![]() 07.10.2008 10:34:06 | |
---|---|
Itselläni kävi juuri toisin päin. Olin jo pari vuotta omistanut sennheiserin px200 kuulokket kunnes kaverilla testasin porta proita. Aivan järkyttävä ero äänenlaadussa, ostin välittömästi omat. Px200 mallin suurin ongelma on, että basso karkaa. Kuulemma ei yhtä suuri ongelma px100 mallilla. Sen voi kääntää toisinkin päin: PX100-mallissa basso on ylikorostunut ja PX200-mallissa normaali. PX satasella kuunnellessa Sex Pistolskin kuulostaa joltain Kyussilta, vaikka olisi kuinka säätänyt equja. | |
![]() 13.10.2008 00:32:32 (muokattu 13.10.2008 00:32:42) | |
Nuo ipodin napit on parhaimmat mitä mulla on ikinä ollut. Suosittelen lämpimästi kuulokkeiden vaihtoa. iPodin napit on semihyvää laatua siihen nähden että ne on just napit, mutta ei sovi korveen yhtään. Ne valuu ja niitä joutuu 5 minuutin välein korjailemaan että kuulee taas. Niissäkin alkaa ipodin vol. puolessa välissä aika pahasti rätisemään. Mutta, toisaalta jos ei oo kiinnostusta eikä sen tarvi olla hi-fi laatua mitä sieltä soittimesta tulee, niin sitten ei hätää. Ja niin, jos korvas on oikeen muotoset=) | |
![]() 13.10.2008 02:51:57 (muokattu 13.10.2008 02:52:43) | |
Nuo ipodin napit on parhaimmat mitä mulla on ikinä ollut. Oho, aika yllättävää. Mun korvaan ne on ihan samaa roskaa kuin kaikki muutkin mp3-soittimien kylkiäisinä tulevat rimpulat. Kannattaa tutustua edes hiukan parempiin kuulokkeisiin... Tietääpähän sitten ainakin mitä menettää. Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 21.10.2008 09:01:29 | |
Vaimo palkitsee kahdeksan vuoden gradu-projektin valmistumisen (myös) mp3-soittimella (heh, opiskeltkaa ja älkää menkö töihin, nuoret) valinta on käytännössä joko iPod Classic tai Creativen uusi X-Fi 16G. Päätöksen tekee vaikeaksi Creativen radio ja äänitysmahdollisuus vs. iPodin järjetön muistikapasiteeti. Eli minkä laatuista jälkeä tuolla "voice recorderilla" saa aikaan? Omassa käytössä on tähän mennessä palvellut riittävän hyvin/huonosti Minidisc ja avuton monomikki eli en odota mp3-soittimeltakaan ihmeitä. Tänks! "I like sleep! That's where I'm a Viking!" | |
![]() 21.10.2008 17:35:33 | |
Vaimo palkitsee kahdeksan vuoden gradu-projektin valmistumisen (myös) mp3-soittimella (heh, opiskeltkaa ja älkää menkö töihin, nuoret) valinta on käytännössä joko iPod Classic tai Creativen uusi X-Fi 16G. Päätöksen tekee vaikeaksi Creativen radio ja äänitysmahdollisuus vs. iPodin järjetön muistikapasiteeti. Eli minkä laatuista jälkeä tuolla "voice recorderilla" saa aikaan? Omassa käytössä on tähän mennessä palvellut riittävän hyvin/huonosti Minidisc ja avuton monomikki eli en odota mp3-soittimeltakaan ihmeitä. Tänks! No ottaisin iPodin suosiolla, vaikka oman kanssa ollut jonkin verran ongelmia. Tosin nyt kun tuli takuusta uusi, niin ne ovat tipotiessään. Kuuteentoista gigaan mahtuu yllättävän vähän settiä. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe | |
![]() 21.10.2008 17:50:29 | |
Löytyykös ihmisllä täällä mitään kokemusta vastameluluureista. Itse koekäytin tuollaista Philipsin halpis noice cancellation - in ear -tyylisiä lentokonekäytössä muutaman päivän ja yllättivät positivisesti. Tosin odotusarvo oli mallia zero points. Eihän ne mitään superyyberhifeja ole, mutta yllättävänkin laadukasta oli toisto ja suodatus. Toimivat juuri tuollaisessa tasaisessa taustaäänessä kuten lentokoneessa ja kentillä ja hotellien auloissa. Sai kuitenkin laskea soittimesta lähtötasoa varsin alas, mikä on tietty kuulonhuolon kannalta mukavaa Oma MP-käyttö on juuri matkustaessa, joten siksi nuo vastameluluurit ovat ainakin ideana alkaneet miellyttämään. Mutta nälkä kasvaa syödessä jne... eli rupesin miettimään pykälää laadukkaampia vastamelukuulokkeita (niin in-eareja kuin kuppejakin). Joten jos jollakin on kokemusta, niin kiitollisena sitä vastaanotetaan. Tarjontaahan näyttäisi pikagooletuksela olevan jo varsin mukavasti. "no sound, no sound problems"
