![]() 16.09.2004 17:22:13 | |
---|---|
http://www.steenchristensen.com tervetuloa. ps. tän topikin voi luokitella aivan yhtä rakentavaksi kuin levyn=) | |
![]() 16.09.2004 18:45:22 | |
Itse tykkään steenin musiikista helvetisti, koska asiat sanotaan suoraan ja kaunistelematta. ja paremman vaikutuksenhan saa aikaseksi kärjistelemällä asenteita. luultavasti suurin osa pilkkaajista ei ole koskaan edes plattaa kuunnellut saati sitten raapaissut pintaa tai lukenut rivien välistä. Vituttaa suuresti puhe ilman perusteita. Tutkikaa taustoja, kuunnelkaa tekstejä ja ottakaa selvää ettette tee itsestänne julkisesti naurettavia putkinäköisiä pikkusieluja. Jaa.. No minä en kyseisestä artistista pidä hänen ulosantinsa takia. En pidä sanoituksista, eikä lyriikat pidä sisällään mitään hienoa, perus jumitusta vaan. Taustoissa ei ole mitään koukkuja jne... No kai se uho sitten korvaa kaikki puuttuvat osat.. "Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego
www.collarbone.tk | |
![]() 16.09.2004 18:49:05 | |
http://www.steenchristensen.com tervetuloa. ps. tän topikin voi luokitella aivan yhtä rakentavaksi kuin levyn=) Katoin, että steen1 on keikkaa memmy possen kanssa.. Memmy on aika rentoo =) "Vaadimme Pallistin pallit kehiin!!" -kid ego
www.collarbone.tk | |
![]() 16.09.2004 18:58:18 | |
JULKAISUVAPAA HETI Viitaten Ilta-Sanomien viikonloppunumeroon (31.1.-1.2.04). Steen1 vastaa. Jotain ilta-Sanomien journalismin tasosta kertoo se, että neljästä levyn rivistä (ja niistä kaikkein turhimmista!!) oli tehty aukeaman sivuinen juttu lehden viikonloppunumeroon. Tai siis, olihan aukeamalla muitakin uutisia, koskien murhia ja pommisurmia. Kuitenkin uutinen levyni neljästä rivistä tuntui olevan tärkeämpi kuin oikeat ihmishenkien menetykset. Olisi mielestäni ollut reilua kertoa loppulevyn sisällöstä edes muutamalla lauseella. Levy kuitenkin sisältää 13 kappaletta, joista olisi voinut edes mainita. Biisit käsittelevät asunnottomuutta, luokkajakoja, syrjäytymistä, sekä muita tärkeäksi kokemiani aiheita. Levy sisältää itselleni ja muille itä-helsinkiläisille tärkeitä ja arvokkaita asioita, joista tulisi keskustella tarkemminkin. Toimituksen mainitsemat rivit löytyvät levyltä, mutta jutussa rivit oli irrotettu asiayhteydestään. Koko levyn kuunnellut henkilö pystyy mielestäni asettamaan rivit oikeisiin mittasuhteisiin. Steen Christensen on levyllä kuvitteellinen hahmo, jonka mielipiteet ja asenteet ovat tarkoituksella kärjistettyjä ja provosoivia. Olen tehnyt levyn ihmisille, jotka haluavat nähdä pintaa syvemmälle näennäisten ruokottomuuksien läpi. Mutta kuten Ylioppilaslehti jutussaan ennustikin: "Luultavasti sinänsä hyvä sanoma jää moraalinvartijoiden ensipaniikin alle." Nythän niin taisi käydä. Kuitenkaan en ole Ilta-Sanomien tai sen lukijoiden mielipiteistä pätkääkään kiinnostunut, kirjoitan tätä vastinetta levy-yhtiön pyynnöstä. Levy-yhtiö antoi minulle sopimuksessa taiteellisen vapauden, joten en näe levy-yhtiön mukaan vetämistä tarpeellisena. Vihaan tätä yhteiskuntaa ja luokkajakoa, jota joudun katselemaan vierestä päivittäin. Maksan veroni, mutta siitä huolimatta näen vain kaiken murenenvan ympäriltäni. Kiinnostaako ketään, että isäni on ollut asunnoton jo yli viisi vuotta? Eipä kai. Kiinnostaako ketään, että läheinen ystäväni päätti elämänsä oman käden kautta nuorisokoti- ja vankilakierteen jälkeen? Eipä kai. Kiinnostaako ketään, että ko. ystäväni tytär (kummityttöni) sijoitettiin asumaan samaan nuorisokotiin, kuin isänsä? Muutama kuukausi