![]() 14.10.2004 13:49:52 | |
---|---|
Ei viinaa keikalla. Eikä paljon muutenkaan. Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. | |
![]() 14.10.2004 16:27:36 | |
Sekä että. Viimeaikoina on tullut oltua aikas paljonkin selvinpäin keikoilla, kuskin ominaisuudessa tosin. Mutta eipä tuo nyt ole mikään ongelmakaan olla selvinpäin. Muistaapa ainakin koko keikan. Let's get ready to RUMBLE! | |
![]() 14.10.2004 17:33:09 | |
Ei viinaa keikalla. Eikä paljon muutenkaan. Kovin älykästä :O Yhdyn. We'we wrote about 1500 songs, all of them... Good.
- The Frogs | |
![]() 14.10.2004 17:55:33 | |
Jotkut keikat joissa olen ollut ovat olleet yhteisten piirien yhteisiä kokoontumisia joissa on niin sanotusti viini virrannut. Siltikin bändit ovat kuullostaneet ihan hyviltä ja yleisöllä on ollut tajuttoman hauskaa. Kai se että kannattaako juoda riippuu siitä miten siihen on tottunut ja millaista musiikkia soittaa. Turussakin on eräs nimeltämainitsemanton punk-rock bändi jotka eivät elämässää varmaan ole kertaakaan soittaneet selvinpäin keikkaa (vaikkeivät silti ole olleet missään kaatokännissä, laulajaa lukuunottamatta), siltikin joka kerta kun olen bändin nähnyt on soitto ollut uskomattoman tarkaa ja hyvä laatuista. Tietenkin jos bändi veivaa jotain progea niin jonkun twelvepackin juominen ennen keikkaa ei ehkä kannata. On nimittäin vähän teknisempää. Itse olen juonu yleensä pari olutta ennen keikkaa sillä saan sillä hermot edes jollain tavalla kuriin ja ajatukseni muualle kuin siihen että "voi helvetti! Pitää kohta esiintyä!". Ei sekään ole minulle mikään pakko, viime keikalla en esim. juonut mitään ennen keikkaa. (Olin kyllä kuumeessakin, mutta silti.). Jos menen keikkaa kattomaan niin yleensä otan sen yhen tai pari, tai enemmän riippuen keikasta. Minua pyydetään lähes joka viikonloppu jotain keikkaa katsomaan kun on niin paljon tuttuja noissa paikallisissa pikkubändeissä. Kun on kaikki bändit jo moneen kertaan kuullut ja liputkin maksaa jonkun 2e ja tiedän etten mene (ainakaan helposti) kaljasta mihinkään ördäyskuntoon, niin mikäs siinä jos vaikka ottaisin sen sixpäkin tms. ennen keikkaa ja pari siinä neljän tunnin sisällä kun olen keikkapaikalla. Jos taasen maksan 20e lipusta johonkin keikalle niin voin ehkä ottaa yhden mutta vältän todellakin humalatilaa sillä jos olen valmis maksamaan 20 e lipusta niin täytyy esiintyjänkin olla jotain suurempaa. Hitto kuinka paljon tekstiä... Vapaata tilaa myytävänä. | |
![]() 14.10.2004 19:06:00 | |
Mutta miksi ei saisi läträtä viinan kanssa keikalla? Miksi se pitäisi kieltää (poistamalla anniskelu)? Lienee jokaisen oma asia miten vapaa-aikansa ja rahansa käyttää. (lain puitteissa tietenkin) Pääsoittimena minulla on pää soittimena. | |
![]() 14.10.2004 19:08:15 | |
Mutta miksi ei saisi läträtä viinan kanssa keikalla? Miksi se pitäisi kieltää (poistamalla anniskelu)? Lienee jokaisen oma asia miten vapaa-aikansa ja rahansa käyttää. (lain puitteissa tietenkin) Ei tässä kukaan viinanjuontia ole kieltämässä... oli puhetta siitä ruikutuksesta, miten kalliiksi keikoilla käyminen tulee... Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) | |
![]() 14.10.2004 19:29:59 (muokattu 14.10.2004 19:32:26) | |