-Henry Rollins | |
![]() 21.10.2008 19:20:11 (muokattu 21.10.2008 19:20:29) | |
Omalla kohdalla musan kuuntelu ei tapahdu missään erityisen meluisissa paikoissa, bussit ja ratikat lähinnä vähän meluavat. Itelle riittää näin ollen hyvät suljetut luurit oikein mainiosti. Tällä hetkellä käytössä Sennheiserin HD25:t, jotka sulkevat melun pois todella pätevästi. Lentokoneen meteli on lähinnä sellainen missä nuo noise canceling -mallit alkaa olla erityisen käytännöllisiä... Itteä noissa ärsyttää eniten kallis hinta soundiin nähden ja se ainainen patterien kanssa venkslaaminen. Päteviä kuulokearvosteluja löytyy ainakin tuolta, siellä on myös noita vastameluluureja: http://www.headphone.com/products/headphones/ Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta | |
![]() 14.11.2008 01:39:02 (muokattu 14.11.2008 22:33:32) | |
Tässä tuli ilmeisesti melko hyvä tarjous kuulokkeista, nyt saisi seuraavan mallin 50 $:llä jenkeistä. http://www.ableplanet.com/catalog/p … id=cac1da25c4cd85c1f0a632c211dfd10b Onko kellään kokemuksia kyseisistä kuulokkeista, onko yhtään hyvät? Toi taittuvuus vähän hämää, että kestäänkö ne sitten käyttöä jne.. Kuulokkeisiin en kuitenkaan tahtoisi ihan omaisuuksia laittaa, niin olisko tässä saumaa? | |
![]() 14.11.2008 08:27:24 | |
Tässä tuli melko hyvä tarjous ilmeisesti kuulokkeista, nyt saisi vastaavan mallin 50 $ jenkeistä. http://www.ableplanet.com/catalog/p … id=cac1da25c4cd85c1f0a632c211dfd10b ... Osta Kossin Porta Pro luurit niin et ole ainut suomessa ja tiedät varmasti mitä saat. Mulla toiset menossa. G strings are for strippers! | |
![]() 14.11.2008 22:32:53 | |
Ne oli kanssa harkinnassa, koska kokemuksesta tiedän millanen äänenlaatu niissä on. Tosin, hiukset jää ikävästi väliin enkä muutenkaan tykkää siitä rakenteesta juurikaan. Luulisin kyllä että noissa olis potentiaalia. Ainakin hyvällä alella lähtis. Voihan sitä kokeilla ja jos ei miellytä / tulee jotain ongelmia, niin sitten vaihtoon. Tarjous astuu voimaan 17. päivä, joten sen jälkeen on todennäköisesti odotettavissa kommentteja =) | |
![]() 16.11.2008 22:42:30 | |
Vaimo palkitsee kahdeksan vuoden gradu-projektin valmistumisen (myös) mp3-soittimella (heh, opiskeltkaa ja älkää menkö töihin, nuoret) valinta on käytännössä joko iPod Classic tai Creativen uusi X-Fi 16G. Päätöksen tekee vaikeaksi Creativen radio ja äänitysmahdollisuus vs. iPodin järjetön muistikapasiteeti. Eli minkä laatuista jälkeä tuolla "voice recorderilla" saa aikaan? Omassa käytössä on tähän mennessä palvellut riittävän hyvin/huonosti Minidisc ja avuton monomikki eli en odota mp3-soittimeltakaan ihmeitä. Tänks! iPod:illa voi myös äänittää. Itse tilasin Verkkokauppa.comista Belkinin TuneTalkin. Se vaan työnnetään iPodin perään ja iPod menee automaattisesti äänitystilaan. Tuohon stereomikkiin saa kytkettyä miniplugilla myös oman mikrofonin. Toi vehje toimii hyvin jos äänenpaine ei ole mahdottoman kova, gain-tasoja kun ei saa säädettyä. Älä stressaa. | |
![]() 19.11.2008 14:15:58 | |
Joku on varmasti jossain vastaavassa ketjussa mainostanut halvempia varatulppia Sennheiserin CX-300:siin ja vastaaviin. Nyt oiva tilaisuus hankkia plussa kertomalla mistä noita sai pilkkahintaan, isoistakin hävisi toinen tänään ja pienimmät eivät pysy korvissa, joten aika kriittiset hetket päällä. "Bach sävelsi musiikkinsa jumalalle.
