![]() 22.08.2003 11:03:53 | |
---|---|
Siis tuosta työhönottamisjutustani, vähän lieventäen: tarkoitin tuolla sitä, että vastuullisiin johto-, asiantuntija yms. tehtäviin en valitsisi rikollisen taustan omaavaa missään nimessä. Paskaa lapioimaan nyt voin linnakundinkin ottaa. En vain jaksa uskoa, että lakia rikkoneen moraali olisi tarpeeksi korkealla tasolla sen linnareissun jälkeenkään. Voi olla että mieli muuttuu siihen mennessä, kun ensi kertaa pääsen ihmisiä palkkaamaan, who knows, mutta tämä oli tämän päivän mielipiteeni. Pyörii kuin Nahkis puolukassa | |
![]() 22.08.2003 11:26:43 | |
tarkoitin tuolla sitä, että vastuullisiin johto-, asiantuntija yms. tehtäviin en valitsisi rikollisen taustan omaavaa missään nimessä. Paskaa lapioimaan nyt voin linnakundinkin ottaa. Mutta eihän totaalikieltäytyjä ole rikollisen taustan omaava... Eihän hänellä ole rikosrekisteriäkään. Saapa nähdä mihin ratkaisuun itse tulen päätymään. Armeija tuntuu olevan kaikin tavoin niin kiero laitos, ettei kyllä sinne huvittaisi enää takaisin mennä... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 22.08.2003 12:01:47 (muokattu 22.08.2003 12:02:32) | |
Mutta eihän totaalikieltäytyjä ole rikollisen taustan omaava... Eihän hänellä ole rikosrekisteriäkään. Samalla tavallahan murhaaja, joka ei ole jäänyt kiinni ei olisi rikollinen, eihän hänelläkään ole rekisterimerkintää? Mutta toistaiseksi asevelvollisuudesta kieltäytyminen on laissa kielletty, asia toivottavasti muuttuu, itse asia ei mielestäni ole rangaistava periaatteessa, mutta kyllä se kertoo jotakin ihmisestä, että on valmis rikkomaan lakia jonkin noinkin lyhytaikaisen ja turhan asian takia. Lait kun on tehty noudatettaviksi eikä niistä typerimpiäkään saa kumotuksia niitä tietoisesti rikkomalla. Siihen on muut konstit ja eiköhän tuo asevelvollisuuslakikin muutu lähitulevaisuudessa. Eli minulle on aivan sama miksi siellä linnassa on oltu, varsinkaan kun sitä ei saa tietää. Kyllä se jostakin tupsahtaa esille. Ja työhaastattelussa valehteleminen on vielä pahempi juttu, mielestäni sen pitäisi olla pätevä syy erottaa työntekijä teon paljastuttua. Saapa nähdä mihin ratkaisuun itse tulen päätymään. Armeija tuntuu olevan kaikin tavoin niin kiero laitos, ettei kyllä sinne huvittaisi enää takaisin mennä... Come on, se kestää 6-12 kuukautta, siellä tapaa uusia ihmisiä ja kun sen ottaa elämyspohjalta eikä niin vakavasti, niin kyllä se menee. Aika lyhyt ajanjakso elämässä ja onpahan jokin asia, josta sentään voi jotakin juttua vääntää melkein kenen kanssa vain, se on muuten oleellisempaa kuin luulisikaan. Semmoista kallista leikkimistähän se on, järkiperäistäminen ja vapaaehtoistaminen olisi paikallaan. Ei niitä epämotivoituneita siellä tarvita rahoja kuluttamassa. Pyörii kuin Nahkis puolukassa | |
![]() 22.08.2003 12:26:55 (muokattu 22.08.2003 12:30:42) | |
