Mordax 08.08.2008 12:15:07 | |
---|
Oisko jollain kertoa jotain kokemuksia Apple iPod classic 80GB - soittimesta? Onko hintalaatu suhde kohillaan, kun tuo maksaa kuiteskin ton 250e melkeen. Ois kiva tietää että kestääkö kauemmin ku 2kk, kun ton verran kuiteskin rahaa pistämässä menemään. Ostin kyseisen soittimen kesäkuun alussa, ja olen ollut siihen tyytyväinen. Akku kestää mainiosti, ja musiikkia saa mahtumaan aivan älyttömästi. iPodin omat kuulokkeet ovat luonnolisesti aivan p****t, joita en ole kuin pari kertaa korvissa käyttänyt. Kuulokkeina käytän Kossin Sporta Proita ja joitain Kossin nappeja. Laitteeseen olen siis tyytyväinen, mutta kuten tässäkin ketjussa on tullut monesti esille, iTunes on monestakin syystä suhteellisen rasittava ohjelma. Ohjelmaan tutustuessani tyhjennytin vahingossa koko soittimen ainakin muutaman kerran, eli soittimen ja ohjelman synkronointiin on tärkeä tutustua heti alussa. Myös iTunesin päivityksissä olen kokenut ongelmia. Maksaahan tuo laite toki mansikoita, mutta melko paljon musiikkia kuuntelevana olen tyytyväinen ostokseeni. Toivoa toki sopii, että iPodini kestäisi ainakin muutaman vuoden, eikä huhut kahden vuoden säälittävän lyhyestä eliniästä pitäisi paikkansa. Where's that confounded bridge? |
sub zero 08.08.2008 14:53:11 | |
---|
miks ei voi olla valintaa, että näyttäis kansioittain tiedostot ja pelkät tiedostonimet. noi id3-tagit (joissa on kappaleiden albumit yms.) on usein päin helvettiä, joten kappaleetkin löytyy sitten mistä sattuu. huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Ziggy Bubba 08.08.2008 15:10:11 (muokattu 08.08.2008 15:10:34) | |
---|
Toivoa toki sopii, että iPodini kestäisi ainakin muutaman vuoden, eikä huhut kahden vuoden säälittävän lyhyestä eliniästä pitäisi paikkansa. Oma 30gb Video iPod on nyt kestänyt 2 vuotta ja 2 kuukautta - toivotaan ettei se vetele viimeisiään :) Tuohon 30 gigaseenkin mahtuu kyllä musaa todella paljon, varsinkin pakattuna. Lähinnä nuo isompimuistiset pelit kiinnostaisivat sen takia, että niihin voisi lykätä levyt häviöttömässä muodossa. Siinä olisi samalla mukavat "back-upit" levyhyllystä. Enköhän silti vielä "pärjäile" tuolla 30gigasella, hifistellä voi sitten kotioloissa :) |
konehes 13.08.2008 13:32:13 | |
---|
Mieltäni kuumottaa kahden gigan iPod Shuffle. Mietityttää vaan tuo kappaleiden valinta, siinä kun ei ole näyttöä. Miten se oikein tapahtuu? Täytyykö vaan selata yksi kerrallaan eteen päin? Tokihan tuo on tarkoitettu käytettäväksi niin, että kappaleet kuunnellaan randomina, mutta olisi kiva joskus kuunnella jokin tietty kappale. cherub with heavy metal machine |
sub zero 13.08.2008 14:47:14 | |
---|
näillä mukana tulleilla kuulokkeilla ei kyllä ole kovin hyvä kuunnella polkupyörällä ajaessa tai yleisessä ruokalassa. pyörän kanssa ongelma on tuulen suhina. en viitti pitää niin kovalla, että korvat hajois. saakohan halvalla semmoset kuulokkeet jotka peittäis muun melun? äänenlaadulla ei muuten väliä huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
Bullitt 13.08.2008 21:48:34 | |
---|
näillä mukana tulleilla kuulokkeilla ei kyllä ole kovin hyvä kuunnella polkupyörällä ajaessa tai yleisessä ruokalassa. pyörän kanssa ongelma on tuulen suhina. en viitti pitää niin kovalla, että korvat hajois. saakohan halvalla semmoset kuulokkeet jotka peittäis muun melun? äänenlaadulla ei muuten väliä Ite ostin Kossin Plugit (ei siis sparkplugeja) ja ihan hyvin on tähän mennessä toiminu, jopa äänenlaatu on taajuskorjainta säätämällä ihan siedetävä hintaluokka huomioonottaen. Hinta Ylivieskan Kärkkäisellä jotain 18€. Lupasivat vielä elinikäisen takuun. |
