Aihe: Mikä on helpoin instrumentti ?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
C
10.09.2004 15:42:14
Perusbändisoittimet ovat kaikki yhtä vaikeita, jos niitä haluaa soittaa hyvin.
C
10.09.2004 15:51:16
Kun mä muistelen aikaa joskus 14-15 -vuotiaana eli silloin, kun ekoja bändijuttuja alettiin virittelemään, niin silloin jotkut pitivät rumpuja helpoimpana soittimena.

Ajatuksena oli kaiketi se, että ei tarvinnut osata nuotteja tai mitään muutakaan teoriaa, kunhan vain sai käsien ja jalkojen koordinaation toimimaan ja paukutti menemään. Se oli ikään kuin helpoin tie päästä bändiin, opettelematta varsinaisesti musiikin soittoa.

Karu totuus paljastui kuitenkin pian...
Fuzzy Boner
10.09.2004 16:37:08 (muokattu 10.09.2004 16:43:40)
Onpa ihmeellinen aihe. Instrumentit ovat vaan välikappaleita, turha se on kelata mikä on helpoin.
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
Hohhoijaa
10.09.2004 16:37:54 (muokattu 10.09.2004 16:38:21)
Pilli
PlopPlopPlop, sano Lord of the Strings kun plussaa jakeli
C
10.09.2004 16:42:33
Onpa ihmeellinen aihe. Intsrumentit ovat vaan välikappaleita, turha se on kelata mikä on helpoin.

Niin no, onhan täällä jo useat kuitenkin sanoneet jonkun instrumentin olevan helpompi/vaikeampi kuin joku toinen. Ei ole turhaa kertoa näille totuus ;)
Fuzzy Boner
10.09.2004 16:43:19 (muokattu 10.09.2004 16:44:31)
Niin no, onhan täällä jo useat kuitenkin sanoneet jonkun instrumentin olevan helpompi/vaikeampi kuin joku toinen. Ei ole turhaa kertoa näille totuus ;)

Heh.. Hörhö sano musta hyvin tossa ekalla sivulla:

Mikä tahansa soitin. Kuten myös vaikein. Ei noita voi verrata, kun aina voi kehittyä

Juurikin niin.
C
10.09.2004 16:48:58
Juurikin niin.

Joo.
mr.muzak
10.09.2004 17:21:40
Laulu on tietty helpoin, kaikki osaa laulaa!

Voisko olla tän typerämpää thread:iä?
Kosmonautti
10.09.2004 17:30:14

Oon kuullu kavereilta, että on semmonenkin thread, missä on melkein 17000 kirjoitusta jostain vehkeestä, joka ei edes soi!
Fuzzy Boner
10.09.2004 17:55:27
Oon kuullu kavereilta, että on semmonenkin thread, missä on melkein 17000 kirjoitusta jostain vehkeestä, joka ei edes soi!

Wehkeistä on aina hyvä keskustella. A-J vois tulla sinne tutustumaan kaikkiin! :)
sub zero
10.09.2004 18:14:56
Kun mä muistelen aikaa joskus 14-15 -vuotiaana eli silloin, kun ekoja bändijuttuja alettiin virittelemään, niin silloin jotkut pitivät rumpuja helpoimpana soittimena.

Eikös rummut ole aika helppo esim bluesissa?
What's there to live for? Who needs the peace corps?
J. Cool
10.09.2004 18:55:56

rummut on mustakin helpoimmat. ei tartte miettiä eikä kikkailla eikä opetella, senkus pistää vaan menemään :)

jos kolistellaan & rämpytellään niin kaikki bändisoittimet on helppoja. jos soitetaan tasokasta musaa niin rummut on kyllä vaikeimpien joukossa. jos ei tätä tajua ite niin sitten pitää kyllä nauhottaa itteä ja kuunnella jälkeenpäin. väittäisin ettei studiotasosesti voi soittaa rumpuja ellei oo vähintään 6 vuotta tehokasta reeniä alla. kitaraa sen sijaan voi paljon helpommin vetää laadukkaasti. bassoki vaatii paljon, jos lähetään tosissaan vaatimaan kunnon soittoa. piano on aika työlästä.

koko kyssäriltä katoaa tietty pohja jos vastataan että puhelinta tai kulkusia. bändisoittimista alkuun pääsee ehkä nopeiten rummuissa ja bassossa, mut mun mielestä kitara on helpoin hanskata hyvin pitkässä juoksussa.
aivan hirrveetä menoa!
J. Cool
10.09.2004 18:56:59

Eikös rummut ole aika helppo esim bluesissa?

oliski! kitara ja basso on bluesin helpoimmat, jos nyt jotain voi helpoksi sanoo.
aivan hirrveetä menoa!
Heavymies
10.09.2004 19:23:01 (muokattu 10.09.2004 19:24:20)
otappa joskus nauhalle sitä "ekalla yrittämällä" soitettua peruskomppia ja mieti sitten uudestaan sopiiko se yhtään mihinkään biisiin. Ja soita sitä vähän pidempään kuin yksi tahti, niin huomaat että tempo on tuplaantunut. Teillä kitaristeilla on niin ihmeellinen tiluskaalakeskeinen maailmankuva, että rytmin merkityksestä (tai vaikeudesta) ei ole mitään käsitystä.

