Aihe: Kamalimmat bändien nimet?
1 2 3 4 5 636 37 38 39 40
aleksi
14.05.2004 23:56:53 (muokattu 14.05.2004 23:58:41)
Kestoinhokki:
Sir Elwoodin hiljaiset värit

Totta: ei tekotaiteellisuudessaan herätä ainuttakaan ajatusta.

Allekirjoitan myös seuraavat ja niiden kanssa samantyyppisiksi luokiteltavat nimet: 311, @tak, Valtava kääpiö, Esko ja muu poppoo sekä XL5.

Yhtään omaa huonojen bändinimien kategoriaa en nyt tähän hätään keksi, joten mainitsen esimerkin, jonka toin esille jo "Parhaat bändinimet" topicissa:
36 Crazyfists (mitä ihmettä tällä voi tarkoittaa?)

EDIT: Bändin (36 Crazyfists) musiikista kylläkin pidän.
"open hands to the wind"
Tapio79
15.05.2004 03:24:48 (muokattu 15.05.2004 03:31:05)
Ylipäätänsäkin kaikki bläkkisnimet, joiden ainoa vaatimus on se, että sen voi murista matalalta ja kuulostaa tosi uskottavalta. "BARARATHUM"! "DIMMU BORGIR"! Yäk.

Turmion Kätilöt on aika järkky(vaikka Teurastaja onkin aika hauska biisi), samaten @junkmail. Uniklubista tulee näppylöitä.

Juuri noilla kahdella bm-bändillähän joihin tekstissäsi viittaat, on nimilleen ihan hyvät taustat IMO, vaikka ehkä kuulostavatkin siltä että ne on kehitelty vain "uskottavuuden" nimissä. Barathrumhan on kuilu latinaksi, Dimmu Borgir islantia ja tarkoittaa muistaakseni "pimeät linnat". Molemmat minusta ihan hyvin ko. bändeille sopivia nimiä musiikillista antiaan ajatellen, paljon pöljempiäkin nimiä tuolta saralta löytyy. Kuten esimerkiksi Bluuuurgh tai Baxaxaxa, jotka ovat molemmat joillain distrolistoilla vastaan tulleet.
Asko
15.05.2004 08:13:08 (muokattu 15.05.2004 08:19:50)
Iron Maiden on ihan hirveä nimi bändille. Siis ihan naurettavaa.

Ja Led Zeppelin kanssa. Voi että.

Led Zeppelin on mun mielestä hieno nimi. Hyvä tarina taustalla. Ehdottaisin sonata arcticaa tilalle. Nimestä tulee mieleen joku pohjoisnavan tutkimusryhmä tai moottorikelkka...
Aerodactev
15.05.2004 10:31:38
Itse asiassa tässä ei enää jää mitään bändien nimityylejä jäljelle. Kyllä minusta tekonokkeluuskin sallitaan, kunhan bändin nimi on varmasti uniikki.

Epäuniikit nimet, kuten "The Players", "Fire", "Rectum", "Dark woods" ovat niitä kamaleja.
Long = progressive = good
bonsaicat
15.05.2004 10:45:45
Allekirjoitan kyllä suurimman osan jo mainituista kauheuksista, erityisesti 51 Koodin ja Timo Rautiainen&Trio Niskalaukauksen.Mutta PMMP on kyllä ehkä yksi tämän hetken ärsyttävimmistä nimistä.
"In the future everyone will be famous for fifteen minutes." (Andy Warhol)
Mörkö
15.05.2004 10:48:13
Mitäs se tällainen touhu on? Tehän olette haukkuneet melkein kaikenlaiset nimet mitä on olemassa. Ei ei pojat. Eihän tästä tule nyt yhtään mitään.
"vinsentti on vihree nyrsijä"
Super-Jari
15.05.2004 10:58:10
Pointti näyttää olevan se että omaa musiikkimakua korostetaan haukkumalla bändejä joista ei itse pidetä, tai ainakaan ei voi sanoa että pitäisi.
Nailed by Vasara
Jani The Rock
15.05.2004 13:48:51

Pointti näyttää olevan se että omaa musiikkimakua korostetaan haukkumalla bändejä joista ei itse pidetä, tai ainakaan ei voi sanoa että pitäisi.

No jaa. Onhan noissa omien suosikkibändienkin nimissä muutama ei-niin-loistelias veto. Esimerkiksi Lynyrd Skynyrd. Onneksi sentään yhden levynsä nimessä opastavat, miten se pitäisi lausua. Entä sitten Quireboys? No, on se sentään parempi nimi kuin Queerboys, jota kantaen uransa aloittivat. The Cultkin on aika tylsä ja mitäänsanomaton nimi ainakin verrattuna aiemmin käytössä olleisiin Southern Death Cultiin ja Death Cultiin. Tai Tiger Army, Tiikeriarmeija? Ohhoijaa.
Don`t mess with the countryboys
lxi
15.05.2004 14:04:49

Syväluotaava psykologinen analyysisi osui, so to speak, naulan kantaan.

