Aihe: Kuka kuuntelee mp3:sia tai vastaavia?
1 2 3 4
Zammy
15.05.2004 12:57:04
Anteeksi nyt vaan mutta et taida tietää mistä puhut tai sitten puhut vähän hassuilla termeillä. Äänenlaadusta en viitsi edes kommetoida, mutta mp3:llahan/netistä imetyssä matskussahan ei ole sinäällään mitään laitonta tai moraalitonta. Ei tekniikka itsessään vaikuta siihen onko se moraalitonta vai ei, kyllä ne on muut asiat.

Tuo mun aloitus "Itse en oikeastaan tarvitse nykyään yhtään mihinkään" oli kyllä harhaanjohtava ja suorastaan täysin väärä, mutta jos ajatuksen kanssa olisit vaivautunut mun tekstin lukemaan, niin mainitsin kyllä, että mp3 kappaleissa ei sinänsä varsinaista vikaa ole ja että itsekin kuuntelen mm. muusikoiden.netin demopalstan mp3:sia. Ja sanoin myös, että ei aleta vääntää mp3:n äänenlaadusta.

On myös hienoa kun jotkut bändit julkaisevat sivuillaan vaikkapa livematskua tms. Mokoman kaikki kappaleet jotka on sivuilla ollut ladattavissa myös minulta löytyy. Itseäni lainaten kaupalliset jutut joko ostan levyllä tai jätän kuuntelematta.

Ja kun sanottiin, että köyhällä pitää olla yhtäläinen oikeus kuulla haluamaansa musiikkia, niin kyllä mun tohon täytyy sanoo, että mä jaksan kyllä oottaa sen verran, että rahaa on taas uusiin levyihin.

Ja alunperin tätä threadia kirjottaessani tarkoitukseni ei ollut mitenkään tuomita kenenkään toimia vaan yleinen mielipide kiinnosti ja keskustelun herättäminen asiasta
Saami
15.05.2004 12:59:43
Ja sanoin myös, että ei aleta vääntää mp3:n äänenlaadusta.

"Annoin pikkusormen, se vei koko käden." :)
Zammy
15.05.2004 13:03:38
Sikäli koko ketjun aloitus meni aika pieleen, että pidin muusikoiden.nettilaisia tässä asiassa jotenkin tavallista valistuneempina ja ajattelin ettei tarviis käydä selventämään sitä, että mp3:n merkitys ei ole pelkästään kopio jostain kaupallisesta.
Aksu89
15.05.2004 13:08:09
Mp3 kyllä valitettavasti, ei riitä rahat cd:hen
No comments.
aleksi
15.05.2004 19:17:34
Kuuntelen ämppäreitä. Yleensä lataan vain ns maistiaisia jonkun artistin/bändin musiikista ja teen sen perusteella ostopäätöksen. Pyrin siis ostamaan kaiken mielestäni hyvän musiikin, niin, että myös artistille menee jotain. Jos levyä ei kaupoista tunnu löytyvän saatan ladata koko levyn netistä ja polttaa sen levylle. Tämä levy kuintenkin korvataan alkuperäisellä heti, kun sellainen tulee jossain vastaan.

Mielummin kuuntelen musiikkia stereoista kuin tietokoneelta - lähinnä tietokoneeni kaiuttimien kehnosta äänenlaadusta johtuen.

Eli vastaan kyllä mp3:lle.
"open hands to the wind"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)