Eipäs nyt oteta herneitä nenään ja ruveta yleistämään.
Ja taas tuli toi tilu mukaan tähänkin. Kitaralla voi tehdä muutakin kuin tiluttaa! Omasta mielestäni mulla on helvetin hyvä rytmitaju. Menee kyllä soitto paremmin timeen kuin monella muulla. Ja mua ainakin häiritsee se jos menee soitto pieleen. Mä en tiiä mistä sä oot sellasen käsityksen saanu, että kitaristeja ei kiinnosta se rytmissä pysyminen.
Ja itse asiassa tossa musiikin tunnilla oli luokassa 20 tyyppiä jotka ei koskaan oo koskenu rumpuhin ja soitto kuulosti muutamilla ihan hyvältä ja tahdissa pysyivät.

Ja mikä tulee kitaran ja basson vaikeusasteeseen, niin eipä niissä kauheasti tunnu eroa olevan. Tuntuu vaan aina olevan se vertailu niin, että otetaan joku yngwie malmsteen ja verrataan sitä johonkin kahdeksasosia soittavaan rokkibasistiin. Ei ehkä ihan reilu asetelma.

No otetaan sitten joku ihan perus bändi jossa on kitarat ja basso. Kitaralla vedetään sointuja ja power otteita sun muita ja basso soittaa vaan samat äänet. Basistejakin löytyy ihan helvetin taitavia!

Ja mikä kitaristien bassonsoittotaitoihin tulee, niin omien kokemusten perusteella ehkä yksi kymmenestä kitaristista on saanut edes jonkinlaisen soundin ulos bassostani. Yleensä se on vaan kauheata ränkytystä, ja parin minuutin päästä siihen meteliin tulee mukaan se "aijai, sormiin sattuu"- mantra.

Ihme tyyppejä on ollu sulla testailemassa. Ne kitaristit mitkä minä tunnen soittaa bassoa ihan sujuvasti ja pysyvät tahdissa siinä missä basistikin ja tulee hyvä soundi.

Kuten jo tossa aikasemmin mainitsin... Joka soittimessa on vaikeat puolensa.
Jumala ei vähennä elämästäsi soittamiseen käytettyä aikaa. MULLA ON UUS VAHVARI!
Mr.Babbit
10.09.2004 20:35:04
Laulu on tietty helpoin, kaikki osaa laulaa!

oliko tämä vitsi?
suuri osa suomalaisista viihde/pop/rocklaulajista ei osaa laulaa.
Ossi
10.09.2004 21:47:42

Rummut. Täytyy olla ku mun pikkuveikkakin pärryyttää niitä joskus jonku musiikin päälle hetkittäin lähes taimissa. Pitäis varmaan itekin alkaa kokeilemaan rumpuja ku mulla on vidun hyvä taimi.
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
MaSa.
11.09.2004 02:05:41
PAJUPILLI!
sub zero
11.09.2004 08:54:23
oliski! kitara ja basso on bluesin helpoimmat, jos nyt jotain voi helpoksi sanoo.

Ja paskat. Säkö helpommin treenaat ittes hyväksi blues-kitaristiksi kuin blues-rumpaliksi?
What's there to live for? Who needs the peace corps?
vanttera
11.09.2004 11:13:56
Ja paskat. Säkö helpommin treenaat ittes hyväksi blues-kitaristiksi kuin blues-rumpaliksi?

Ihan varmasti reenaa. Sitäpaitti, J.Cool on jo hyvä.
"Muista et mä tuun kahes minuutis." K100#5
zorro
11.09.2004 12:23:52
Nokkahuilu, tinapilli tms. eivät varmaan ole sieltä vaikeimmasta päästä.. Pianokin on mahdollisten alkuvaikeuksien jälkeen aika helposti lähestyttävä. Edistyneempi soitanta on tietysti taas asia erikseen.

Kitaralla on kyllä melko helppo päästä alkuun omatoimisestikin. Hieman myöhemmässä vaiheessa sitten ymmärtää kuinka vaikea instrumentti sekin loppujen lopuksi on.

niin, jos alkaa soittamaan paskaa musiikkia
OSTETAAN: lace sensor Red
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)