tämän itsemurhan jälkeen. Millä tavalla hänen elämänsä tulee poikkeamaan isänsä elämästä, tuleeko hänestäkin narkkari ja rikollinen. Eväät ovat samat. Kiinnostaako ketään? Eipä kai. Monet muutkin ystäväni ovat kuolleet tavoilla, joita ei tämänkaltaisessa "hyvinvointivaltiossa" pitäisi olla. Ja sitten kytät. Poliisit mursivat spraymaalilla piirtelevän nuorukaisen niskan. Ei kuulosta ihan reilulta. Kiinnostaako? Omin silmin olen nähnyt, kun poliisit pahoinpitelivät 14- vuotiaan tytön pampulla. Ei kuulosta reilulta. Kiinnostaako? luultavasti ketään ei kiinnosta. Miksi sitten minua pitäisi kiinnostaa iltalehtien lööppitoimittajien mielipiteet minusta ja levystäni? Usein lehdistölle musta on mustaa ja valkoinenkin taitaa olla mustaa. Olen saanut eräältä vanhemmalta naishenkilöltä kiitospuhelun lehdessä parjatusta biisistä. Kytät kun pahoinpitelivät hänen miehensä hengiltä. ...Mutta arvatenkin tämä ei kiinnosta. Ja kuten levyn sisäkansissa mainitsin, EN HYVÄKSY YHDENKÄÄN IHMISEN TAPPAMISTA/VAHINGOITTAMISTA. Se on aina väärin. ...Mielestäni valehtelua on myös se, ettei kerro koko totuutta. Mielestäni Ilta-Sanomien jutussa kävi näin. Ja viimeisenä pointtina: Mitäs luulette, olisiko kukaan Christensenin uhrien läheisistä kuullut ko. levyä ilman tätä mainiota iltapäivälehteä? En usko. Muistakaa nyt ihmiset kuitenkin, että se on VAIN LEVY. Sitä ei tarvitse kuunnella, jos ei halua. Itä-Helsingissä 1.2.2004 Steen1 rap-artisti --- Mihin katosi Stenkan nettisivujen edellinen etusivu? Lue se tästä. Repikää tosta saatana. Skate and destroy!! | |
![]() 17.09.2004 10:04:59 | |
Mä en ole kuullut esimerkiksi sanotaan Panterasta tai vastaavsita yhtyeistä kertaakaan vastaavaa kommenttia... En minä Phil Anselmoakaan kovin vakavasti ota. "If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless | |
![]() 17.09.2004 10:32:09 | |
Sieltä (itseasiassa täältä) idästä voi muuttaa pois jos ahdistaa. Vai eikö voi? "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. | |
![]() 17.09.2004 10:40:35 | |
Mä en ole kuullut esimerkiksi sanotaan Panterasta tai vastaavsita yhtyeistä kertaakaan vastaavaa kommenttia... Niin. Se Panteran Anselmo on haastattelujen perusteella tämän hetken vastenmielisin rocktähti. Kersat näyttävät silti idoliseeraavan häntä ja hänen käyttäytymismalliaan ja se on äärimmäisen valitettavaa. Muuta en uskalla sanoa, kun tuo VÄKIPÄÄ näyttää olevan läsnä tässä keskustelussa... Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. | |
![]() 17.09.2004 12:21:48 | |
No anselmo taisikin olla huono esimerkki. Stenkasta vielä sen verran, että ainakaan minua toi uho ei häiritse vaan toimii tehokeinona. Kun tuollaista tekstiä lähetään räpäyttämään, niin onhan se mun mielestä asiaankuuluvaa että alleviivataan pointtia tehokeinoin. Sitäpaitsi, jokainen, siis jokainen ihminen kiroilee kuin peikko. Onko se lapsellista uhoa? Hah! Tekopyhät äpärät! | |
![]() 17.09.2004 12:31:03 | |
Arvasinhan että tästä syttyy hirveä sota. Mutta, mutta. Steen1 on niitä harvoja (ellei ainoa) räppäri joka on saanut sanoitukset kolahtamaan. On sielä kyllä niitä uho biisejäkin mistä en vakuutu mutta Pikku pirihuora, Pikkuäpärät ja Jarden träkki on loistavia. | |
![]() 17.09.2004 15:34:19 (muokattu 17.09.2004 15:36:16) | |