Trendkeel 14.08.2008 20:28:29 | |
---|
Mieltäni kuumottaa kahden gigan iPod Shuffle. Mietityttää vaan tuo kappaleiden valinta, siinä kun ei ole näyttöä. Miten se oikein tapahtuu? Täytyykö vaan selata yksi kerrallaan eteen päin? Tokihan tuo on tarkoitettu käytettäväksi niin, että kappaleet kuunnellaan randomina, mutta olisi kiva joskus kuunnella jokin tietty kappale. Kyllä siinä pitää valitettavasti selata kaikki kappaleet läpi, itse muistin jonkin ajan jälkeen mikä levy tuli seuraavaksi. Sitten kyseinen ensimmäisen sukupolven iPod meni rikki kun USB-liitäntä lähti irti masiinasta. Applen huoltoon menin, että sain heittää sen roskiin, tosin sen korjaus olisi tod. näk. maksanut uuden laitteen verran eikä siellä mitään ollut mikä ei iTunesilla olisi. Eli jos olet valmis kahlaamaan biisejä/levyjä niin osta vaan. Onhan noi iPodit on ihan näppäriä pelejä kun olo ei ole muovinen ja kaikki on yksinkertaistettu, miinusta tulee tietenkin mukana tulevasta softasta, jota kyllä käytän yhä musiikin kuunteluun, mutta musiikin saaminen itse laitteeseen oli hankalaa puolen vuoden käytön jälkeenkin. "Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruu |
Trendkeel 14.08.2008 20:30:02 | |
---|
Lupasivat vielä elinikäisen takuun. Elinikäinen takuu tässä tapauksessa tarkoittaa laitteen oletettua käyttöikää, eli jos se rakennetaan toimimaan kahdeksi vuodeksi, takuu on melko varmasti kaksi vuotta. "Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! .. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis |"..mikä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kotona ei tippuisi pesää", Hetfield sanoo ja puhkeaa nauruu |
Ziggy Bubba 14.08.2008 21:07:38 | |
---|
Onhan noi iPodit on ihan näppäriä pelejä kun olo ei ole muovinen ja kaikki on yksinkertaistettu, miinusta tulee tietenkin mukana tulevasta softasta, jota kyllä käytän yhä musiikin kuunteluun, mutta musiikin saaminen itse laitteeseen oli hankalaa puolen vuoden käytön jälkeenkin. Mikä siinä oli niin vaikeaa? |
ode47 16.08.2008 18:17:50 | |
---|
Kannattaa siis tosissaan päivittää kuulokkeet uuteen soittimeen ensitilassa, jos äänenlaadulla on mitään väliä. Kaupungilla kun kattoo mm. noiden Applen valkonappien määrää, niin tuntuu että jengille on ihan sama :) Jep, näillä ihmisillä tosiaan on ihan sama minkälaista ääntä ulos tulee, kunhan imago pysyy kohdillaan. Eikä ne edes pysy korvassa. Ja jos pysyykin ni ne on niin paskasti muotoiltu että tulee korvat kipeäksi=( Ja vielä tohon iTunesiin. Ite oon käyttäny iät ja ajat musiikin kuunteluun. Ostin iPodin, ekalla kerralla synkronoidessani kaikki biisit sinne vaan. Sitte ruksit pois huonojen biisien päältä, uudestaan synkronoimaan ja voilà! Minäkin tosin kerran sain tyhjennettyä soittimeni, mutta tajusin sen ajoissa ja tungin biisit takaisin:) Ei se vaikea ole. Sonyn softat on sen sijaan.. Niiden kanssa pelleilemisestä ei tullut yhtään mitään. |
Quru 16.08.2008 19:33:49 | |
---|
Jos imagosta puhutaan, niin nuita Kossin plugejahan saa valkoisenakin. Ns. iTyyli-uskottavat. Mikä on ihmisen virka sitten kun
ylämäki loppuu pystyseinään ja
toteaa ettei löytänyt asiaa, jonka edestä taistella tai kuolla? |
ode47 17.08.2008 20:05:55 | |
---|
Jos imagosta puhutaan, niin nuita Kossin plugejahan saa valkoisenakin. Ns. iTyyli-uskottavat. Nojoo, lähinnä siis tarkotin sitä, että viestitetään kauas että "katsokaa, omistan ipodin!" Mutta kaikki tavallaan.. Sinänsä minulle aivan sama mitä ihmisillä on korvissa, itse en vaan käyttäisi. |
Lasitten 20.08.2008 19:34:34 | |
---|
lol apua. |
Borlag 20.08.2008 19:36:20 | |
---|