outoo musta kuulla että osa jenggist ei juo siks että haluaa muistaa..... onks kaikki sit niin deekuja että kun yhden ottaa niin pitää ottaa lisää siihen asti että muisti menee ? mä kyll kaljottelen ja sauhuttelen keikoilla ja hyvin muistan :D yksi sana : kohtuus keikan pituudesta riippuen joku 3-8 olutta/tuoppia voi olla jees. pohjiahan ei ainakaan tartte ottaa, korkeintaan yks fiilistellään ennen keikan alkua. | |
![]() 14.10.2004 20:10:44 (muokattu 14.10.2004 20:11:09) | |
Ei tässä kukaan viinanjuontia ole kieltämässä... oli puhetta siitä ruikutuksesta, miten kalliiksi keikoilla käyminen tulee... Jaa, no sitten! Ruikutuksen lopettaminen olisi hyvä alku, sillä ei ole ennenkään mitään saavutettu. e: typoo. Pääsoittimena minulla on pää soittimena. | |
![]() 14.10.2004 21:52:01 (muokattu 14.10.2004 21:53:32) | |
tästä kaikesta tuli elävästi mieleen ku vuonna 03 oli Negative Raahessa keikalla. oma bändi oli lämppärinä. oli koulujen lopetus vkl. ilma ulkona oli enemmän ku mahtava. keikkapaikka oli työväentalo. sisäänpääsyyn vaadittiin nollaraja ja 4€. mietittiin siinä bändin jätkien kans ku saatiin tietää että negativea päästään lämppäämään että sielähän vois olla väkeäki, vaan ku kuultiin nuo sisäänpääsyvaatimukset niin toivo kuoli heti. ja näinhän siinä kävi. paikalle tuli ehkä semmonen 18 ihmistä. että olipa sitte tosi hilpeää... ite ei otettu ennen keikkaa mitään (ainaki näin muistelen) mut sitte tuli negative paikalle korin kans ja alko juottaan sitä myös meille. olihan niillä meno päällä vaikka ottivatki, sitä en enää muista että kuin kännisen kuulosta se meno oli... nyttemmin sitte ku on tullu ite heitettyä tuota keikkaa niin on huomannu sen että voi ottaa korkeintaan 3 pulloa olutta, muuten alkaa soitto sammaltaan - ja sehän ei ole kivaa. henkilökohtasesti oon sitä mieltä on erittäin vittumaista soittaa humaltuneena... tiedä sitte muista bändiläisistä... rumpali kerran sano ettei voi ottaa ku yhen oluen, muuten alkaa komppi menee seinille... vaan mikä auttaa siihen ku toisella kitaristilla on aivan hillitön lavakammo ja se hakee siihen sen 'helpotuksen' viinasta? eipä oo tainnu olla vielä yhtään semmosta keikkaa että tää kaveri ois ollu koko keikan ajan täysin soittokunnossa, aina se on jossain vaiheessa ollu sen verran töks että... *huoh* yleisönä olen useimmiten ollu selvänä(jos ottanut niin sitte oluen tai kaks). johtuen luultavasti siitä että olen ollut kuskina. mutta sen sanon minäki ettei sitä yleisönäkään tartte mitään perseet-olalle-meininkiä - siinä lähtee vaa muilta (ja jossain vaiheessa iteltäki) se musiikista nauttimisen ilo. sitte kaikkia vituttaa, ja se EI ole kivaa... EDIT: typoja korjailin... ...I think I have a headache, there are no more windows to break. I've done my party-life, now it is my time to die...! | |
![]() 14.10.2004 22:11:09 | |
outoo musta kuulla että osa jenggist ei juo siks että haluaa muistaa..... onks kaikki sit niin deekuja että kun yhden ottaa niin pitää ottaa lisää siihen asti että muisti menee ? Tässähän oli puhe nimenomaan kännissä olemisesta keikoilla (katso topicci), eikä siitä voiko keikalla juoda kaljan tai kaksi. Kyllähän sitä itekkin odoteltaessa on tullut pari otettua, mutta ei sen enempää, eikä siinä todellakaan ole mitään vikaa, mutta kun osaisivatkin kaikki hoitaa tuon homman kohtuudella. "AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock | |
![]() 15.10.2004 09:58:35 | |
