Aihe: Kristillinen metalli
1 2 3 4 534 35 36 37 3896 97 98 99 100
Tuomas
24.03.2008 10:46:04 (muokattu 24.03.2008 10:46:31)

Silläkin uhalla, että menee juupas-eipäs -linjalle, niin siksi, että asia ei todellakaan ole niin.

Vaikka sinulle tulee mieleen sanasta "satanismi" ennemmin Saatana kuin latinan sana "vastustaja" (ilman minkäänlaisia negatiivisia arvoja, muuten), kyse ei satanismissa ole raamatun Saatanasta saati hänen palvonnastaan.

Satanismin ajatus on vastustaa kaiken kristinuskon edustamaa pahuutta, olipa kyse valkoisesta tai mustasta uskosta - saatananpalvonta on aivan yhtä vastustettavaa, onhan se kristinuskon alalaji.

Niin, != tarkoittaa "ei yhtä suuri kuin".

Mutta joo.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 13.03.2008 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 11.03.2008
Juho L
24.03.2008 10:48:14 (muokattu 24.03.2008 10:48:44)

Mutta joo.

Pahus. Ennätitte ensin. Kyseessä on siis ohjelmointikielistä periytynyt vertausoperaattorin merkintätapa, mikä tarkoittaa "eri suuri kuin". Fun fact of the day.
Volante
24.03.2008 11:00:44
Pahus. Ennätitte ensin. Kyseessä on siis ohjelmointikielistä periytynyt vertausoperaattorin merkintätapa, mikä tarkoittaa "eri suuri kuin". Fun fact of the day.

Näin. Tarkoitus ei ollut missään vaiheessa väittää niiden olevan sama asia, vaan olen koko ajan yrittänyt painottaa sitä että satanismi ja saatananpalvonta ovat toisistaan irrallisia.

Pahoitteluni, pitäisi myös kiireessä kirjoittaessa muistaa että kaikki eivät puhu näissä ohjelmointijutuissa kanssani samaa kieltä :)
kivi
24.03.2008 15:24:02 (muokattu 24.03.2008 15:25:53)

Aha. Tuota kieltä en valitettavasti puhu.

Mä olen niin vanha, ettei kouluissa opetettu "ei yhtä suuri kuin" -matematiikkaa, myöhemminhän se tuli peruskoulun ekan luokan opetusohjelmaan. Silloin sen tunnus ainakin oli yliviivattu yhtäsuuruusmerkki.

PS. Mun kouluaikoinani tietokoneetkin toimi reikäkorteilla, ne molemmat mitä Suomessa oli.
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Bongowing
24.03.2008 15:26:19
Aha. Tuota kieltä en valitettavasti puhu.

Mä olen niin vanha, ettei kouluissa opetettu "ei yhtä suuri kuin" -matematiikkaa, myöhemminhän se tuli peruskoulun ekan luokan opetusohjelmaan. Silloin sen tunnus ainakin oli yliviivattu yhtäsuuruusmerkki.

On kait se vieläkin, mutta ei löydy näppiksestä. Callisto mainittu.
There is no ought from is.
Lennu
24.03.2008 16:09:37

Eijjuma. Kristillinen metallikeskustelu nörttivivahteilla. Mä en enää tunnusta tätä maailmaa.
"Paras olla oma juro itsensä, homma toimii jos on toimiakseen. Esimerkkinä käy Lennu, se ei ikinä sano mitään järkevää ja se elää silti vakiintuneessa parisuhteessa!" - Sam Other
pwc
24.03.2008 16:54:23 (muokattu 24.03.2008 16:54:44)
On kait se vieläkin, mutta ei löydy näppiksestä. Callisto mainittu.

Löytyypäs, ainakin macista:

Jaa, tämä foorumi vaan ei tykkää näistä.
Juho L
24.03.2008 17:00:25 (muokattu 24.03.2008 17:00:47)
Löytyypäs, ainakin macista:

Jaa, tämä foorumi vaan ei tykkää näistä.