Jotensakin hupaisaa, että rappia ja rappareita syytetään samoista asioista, kuin rockia aiemmin; "yksinkertainen rytmi", "ei kunnon melodioita", "eivät osaa soittaa/laulaa", "sanoituksissa on väkivaltaa, seksiä ja kiroilua" ja jopa vanha kunnon "se ei ole edes musiikkia". Juuri noin rockia kritisoitiin 50-luvulla ja vielä Sex Pistolsien aikaankin, "kätkättävä äänensärkijä" u know? Mielenkiintoista asiassa on, että arvostelijat on usein juuri rockin kuuntelijoita. Rock on kasvanut tällaisen "kapinoinnin" yli ja siitä on tullut mukavaa, vaaratonta ja sopivan konservatiivista viihdettä isälle ja pojalle? - It takes booze and blues, Lord, to carry me through - | |
![]() 18.09.2004 12:03:14 | |
Jotensakin hupaisaa, että rappia ja rappareita syytetään samoista asioista, kuin rockia aiemmin; --------- Rock on kasvanut tällaisen "kapinoinnin" yli ja siitä on tullut mukavaa, vaaratonta ja sopivan konservatiivista viihdettä isälle ja pojalle? Blue Moon puhuu tapansa mukaan pelkkää asiaa. Juuri näin on käynyt. Toistan vanhan teesini: Olisihan se mahdottoman noloa jos kapinoivat nuoret kuuntelisivat samaa musiikkia kuin vanhempansa. On ihan normaalia, että aina tulee uusia musiikkimuotoja joita vanhemmat ihmiset eivät ymmärrä eivätkä hyväksy. Bebobista bläkmetalliin, rock'n'rollista räppiin yms. Nauraessakin sydän suree, ja ilon loppu on murhe. | |
![]() 18.09.2004 12:15:49 | |
Mun mielestäni lakuhevin äpäröinti on jotain sellaista mitä mä en ole koskaan sietänyt. Siksi mä olenkin perustanut metallibändin, jonka nimi on dischrist, ja jossa lauletaan vain oleellisista asioista; tappamisesta, pimeydestä, pahuudesta ja saatanasta. Minun vakaumusten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, mutta onpahan ainakin sisällöllisesti loukkaavaa. Eli sis tr00. | |
![]() 18.09.2004 13:37:43 | |
Jotensakin hupaisaa, että rappia ja rappareita syytetään samoista asioista, kuin rockia aiemmin; "yksinkertainen rytmi", "ei kunnon melodioita", "eivät osaa soittaa/laulaa", "sanoituksissa on väkivaltaa, seksiä ja kiroilua" ja jopa vanha kunnon "se ei ole edes musiikkia". Juuri noin rockia kritisoitiin 50-luvulla ja vielä Sex Pistolsien aikaankin, "kätkättävä äänensärkijä" u know? Mielenkiintoista asiassa on, että arvostelijat on usein juuri rockin kuuntelijoita. Rock on kasvanut tällaisen "kapinoinnin" yli ja siitä on tullut mukavaa, vaaratonta ja sopivan konservatiivista viihdettä isälle ja pojalle? Heh, pitää muuten paikkansa. Mitä Steeniin itseensä tulee, en ole kuullut tippaakaan. Ihan sama, minuun rap ei ole koskaan kolahtanut enkä osaisi luultavasti kritisoida rappia rapin tavalla joten jätän kuuntelematta ja pidän suuni viisaasti kiinni koko genrestä, niinkuin olen jo kauan tehnyt. Tyylitaju nopeuden edelle! Ja se on tosi! | |
![]() 19.09.2004 07:14:10 | |
Eipä nuo tekstit minusta kummosia ole, muuta en osaakaan arvioida kun en ole kuullut. Seassa ihan mielenkiintoistakin, mutta kyllä mm. tuo vitun hokeminen äkkiä tuo sellaista vaikutelmaa, että setä on vain olevinaan. Lisäksi ainoa konkreettinen ehdotus mitä tähän hätään teksteistä löysin oli laillistaa _kaikki_ huumeet. Sillä kai joo korjautuisi herran peräänkuuluttamat yhteiskunnan epäkohdat. Voi perse. Vielä kun joka biisissä vedetään perseet olalle niin kumpikohan on todennäköisempää: a) tyyppiä kiinnostaa oikeasti vaikuttaa yhteiskuntaan musiikillaan vai b) tämä on juurikin tätä päämäärätöntä ja helvetin naiivia perus kapinavalivali-juttua. Ei kiinnosta. "Miksei kaikkia huumeita vois suoraan laillistaa? Miksei niitä reseptil voi apteekista poistaa?" Minun mielestäni aivan fiksu ehdotus. 