Mutta miksi ei saisi läträtä viinan kanssa keikalla? Miksi se pitäisi kieltää (poistamalla anniskelu)? Lienee jokaisen oma asia miten vapaa-aikansa ja rahansa käyttää. (lain puitteissa tietenkin) Olet ihan oikeassa, mutta pointti lieneekin, että idiotismi ja toisten vahingoittaminen tulisi kieltää. Ja mikä absoluutti se laki on? Omaa harkintaa saa käyttää. CHIN-GA! | |
![]() 15.10.2004 17:53:44 | |
Melkein aina kännissä keikoilla (jos en ole töissä). Selvinpäinkin olisi mukavaa, mutta ahdistaa niin pirusti. Varsinkin, jos muu yleisö on meiningillä "balalaika soi". Isommilla keikoilla (ulkomaalaiset) olen muutaman virheen kautta ryhtynyt olemaan selvinpäin. Vituttaa, jos on ostanut kalliit liput hyvän bändin keikalle ja homma menee perseelleen. Kotimaisia bändejä kuitenkin näkee aika usein, joten voi korjata mahdollisesti sattuneen mokauksen. Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here! | |
![]() 15.10.2004 17:59:03 | |
outoo musta kuulla että osa jenggist ei juo siks että haluaa muistaa..... onks kaikki sit niin deekuja että kun yhden ottaa niin pitää ottaa lisää siihen asti että muisti menee ? Jep. That´s me. Eikä pelkästään muistamisen vuoksi, vaan myös keskittymiskyvyn säilyttämiseksi on parempi, että ei ota ollenkaan (minulle toki vain), jos haluaa kunnolla jonkun nähdä. Bartender, more beer! Make it fast or I´m outta here! | |
![]() 15.10.2004 18:13:43 | |
Nykyään tulee niin harvakseltaan tuota viunaa naukkailtua, että harvemmin sitä keikoillakaan juodaan itseä siihen kuntoon, ettei muistaisi siitä mitään. Nuorempana tämän virheen tein valitettavasti useamminkin. *Ei hyvää päivää* | |
![]() 15.10.2004 18:58:05 | |
Ei ole kovin monella keikalla tullut oltua täysin selvinpäin. Toisaalta vain muutamalla keikalla olen ollut luvattomassa kunnossa. Suurimmalla osalla keikoista tulee juotua kolme-neljä tuoppia, mikäli anniskelua on. Jäähalli/stadionkeikoilla en juo. Paitsi limpparia. Omilla keikoilla ei juoda kuin yksi tuoppi / kaksi pulloa ennen soittoa, koska muuten alkaa viina vaikuttaa soittoon. Olen täysin samaa mieltä siitä että keikkoja pitäisi aikaistaa reilusti. Muistan edellsikesältä DBTL:stä Amorphiksen keikan silloisella Säätämöllä. Oli torstai ja olin juuri tullut työmatkalta takaisin Turkuun ja lähdin kaverin kanssa katsomaan Amoja. Otettiin sitten muutama tuoppi ja lähdettiin keikkapaikalle. Siellä sitten tuli juotua viinaa aika reilusti pääesintyjää odotellessa. Showtime oli muistaakseni jotain kahden tienoilla. Neljän jälkeen olin kotona tuhannen humalassa ja kahdeksalta piti olla duunissa palaverissa. Arvatkaa ehdinkö ajoissa... Mikäli bändit olisivat aloittaneet jo yhdeksän- kymmenen tienoilla olisin juonut paljon vähemmän kaljaa, päässyt kotiin aikaisin ja ehkä ehtinyt töihinkin aamulla suht' selvänä. Bissen kanssa läträys oli oma vika, mutta ei kyllä enää huvita hirveästi lähteä viikolla keikoille kun tietää että se kuitenkin venähtää jonnekin kolmeen-neljään nykyisillä soittoajoilla, kaljaa tai ei kaljaa. Siitä kannattaako Suomessa pitää keikkapaikkaa, jossa ei myydä viinaa ja bändit lopettaa ennen puoltayötä on monia mielipiteitä. Joillekkin tuntuu se viina vaan olevan niin pirun tärkeä osa sitä keikkakokemusta että ei siitä voi luopua. Anniskelualue josta ei näe lavalle on monelle kauhistus. Olen ollut muutamalla keikalla jossa tuo on toiminut tosi hyvin. Nollaraja on taas huono ratkaisu, vaikkakin erittäin hyvin perusteltavissa. Otat yhden oluen -> ei ole tulemista. Alaikäisiltä tuo on sinänsä (lain puolesta) ymmärrettävää mutta täysi-ikäisiä voi potuttaa tuollainen. Siinä vaan ei ole varaa alkaa erottelemaan sisäänpyrkijöitä jos on nollaraja käytössä. "Today is a good day for someone else to die..." | |