Jos me sävellämme, teemme sen saadaksemme pillua."
-Erlend Loe | |
![]() 19.11.2008 14:55:50 | |
Ostin tällaisen 4 gigasen Sonyn: http://www.trendygadget.com/wp-cont … s/2008/08/sony-walkman-e-series.jpg Todella kätevän kokonen ja muutenkin vaikuttaa hyvältä peliltä. Akkukin kestää yllättävän hyvin, tais olla yli 50 tuntia. | |
![]() 19.11.2008 23:07:11 | |
Ostin tällaisen 4 gigasen Sonyn: http://www.trendygadget.com/wp-cont … s/2008/08/sony-walkman-e-series.jpg Todella kätevän kokonen ja muutenkin vaikuttaa hyvältä peliltä. Akkukin kestää yllättävän hyvin, tais olla yli 50 tuntia. Sonyn heikot kohdat on mun mielestä noi softat, millä siirrät musiikkia koneelta soittimeen. Niistä ei ota kukaan selvää miten ne toimivat. Eikä tuo muotoilukaan oo oikeen mitenkään säväyttäny. Mutta jos akku kestää 50 h, se on aika hyvin. Käytettävyys noissa on vissiin jo ihan ok luokkaa. Niissä vanhemmissa Sonyn laitteissa ei ollu mitään järkeä. | |
![]() 20.11.2008 01:37:08 | |
Syy miksi mä oon aina valinnut Creativen on iPodin iTunes-pakko. Creativen soittimet synkkaa samalla tavalla Windows Media Playerin kanssa, mutta niihin voi myös ihan copypasteta matskua suoraan Explorerista. Levyt on kiva synkata kun pidän ne kaikki WMP:n kirjastossa mutta esim. audiokirjoja jotka on välillä parisataa raitaa pitkiä ei jaksa kukaan kattella soitto-ohjelman listalla. Kopsailen ne sitten ihan vain ctrl+c meiningillä suoraan omaan hakemistoonsa soittimelle. Saa sitä Creativeä myös 32-gigaisena mikä ihan rehellisesti riittää musiikille loputtomasti. Mulla itellä on 30-giganen Zen Vision:M jossa musaa joku 5-10 gigaa johon kuuluu kaikki hyllystä löytyvät cd't + paljon muita. Sitten vielä joku 15 gigaa audiokirjoja. Tietysti jos rupeat leffoja tai telkkarisarjoja oikein hamstraamaan soittimella niin sitten se päälle 100 gigaa voi tulla tarpeeseen, mutta musiikin kanssa en näe sitä 32 gigan rajaa ongelmana. Soitinkalusto lähti vaihtoon, vielä myynnissä Ibanez SR800-beissi Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset. | |
![]() 20.11.2008 09:18:35 (muokattu 20.11.2008 09:20:06) | |
Sonyn heikot kohdat on mun mielestä noi softat, millä siirrät musiikkia koneelta soittimeen. Niistä ei ota kukaan selvää miten ne toimivat. Mä toivoin ettei välttämättä tarvi niiden omaa softaa pistää koneelle, ja onneksi näin on. Homma siis toimii yhtä helposti kuin muistitikulle Eikä tuo muotoilukaan oo oikeen mitenkään säväyttäny. Mutta jos akku kestää 50 h, se on aika hyvin. Käytettävyys noissa on vissiin jo ihan ok luokkaa. Niissä vanhemmissa Sonyn laitteissa ei ollu mitään järkeä. Muotoilussa ei mun mielestäni ole mitään vikaa. Käytettävyydessä löyty pari asiaa mitkä olis voinut hoitaa paremminkin, mutta kyllä tohonkin on jo tottunut. Pääasia mulle kuitenkin että musa kuuluu ilman että tarvii säätää iTunesin kanssa eikä tarvi jatkuvasti ladata akkua. E: omat vanhat kuulokkeet on rikki ja noi vakionapit on (yllätys) todella surkeat, joten äänenlaadusta on vielä vähän vaikea sanoa mitään. Täytyis testata kunnon vehkeillä. | |
![]() 21.11.2008 01:35:05 (muokattu 21.11.2008 01:38:43) | |