Samalla tavallahan murhaaja, joka ei ole jäänyt kiinni ei olisi rikollinen, eihän hänelläkään ole rekisterimerkintää? Hmm.. No ehkä kuitenkin hieman ontuva vertaus... Mutta toistaiseksi asevelvollisuudesta kieltäytyminen on laissa kielletty, asia toivottavasti muuttuu, itse asia ei mielestäni ole rangaistava periaatteessa, mutta kyllä se kertoo jotakin ihmisestä, että on valmis rikkomaan lakia jonkin noinkin lyhytaikaisen ja turhan asian takia. Lait kun on tehty noudatettaviksi eikä niistä typerimpiäkään saa kumotuksia niitä tietoisesti rikkomalla. Siihen on muut konstit ja eiköhän tuo asevelvollisuuslakikin muutu lähitulevaisuudessa. Eli minulle on aivan sama miksi siellä linnassa on oltu, varsinkaan kun sitä ei saa tietää. Kyllä se jostakin tupsahtaa esille. Ja työhaastattelussa valehteleminen on vielä pahempi juttu, mielestäni sen pitäisi olla pätevä syy erottaa työntekijä teon paljastuttua. Kun pointtihan on se, että murhaajan (kiinnijääneen) rikosrekisteristä näet, että hän on ollut linnassa, mutta totaalikieltäytyjän linnakäynnistä ei tule merkintää... Toisin sanoen hänellä on puhtaat paperit, tuomionsa jälkeenkin, ellei sitten tule jotain mahdollista supo merkintää... Siviilipalveluksesta kieltäytyvät totaalit tuomitaan "siviilipalvelusrikoksesta", armeijasta kieltäytyvät taas "asevelvollisuudesta kieltäytymisestä". Toisin sanoen armeijasta kieltäytyessä homma ei mene edes rikoksen nimellä... No tämä on kyllä jo pilkun viilausta, mutta mainitsinpa kuitenkin... Come on, se kestää 6-12 kuukautta, siellä tapaa uusia ihmisiä ja kun sen ottaa elämyspohjalta eikä niin vakavasti, niin kyllä se menee. Aika lyhyt ajanjakso elämässä ja onpahan jokin asia, josta sentään voi jotakin juttua vääntää melkein kenen kanssa vain, se on muuten oleellisempaa kuin luulisikaan. Semmoista kallista leikkimistähän se on, järkiperäistäminen ja vapaaehtoistaminen olisi paikallaan. Ei niitä epämotivoituneita siellä tarvita rahoja kuluttamassa. Eipä se minulla kestäisi enää kuin about 4,5 kuukautta. Valaan asti olen siellä jo ollut... Kyllähän se menee, mutta täytyy sanoa, että en minä sinne sovi. Ja syy miksi en sinne nyt niin kauhealla innolla haluaisi mennä on terveydellinen... Tuona aikana kun siellä olin, niin ehdin kyllä loistavasti nähdä miten siellä suhtaudutaan sairaisiin... Mutta koska siviilipalvelus on niin huomattavan paljon pidempi, niin todennäköisesti joudun vielä tuonne armeijaan menemään ellen onnistu taistelemaan itselleni vapautusta... Mutta tosiaan tuo armeijan asenne sairaita kohtaan arveluttaa niin paljon, että saa nähdä... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 22.08.2003 14:29:51 | |
"Tule armeijaan, saat kavereita!" En keksinyt muutakaan hyvää sanottavaa armeijasta. Tai no lomilla on mahtava käydä. "Sex, booze and sleep" maistuvat silloin tuhat kertaa paremmalta. Ja kun pääsee armeijasta arvostaa tätä arkista elämää paljon paljon enemmän, n. viikon verran=o) I'm common-law widow! | |
![]() 22.08.2003 18:09:08 | |
Mutta eihän totaalikieltäytyjä ole rikollisen taustan omaava... Eihän hänellä ole rikosrekisteriäkään. todellakin...kukaan ei koskaan saa tietää (ellet itse kerro) jos olet istunut totaalikieltäytymisestä, koska SIITÄ EI RIKOSREKISTERIÄ TULE". kaikkein repecteimmät kaverit ovat 6-8 kuukautta sivarissa ja lähtevät sitten lusimaan, vastalauseena sille että sivari alennettaisiin armeijan pituiseksi... ei naiset käy paskalla | |
![]() 22.08.2003 18:12:15 | |
Onkos kukaan vaihtanu sivarista armeijaan? Onko se edes mahdollista :) Koulu on harjoitusta tulevaisuutta varten. Harjoitus tekee täydellisen. Kukaan ei ole täydellinen joten miksi vaivautua harjoittelemaan? | |