Kyllä sille lie jokin merkkikoodi on. Ja siis huomauttaisin, että yliviivattu yhtäsuuruusmerkki todellakin on oikea merkintätapa. != -merkintää käytetään vain ohjelmointikielissä juurikin sen virallisen merkin ASCII-järjestelmästä puuttumisen vuoksi.

Ja jottei alkuperäinen idea katoaisi: Kristillisessä metallissa on 80% rautaa, 13% hiiltä ja 7% ristiretkeä. Kristillisestä metallista valmistetaan mm. kapuloita yhteiskunnan sosiaalisen kehityksen rattaisiin.
tcitc
24.03.2008 21:21:36
Jee Jee. Pääsiäinen on ohi ja netti taas käsillä. Noista saatananpalvojista sen verran, että ovat eri asia kuin satanistit. Saatananpalvonnasta olen itse vain lukenut ja kuullut entisiltä saatananpalvojilta ja on kyllä tullut selväksi että saatana on olemassa ja kannattaa pysyä kaukana koko tyypistä.
Amateurs built Titanic, professionals built the ark.
jannu
24.03.2008 21:38:04
Mua pelottaa kyllä trollit enemmän ku saatana.
"Enkä halunnut muuta kuin suudella sinua niin että huulet rohtuu..."
Juho L
24.03.2008 21:44:02
Mua pelottaa kyllä trollit enemmän ku saatana.

Toisaalta saatanalla ja trolleilla on paljon yhteistä, sillä trollit ovat saatanasta. Onneksi eivät täällä käyneet. Osasivat pysyä poissa opiskelija-asunnoista. Olisivat saaneet karatesta.
sub zero
24.03.2008 21:51:07 (muokattu 24.03.2008 21:52:59)
mun mielestä saatanan palvonta on rouheempaa hommaa kuin joku vtun satanismi. siis että palvotaan persoonallista pahaa ja tehdään ite pahaa, niinko euronymous the man. onhan se nyt ihailtavan suoraviivainen asenne. vaikka oliskin teiniangstia niin mitä väliä. eiks koko rock'n'rollikin ole teiniangstia enimmäkseen?

parempi tietysti tehdä hyvää kuin pahaa, mut jos on pakko valita dark side niin aitoa saatanaa sen olla pitää eikä mitään tissuttelua
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Juho L
24.03.2008 22:24:12
parempi tietysti tehdä hyvää kuin pahaa, mut jos on pakko valita dark side niin aitoa saatanaa sen olla pitää eikä mitään tissuttelua

Kyllä atsteekkien jumalat pyyhkisivät lattioita saatanalla. Toisaalta atsteekkien jumalat eivät olleet pahoja. Siinä missä saatanan tekosia oli pusikossa pussailut, maalliset laulut ja yleinen siveettömyys, niin atsteekkien jumalat nauttivat ihmisuhreista ja lämpimästä verestä. Se oli jotain se!
sub zero
24.03.2008 22:43:29
Kyllä atsteekkien jumalat pyyhkisivät lattioita saatanalla. Toisaalta atsteekkien jumalat eivät olleet pahoja. Siinä missä saatanan tekosia oli pusikossa pussailut, maalliset laulut ja yleinen siveettömyys, niin atsteekkien jumalat nauttivat ihmisuhreista ja lämpimästä verestä. Se oli jotain se!

äläs nyt vähksy saatanaa, sehän toi koko synnin maailmaan! on kyllä totta, että atsteekkien uskontoa on sanottu kaikista inhottavimmaksi uskonnoksi. ne pelkäs, että aurinko pimenee jos he eivät aloita sotia ja uhraa sotavankeja. myös jahve diggaili ihmisuhreista sodan yhteydessä (joosua, 20. jae), mutta ei sentään halunnut aloittaa sotia uhreja saadakseen.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Juho L
24.03.2008 23:22:16
äläs nyt vähksy saatanaa, sehän toi koko synnin maailmaan!

Mutta hitto! Syntihän on suurimmalta osin parasta mitä on!

on kyllä totta, että atsteekkien uskontoa on sanottu kaikista inhottavimmaksi uskonnoksi. ne pelkäs, että aurinko pimenee jos he eivät aloita sotia ja uhraa sotavankeja. myös jahve diggaili ihmisuhreista sodan yhteydessä (joosua, 20. jae), mutta ei sentään halunnut aloittaa sotia uhreja saadakseen.

