahalla, mutta mikä tän tarkoitus on? elvistellä omalla musamaulla? vai pitäskö kaikkien postailla tähän ketjuun näitä "omia hittilistojaan"? enköhän mä kuuntele spotitystäkin sitä mitä haluan ja mikä tällä hetkellä kolahtaa, ei ole tarve julkistella että kuunnelkaa tätä ja tätä kun tein tälläsen listan.. Ei pahalla, mutta miten omalla musiikkimaulla elvistellään? Kyllä minusta Sporifyn yksi parhaista anneista nimenomaan on ollut uuteen musiikkiin tutustumienn muiden suositusten perusteella. Tosin voisihan siihen vaikka olla oma ketjunsakin täällä. StoRBan soittolistoja on ollut kiva kuunnella kun ne eivät ole olleet pelkkiä perustelemattomia listoja, vaikka itse musiikki ei niin omaan makuun osukaan. | |
![]() 14.06.2009 08:58:08 | |
Zammy: Nyt kyllä puhuttiin eri asioista. Kyllä minä sen hoksasin, että antamalla jotain ilman vastinetta saadaan aikaan hypeä ja ihmisiä rekisteröitymään. Se mihin puutuinkin on se, että onko se ilmaiseksi jaettu tuote nyt liian lähellä sitä maksullista, jolloin suurin osa tyytyy ilmaiseen versioon. Vähän kyllä myös epäilen tuolla ylempänä esitettyä väitettä siitä, että spotifyn käyttäjäprofiilit olisivat riittävän arvokkaita ylläpitämään palvelua. Facebook ei toistaiseksi ole päässyt voitolle ja siellä sentään käytännössä kaiken sisällön tekevät käyttäjät itse ja ilmaiseksi kun taas spotify joutuu toki maksamaan tekijänoikeuskorvaukset kaikesta soitetusta musasta. Toisaalta, nyt on saatu nimenomaan aikaan se "täältähän löytyy kaikki!" -hype, joka ei ehkä olisi onnistunut jos iso osa musasta olisikin ollut suljettuna premium-lukkojen taakse. Voit kyllä silti olla oikeassa. Epäilen kyllä itsekin tuota ylempänä esitettyä väitettä käyttäjäprofiileista, osittain kommentisi ansiosta. | |
![]() 17.06.2009 15:17:22 | |
Eipä pysty enää hommaileen Spotifyä noiden postalcode systeemien kautta. Yritin tuolla proxylinkinllä (s.37) ja ei taitu ei. Ovat laittaneet estot päälle! Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee. | |
![]() 17.06.2009 15:58:12 | |
jassi: Eipä pysty enää hommaileen Spotifyä noiden postalcode systeemien kautta. Yritin tuolla proxylinkinllä (s.37) ja ei taitu ei. Ovat laittaneet estot päälle! Saas nähdä millonka lakkaa sitten toimimasta tää. Vielä ainakii mulla toimii. | |
![]() 17.06.2009 22:30:08 | |
jassi: Eipä pysty enää hommaileen Spotifyä noiden postalcode systeemien kautta. Yritin tuolla proxylinkinllä (s.37) ja ei taitu ei. Ovat laittaneet estot päälle! Joo. Mutta nyt toimii seuraavalla tavalla. Mene osoitteeseen spotify.rejected.se, klikkaa sieltä kohtaa register without invite. Postal codeksi pitää tällä kertaa laittaa esmes A99AA. Näin toimi ainakin eilen kaverilla, muuten samat toimenpiteet kuin ennenkin. "This is a chord, this is another, this is a third. Now form a band." | |
![]() 18.06.2009 09:00:19 | |
Ei siltikään. Sama homma ku eilenkin. Siinä on tommonen mintunvihreä Defilter..co.uk lätkä siellä alhaalla, missä käsittääkseni pitäis olla ne täytettävät kentät. Eli menin just sun ohjeiden mukaan tonne rejected jne. osoitteeseen, napsautin "without invite"-kohtaa ja tän jälkeen tuli sivu missä kahdeksan osaiset ohjeet ja niiden alla tuo jumalattoman kokoinen vihreä lätkä. Eikä muuta. V----maista! Siis, jos sä koko ajan tytsän kanssa jutellessas mietit sitä että "tää on tytsä, mitä mä sanon, tää on tytsä, mitä mä sanon ... jne" niin reisillehän se menee. | |
![]() 18.06.2009 11:48:51 | |
Menin tänään aamulla läpi kaikki tässä säikeessä kerrotut keinot inviten saamiseksi. Mistään ei saanut, eikä mikään ohje Ranskan tai UK:n kautta kiertämisestä toiminut. Mutta lievän googlailun jälkeen näin onnistuin: Mene http://www.daveproxy.co.uk/ Siellä "Enter URL"-laatikkoon http://spotify.com Paina "Continue anyway" jos semmoinen tarjolle tulee. Sitten spotify.com:ssa "Get started". Postal code -kohtaan laitoin "B40 1NT". (En tiedä, olisiko järkevää, että tässä käytettäisiin muitakin englantilaisia postikoodeja.) Kun olin sitten kirjautunut spotify:n soitto-ohjelmaan, menin Help -> Your account ja vaihdoin maaksi Finland ja postinumeroksi omani. (Sitä en tiedä, onko tämä muutos edes pakollinen, kyllähän se toimi ilman tuota muutostakin.) Lähde, jonka perusteella osasin tuon tehdä: http://tarkkamarkka.com/blogi/2009/05/spotify-ilman-kutsua/ | |
![]() 18.06.2009 12:04:04 | |
nirzin: Menin tänään aamulla läpi kaikki tässä säikeessä kerrotut keinot inviten saamiseksi. Mistään ei saanut, eikä mikään ohje Ranskan tai UK:n kautta kiertämisestä toiminut.../ Kertokaas mulle sellanen juttu, että miksi noissa on noi aluekoodihommat, ja miksi Spotify yleensäkään rajoittaa alueellisesti noita kutsuttuja, jos sillä ei olisi niille mitään merkitystä? Vähän tuntuu, että tässä kiertelyjutussa taas käytetään hyväksi systeemiä, kun se kerran on mahdollista. Tällä voi olla esimerkiksi vaikutusta siten, että suomalaiset mainostajat eivät tästä palvelusta kiinnostu, kun suuri osa suomalaisista onkin rekisterissä englantilaisina -> ei mainosrahaa(Suomesta siis Englanista ehkä) -> firmalla rahoitusongelmia. Miksi ei voi vain ajatella: "Perhana, en ehtinyt ilmaiskutsuille. Pitää ehkä metsästää/kalastaa kutsuja tarkemmin, tai sitten maksaa tuo 10 €/kk..." Sama "kaikki mulle heti, nyt"- homma tässäkin... Kertokaa, jos olen väärässä. -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)