![]() 22.08.2003 18:14:30 | |
Siis tuosta työhönottamisjutustani, vähän lieventäen: tarkoitin tuolla sitä, että vastuullisiin johto-, asiantuntija yms. tehtäviin en valitsisi rikollisen taustan omaavaa missään nimessä. Paskaa lapioimaan nyt voin linnakundinkin ottaa. En vain jaksa uskoa, että lakia rikkoneen moraali olisi tarpeeksi korkealla tasolla sen linnareissun jälkeenkään. Voi olla että mieli muuttuu siihen mennessä, kun ensi kertaa pääsen ihmisiä palkkaamaan, who knows, mutta tämä oli tämän päivän mielipiteeni. TOTAALIKIELTÄYTYJÄ ON AINA MIELIPIDEVANKI!! itse varmaan palkkaisin mielummin totaalikieltäytyjän kuin armeijan käyneen amisjuntin, jos vain hän on koulutukseltaan työtehtävään sopiva. ei naiset käy paskalla | |
![]() 22.08.2003 19:32:33 | |
kaikkein repecteimmät kaverit ovat 6-8 kuukautta sivarissa ja lähtevät sitten lusimaan, vastalauseena sille että sivari alennettaisiin armeijan pituiseksi... Kaveri kieltäytyi suorittamasta siviilipalvelusta loppuun kun hänellä oli enään kaksi päivää jäljellä :) Meni arvokas työtodistus sivusuun :( | |
![]() 22.08.2003 20:33:32 | |
TOTAALIKIELTÄYTYJÄ ON AINA MIELIPIDEVANKI!! Eipäs ole. Tässä maailmassa on ihan oikeitakin mielipidevankeja. Suomen perustuslaki takaa jokaiselle ihmiselle vapauden mielipiteeseen. Se, että on valmis menemään vankilaan sen takia että on eri mieltä kuin demokraattisen valtion laatima laki, ei liity mitenkään mielipiteen vapauden rajoittamiseen vaan kyseisen henkilön tyhmyyteen. Kai sillä totaalikieltäytymisellä sitten joissain piireissä saa rispektiä. Kuka tahansa voi rikkoa lakia ja puolustautua sanomalla ettei ollut mukana laatimassa lakeja ja siksi niitä ei tarvitse noudattaa. Totaalikieltäytyjän halveksuma laki on laadittu asuttamamme itsenäisen valtion olemassaolon turvaamiseksi nyt ja tulevaisuudessa. Jos ei ole yhtä pientä velvollisuutta valmis suorittamaan niin voi puolestani suksia vittuun. Back to the 80's | |
![]() 22.08.2003 20:52:05 | |
Eipäs ole. Tässä maailmassa on ihan oikeitakin mielipidevankeja. Ihan oikeita ne on nuokin.. Amnestyn tunnustamia mielipidevankeja. Suomen perustuslaki takaa jokaiselle ihmiselle vapauden mielipiteeseen. Se, että on valmis menemään vankilaan sen takia että on eri mieltä kuin demokraattisen valtion laatima laki, ei liity mitenkään mielipiteen vapauden rajoittamiseen vaan kyseisen henkilön tyhmyyteen. Eli mielestäsi kaikki totaalikieltäytyjät ovat tyhmiä? Kai sillä totaalikieltäytymisellä sitten joissain piireissä saa rispektiä. Saako armeijalla? Jos saa, niin onko siihen syytä...? Totaalikieltäytyjän halveksuma laki on laadittu asuttamamme itsenäisen valtion olemassaolon turvaamiseksi nyt ja tulevaisuudessa. Jos ei ole yhtä pientä velvollisuutta valmis suorittamaan niin voi puolestani suksia vittuun. Varsin tiukka asenne... Jokaisella totaalikieltäytyjällä on varmasi oma henkilökohtainen syynsä valita tuollainen ratkaisu. Eiväthän he välttämättä lakia halveksu, vaan esimerkiksi sitä, että laki ei ole tasapuolinen armeijan ja siviilipalveluksen välillä... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 22.08.2003 21:11:46 (muokattu 22.08.2003 21:14:17) | |
