Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 529 30 31 32 3348 49 50 51 52
kondensaattori
28.12.2007 21:45:42
Riippuu ihan mitkä on kellekkin nämä "kunnolliset stereot". Jollekkin se on Philipsin 150e maksava ghettoblaster ja jollekkin erilliskomponenteista koostettu äänentoistojärjestelmä. Omasta mielestäni jälkimmäinen on tätä "kunnolliset stereot"-osastoa.

Myös minulle jälkimmäinen vaihtoehto edustaa kunnollista.
pardy
28.12.2007 22:48:39

Myös minulle jälkimmäinen vaihtoehto edustaa kunnollista.

Omalla setupillanikin ero on selkeä vaikka se edustaakin vain vaatimatonta keskitasoa. Ehkä se on sitten vaan kuulijasta kiinni.
Tohtori Tonus
28.12.2007 23:58:01
Omalla setupillanikin ero on selkeä vaikka se edustaakin vain vaatimatonta keskitasoa. Ehkä se on sitten vaan kuulijasta kiinni.

Tai sitten kondensaattorin reteot ovat niin hyvät, että ne osaavat korjata huonon mp3-pakkauksen lennossa, hoho.

Mutta kyllä itse ainakin huomaan eron 128 kbps-mp3:n ja CD:n välillä ihan vaan setupilla "perustietokone integroituine äänikortteineen + keskitason peruskuulokkeet". Rummuista huomaa mielestäni selvimmin. Niistä katoaa sellaista terävyyttä ja napakkuutta ("atakkiako" se nyt sitten on...?), jolloin basari sekä tomit kuulostavat sellaiselta "tsup, shlöp", ja symbaaleihin tulee sellaista ihmeellistä, mekaanista(?) kihinää. Hitsi kun en osaa selittää kunnolla.
Katsokaa tätä häviäjää
kondensaattori
29.12.2007 00:24:33
Nonin. Pitihän sitä kokeilla. Kun oikein tarkalla korvalla kuuntelee, niin ero löytyy, mutta se ei haittaa kuuntelua. Selkeys on riittävän hyvä mp3-muodossa (niin hyvä että aikaisemmin olin onnellisen tietämätön mp3:n "huonosta " laadusta). Tiedä häntä, nyt kun tuon tiedostaa niin hifikärpänen saattaa iskeä.
pardy
29.12.2007 00:39:40

Nonin. Pitihän sitä kokeilla. Kun oikein tarkalla korvalla kuuntelee, niin ero löytyy, mutta se ei haittaa kuuntelua. Selkeys on riittävän hyvä mp3-muodossa (niin hyvä että aikaisemmin olin onnellisen tietämätön mp3:n "huonosta " laadusta). Tiedä häntä, nyt kun tuon tiedostaa niin hifikärpänen saattaa iskeä.

Näinhän se menee. Ei se hitusen huonompi laatu kuuntelua haittaa mutta kyllä sen huomaa. Itseasiassa helpompaa oli elää autuaan tietämättömänä mp3:sen huonosta laadusta, tuli huomattavasti halvemmaksi.
poppamies
29.12.2007 00:51:35

Pistähän tänne sit käyttökokemuksia!! :)

Noh, soitin tuli eilen suoraan Hong Kongista minun postilaatikkoon ja oli juuri sellainen kuin odotin. Eli hyvin samantapainen kuin aito iPod. En ymmärrä mitä tuolla "hankalalla käyttöliittymällä" joku halusi sanoa. Eihän tuon kanssa tarvitse minkäänlaista käyttöliittymää ensinkään. Toimii suoraan kiintolevynä. Eikä kappaleiden siirrossakaan ole moittimista. Albumillinen 192 kb kappaleita siirtyy3-4 minutissa. Ihan OK minusta. Mukana tulevat kuulokkeet ovat myös ihan OK. Ei mainittavaa eroa normaalisti käyttämiini Porta Pro luureihin.Akun kestosta ei tietenkään ole vielä mitään kokemusta mutta kuvittelisin että kestää saman verran kuin iPodissa jolle luvataan 8h joka käytännössä kuitenkin on pikkasen liian optimistinen arvio. Tämän "piraatti" iPodin mukana tuli verkkolaite johon voi kytkeä tavallisen USB johdon ja lataus voitapahtua joko verkkolaitteen kautta tai sitten samalla kun lataa kappaleita koneelta. Toistaiseksi miellyttävä kokemus 1/5 -osa hintaan aitoon verrattuna.
Yksi merkittävä "puute" aitoon verrattuna voisi olla että sellainen pyörivä toiminto tämän laitteen pyöreässä nappulassa ei ole. Kaikkea ei voi saada puoli-ilmaiseksi.
G strings are for strippers!
kondensaattori
29.12.2007 00:53:12
Mites ootte ratkaisseet häiriöäänten ehkäisyn, vai annatteko sen häiritä? Minusta meteli on suurin vitsaus matkakuuntelussa. Esim. autossa bassopäästä ei meinaa saada mitään selvää, kun matalahko puuro tunkee korviin. Itse pidin ennen kuulosuojaimia nappien päällä mutta nyt mulla on kuulosuojaimiin rakennetut kuullokkeet. Hyvä vaimennus.
poppamies
29.12.2007 00:59:12