PS Wasara on muuten IHAN HUONO nimi yhtyeelle.
"Everyone is entitled to his own opinion but not his own facts." -- Daniel Patrick Moynihan
Lord of the strings
15.05.2004 14:05:19
APULANTA.
"Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith."|IHKK #14|
Super-Jari
15.05.2004 14:57:47 (muokattu 15.05.2004 14:59:24)
Syväluotaava psykologinen analyysisi osui, so to speak, naulan kantaan.

No jos joku räminää vihaava rokkijätkä sanoo että kaikki black metal bändien nimet on huonoja niin sama sitten sanoa että "mun mielestä instrumenttaali bändit on paskoja ku niissä ei lauleta ollenkaan."
Vitu!

PS Wasara on muuten IHAN HUONO nimi yhtyeelle.

Ihan hyvä nimi sen on. Tai olisi Vasara muodossa.
Nailed by Vasara
Von Härskiburg
15.05.2004 15:21:44

Mutta haukuinhan minä ainakin Megadethin nimeä, vaikka bändistä kovasti pidänkin. Ja muunmuassa Monster Magnet on aika kurja nimi bändille.
"Fantastista!", myhäili nekrofiili kalmistossa.
Chemo
15.05.2004 15:21:55

Aloituskirjoituksen kanssa samoilla linjoilla...

Suurin osa monikollisista bändinnimistä tyyliin "The Tigers", "The Shitters", "The Pseudoisochromatics"

...mutta tästä jyrkästi eri mieltä! "Joku and The jotkut"-malliset nimet ovat mun mielestäni myös oikein mainioita - yleensä. Poikkeuksia noistakin toki löytyy.
Ramalamadingdong.
Timesby
15.05.2004 16:19:56

Queensryche(tjsp)=Kviinsyrtse.
Ihan mahdoton lausua, mutta muuten ihan hyvä.
~Ensi kerralla Ikaros lentää yöllä.~ Jari Tervo
bedlam
15.05.2004 16:47:04

Queensryche(tjsp)=Kviinsyrtse.
Ihan mahdoton lausua, mutta muuten ihan hyvä.

Kyllä kai tuo nyt keskivertoenglannilla pitäisi osata lausua.
http://www.mikseri.net/kiasma
JeeVes
15.05.2004 16:56:52 (muokattu 15.05.2004 16:57:44)
No ensimmäisen tulee mieleen The Rasmus. En vaan oikein diggaa nimestä..ilman tota "The"-artikkelia se vielä nippanappa toimis.

EDIT:

En kyllä tosta The Rasmuksesta välitä musiikillisesti, enemmän iski toi Rasmus-bändi kuin tää uusi massapaska.
Aika on rahaa, eikä minulla ole kumpaakaan.
tgrand
16.05.2004 18:33:53
Kauheimpia bändinnimiä on sellaset väkisin väännetyt koulubändinimet

Niin on! Jos bändin nimi on Kompostiheräte tai Paloturvallisuusmääräykset, taustalla on poikkeuksetta ryhmä neroja, jotka on keksineet maailman humoristisimman nimensä tekemällä jotain niin mullistavaa kuin hakemalla inspiraatiota menetelmällä "katsokaa ympärille, mikä on eka sana joka osuu silmiin". Ja sit päivitellään yhdessä miten meillä on nyt niin persoonallinen ja hauska ja ennenkaikkea kantaaottava nimi.

Kun siirrytään koulubändiosastosta muihin ympyröihin, huonoja bändinnimiä on a)liian pitkät ja b)sen verran hankalasti lausuttavat et jokaisen radiotoimittajankin puheesta kuulee tuskanhien. Evanesensssönsssööööö on paras esimerkki pitkiin.
Juzzu
16.05.2004 19:00:09
kaikki yli näppärät esim. Don huonot - ei vittu

D on huono T ei ole kyllä mikään paras pändin nimi.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
disarm
16.05.2004 19:27:27
peruutettu
Empty faces surrounded with hairdresses wondering around with hard thoughs in their minds..
Heavymies
16.05.2004 20:01:55
Se ihme Maj Karma härveli ja Ismo Alanko säätiö, joku ihme Räjähtänyt Apinan perse, Lynyrd Skynyrd, MARTTI SERVO & NAPANDER!
Rock 'N' Rollllllllllllllllll
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)