Täällä kun tuosta iTunes riippuvaisuudesta valitellaan niin onko kukaan tähän tutustunu: http://www.rockbox.org/ ? Kyseessä on siis periaatteessa vaihtoehtoinen "käyttis" iPodiin. Tämän avulla vapautuu iTunesin tarpeesta ja muutenkin podin käyttömahdollisuudet paranevat. Tämmösen tilasin jo, mutta kysynpähän lämpimikseni onko kenelläkään tämmöisestä laitteesta kokemusta: http://www.e-ville.hk/fi/product/view/?id=685 Täältä löysin arvostelua, mutta onko kukaan muu kokeillu? http://www.v2.fi/artikkelit/viihde/301/Diel-Symphony/ Rockbox on muuten hyvä, mutta aika monilla kaatuu siihen että tuon asentaessa mene takuu. Itse asentanut Rockboxin puoleentusinaan eri soittimeen ja jokaisessa toiminut loistavasti. |
Lasitten 20.08.2008 19:47:25 (muokattu 20.08.2008 19:47:46) | |
---|
lol apua. |
Ziggy Bubba 20.08.2008 20:43:16 (muokattu 20.08.2008 20:52:24) | |
---|
Kuulokkeita olisi tarkoitus käyttää joka paikan höylä tarkoituksella mp3-soittimen kanssa, musankuunteluun, leffojen katteluun jne... Niin ja budjetti ois 30-80e Tuossa on jo varsin hyvät luurit, jotka soveltuvat myös reissuun oikein mainiosti: http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd25_sp.htm En tiedä mitä nuo maksaa Suomessa, uutena menee tosiaan hiukan yli sun budjetin... Käytettynä voit ainakin löytää 80 eurolla. Toinen erittäin hyvä vaihtoehto on Grado SR60. Tämä on tosin avoin rakenteeltaan, eli esim. bussissa kuuluu moottorin jylinä ja muut kuulevat sinun musaasi. Soundi on kyllä todella iskevä - erityisesti rockissa, metallissa sun muussa todella hyvät luurit. E: Tuossa nuo Gradot: http://www.elektroni.fi/?product=12 … p;PHPSESSID=bbe77407a30adc51a564086 |
texjazz 05.10.2008 20:37:25 | |
---|
Ostin hävittämieni Koss Porta Pro -kuulokkeiden tilalle Sennheiser PX100 -kuulokkeet. Ei olisi pitänyt. Ääni on kyllä hyvä, ehkä hivenen tasapainoisempi kuin Kossien. Mutta ero on pieni. Kossit istuvat päähän paremmin, Sennheiserti tuntuvat jotenkin valuvan koko ajan jonnekin, varsinkin lenkillä juostessa. Sitä paitsi Koss Porta Pro -kuulokkeet ovat halvemmatkin, joten valintani oli väärä kaikin puolin. Noh, kun hävitän nämä, tiedän taas, mitkä ostaa. http://youtube.com/watch?v=YOUKNiGJCPc Leikatusta konjakista tulee riemastuttavan pitkällinen ja kiehtovan syvälle porautuva krapula. - Tuntematon ajattelija |
karsa 05.10.2008 22:08:38 | |
---|
Ollaan me niin erilaisia... Mulla noi senet toimii aivan loistavasti lenkillä ja yleisessä käytössä, ei mitään valittamista! |
voima 05.10.2008 22:53:22 | |
---|
Ostin hävittämieni Koss Porta Pro -kuulokkeiden tilalle Sennheiser PX100 -kuulokkeet. Ei olisi pitänyt. Ääni on kyllä hyvä, ehkä hivenen tasapainoisempi kuin Kossien. Mutta ero on pieni. Kossit istuvat päähän paremmin, Sennheiserti tuntuvat jotenkin valuvan koko ajan jonnekin, varsinkin lenkillä juostessa. Sitä paitsi Koss Porta Pro -kuulokkeet ovat halvemmatkin, joten valintani oli väärä kaikin puolin. Noh, kun hävitän nämä, tiedän taas, mitkä ostaa. Itselläni kävi juuri toisin päin. Olin jo pari vuotta omistanut sennheiserin px200 kuulokket kunnes kaverilla testasin porta proita. Aivan järkyttävä ero äänenlaadussa, ostin välittömästi omat. Px200 mallin suurin ongelma on, että basso karkaa. Kuulemma ei yhtä suuri ongelma px100 mallilla. I can no longer resist the pizza. I open the box and unzip my pants with my other hand. As I penetrate the gooey cheese, I moan in ecstacy. The mushrooms and Italian sausage are rough, but the sauce is deliciously soothing. I blow my load in seconds. |
Stain 06.10.2008 11:24:06 | |
---|
Nuo ipodin napit on parhaimmat mitä mulla on ikinä ollut. "Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... "
- Kristiina, The Micragirls - |