Mites ootte ratkaisseet häiriöäänten ehkäisyn, vai annatteko sen häiritä? Minusta meteli on suurin vitsaus matkakuuntelussa. Esim. autossa bassopäästä ei meinaa saada mitään selvää, kun matalahko puuro tunkee korviin. Itse pidin ennen kuulosuojaimia nappien päällä mutta nyt mulla on kuulosuojaimiin rakennetut kuullokkeet. Hyvä vaimennus.

Tuollainen ratkaisu on minullakin ollut edellisestä kesästä asti kun leikkaan nurmikkoa. Ihan tavalliset "peltorit", tässä tapauksessa kylläkin Husqvarnat ja niissä vanhat Panasonicin luuriosat jotka sopi kuin nyrkki silmään suojaimien perälle ilman sen kummempaa asennusta. Toimii loistavasti, jopa sen verran hyvin etten kyllä uskaltaisi ajaa autoa niillä.
G strings are for strippers!
Tohtori Tonus
29.12.2007 14:07:07
En ymmärrä mitä tuolla "hankalalla käyttöliittymällä" joku halusi sanoa. Eihän tuon kanssa tarvitse minkäänlaista käyttöliittymää ensinkään. Toimii suoraan kiintolevynä.

Juu, tietokoneen kanssa se toimii tosiaan kätevästi kiintolevynä, kuten kaikki hyvät soittimet, mutta tarkoitinkin itse soittimen säätämistä. Sitä kömpelöä, hidasta naks-naks-naksuttelua siellä valikoissa. Tai sitten voi olla etten vain osannut/olen laiska ja kärsimätön, mikä on aika todennäköistä.

Eikä kappaleiden siirrossakaan ole moittimista. Albumillinen 192 kb kappaleita siirtyy3-4 minutissa.

Jos oletetaan, että yksi albumi@192kbps vie noin 70 megaa (perstuntumalta nopeasti omista levyistäni vilkaistu keskiarvo, riippuu tottakai levyn pituudesta), niin niitä levyjä mahtuu sinne (vajaaseen) kahteen gigaan ehkä jotain 25 kpl. Aika kauan niitä saa sinne jurruuttaa, jos yhden levyn siirto kestää 3-4 minuuttia. Toisin olisi, jos soitin tukisi USB2.0:aa, joka siis on paljon nopeampi (vajaa puoli minuuttia/levy).
Katsokaa tätä häviäjää
south_of_heaven
29.12.2007 15:59:14
Ostin Creative Zen Vision:M 30GB soittimen 170 eurolla ja on hyvin toiminut. Se mikä tässä soittimessa on myös mukava lisä on se, että se on perus Ipodin kokoinen ja sen alaosassa on samanlainen liitinosa. Sen siis saa halutessaan vastaavan kokoisten Ipodejen lisätuotteisiin helposti kiinni, mitä muuten valmistetaan aika perkeleesti enemmän kuin millekään Creativelle.

Yleisesti ottaen soitin on varsin hyvä, joskin pikku epäkäytännöllisyyksiä esiintyy käyttöliittymässä. Miksei kappaleiden ID3-tageja voi muuttaa laitteessa sisäisesti, jos niitä voi kuitenkin poistaa ja muuten muokata ja laitteeseen on kehitetty ihan toimiva kirjoitussysteemi? Miksi laitteen softa on niin vaikeakäyttöinen, ja näyttää soittimessa artistit ja levyt niissä kansioissa, missä ne on laitteeseen siirretty? Miksei ohjelma näytä artistin/levyn/biisin mukaan niinkuin Creative Mediasourcessa on?
Outoja pikkutyhmyyksiä, jotka olisivat erittäin käteviä oikein toteutettuna, mutta ei.
-Aleksi-
12.01.2008 18:44:35
Nostoa, sillä haluaisin kuulla mitä vain kommentteja tästä soittimesta http://www.cdon.com/main.phtml?navr … 14&page=product&prod=845300

Aika hyvään hintaan sais 2 gb soittimen. Onko kuinka kertakäyttökamaa?
MKH90
12.01.2008 19:36:31
Ostin Creative Zen Vision:M 30GB soittimen 170 eurolla

Mikäli uutena, sanos, mistä hitosta olet tuohon hintaan kyseisen soittimen löytänyt? Itse maksoin saman verran samankokoisesta halpis-soittimestani (ehtaa LidL-laatua... :P), ja luulin sitä hyväksi ostokseksi.
Basisti-vokalisti metallibändin raakileessa (saas nähdä, tuleeko tuosta yhtään mitään)
timus
13.01.2008 16:39:44
Portaproot on moninverroin paremmat kuin Sparkplugit. Lisäks hyvät korvalaput talvipakkasilla.