Samalla tavallahan murhaaja, joka ei ole jäänyt kiinni ei olisi rikollinen, eihän hänelläkään ole rekisterimerkintää? Mutta toistaiseksi asevelvollisuudesta kieltäytyminen on laissa kielletty, asia toivottavasti muuttuu, itse asia ei mielestäni ole rangaistava periaatteessa, mutta kyllä se kertoo jotakin ihmisestä, että on valmis rikkomaan lakia jonkin noinkin lyhytaikaisen ja turhan asian takia. Eihän kieltäytymistä ole missään kielletty, armeijan vaihtoehdoksi vain esitetään joko sivaria tai totaalikieltäytymistä. Murhien yms. tekemättä jättämiset kuuluvat jo ihan yleisiin moraalikäsityksiin edit:korjailin pöhnää | |
![]() 22.08.2003 21:31:59 | |
Ihan oikeita ne on nuokin.. Amnestyn tunnustamia mielipidevankeja. Amnesty tekee arvokasta työtä mutta on mielestäni sortunut ylilyöntiin ainakin kerran historiansa aikana. Eli mielestäsi kaikki totaalikieltäytyjät ovat tyhmiä? Tai sitten en vain ymmärrä heitä. Saako armeijalla? Jos saa, niin onko siihen syytä...? Ei. Armeijaan menohan on tapa välttyä paheksunnalta tiettyjen tahojen suunnalta. Varsin tiukka asenne... Jokaisella totaalikieltäytyjällä on varmasi oma henkilökohtainen syynsä valita tuollainen ratkaisu. Eiväthän he välttämättä lakia halveksu, vaan esimerkiksi sitä, että laki ei ole tasapuolinen armeijan ja siviilipalveluksen välillä... Tavallaan ymmärrän pointin tuosta palvelusajasta mutta niitä rimpuloita en voi ikinä ymmärtää jotka ovat sitä mieltä että he ovat vapaina syntyneet ja valtio ei voi heitä minkäänlaiseen palvelukseen pakottaa. Menee ilmeisesti jonnekin anarkistien puolelle? Loppuisikohan ruikutus jos asepalveluksen kesto nostettaisiin 13 kuukauteen joka paikassa? Jos sivari laskisi 6 kuukauteen niin se ei ainakaan mielestäni olisi kohtuullista, mitä nyt olen kuullut siitä miten vapaamuotoista ja "löysää" se sivari kuitenkin on. Back to the 80's | |
![]() 22.08.2003 21:57:39 | |
Loppuisikohan ruikutus jos asepalveluksen kesto nostettaisiin 13 kuukauteen joka paikassa? Jos sivari laskisi 6 kuukauteen niin se ei ainakaan mielestäni olisi kohtuullista, mitä nyt olen kuullut siitä miten vapaamuotoista ja "löysää" se sivari kuitenkin on. Kyllä! Joku tuntien laskeminen on ihan turhaa koska ne vitun päivät olet kumminkin kiinni siinä samassa hommassa, oli duuniajaksi merkitty 2 tai 24 tuntia. Jos armeijan/sivarin voisi suorittaa urakalla niin lähelle tasa-arvoa voitaisiin päästä. Minäkin olen kuullut juttuja ettei töissä tarvi tehdä mitään muuta kuin roikkua internetissä ja joku oli töissä vain muutaman tunnin viikossa miljoonien kuukausipalkalla; totuus on joskus tarua ihmeellisempää, beibet | |
![]() 22.08.2003 22:00:30 (muokattu 22.08.2003 22:02:18) | |
Loppuisikohan ruikutus jos asepalveluksen kesto nostettaisiin 13 kuukauteen joka paikassa? Uskoisin, että saattaisi loppuakin, joskaan en tuotakaan oikeana ratkaisuna pitäsi... Ennemmin lyhentäisin sitä sivaria... Jos sivari laskisi 6 kuukauteen niin se ei ainakaan mielestäni olisi kohtuullista, mitä nyt olen kuullut siitä miten vapaamuotoista ja "löysää" se sivari kuitenkin on. Sivarin pituudeksi 8-9 kuukautta voisi olla ihan passeli... Edit: Jos armeijan/sivarin voisi suorittaa urakalla niin lähelle tasa-arvoa voitaisiin päästä Kannatan urakkaratkaisua... Armeijan pystyisi suorittamaan parissa kuukaudessa kun kaikki turha jätettäisiin pois... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 23.08.2003 10:05:46 | |