Ei siinä mitään inhottavaa ollut. Leppoisaa ekologiaa!
CanYouStayStill
24.03.2008 23:24:29

Itse en tuomitse kristillistä musiikkia. Kyllä sitä voi kuunnella jos se vain on hyvää. En kestä mitään "rippileiri"lauluja, mutta esimerkiksi Sotahuuto ei ole mitenkään huono bändi.tarkemmin ole tutustunut kyseiseen bändiin, mutta luulen sen sanoituksista löytyvän myös ihan positiivisia asioita. Bändien sanoituksilla ei ole ikinä minulle ollut suurtakaan merkitystä. Tästä syystä voin kuunnella joitakin black metal-bändejäkin. En kuitenkaan jaksa kiinnostua saatananpalvonnasta ja osakseen myös nauran kaikille saatananpalvojille kuin fundamentalistisille kristityillekin.

Pitää myös muistaa uskon ja uskonnon olevan kaksi täysin eri asiaa. Ei tarvitse vihata uskoa vihatakseen uskontoa. Kaikkea mitä raamatussa mainitaan ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti ja muistetaan tekstien olevan 2000 vuotta vanhoja, mikä tarkoittaa sieltä löytyvien neuvojen ja ohjeiden perustuvan sen ajan kulttuuriin. En itsekään jaksa kiinnostua fundamentalisesta näkemyksestä.
Eikä se maailma olisi yhtään sen parempi paikka ilman uskontoja. Ihan yhtä lailla täällä riideltäisiin kuin nykyäänkin.
Numbie
25.03.2008 00:22:51 (muokattu 25.03.2008 00:23:42)

Eikä se maailma olisi yhtään sen parempi paikka ilman uskontoja. Ihan yhtä lailla täällä riideltäisiin kuin nykyäänkin.

Harva asia on antanut ihmisille yhtä suuren vakuuttuneisuuden tekojensa oikeutuksesta kuin uskonto. Onhan maailmassa paljon muihinkin asioihin perustuvaa vääryyttä, mutte itse pidän monoteistisiä uskontoja sinä kaikkein pahimpana.
MrQ
25.03.2008 01:28:11
Jee Jee. Pääsiäinen on ohi ja netti taas käsillä. Noista saatananpalvojista sen verran, että ovat eri asia kuin satanistit. Saatananpalvonnasta olen itse vain lukenut ja kuullut entisiltä saatananpalvojilta ja on kyllä tullut selväksi että saatana on olemassa ja kannattaa pysyä kaukana koko tyypistä.

HHOHOHOOOHOHOHOHO!!!! HAHAHAHHAHAHHAAHHAAHHAHA!!!!! HAAAHAAHAAHAA!!!!
Kailis
25.03.2008 01:51:46

HHOHOHOOOHOHOHOHO!!!! HAHAHAHHAHAHHAAHHAAHHAHA!!!!! HAAAHAAHAAHAA!!!!

Saatanaako naurat?
MrQ
25.03.2008 05:56:51
Harva asia on antanut ihmisille yhtä suuren vakuuttuneisuuden tekojensa oikeutuksesta kuin uskonto. Onhan maailmassa paljon muihinkin asioihin perustuvaa vääryyttä, mutte itse pidän monoteistisiä uskontoja sinä kaikkein pahimpana.

onhan ortodoksihinduillakin ihan kiva meininki. satiperinteet, kastijako ja niin edelleen.
mutta joo. Eipä ole kansanmurhia niiden uskonnon nimissä edes yritetty. Koska buddhalaisuudesta puuttuu jumala palvonnan kohteena, kai sitten niillä on vaan sitä kautta vähän jumalallinen mandaatti operoida että ovat näistä maailman suurista rauhanuskonnoista ainoa jonka nimeen ei käsittääkseni olla ainuttakaan ihmistä tapettu.

Kova suoritus.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)