Tänne voisin laittaa nyt noista kuulokkeista mistä aikasemmin kyselin.. Ne löytyy siis täältä: http://www.ableplanet.com/catalog/p … id=cac1da25c4cd85c1f0a632c211dfd10b Aluksi epäilin noiden taitettavien toimivuutta, mutta nyt kun ne sain kätösiini niin siitäkään ei ole enää huolta! Toisin kun Porta Proissa, toi koko korvaosa kääntyy, ja kun ne on taitettu, käännetään pään päällä oleva kaari. Sitten taitetaan nuo korvaläpät tuohon "kuppiin". Äänenlaatu on vähintäänkin yhtä hyvä kun Porta Prossa. Voisin melkeen väittää jopa paremmaksi, koska vaikka miten koitin säätää mp3:n EQ:ta, basso tuli aina liian lujaa taustalta. Mikä näissä on sitten hyvää? +Porta prot on mukavat päässä, mutta ne repii hiuksia=( Nämä on mukavat, eikä revi hiuksia. ja verrattuna muihin vastaaviin kuulokkeisiin, nää on suhteellisen kevyet ja pienet. +Taitettavuus. Jos pitää johonkin pieneen tilaan (reppuun) saada, se on oikeastaan ihan kätevä ominaisuus, vaikka aluksi kuulosti vähän turhalta. +Hinta (50$). Tai itseasiassa maksoin näistä 52 $ verojen kanssa. Suomeen kuljetus todennäköisesti maksaa hieman enemmän, siellä ei nimittäin tietääkseni ole CostCo-myymälää. Huonoa -Aluksi hämäännyin basson täydellisestä poissaolosta, vaikka luulin kaiken olevan kunnossa. Kuulokejohto jäi yhteen kohtaan kiinni, joten luulin sen olevan pohjassa. Ääni kuulosti siltä, kun joku olis kuunnellut nappikuulokkeita kylppärissä pitämättä niitä korvassa. Mutta kaiken tarkistettuani huomasin virheeni. Äänenlaatu siis parani (toisin sanoen musiikki alkoi kuulua) -Tähän menee yksi kappale pikkurilliparistoja. En ole täysin varma että mihin sitä tarvitaan. Musiikki nimittäin kuuluu ilmankin. Jokatapauksessa, kun paristo on sisällä, ja kytkin ON-asennossa, musiikin saa kovemmalle. En tiedä onko sillä joku muukin funktio, ehkä saan selvitettyä sen jossain vaiheessa. -Nappikuulokkeet on huomaamattomammat. Eikä nämä nyt varsinaisesti mulle sovi, mutta mielummin näytän tyhmältä kun kuuntelen musiikkia huonoilla kuulokkeilla =) Tässä pieni summary noista. Jos joku harkitsee (ei nappi)kuulokkeiden ostamista, suosittelen lämpimästi. Itse olen ainakin tyytyväinen näihin. | |
![]() 21.11.2008 12:50:34 | |
Myydäänkö Creativen muvoja enää missään? Pitäs saada uus soitin, kun hukkasin vanhan 1 gigasen mallin. Ei tartte olla montaa gigaa tilaa ja mielellään ilman radiota. Jos näitä ei enää saa, niin tietäiskö joku sitten jotain vastaavaa? "Jesus was crucified for doing nothing, but God is worshipped for even less"
Levylista | |
![]() 21.11.2008 12:58:05 | |
-Tähän menee yksi kappale pikkurilliparistoja. En ole täysin varma että mihin sitä tarvitaan. Musiikki nimittäin kuuluu ilmankin. Jokatapauksessa, kun paristo on sisällä, ja kytkin ON-asennossa, musiikin saa kovemmalle. En tiedä onko sillä joku muukin funktio, ehkä saan selvitettyä sen jossain vaiheessa.. Taitavat olla vastamelukuulokkeet nuo. Ainakin mun vastamelukuulokkeissa äänenlaatu oli huomattavasti parempi kun piti sitä päällä. En tiedä miten sulla, mutta kannattaa pitää päällä ainakin liikenteessä. | |
![]() 21.11.2008 13:39:31 | |
Myydäänkö Creativen muvoja enää missään? Pitäs saada uus soitin, kun hukkasin vanhan 1 gigasen mallin. Ei tartte olla montaa gigaa tilaa ja mielellään ilman radiota. Jos näitä ei enää saa, niin tietäiskö joku sitten jotain vastaavaa? Viime jouluna ostin 2gigasen 69:llä. Q: Why does nobody know how to please a woman? - A: Because nobody has a dick made of chocolate which ejaculates money. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)