Loppuisikohan ruikutus jos asepalveluksen kesto nostettaisiin 13 kuukauteen joka paikassa? Jos sivari laskisi 6 kuukauteen niin se ei ainakaan mielestäni olisi kohtuullista, mitä nyt olen kuullut siitä miten vapaamuotoista ja "löysää" se sivari kuitenkin on. Sehän riippuu ihan mihin menee sivariin. Varmaan jollain nettisivujen päivittelijällä voi olla vähän löysempää kuin jollain joka on esim. lastentarhassa sivarina. | |
![]() 23.08.2003 11:03:32 | |
Sehän riippuu ihan mihin menee sivariin. Varmaan jollain nettisivujen päivittelijällä voi olla vähän löysempää kuin jollain joka on esim. lastentarhassa sivarina. Ja onhan tuota vaihtelevuutta armeijassakin... Kyllä sekin taitaa osalle olla aika pullomössövuosi... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 24.08.2003 02:18:41 | |
Ja onhan tuota vaihtelevuutta armeijassakin... Kyllä sekin taitaa osalle olla aika pullomössövuosi... Itse "sain" paikan jossa joutuu tekemään töitä välillä ihan reippaastikin. Tyypillenen arkipäivä saattaa olla minulle, että ajan autoa kahdeksan tuntia putkeen ilman taukoja (no okei, ehkä kahvit ehdin juoda jos on valmista ja jonku hedelmän syödä). Viikonloput ovat vähän rennompia. Kavereitten kuuleman mukaan esim. nettipäivittelijän hommat ovat sitä, että oot koneella kahdeksan tuntia päivässä ja "yrität keskiä" jotain päivittämistä. Jos et keksi mitään päivittämistö niin kattelet nettisivuja ja "yrität oppia" muilta nettisivuilta mitä teknikkaa he käyttävät (eli surffaat netissä kuten kotonakin). | |
![]() 24.08.2003 10:43:29 | |
Itse "sain" paikan jossa joutuu tekemään töitä välillä ihan reippaastikin. Tyypillenen arkipäivä saattaa olla minulle, että ajan autoa kahdeksan tuntia putkeen ilman taukoja (no okei, ehkä kahvit ehdin juoda jos on valmista ja jonku hedelmän syödä). Viikonloput ovat vähän rennompia. Kavereitten kuuleman mukaan esim. nettipäivittelijän hommat ovat sitä, että oot koneella kahdeksan tuntia päivässä ja "yrität keskiä" jotain päivittämistä. Jos et keksi mitään päivittämistö niin kattelet nettisivuja ja "yrität oppia" muilta nettisivuilta mitä teknikkaa he käyttävät (eli surffaat netissä kuten kotonakin). Juu tottahan tuo on, että sivarienkin hommat vaihtelevat laidasta laitaan... Välillä saattavat olla paljon rankempiakin kuin armeijan duunit. Välillä taas ei... ~Duurisointu on fantasiaa, mollisointu on realismia~ | |
![]() 24.08.2003 21:39:12 | |
ihmettelen itse toisinaan vieläkin että millä oikeudella suomen valtio määrää jokaisen miehen tekemään asian eteen jotain näistä kolmesta...käsittääkseni ei ole minun vikani että olen syntynyt tähän maahan. ilmaisesta hammashoidosta ja koulutuksestakaan en ole niin kiitollinen että olisin valmis nöyränä ja kumartuen käymään armeijaa ja opettamaan itselleni "kuinka tappaa rättipääneekeri jos semmonen tänne yrittää joskus tulla" ja itse tulla tapetuksi. ruotsi meininki suomeen, eli jos tunnet tappavaa tarvetta "suojata maatasi rättipääneekereiltä" niin ole hyvä ja mene armeijaan. jos et ole kiinnostunut asiasta, älä mene ja asia loppuunkäsitelty. ei naiset käy paskalla | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)