'Reseptil apteekista' eli siinä tarkotettu että k-kaupasta sais lapset ostaa PCP:tä... Huumeet pois rikollisilta, rikollisuus irti huumeista. Ois helvetinmoinen parannus nykyiseen Amerikan Yhdysvalloista lähtöisin olevaan vinksahtaneeseen tilanteeseen (parempi tietenkin jos sellaista ei olisi alunperinkään syntynytkään, mutta ei sitä kuoppaa tarvis syvemmäksi kaivaa)... mut jooh, offtopic. joten ei siitä enempiä. ja tuossa kotisivulta lainattua: "kerrot itä-helsingin ongelmista, muttet pysty tarjoamaan niihin ratkaisuja? kerron ongelmista koska useimmat eivät niistä tiedä, eivätkä (edelleenkään) niihin usko. levystä ei kertakaikkiaan olisi tullut hyvä, jos ensimmäisessä säkeistössä purnattaisiin ongelmista ja viimeisessä säkeessä kerrottaisiin ratkaisuehdotus. jos yritän rautalangasta vääntää että ihmisiä KUOLEE, siihen olisi mielestäni aika kornia alkaa latelemaan ratkaisumalleja. levyn on tarkoitus herättää keskustelua. jokaisella meistä on aivot, käytetään niitä." All Hail Discordia! | |
![]() 19.09.2004 13:17:56 (muokattu 19.09.2004 13:18:24) | |
Minun mielestäni aivan fiksu ehdotus. 'Reseptil apteekista' eli siinä tarkotettu että k-kaupasta sais lapset ostaa PCP:tä... Huumeet pois rikollisilta, rikollisuus irti huumeista. Hieno utopia joo. EDIT: sodatkin ois kiva vaihtaa rauhaksi. Peli on jo muuten menetetty jos tarvitaan joku kaveri jonka housut roikkuu puolessa välin persettä kertomaan, että tulee ajatella omilla aivoillaan. Ei voi olla kuin jeesustelua tommonen "poliisit mursivat 14 vuotiaan tytön niskan" ja blahblah, lämpimikseenkö ne sitä pieksi? Miten kukaan VOI ottaa noin mustavalkoista paskaa edes tosissaan. Ainiin, piti vielä sanoa, että: Pikku g tietää paremmin. Hehehee ja hahahaa. Tuliskohan sitä lukkoa tähän jo. "Kuka minä on?
Missä minä on?
Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston." | |
![]() 19.09.2004 18:06:41 (muokattu 19.09.2004 18:09:07) | |
Hieno utopia joo. EDIT: sodatkin ois kiva vaihtaa rauhaksi. Sotia on ollut aina. Päihderiippuvuutta on ollut aina. Huumeet ei ole olleet laittomia edes sataa vuotta (ja yksin siitä on aiheutunut aivan helvetisti pahaa). (En jatka tämän pidemmin tästä vaikka perusteluja on, ei liity aiheeseen, enkä jaksa. Halusin vaan tokasta mielipiteeni.) Peli on jo muuten menetetty jos tarvitaan joku kaveri jonka housut roikkuu puolessa välin persettä kertomaan, että tulee ajatella omilla aivoillaan. Mun mielestä kuka tahansa tässä maailmassa sanomassa että ajatelkaa omilla aivoillanne on hyvä juttu. Kyllä ihmisille sitä pitää sanoa. Ja Steen ehkä tavoittaa oman yleisönsä tässä. Ei voi olla kuin jeesustelua tommonen "poliisit mursivat 14 vuotiaan tytön niskan" ja blahblah, lämpimikseenkö ne sitä pieksi? Miten kukaan VOI ottaa noin mustavalkoista paskaa edes tosissaan Siis sun mielestä on kovin todennäköinen tilanne jossa poliisi ei yksinkertaisesti mahda 14-vuotiaalle tytölle muuta kuin että pitää murtaa sen niska... Kyllä poliisit on ihmisiä samalla lailla kuin me muutkin, monet niistä aika mulkkuja (on omaakin kokemusta). Enkä ihmettele jos semmoseen ammattiin nimenomaan mulkut hakeentuu, sielhän pääsevät isottelemaan muille. Ihan asiallisesti steen kysyy että kuka valvoo poliiseja. Luuletko että kaikki mitä ne tekee on ihan lain mukaista? Luuletko että ne joutuu vastuuseen siitä? Ja tottakai steenin teksti on kärjistettyä ja provosoivaa. Se on tarkoitus jos et ymmärrä. All Hail Discordia! | |
![]() 19.09.2004 18:18:53 | |