Itsellä nyt käytössä molemmat. Kyllähän Portat on selkeesti laadukkaampaa ääntä antavat ainakin miun maun mukkaan. Toisaalta nuo sparkit toimii tietty paikassa, jossa taustahälyä enempi. Tuli esimerkiksi lentokentällä vetäistyä mukavat nokoset, kun sparkien avulla sai taustahälyn pieneksi. Pientä hankaluutta on kuitenkin yhä korvaan asettaisessa mukavasti - liekkö vika sitten korvan rakenteessa....

Jouluna tuli hommattua halvat vastamelunapit, mutta niistä ei vielä ole riittävää "testianalyysia".

Itse mp3-soitinta tulee käytetyä juuri matkoilla eli lentokoneissa, hotelleissa. Itse asiassa esim. lentokoneissa tuo taustakohina on melkoinen.
Hello Cleveland!!!!
Ziggy Bubba
13.01.2008 17:30:36 (muokattu 13.01.2008 17:31:25)

Ite kuuntelen iPodiani Sennheiserin suljetuilla HD-25 -luureillla. Nuo ovat passelit kokoiset ja sulkevat ulkoiset metelit todella asiallisesti pois. Soundikin on varsin tarkka ja hyvä... Hintaahan noilla oli (130e), mutta on ne sen arvoiset :)
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
Milkop
03.02.2008 17:45:04

Nyt kävi sitten niin, että Spark Plugieista katosi vasen puoli kokonaan. Mihinkäs päin maailmaa nuo sitten pitää lähettää että saa uudet tilalle?
"I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide
Rattata
03.02.2008 18:17:42 (muokattu 03.02.2008 18:18:54)
Meni sitten ipod paskaksi. Ajattelin ostaa tuommoisen http://www.handys-mobile.de/img/sony_ericsson_w200i.jpg ja siihen parin gigan muistikortti. Tuleepahan samalla uusi puhelin hommattua. Ei ole edes pahan hintainen, satasella lähtee.

iPodia en hanki enää ikinä. Sen verran oli sen kanssa hankaluuksia.
Veikko
03.02.2008 18:35:33
Nyt kävi sitten niin, että Spark Plugieista katosi vasen puoli kokonaan. Mihinkäs päin maailmaa nuo sitten pitää lähettää että saa uudet tilalle?

Toi taitaa olla niissä perustavaa laatua oleva vika. Ensimmäisistä Sparkseista meni kanssa vasen puoli. Kaveri Sparkseihinkin iski oma vika. Vika liee siinä, että se niiden johto on niin onnettoman ohutta. Harmittava vika muuten loistavissa nappikuulokkeissa.
"iso parta ja löllöpää" lapsen kuvaus allekirjoittaneesta.
mie
05.02.2008 18:52:59 (muokattu 05.02.2008 18:53:43)

Samsungin 4 giganen ja värinäytöllinen soitin http://www.dooyoo.co.uk/portable-mp3-player/samsung-yp-z5fas-4-gb/ kiinnitti huomioni ja sain sen carlsonilta 126€. Soitin on muuten oikein mainio, värinäyttö on mukavava käyttää, valikkoja on hirveästi, eli erilaisia tapoja sekoittaa ja selata kappaleita on vähintäänkin tarpeeksi, ja 4 gigaa on niin hirveästi tilaa että sinne sopii melkein koko levyhylly (120 kb/s, 1040 biisiä), mutta muutaman kerran vekotin on mennyt jumiin. Reset napilla siitä on selvinnyt, mutta ärsyttää se silti.

Oikeasti paha ongelma on akun kokonaan tyhjeneminen (siinä kun on akku jota voi ladata vain usb:n kautta). Se on käynyt vain kerran ja silloin soitin ei enää tunnistanut tiedostoja. Ne kyllä olivat muistissa, mutta niitä ei pystynyt soittamaan normaalisti. Takuuhuollossa vaihtoivat jonkun psfmikälie-kortin ja homma pelittää taas, mutta akkua en uskalla päästää tyhjäksi.

Onko muilla kokemuksia?
Äla ajattele. Pää hajoaa
bedrock
06.02.2008 01:15:08

Muistaakseni jonnekin päin Pirkkalaa.. Mestan nimi on Teletarvike Järvinen. Google on ystävä.
doppelgänger
09.03.2008 20:31:07
Etsin tässä uusia kuulokkeita joissa olisi tarpeeksi bassoa ja ne olisivat kestävät.
Kossin Spark plugit oli muuten ihan hyvät mutta kun ne ei kestä niin pakko uudet ostaa. Oisko tämmösistä mihinkään: http://www.cdon.com/main.phtml?navr … 5&nav=13614&nav_genre=13614
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)