![]() 17.10.2004 19:26:23 | |
Koko ongelma johtuu siitä, että "keikkamesta" ja "yökertsi" -käsitteet on Suomessa sotkettu toisiinsa. Mitä sormusen mielestä tarkoittaa käsitteet "keikkamesta" ja "yökertsi" Kuka käsitteet on sotkenu? Mitä merkitystä on käsitteillä kun kansa lähtee viihteelle? Kuka sanelee koska valtavirta on viihtellä? sormunenko???? Mikä merkitys näillä asioilla on keikoilla kännäämisen kannalta? Keikoilla kännissä vai selvispäin tarkoittaa mitä? Soittajat kännissä? Yleisö kännissä? sormunen sekaa käsitteitä! sormunen on täys pelle! Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.10.2004 20:12:35 | |
Mitä sormusen mielestä tarkoittaa käsitteet "keikkamesta" ja "yökertsi" Kuka käsitteet on sotkenu? Mitä merkitystä on käsitteillä kun kansa lähtee viihteelle? Kuka sanelee koska valtavirta on viihtellä? sormunenko???? Mikä merkitys näillä asioilla on keikoilla kännäämisen kannalta? Keikoilla kännissä vai selvispäin tarkoittaa mitä? Soittajat kännissä? Yleisö kännissä? sormunen sekaa käsitteitä! sormunen on täys pelle! Jami, rauhoitu! Sormunen tarkoitti, että se ei oo järkimeininkiä, että bändin pitää kavuta lauteille aamukahdelta, että bändi pistetään soittamaan niille jotka aikoo kukkua aamuneljään, eikä sitä yleisöä joka tahtois ajoissa nukkumaan voida palvella. Tästä oot varmaan samaa mieltä? Että keikka vois olla vaikkapa kello 22, ja sen jälkeen vois ottaa häppää vaikka levymusiikin tahdissa, kun hommat on hoidettu? "This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba) | |
![]() 17.10.2004 20:52:50 | |
Henk. koht. asia riippuu siitä, miten kauas joutuu keikan takia matkustamaan. Jos tulee halvemmaksi mennä omalla autolla, olen tietty selvin päin. Tietysti yritän silloinkin saada jonkun kuskaamaan, jos siltä tuntuu. Jos keikka sattuu olemaan kävelymatkan päässä, tulee varmasti otettua yksi jos useampikin. Missään räkäkännissä ei kuitenkaan olla, onhan siitä keikasta kiva muistaakin jotain. Itse en varmaan koskaan pysty astumaan lavalla selvin päin... | |
![]() 17.10.2004 21:03:01 | |
Jami, rauhoitu! Älä ny hyssyttele. Anna mun itseäni kiihdyttää ja siten viihdyttää. Oon vaan lukenu sormusen kirjoituksia sillä samalla mentaliteetilla ku se on lukenu mun juttujani. Eikä kenenkään tartte niitä selittää eikä puolustella. Vastakkoon itte kannanotoistaan. Kyllä Härmäs turistejaki ymmärretähän. Jos ei tykätä nii tapethan. | |
![]() 17.10.2004 21:05:50 | |
Mitä sormusen mielestä tarkoittaa käsitteet "keikkamesta" ja "yökertsi" Kuka käsitteet on sotkenu? Mitä merkitystä on käsitteillä kun kansa lähtee viihteelle? Kuka sanelee koska valtavirta on viihtellä? sormunenko???? Mikä merkitys näillä asioilla on keikoilla kännäämisen kannalta? Keikoilla kännissä vai selvispäin tarkoittaa mitä? Soittajat kännissä? Yleisö kännissä? sormunen sekaa käsitteitä! sormunen on täys pelle! Täytyypä siteerata, ettei huomisen jälkien siivoomisen yhteydessä häviä. Muutenhan mä selitän siellä sivu yksi hyvin tarkkaan ja kansantajuisesti, mitä tarkoitan. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)