Ihan asiallisesti steen kysyy että kuka valvoo poliiseja. Luuletko että kaikki mitä ne tekee on ihan lain mukaista? Luuletko että ne joutuu vastuuseen siitä? Tää on jo totally off-topic, mutta pakko mainita, että tuossa on erittäin paljon pointtia. Tein aikanaan rikosilmoituksen eräästä yksityisyyden suojaan liittyvästä jutusta. Kävin kahdesti asian tiimoilta kuulusteluissakin, ja homma eteni oikein nätisti, kunnes mulle soitettiin ihan toisen paikkakunnan poliisista ja kerrottiin että "todisteet ei riitä" ja "kannattais keskittyä johonkin muuhun". Tuo todistejuttu oli täysin ristiriitainen asiaa tutkivan komisarion lausuntoon verrattuna. Hänen mielestään juttu oli 'periaatteessa selvä'. Ei tässä vielä mitään, mitä nyt poliisisedän asenne vähän ihmetytti. Sittemmin tajusin, että hitto, munhan kannattaa joka tapauksessa pyytää ne kuulustelupöytäkirjat itselleni. Menin kysymään - ei löytynyt arkistosta! Selvittelin asiaa hivenen, ja selvis että tää rikoksen tehnyt tyyppi on erään suurimmista kaupungeistamme poliisipäällikön hyvä ystävä, ja liikkuvat myös samoissa 'herrakerhoissa'. Valitin tietenkin asiasta oikeusasiamiehelle. Eivät voi tehdä mitään, koska kuulustelupöytäkirjoja ei ole, eli 'paper trail' sanoo etten ole koskaan ko. ilmoitusta tehnytkään. Oikeusvaltio tää Suomi, kunhan et haasta väärää tahoa oikeuteen huomattavan nolosta asiasta. "En tiedä mikä täällä on menossa, mutta jatkakaa." -Gypsy | |
![]() 19.09.2004 21:13:18 | |
Siis sun mielestä on kovin todennäköinen tilanne jossa poliisi ei yksinkertaisesti mahda 14-vuotiaalle tytölle muuta kuin että pitää murtaa sen niska... Pitäisi tosiaan tietää koko jutun tausta ennemmin kuin kuu(nne)lla tätä "kärjistettyä ja provosoivaa" lyriikkaa. Varmasti poliisit väärinkäyttävät valtaansa, mutta omalla laillaan väärinkäyttöä on tuollainen pelkistetty tokaisu. Ei lainkaan hedelmällistä mielestäni myöskään. Avarakatseisuuteen tulisi jokaisen tallaajan pyrkiä, ja monia muitakin tavoittelemisen arvoisia hienoja asioita on (myös ko. rap-artistin mainostama väkivallattomuus). Niitä voi myös tavoitella monin tavoin, toisten varpaille ei ole tarve astua eikä loukata muita. Pahimmassa tapauksessa tällöin vain tekee enemmän hallaa kuin hyvää kellekkään, vähemmän pahassa tekee itsestään joidenkin ihmisten silmissä epäuskottavan. Riittänee minun osaltani tämän threadin nostelu..kiitti, moi. "Kuka minä on?
Missä minä on?
Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston." | |
![]() 19.09.2004 21:21:11 | |
Enpä jaksanut koko sepustusta lukea.. niinpä joo. toisaalta vois alkaa vetää vastuuseen tyhjänpäiväsiä lyriikkoja suoltavia pop-artisteja. "Miksi kirjoitat tuommoista roskaa joka aiheuttaa regressiivisyyttä ja taantumista kuuntelijoiden älykkyydessä?" Anyway, hjuva että tulee vielä ns.puun takaa semmoista lössiä joka saa porukan käyttämään niitä aivojaan. Menkööt sitten tappeluksi. Nykyään melkein kaikki on valmiiksi pureskeltua, kustua ja ulostettua. Kiva että jotain freesiä.. Toisaalta, pikku-piri-huoran hokeminen ei sytytä, henk.koht tykkään vähän siveämmästä lähestymistavasta.. illanjatkot | |
![]() 19.09.2004 23:06:47 | |
Niin. Se Panteran Anselmo on haastattelujen perusteella tämän hetken vastenmielisin rocktähti. Kersat näyttävät silti idoliseeraavan häntä ja hänen käyttäytymismalliaan ja se on äärimmäisen valitettavaa. Muuta en uskalla sanoa, kun tuo VÄKIPÄÄ näyttää olevan läsnä tässä keskustelussa... Anselmo on väkivaltainen, uhoava narkkari. Mahtava lauluääni sillä silti on. Kuuntelen musiikkia, en samaistu "starboihin"! "Haista sinä, homo, vittu! Nyt lähetään vittuun täst sikalasta."
-Joku meidän bändistä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)